Helmikuisten höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja annana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka taas kaikille! Täällä ehdin jo vähän höpötellä, kunnes varhaisultrassa todettiin tuulimuna reilu viikko sitten. Kuitenkin tällä viikolla Naistenpolilla löydettiinkin sykkeellinen alkio, joka vastasi koko 7+3. Tänään on siis jo 7+5. Kuitenkin pientä rusehtavaa vuotoa ollut jo 3 viikkoa, niin lääkäri totesi kuitenkin uhkaavan keskenmenoriskin olevan edelleen. Joten täällä siis taas toistaiseksi mukana ja toivottavasti myös ihan loppuun saakka. Aikamoista tunteiden vuoristorataa ollut viimeiset viikot ja tuntuu, ettei tämä edes helpota.
Huh, aikamoiset käänteet jo matkalla! Mutta ihana uutinen, toivottavasti pieni nyt pysyy matkassa! :Heartred

Ekaa kun odotin ni pidin käsilaukussa jemmassa myslipatukoita ja natustin niitä aina kun meinasi huono olo tulla. Opiskelin tuolloin, niin piti olla mukana kuskattavat eväät.

Moikka taas kaikille! Täällä ehdin jo vähän höpötellä, kunnes varhaisultrassa todettiin tuulimuna reilu viikko sitten. Kuitenkin tällä viikolla Naistenpolilla löydettiinkin sykkeellinen alkio, joka vastasi koko 7+3. Tänään on siis jo 7+5. Kuitenkin pientä rusehtavaa vuotoa ollut jo 3 viikkoa, niin lääkäri totesi kuitenkin uhkaavan keskenmenoriskin olevan edelleen. Joten täällä siis taas toistaiseksi mukana ja toivottavasti myös ihan loppuun saakka. Aikamoista tunteiden vuoristorataa ollut viimeiset viikot ja tuntuu, ettei tämä edes helpota.
No onneksi taisikin olla liian varhainen ultra tuo ensimmäinen pikkuisen kannalta. Jospa hän nyt pysyisi kyydissä!

Kuitenkin tällä viikolla Naistenpolilla löydettiinkin sykkeellinen alkio, joka vastasi koko 7+3. Tänään on siis jo 7+5. Kuitenkin pientä rusehtavaa vuotoa ollut jo 3 viikkoa, niin lääkäri totesi kuitenkin uhkaavan keskenmenoriskin olevan edelleen. Joten täällä siis taas toistaiseksi mukana ja toivottavasti myös ihan loppuun saakka. Aikamoista tunteiden vuoristorataa ollut viimeiset viikot ja tuntuu, ettei tämä edes helpota.
Voimaa kovasti :Heartpink ! Tuo on niin raastavaa kun ei yhtään tiedä mitä on tulossa. Paljon tarrasukkia pikkuiselle!

Mulla on taas leposykkeet laskeneet. Joka kerta se pelottaa vaikka tod näk liittyy mulla kilpirauhaseen ja lääkettä olen nyt pikkuhiljaa nostanut. Muistissa on vielä viime kesäinen km, vaikka nyt ollaan jo eteenpäin ja on sykekkin ultrassa. Ei auta, kun pyytää pikkuiselle suojelusenkelit ympärille, että pysyisi kyydissä.

No onneksi taisikin olla liian varhainen ultra tuo ensimmäinen pikkuisen kannalta. Jospa hän nyt pysyisi kyydissä!

Juu tai tämä toinen lääkäri kertoi, että jos katsoo väärästä kohtaa, niin kohtu näyttää tyhjältä. Näytti itsekin, että tästä kun katsoo niin kohtu on tyhjä, mutta kun kääntää hieman, näkyy siellä alkio. Harmittaa kyllä, kun tuli maksettua paljonkin varhaisultrasta ja kävin vielä yksityisellä, joka erikoistunut myös lapsettomuuteen. Niin sitten ei kuitenkaan osannut katsoa kunnolla. Silloin olisi ollut 6+3, joten olisi pitänyt jo jotain näkyä silloinkin. Mutta onneksi asia vielä tarkastettiin :happy:

