BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips! Te jotka mittailleet jo kauemmin, niin kuinka paljon ennen ovulaatiota lämpötilan aleneminen tapahtuu yleensä? Päivää? Kahta? Kolmea? :)

Ovulaatiodippi tulee ovulaatiopäivänä, eli tätä metodia ei voi käyttää ovulaation metsästämiseen (tallettelujen kannalta) vaan ovulaation varmistamiseen enempi. :) Eli siis kun tallettelut kannattaisi hoitaa ennen ovulaatiota ja ovulaatiopäivänä, jos tämä olisi ainut tapa löytää ovulaatio, voi olla vähän liian myöhäistä aloittaa tallettelut.
Et varmaan hakenut tätä mutta kerroin kuitenkin :grin

Ovulaatiodippi tulee ovulaatiopäivänä, eli tätä metodia ei voi käyttää ovulaation metsästämiseen (tallettelujen kannalta) vaan ovulaation varmistamiseen enempi. :) Eli siis kun tallettelut kannattaisi hoitaa ennen ovulaatiota ja ovulaatiopäivänä, jos tämä olisi ainut tapa löytää ovulaatio, voi olla vähän liian myöhäistä aloittaa tallettelut.
Et varmaan hakenut tätä mutta kerroin kuitenkin :grin

niinpä olikin! Olin ajatellut että tipahtaa jo ennen ovulaatiota, mutta totta, näinhän se olikin. :) hyvä että kerroit!

Heips! Te jotka mittailleet jo kauemmin, niin kuinka paljon ennen ovulaatiota lämpötilan aleneminen tapahtuu yleensä? Päivää? Kahta? Kolmea? :)
Mulla tapahtuu 1-2 päivää aikaisemmin. Sen jälkeen nousee siitä. Ainakin mitä oon tikuttanut. Mutta en kyllä osaa siitä kertoa tarkemmin.

Hei! Mulla jäi viime kierrossa kemialliseks taas vaihteeks. No eipä siinä, nyt on aika lapsettomuuspolille elokuulle joten sieltä sit saadaan apuja viimestään. Nyt kp7 ja rauhallinen tilanne, lämmöt majailee matalalla.
Voi ei.. voimia sinne. :Heartred
Onneksi pääsette nyt sinne klinikalle kanssa jos sieltä saisi vastauksia.

Meidän pitäisi saada miehen tulokset tänään tai huomenna vihdoin. Täällä vähän jännittää, onko IVF tai INCI todella ne ainoat vaihtoehdot meille. Kyllähän luomuna voi yrittää, mutta ikä tietysti alkaa tulemaan vähän vastaan minulla, ettei voi kovin kauaa yrittää.

Saatiin eilen tosiaan miehen siemennestetulokset ja kaikki oli 0%. Eli ilmeisesti ei lainkaan siittiöitä..
Jään hetkeksi tauolle mittailuista, käyn teitä välillä täällä seuraamassa. Hurjasti tsemppiä teille kaikille. :Heartred

Saatiin eilen tosiaan miehen siemennestetulokset ja kaikki oli 0%. Eli ilmeisesti ei lainkaan siittiöitä..
Jään hetkeksi tauolle mittailuista, käyn teitä välillä täällä seuraamassa. Hurjasti tsemppiä teille kaikille. :Heartred

Voi ei, toivotaan että siinä oli joku virhe! Ja ainakin uusintamittaus täytyy tehdä muutaman kk päästä? Miehelle on olemassa vitamiineja, jotka parantavat siittiöiden laatua (tmv.) Sermatrop Alfa tmv :scratch
Tsemppiä :Heartpink

Voi ei, toivotaan että siinä oli joku virhe! Ja ainakin uusintamittaus täytyy tehdä muutaman kk päästä? Miehelle on olemassa vitamiineja, jotka parantavat siittiöiden laatua (tmv.) Sermatrop Alfa tmv :scratch
Tsemppiä :Heartpink
Kiitos, täytyypäs tsekata tuo. Ilmeisesti biopsiaan menee seuraavaksi ja varmaan jotakin verikokeita, kuten se kromosomipoikkeavuus tutkitaan häneltä. Ei olla ihan täysin kirvestä kaivoon heitetty, mutta kieltämättä vähän tyhjä olo tuollaisista uutisista. :smiley-ashamed008

Kiitos, täytyypäs tsekata tuo. Ilmeisesti biopsiaan menee seuraavaksi ja varmaan jotakin verikokeita, kuten se kromosomipoikkeavuus tutkitaan häneltä. Ei olla ihan täysin kirvestä kaivoon heitetty, mutta kieltämättä vähän tyhjä olo tuollaisista uutisista. :smiley-ashamed008

No varmasti. Toivottavasti on vielä toivoa. Onko lahjasolut poissuljettu?

