Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Se tulee sitten kun sut liitetään tuohon salaiseen ryhmään :)Hei nyt tulee outo kysymys. Mistä/miten te ootte saaneet tuon "helmikuiset 2022“ merkin tuonne teidän nimen perään? Mäki haluun![]()
Tänään oli kanssa pitkästä aikaa aamupahoinvointia. Ei nyt idea tarvinnut halata mutta huomasi selvästi eron normaalimpaan aamuun.
koko suhde ruokaan on kyllä muuttunut tässä raskauden aikana. Ihan täydellinen romahdus jos tulee nälkä ennen syöntiä. Nyt kun nälän aikana tein kiireellä ruokaa meinasin pillahtaa itkuun kun sain ekan lusikallisen suuhun. Sitten en jaksanutkaan syödä kun ihan vähän.
Kyl mää heseä oon normisti syönyt!Tuli välttelyistä mieleen, että miten tarkkana tässä nyt pitää sitten olla?
Eniten itseä jää harmittamaan salmiakki (täyttyy testata sitä Namituvan salmiakkia) ja hesen/mäkin hampurilaiset sen majoneesipohjaisen hampurilaiskastikkeen takia, mikä on omasta mielestä todella hyvää, ei maistu hampurilaiset samalta ilman sitä![]()
Kannattaako rautalisää syödä ihan läpi raskauden?
Vaikka monivitamiineissa olisikin jo valmiina se isohko annos?
Oon aivan hukassa näiden tarvittavien vitamiinien ja lisien kanssa
Sama kalsiumlisän kanssa. En käytä mitään maitotuotteitakaan![]()
Meillä ei ainakaan vielä maaliskuussa puhuttu tuosta mitään ku toista odotin. Voipi kyllä vaihdella kunnittainkin.Mulle neuvolasta sanottiin, kun aikaa varasin, että nykyään suosittelevat rautalisää kaikille koko raskauden ajan, oliskohan ollu 50 mg/pv. Mutta tämäkin varmaan vaihtelee.
Hei nyt tulee outo kysymys. Mistä/miten te ootte saaneet tuon "helmikuiset 2022“ merkin tuonne teidän nimen perään? Mäki haluun![]()
Täällä rv5+2 ja tavallaan hirvittää mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.. Oireita tulee ja menee. Sama mielihalujen kanssa. Ei malttais oottaa varhaisultraa!![]()
Varhaisultraan vielä pari viikkoa. 
Täällä rv5+2 ja tavallaan hirvittää mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.. Oireita tulee ja menee. Sama mielihalujen kanssa. Ei malttais oottaa varhaisultraa!![]()

Voi nukkuminen. Tuntuu että nukahdan kun pahimmassa humalassa ja uni ei ole mitenkään laadukasta. Syke ja lämmöt toki korkealla (oura sormus näyttää). Herään nopeasti ja tuntuu sekavalta, mutta jotenkin silti levännyt olo. Kohta lähdetään Lapista etelää kohti. Ei liene tilanne helpottuvan kun tulee vielä helteet ympärille.
Tehtiinkö sulla siirto lääkkeelliseen vai luomukiertoon? Mulla tehtiin luomukiertoon ja se päivä, jona tikutin ovulaation (ja jonka mukaan siirtopäivä laskettiin) oli se "hedelmöittymispäivä", eli 2+0. Mun ivf-papereissa ainakin oli näin. Jos tehtiin lääkkeelliseen, niin hedelmöittymispäivä lienee ehkä vähän samalla logiikalla siirtopäivä miinus alkion ikä (tämä siis arvaus). Raskausviikkoja lähdetään laskemaan edellisten menkkojen alusta, siksi tuo hedelmöittymispäivän kohdalla raskausviikkoja on jo kasassa pari. Jos tietää hedelmöittymispäivän (kuten ivf:ssä), niin raskausviikkoja voi tarkentaa sen mukaan. Edellisistä menkoista laskettu logiikka perustuu keskimittaiseenn kiertoon (28pv, jossa ovulaatio tapahtuu puolessavälissä).Miten nämä viikot lasketaan? Oon aivan pihalla näistä... Mulle tehtiin 8.6 4päiväisen pakastealkion siirto, plussasin 20.6. Eivät osanneet tkssakaan eilen kertoa viikkoja kun sanoivat että ei oo koulutettu ivf avusteisiin raskauksiin![]()
Tehtiinkö sulla siirto lääkkeelliseen vai luomukiertoon? Mulla tehtiin luomukiertoon ja se päivä, jona tikutin ovulaation (ja jonka mukaan siirtopäivä laskettiin) oli se "hedelmöittymispäivä", eli 2+0. Mun ivf-papereissa ainakin oli näin. Jos tehtiin lääkkeelliseen, niin hedelmöittymispäivä lienee ehkä vähän samalla logiikalla siirtopäivä miinus alkion ikä (tämä siis arvaus). Raskausviikkoja lähdetään laskemaan edellisten menkkojen alusta, siksi tuo hedelmöittymispäivän kohdalla raskausviikkoja on jo kasassa pari. Jos tietää hedelmöittymispäivän (kuten ivf:ssä), niin raskausviikkoja voi tarkentaa sen mukaan. Edellisistä menkoista laskettu logiikka perustuu keskimittaiseenn kiertoon (28pv, jossa ovulaatio tapahtuu puolessavälissä).