Mutta aikamoisia tunteita tässä on käynyt läpi. Eilen ja viime yönä oli jonkin verran jomotusta alavatsalla ja heti sitä pelästyy, että nyt tapahtuu jotain. Näin untakin, että heräsin verta vuotaen. Ensi viikolla onneksi neuvola, niin pääsee keskustelemaan näistä asioista ammattilaisen kanssa.

voi Citrus, aikamoiset tunnemyrskyt varmasti ollut. ihana kuulla, että siellä onkin pieni kyydissä ja toivotaan, että kaikki menee parhain päin :Heartred

Tuli ravintoloista mieleen, että omien allergioidenkin takia on tullut tutuksi soittaa tai laittaa s.postia etukäteen ja kysyä mitä missäkin annoksessa on ja voiko minulle kasata vastaavan annoksen ilman asioita x ja y. Ja tähän päivään mennessä on osassa onnistunut ja osassa ei:angelic:
Riippuu kuka keittiöhenkilökunnasta vastaa:hilarious: Panchoissa on onnistunut aina muokata mun annoksia mulle sopiviksi.

Näistä pahoinvointirannekkeista on ehkä hieman ollut apuja, ehkä enemmän psyykkistä kuin oikeaa mutta kunhan toimisi niin ettei jatkuvasti yökötä.
Primperan reseptin sain myös, ja käskyn ottaa heti kun siltä tuntuu. Oon niin pienikokoinen että ovat huolissaan painonlaskusta pahoinvoinnin takia johtuvasta syömättömyydestä.

Oon koittanu ite kattoa niin, että syön ulkona mahdollisimman tuoretta aina, ei mitään vitriinissä seisseitä juttuja. Aika paljon luotan myös kansainvälisiin ketjuihin, niissä meininki on yleensä supertarkkaa ja kliinistä. Salaattikastikkeet oon jättäny pois mut yllättäen vihersalaatti onkin raikkaampaa ilman :hilarious: Hienommassa ravintolassa sanoin suoraan että jättäkää pois kaikki mitkä ei sovi raskaana oleville, päätin turvata kokin ammattitaitoon ja annos tulikin ilman ituja. Mutta päänvaivaa tuottaa tästä semirennosta linjasta huolimatta ihan riittävästi nää ruokakyttäykset!

Juu tai tämä toinen lääkäri kertoi, että jos katsoo väärästä kohtaa, niin kohtu näyttää tyhjältä. Näytti itsekin, että tästä kun katsoo niin kohtu on tyhjä, mutta kun kääntää hieman, näkyy siellä alkio. Harmittaa kyllä, kun tuli maksettua paljonkin varhaisultrasta ja kävin vielä yksityisellä, joka erikoistunut myös lapsettomuuteen. Niin sitten ei kuitenkaan osannut katsoa kunnolla. Silloin olisi ollut 6+3, joten olisi pitänyt jo jotain näkyä silloinkin. Mutta onneksi asia vielä tarkastettiin :happy:

Mutta aikamoisia tunteita tässä on käynyt läpi. Eilen ja viime yönä oli jonkin verran jomotusta alavatsalla ja heti sitä pelästyy, että nyt tapahtuu jotain. Näin untakin, että heräsin verta vuotaen. Ensi viikolla onneksi neuvola, niin pääsee keskustelemaan näistä asioista ammattilaisen kanssa.

Jaksaisitko tehdä reklamaation siitä ensimmäisestä käynnistä? Onhan tuo todella huono, että yksityisellä erikoistuneella klinikalla lääkäri ei osaa/huomaa katsoa kunnolla. Niin voisi olla hänelle itselleen hyvä tieto, niin olisi ehkä jatkossa tarkempi? Ja saattaisit saada jonkun pienen kompensaation?

Me lähetään kans ens viikolla viikoks reissuun ja tätä oon miettinyt etukäteen, inhottavaa tarjoilijoilta kysellä ja miettiä joka annos että mitä tässä saattais olla mitä en saa syödä. Ja tänään ollaan menossa Amarilloon perheen kanssa niin siellä saa heti testata miten sujuu.. Jos keksit reissun aikana jotain turvallisia annoksia esim. jossain ketjurafloissa niin saa vinkata :grin

Tuo oli hyvä vinkki että syö aamupalalla mahdollisimman paljon ja terveellisesti niin ei tarvi tosiaan niin monta kertaa päivässä käydä sitten muualla syömässä.

