Lahjasoluilla raskaaksi

Varhaisultrassa käyty, syke löyty ja 9mm kokonen hyvältä näyttää. La 14.10:dummy: Ostettiin jo muutama vauvanvaate valmiiks. Neuvolaan täytyy huomenna aikaa varailla rv7+0:smiley-bounce013 Cyclot ja zumenoni jatkuu viel 3 vkoa
 
Muokattu viimeksi:
Varhaisultrassa käyty, syke löyty ja 9mm kokonen hyvältä näyttää. La 14.10:dummy: Ostettiin jo muutama vauvanvaate valmiiks. Neuvolaan täytyy huomenna aikaa varailla rv7+0:smiley-bounce013 Cyclot ja zumenoni jatkuu viel 3 vkoa

Mahtavaa Toukka! Minäkin ilmoitin sairaalaan positiivisesta testistä toissa päivänä ja samalla varattiin sairaalaan varhaisraskauden ultraa, päästään 12.3 kattomaan joko siellä sydän pamppailee...on tämä jännää aikaa kyllä. Onnea ja menestystä meille.
 
Meillä on taustalla 6 vuoden lapsettomuus. OI-hoidot ja inssit tehty useampaan kertaan. 5 x IVF omilla soluilla, joista vain kahdesta päästiin punktioon. Niilläkään kerroilla yksikään munasolu ei hedelmöittynyt. Munasarjavasta-aineet koholla sekä useampi hormonireseptorimutaatio, jotka on aiheuttaneet lapsettomuutta.
Siirryttiin alkuvuodesta lahjasoluhoitoihin. Ekalla yrityksellä 12 hedelmöittynyttä munasolua -> 8 blastokystiä joista yksi tarrasi heti. Nyt rv 6+6, varhaisultrassa syke löytyi. Nyt vain malttamattomana mennään päivä kerrallaan :notworthy
 
Meillä on taustalla 6 vuoden lapsettomuus. OI-hoidot ja inssit tehty useampaan kertaan. 5 x IVF omilla soluilla, joista vain kahdesta päästiin punktioon. Niilläkään kerroilla yksikään munasolu ei hedelmöittynyt. Munasarjavasta-aineet koholla sekä useampi hormonireseptorimutaatio, jotka on aiheuttaneet lapsettomuutta.
Siirryttiin alkuvuodesta lahjasoluhoitoihin. Ekalla yrityksellä 12 hedelmöittynyttä munasolua -> 8 blastokystiä joista yksi tarrasi heti. Nyt rv 6+6, varhaisultrassa syke löytyi. Nyt vain malttamattomana mennään päivä kerrallaan :notworthy

Onpa hienoa!! Onnittelut! :woot:

Kuulostaa kyllä hurjalta hormonireseptorimutaatiot! Miten sellaiset löydettiin sulta?
 
Meillä on taustalla 6 vuoden lapsettomuus. OI-hoidot ja inssit tehty useampaan kertaan. 5 x IVF omilla soluilla, joista vain kahdesta päästiin punktioon. Niilläkään kerroilla yksikään munasolu ei hedelmöittynyt. Munasarjavasta-aineet koholla sekä useampi hormonireseptorimutaatio, jotka on aiheuttaneet lapsettomuutta.
Siirryttiin alkuvuodesta lahjasoluhoitoihin. Ekalla yrityksellä 12 hedelmöittynyttä munasolua -> 8 blastokystiä joista yksi tarrasi heti. Nyt rv 6+6, varhaisultrassa syke löytyi. Nyt vain malttamattomana mennään päivä kerrallaan :notworthy
Onnea!
Muakin kiinnostaa ihan mistä vasta-aineista on kyse ja miten reseptoreita tutkittiin?

Omalla kohdalla privaatissa oli puhetta että mahdollisesti voisi olla kyse FSH reseptorin polymorfismista mutta ei sen enempää tutkittu. Lahjasoluilla myös nyt päästy viimein eteenpäin, huomenna tulee 23+0 viikkoa täyteen.
 
Mulla tulossa lahja-alkion siirto huhtikuun viimeisellä viikolla. Yksi lahjasiittiöillä ja omilla munasoluilla syntynyt tytär maaliskuussa 2019. Neljä stimulaatiokierrosta viimeisin stimulaatio helmikuussa 21 ei saatu kerättyä yhtäkään munasolua. Nyt sitten lahja-alkiolla tulossa ensimmäinen pakastealkion siirto huhtikuun viimeisellä viikolla. Toivon niin, että kaikki menisi hyvin ja saataisiin vauva syliin.
 