No varmasti. Toivottavasti on vielä toivoa. Onko lahjasolut poissuljettu?
Miehen mielestä joo. Olisi halunnut meille yhteisen biologisen lapsen, mutta ehkä sen mieli vielä muuttuu. Ja onhan meillä vielä pieni mahdollisuus biopsian kautta ellei ole sitä kromosomivirhettä. Sitten on peli pelattu meidän osalta.

Itse mittaan normidigillä kainalosta. Ihan hyvin silläkin saanut selkoa.

Tässä tämä viimeisin käyrä, jossa oli progesteroni käytössä (Progeffek, Lugesteron).
Normaalisti lämmöt ei meinaa pysyä kunnolla koholla luteliaalissa, nyt kunnolla koholla ja yllättävän tasainen käyrä, kun yleensä tulee paljon siksakkia. Että kai siitä apuja on.
Screenshot_20210607_100718.jpg

Tänään putos lämpö 36,3 niin taitaa menkat alkaa tänään ja nippailut mahassa olla siihen liittyviä. Uus nippu ovistestejä tilaukseen heti ku vuoto alkaa ja kohti uutta.

Oon vasta aloitattanut mittailut ja välineenä ollut korvamittari. Melkeinpä naurattaa (ja oikeesti ärsyttää!) miltä tää kaavio näyttää. Pikkusen on käyrä väärään suuntaan. Olen ollut siinä uskossa että oma normaali lämpö on 36,6/36,7… en ole toki aikoihin mittaillut (edes siis kipeenä olemisen takia tms) mutta nyt alkaa kyllä ihmetyttämään nämä alhaiset lukemat. Vai onko mittari rikki :grin Tänään Dpo 6 testin mukaan. Hohhoijaa. :shy:

Liitteet

• 26AE3E03-BB31-429D-895D-278D6F7D0B86.png
    26AE3E03-BB31-429D-895D-278D6F7D0B86.png
    1,015.7 KB · Katsottu: 159
Muokattu viimeksi:
Oon vasta aloitattanut mittailut ja välineenä ollut korvamittari. Melkeinpä naurattaa (ja oikeesti ärsyttää!) miltä tää kaavio näyttää. Pikkusen on käyrä väärään suuntaan. Olen ollut siinä uskossa että oma normaali lämpö on 36,6/36,7… en ole toki aikoihin mittaillut (edes siis kipeenä olemisen takia tms) mutta nyt alkaa kyllä ihmetyttämään nämä alhaiset lukemat. Vai onko mittari rikki :grin Tänään Dpo 6 testin mukaan. Hohhoijaa. :shy:

Ois hyvä aloittaa mittaukset heti ku menkat loppuu niin saa selkeämmin tietoon normaalin tason follikkelivaiheesta, niin näkyy käyrässä paremmin luteaalin ero follikkelivaiheeseen ja keltarauhasen surkastuminen ja droppi menkkojen alkuun.

Ois hyvä aloittaa mittaukset heti ku menkat loppuu niin saa selkeämmin tietoon normaalin tason follikkelivaiheesta, niin näkyy käyrässä paremmin luteaalin ero follikkelivaiheeseen ja keltarauhasen surkastuminen ja droppi menkkojen alkuun.

joo jep! Sain ohjeistuksen lämpöjen mittailuun kesken kierron ja halusin aloittaa heti. Seuraavasta kierrosta sitten alusta asti. :) pääsee paremmin kärryille. Tosin sekin jäi vähän epäselväksi mistä tiedän milloin on kp 1, lun yksi ongelmista on ettei ole vuotoa.:banghead: Tuntemukset kyllä hyvin selkeät ja niiden perusteella nyt pari kuukautta elänyt.

joo jep! Sain ohjeistuksen lämpöjen mittailuun kesken kierron ja halusin aloittaa heti. Seuraavasta kierrosta sitten alusta asti. :) pääsee paremmin kärryille. Tosin sekin jäi vähän epäselväksi mistä tiedän milloin on kp 1, lun yksi ongelmista on ettei ole vuotoa.:banghead: Tuntemukset kyllä hyvin selkeät ja niiden perusteella nyt pari kuukautta elänyt.
Mulla ainakin lämmöt laskee, kun kierto alkaa alusta. Usein kp1-2 palautuu lämmöt alas. :happy:

Takaisin