Joo aamupalat kannattaa tosiaan hyödyntää ja välipaloina vetelin sit jotain banaaneja, pähkinöitä ja vähän jätskiä ja sipsiäkin:hungry:
Valitettavasti rafloissa tuntu et kaikista turvallisinta on jotkut ranskalaiset ja sit kaikki uunissa tehdyt safkat (söin esim.lasagnea),kaikki paistettu, kana nyt yleensä on on hyvin kypsennettyä se kun on kaikille vaaraksi jos ei ole… Kaikki terveellisempi olikin sit vähän kyseenalaisempaa, kuten salaatit (vaikka yritin jättää kaiken kielletyn pois jota muuten on salaateissa aika paljon, niin välillä oli niin nuhjusta salaattia ja tungettu rucolaa yms. sekaan että ei oikeen houkuttanut), paistettua lohta söin vaikka sekin vähän pelotti:hilarious:
Oli kyllä turhauttavaa just kysellä, jättää joka annoksesta sitä ja tätä pois, valittaa jutuista (esim.pyysin pizzan jossa mozzat olis uunissa mukana, eikä ne sitten ollutkaan:sour:) ja vaikka mitä:meh:
Ja tietysti ravintoloissa on paljon eroja… Yhdessä semmosessa tuli käytyä joka ei ollut itselle tuttu ja vähän meni metsään se homma. Kaikki oli vähän vasemmalla kädellä tehty muutenkin…

Muokattu viimeksi:
Todella hyviä vinkkejä Hope, kiitos! Tosiaan toi uunissa käynti onkin aika turvallinen, eli pizzaa ja lasagnea it is :grin Ja täytyy varata välipaloja mukaan.

Ja crstl toikin oli hyvä pointti että tasokkaimmissa paikoissa henkilökunta tosiaan osaa varmasti ottaa huomioon jos vaan kertoo että on raskaana. Ollaankin suunniteltu menevämme yhteen vähän laadukkaampaan paikkaan reissun aikana, niin siellä ainakin voisin kyllä tehdä noin.

Oi mikä yllätys! Toivotaan että pikkutyyppi pysyy mukana loppuun asti <3

Ihana kuulla Citrus, aikamoinen tilanne teillä on ollut. Toivotaan että nyt kaikki sujuu :Heartpink Itse kanssa tekisin reklamaation, jos yhtään voimavaroja siihen. Onhan tuo nyt kohtuuttoman väärä diagnoosi ollut :(

Kävimme tänään useamman ruokalajin illallisella ja ihanasti ottivat huomioon muokatun menun. Täytyypä katsoa mitä "tavallisemmat" ravintolat tarjoavat nyt loman aikana. Hyviä vinkkejä täällä! :)

Oon kyllä kunnon Neiti Negatiivinen:sorry:
Missä vaiheessa tästä raskaudesta pitäisi muka nauttia?
Tämä kulunut viikko on ollut yksi hirveimmistä ikinä. 24/7 pahoinvointi, joka on todella pahaa. Yököttää ja ällöttää aivan koko ajan, närästää ja röyhtäilen toistuvasti, oksettaa... eikä hetkeäkään saa tältä ololta rauhaa:smiley-angry017 ruoka ei enää laske juuri ollenkaan, ei vaikka söisin miten vähän ja miten usein. Nytkin pakolla yritän puolen tunnin välein saada pari suupalaa edes alas. Ainoa asento missä pystyn olla on puoli-istuva ja toiseen kylkeen nojaten. Vähän kun liikkuu niin heti tulee pahoinvoinninaalto.
Olisinpa päässyt helpolla ja ilman pahoinvointia. Oon kateellinen teille jotka säästytte tältä:smiley-ashamed008