Meillä on takana 2 punktiota, joista kaikki munasolut oli sekundaa, eli ei päästy alkionsiirtoon ollenkaan.
Vika on mun munasoluissa, mulla on geenivirhe jonka takia punktion jälkeen joutuivat kasvattelemaan jakautuneita alkioita 5-6 pvää ja niistä otettiin koepalat jotka tutkittiin kyseisen geenivirheen takia.
Tänään sain tietää et viimesimmässä satsissa kaikki oli myös sekunda.
Meille heitettiin ilmaan et joko tai. Joko kokeillaan julkisen kautta vielä yks punktio omasta kierrosta tai lähetään lahjotusmunasoluilla liikkeelle. Mutta se olis meidän viimenen yritys julkisen kautta. Sen jälkeen jos haluaa yrittää pitää lähteä yksityiselle.
Ollaan miehen kanssa puhuttu jo pitkään mahdollisuutta lahjoitusmunasoluista ja nyt meillä onkin viikko aikaa keskustella ennen kuin pitäisi päätös tehdä.

Ite alan olla sitä mieltä et oon niin vanha jo et kaikki hyvät munasolut on multa käytetty (36v). Ja olisin valmis lahjoitusmunasoluihin. Onhan tuo iso shokki ja iso päätös.

Anteeks kun kirjoitus kuulostaa sekavalta, mut aivot juoksee kilometrejä kirjottamisen edellä. Oli vaan pakko saada tätä kautta tukea omaan tilanteeseen ❤
 
Meillä on takana 2 punktiota, joista kaikki munasolut oli sekundaa, eli ei päästy alkionsiirtoon ollenkaan.
Vika on mun munasoluissa, mulla on geenivirhe jonka takia punktion jälkeen joutuivat kasvattelemaan jakautuneita alkioita 5-6 pvää ja niistä otettiin koepalat jotka tutkittiin kyseisen geenivirheen takia.
Tänään sain tietää et viimesimmässä satsissa kaikki oli myös sekunda.
Meille heitettiin ilmaan et joko tai. Joko kokeillaan julkisen kautta vielä yks punktio omasta kierrosta tai lähetään lahjotusmunasoluilla liikkeelle. Mutta se olis meidän viimenen yritys julkisen kautta. Sen jälkeen jos haluaa yrittää pitää lähteä yksityiselle.
Ollaan miehen kanssa puhuttu jo pitkään mahdollisuutta lahjoitusmunasoluista ja nyt meillä onkin viikko aikaa keskustella ennen kuin pitäisi päätös tehdä.

Ite alan olla sitä mieltä et oon niin vanha jo et kaikki hyvät munasolut on multa käytetty (36v). Ja olisin valmis lahjoitusmunasoluihin. Onhan tuo iso shokki ja iso päätös.

Anteeks kun kirjoitus kuulostaa sekavalta, mut aivot juoksee kilometrejä kirjottamisen edellä. Oli vaan pakko saada tätä kautta tukea omaan tilanteeseen ❤


Tsemppiä päätöksentekoon!
 
Meillä on takana 2 punktiota, joista kaikki munasolut oli sekundaa, eli ei päästy alkionsiirtoon ollenkaan.
Vika on mun munasoluissa, mulla on geenivirhe jonka takia punktion jälkeen joutuivat kasvattelemaan jakautuneita alkioita 5-6 pvää ja niistä otettiin koepalat jotka tutkittiin kyseisen geenivirheen takia.
Tänään sain tietää et viimesimmässä satsissa kaikki oli myös sekunda.
Meille heitettiin ilmaan et joko tai. Joko kokeillaan julkisen kautta vielä yks punktio omasta kierrosta tai lähetään lahjotusmunasoluilla liikkeelle. Mutta se olis meidän viimenen yritys julkisen kautta. Sen jälkeen jos haluaa yrittää pitää lähteä yksityiselle.
Ollaan miehen kanssa puhuttu jo pitkään mahdollisuutta lahjoitusmunasoluista ja nyt meillä onkin viikko aikaa keskustella ennen kuin pitäisi päätös tehdä.

Ite alan olla sitä mieltä et oon niin vanha jo et kaikki hyvät munasolut on multa käytetty (36v). Ja olisin valmis lahjoitusmunasoluihin. Onhan tuo iso shokki ja iso päätös.

Anteeks kun kirjoitus kuulostaa sekavalta, mut aivot juoksee kilometrejä kirjottamisen edellä. Oli vaan pakko saada tätä kautta tukea omaan tilanteeseen ❤
Tsemppiä :Heartred
Päätös on iso ja aivan taatusti pohdituttaa, mutta vaikka munasolu tulisi toiselta, niin vauva on joka tapauksessa teidän. :Heartred
 
Oletteko olleet hoidettavissa julkisella vai yksityisellä puolella? Itsellä on takana julkisella puolella kaksi tuloksetonta ivf-hoitoa ja pohdinnassa nyt lahjasolumahdollisuus. Olen ymmärtänyt, että julkisella raja on kolme hoitoa, mutta koskeekohan tämä myös lahjasoluhoitoa.
 