Oon kyllä kunnon Neiti Negatiivinen:sorry:
Missä vaiheessa tästä raskaudesta pitäisi muka nauttia?
Tämä kulunut viikko on ollut yksi hirveimmistä ikinä. 24/7 pahoinvointi, joka on todella pahaa. Yököttää ja ällöttää aivan koko ajan, närästää ja röyhtäilen toistuvasti, oksettaa... eikä hetkeäkään saa tältä ololta rauhaa:smiley-angry017 ruoka ei enää laske juuri ollenkaan, ei vaikka söisin miten vähän ja miten usein. Nytkin pakolla yritän puolen tunnin välein saada pari suupalaa edes alas. Ainoa asento missä pystyn olla on puoli-istuva ja toiseen kylkeen nojaten. Vähän kun liikkuu niin heti tulee pahoinvoinninaalto.
Olisinpa päässyt helpolla ja ilman pahoinvointia. Oon kateellinen teille jotka säästytte tältä:smiley-ashamed008

Täällä toinen negatiivinen! Tai tuntuu, että käyn täällä palstalla vain valittamassa :D

Minulla on nyt takana reilu kolme viikkoa taukoamatonta pahoinvointia. Paino on tippunut ja pystyssä ei jaksa pysyä. Tämän viikon olen elänyt voileipäkekseillä, vesimelonilla, mansikoilla, jogurteilla ja suklaalla. Kunnon ruokaa en voi edes ajatella, muuten alan yökkiä tai oksennan.

Onneksi on mies, joka on jaksanut hoitaa minua, kotia ja koiria. :Heartred Mies on itseasiassa ihmetellyt, miten ihmiset eivät ole kuolleet sukupuuttoon, kun tämä raskausaika on näin hirveää :D

Koitan lohduttaa itseäni sillä, että eka kolmannes tulee vajaan kuukauden päästä täyteen, ja sitten pitäisi helpottaa. :) Tai oikeastaan uskon, että huomenna on aina parempi, mutta vielä se ei ole toteutunut.. :D eli viimeistään tämän kuun lopussa :D

Koitetaan jaksaa, lopussa kaikki toivottavasti palkitaan!

Mulla on joka kerta ollut tosi kurjat pahoinvoinnit ja tässä sitä seitsemättä kertaa ollaan laughing7. Ei oo mennyt oppi perille edes kantapään kautta, että ei tää helppoa ole.

Eiköhän tämä oo kaiken sen arvoista, että ryhtyy uudestaankin :wink
Kyllä! Ja asiaa auttaa se että ehtii aina unohtamaan vähän että mitä se raskaus missäkin vaiheessa oli. Muistaa vaan ne hyvät kohdat.
:laughing025

Täällä toinen negatiivinen! Tai tuntuu, että käyn täällä palstalla vain valittamassa :D

Minulla on nyt takana reilu kolme viikkoa taukoamatonta pahoinvointia. Paino on tippunut ja pystyssä ei jaksa pysyä. Tämän viikon olen elänyt voileipäkekseillä, vesimelonilla, mansikoilla, jogurteilla ja suklaalla. Kunnon ruokaa en voi edes ajatella, muuten alan yökkiä tai oksennan.

Onneksi on mies, joka on jaksanut hoitaa minua, kotia ja koiria. :Heartred Mies on itseasiassa ihmetellyt, miten ihmiset eivät ole kuolleet sukupuuttoon, kun tämä raskausaika on näin hirveää :D

Koitan lohduttaa itseäni sillä, että eka kolmannes tulee vajaan kuukauden päästä täyteen, ja sitten pitäisi helpottaa. :) Tai oikeastaan uskon, että huomenna on aina parempi, mutta vielä se ei ole toteutunut.. :D eli viimeistään tämän kuun lopussa :D

Koitetaan jaksaa, lopussa kaikki toivottavasti palkitaan!

Onneksi multakin löytyy uskomattoman hyvä mies, joka jaksaa tukea ja olla läsnä. Helpottaa tätä omaa henkistä pahaa oloa. Ilman häntä ei kyllä jaksaisi yhtään, hulluksi tulis:rolleyes:

Onneksi molemmille tää 1 on se määrä, joka riittää. Olis kyllä henkisesti raskasta käydä uudestaan pistoshoidot ja punktio läpi, että saisi edes mahdollisuuden toiseen.

Raskas 1,5v takana ja toivon, että edes viimeiset kaksi kolmannesta olisivat helpompia ja voisin huokaista helpotuksesta:oops:

Takaisin