Oletteko olleet hoidettavissa julkisella vai yksityisellä puolella? Itsellä on takana julkisella puolella kaksi tuloksetonta ivf-hoitoa ja pohdinnassa nyt lahjasolumahdollisuus. Olen ymmärtänyt, että julkisella raja on kolme hoitoa, mutta koskeekohan tämä myös lahjasoluhoitoa.
Kyllä, julkisen 3 hoitokertaa koskee myös lahjasoluhoitoja, eli se on maksimimäärä omasolu- ja lahjasoluhoitoja yhteensä. Olimme ensin 3 kertaa julkisella omasoluhoidoissa, sitten yksityisellä 3 omasoluhoitokertaa ja yksi lahjasoluhoito, josta vihdoin tärppäsi! :) Harva heteropari, jolla on toivoa omasoluraskaudesta, ehtii siis päätyä lahjasolupäätökseen julkisen 3 hoitokierron aikana. Me ainakin tarvittiin nuo 6 kierrosta todetaksemme, että lahjasoluhoito on meille oikea tie. Nyt meillä on maailman ihanin pieni poika sylissä :Heartred
 
Käytiin lahjasoluneuvonnassa tässä keväällä. Meillähän on tulossa nyt siitä jännä kierros, että käytetään sekä viimeinen olki omia siittiöitä, että lahjasiittiöitä.

Olin tosi yllättynyt siitä miten neuvonnan tehneellä psykologilla oli hyvin selvät ohjeet siihen miten tämä asia kerrotaan lapselle. Minulle ainakin tuli sellainen tunne, ettäsaneltiin miten asia tulee tehdä... Täällä ei ole kovin paljon ollut puhetta tuosta neuvonnasta, mutta voiko kysyä? Miten teillä on neuvonta mennyt, juuri tuon lapselle kertomisen osalta? Tai miten olette kertoneet/ aiotte kertoa?

Hieman mahdottomalta tehtävältä tuntui myös se neuvo, että näistä hoidoista pitäisi alkaa tehdä jonkunlaista leikekirjaa lapselle. Jollain tapaa siinä oli pointtina se, että lapsi näkisi niistä kuvista myös isän olleen alusta asti mukana asiassa (harmi vain, että me ollaan jo käyty yhteiset käynnit, eli ei saada enää mitään yhteiskuvia sairaalalta otettua) Mutta ennen kaikkea mun on tosi hankala vielä tässä vaiheessa saada itseäni edes uskomaan, että meille se lapsi näistä hoidoista tulisi, kun on jo yksi epäonnistunut kierros takana...
 
Yksityisellä oltiin hoidois pari huurunenuu viel pakkases rv 20+1.

Neuvonnassa kerrotiin hyvin kuinka kertoa lapselle asiasta.

Tsemppiä hoitoihin:hug003
 
Onko tietoa pk-seudun jonoista eri klinikoilla lahjamunasoluhoitoihin? Varattiin aika psykologille, jos näihin sitten edetään ja omia muniksia ei tule.
 
Meillä taas ehkä päinvastainen kokemus, kovin neutraalisti ottivat asian. Jos ois sanottu, että ei haluta pienelle lapselle kertoa, en tiedä olisivatko siihen reagoineet edes. Sanoi vain, että nykytutkimuksen valossa on parempi lapselle että tietää pienestä saakka, ei vasta 18 veenä.

Ei myöskään antaneet neuvoja, miten kertoa asiasta. Sitä jäin ehkä itse kaipaamaan, ja olen ajatellut ottaa asia puheeksi neuvolassa. Ehkä pääsisi juttelemaan jonkin asiantuntijan kanssa.

Tsemppiä hoitoihin! Mullakin oli usko nollassa kun takana epäonnistuneita inssejä ja luovuttajan vaihto, niin vain plussa ekasta siirrosta. Muista, että kun mikään ei ole varmaa, kaikki on mahdollista.

Meille antoi vinkkinä kaksi satukirjaa, joissa käsitellään eri tapoja lapsien saamisessa. Toinen oli muistaakseni Meidän pihan perhesoppa (joka löytyy ainakin adlibriksestä) ja toinen Pupujuttu ja muita vauvasatuja, joka löytyy ladattavana pdf:nä hyvä kysymys-verkkosivulta. Tuon pupujutun jo latasinkin koneelle, mutta en sen enempää vielä tutustunut. Siellä kuulema karhuperheen tarina vastaisi näitä lahjasoluhoitoja.
 
Meille antoi vinkkinä kaksi satukirjaa, joissa käsitellään eri tapoja lapsien saamisessa. Toinen oli muistaakseni Meidän pihan perhesoppa (joka löytyy ainakin adlibriksestä) ja toinen Pupujuttu ja muita vauvasatuja, joka löytyy ladattavana pdf:nä hyvä kysymys-verkkosivulta. Tuon pupujutun jo latasinkin koneelle, mutta en sen enempää vielä tutustunut. Siellä kuulema karhuperheen tarina vastaisi näitä lahjasoluhoitoja.

Kiitos tiedosta! Pitääpä tutustua noihin :cat:
 
Kolmas lahja-alkion siirto lopulta onnistui. Ja nyt on RV 22+5 . LA 26.4 ultrassa näytti, että tyttö tulee. Saa nähdä sitten.
 
Takaisin
Top