Lahjasoluilla raskaaksi

Mulla tulossa lahja-alkion siirto huhtikuun viimeisellä viikolla. Yksi lahjasiittiöillä ja omilla munasoluilla syntynyt tytär maaliskuussa 2019. Neljä stimulaatiokierrosta viimeisin stimulaatio helmikuussa 21 ei saatu kerättyä yhtäkään munasolua. Nyt sitten lahja-alkiolla tulossa ensimmäinen pakastealkion siirto huhtikuun viimeisellä viikolla. Toivon niin, että kaikki menisi hyvin ja saataisiin vauva syliin.

Lopulta kolmas lahja-alkion siirto tärppäsi ja terveen tyttövauvan synnytin 21.4.22 nyt on lapsiluku täynnä ja terveydellisten seikkojen takia en enempää lapsia pystykään saamaan.
Synnytys oli vaikea ja vaurioita korjaillaan edelleen.
 
Hei,
onko täällä ketään lahjamunasoluilla onnistunutta, jolla vaikea endometrioosi? Meillä siis vaikea endometrioosi lapsettomuuden syynä yhdessä korkean (40v) ikäni kanssa. Kaksi IVF takana joista ensimmäinen pas toi plussan, mutta menetimme lapsen rv 20. Tämän jälkeen tehty 4 passia joista kaikista nega. Endometrioosi pahentunut hoitojen myötä. Viimeisimmissä pas:eissa mukana pitkä lista lääkkeitä, mm. kortisoni, mutta tulokset siitäkin huolimatta negatiivisia.

Usko alkaa loppumaan ja mietinnässä nyt luovutetut munasolut. Pohdituttaa vaan onko onnistumismahdollisuuksia siltikään tuon endon takia.
 
Hei,
Lukeekohan tätä ketjua enää kukaan...
Onko kellään kokemusta lahjasoluilla raskaaksi tulemisesta munasarjojen poiston jälkeen? Jotain tietoa asiasta löytyy, mutta hyvin niukasti. Itsellä toinen munasarja jo poistettu ja nyt mahdollisesti toinenkin poistetaan, koska epäily borderline-kasvaimesta jäljellä olevassa munasarjassa. Yksi lapsi jo saatu IVF-hoidoilla ja sen jälkeen 3 IVF-kierrosta tehty, mutta kaikki päätyneet negaan, kohdun ulkoiseen tai keskenmenoon. Haave toisesta lapsesta on suuri, mutta nyt alkaa näyttää jo erittäin heikolta, jos toinenkin munasarja joudutaan poistamaan. Ikää nyt 36 vuotta, ekat hoidot aloitettiin 31 vuotiaana. Nyt harmittaa etten itse tajunnut eikä meille suositeltu lahjasoluvaihtoehtoa aikaisemmin. Minulle olisi hyvin riittänyt, jos lapsi olisi saanut miehen geenit, eikä edes se ole kynnyskysymys.
 
Hei,
Lukeekohan tätä ketjua enää kukaan...
Onko kellään kokemusta lahjasoluilla raskaaksi tulemisesta munasarjojen poiston jälkeen? Jotain tietoa asiasta löytyy, mutta hyvin niukasti. Itsellä toinen munasarja jo poistettu ja nyt mahdollisesti toinenkin poistetaan, koska epäily borderline-kasvaimesta jäljellä olevassa munasarjassa. Yksi lapsi jo saatu IVF-hoidoilla ja sen jälkeen 3 IVF-kierrosta tehty, mutta kaikki päätyneet negaan, kohdun ulkoiseen tai keskenmenoon. Haave toisesta lapsesta on suuri, mutta nyt alkaa näyttää jo erittäin heikolta, jos toinenkin munasarja joudutaan poistamaan. Ikää nyt 36 vuotta, ekat hoidot aloitettiin 31 vuotiaana. Nyt harmittaa etten itse tajunnut eikä meille suositeltu lahjasoluvaihtoehtoa aikaisemmin. Minulle olisi hyvin riittänyt, jos lapsi olisi saanut miehen geenit, eikä edes se ole kynnyskysymys.
Täällä on tuo Luovutetut munasolut ryhmä ollut aktiivisempi. Mutta mulla melko sama tilanne kuin sulla, yksi luomulapsi vain yhdellä munasarjalla, nyt riskinä että toinenkin poistetaan ja HUS esitteli jo lahjasoluvaihtoehdon. Kuulema kun kohdussa ei ole vikaa ja yksi synnytyskin takana, ei estettä pitäisi olla. Tsemppiä hurjasti sinne!
 
Meillä on kolme ivf kierrosta siis myös tehty ja yhdestäkään ei ole tullut ainuttakaan hedelmöittynyttä solua/munasolut jääneet raaoiksi. Eli aika lohduttomalta omien solujen tilanne näyttää vaikka syytä tälle ei oikein ole tullut esille.

Yksityisellä konsultaatiossa kahden kierroksen jälkeen eivät kuitenkaan olleet mitenkään epätoivoisen oloisia ja olivat täynnä ideoita mitä voisi tehdä jos heille siirtyisi hoitoon. mutta en tiedä miten tämä kolmaskin epäonnistunut kierros vaikuttaisi heidän mielipiteeseen. Julkiselta meidät viime viikolla uloskirjattiin ja suositeltiin miettimään lahjasoluja.

Mun on ehkä siksi vaikea hyväksyä tai siirtyä eteenpäin, että periaatteessa muuten ei ole mitään vikaa tullut esille. Oon nuori (tai nuorehko 32v :oops:) ja ovulaatiot ja kierrot kuitenkin toimii.

Tuttua luovuttajaa lähinnä mietin sen takia että mietin olisiko se lapselle tärkeää identiteetin rakentumisen kannalta että on kuitenkin ns samaa sukua. Mulla on siis mahdollisuus pikkusiskon toimia luovuttajana niin periaatteessa geeniperimä pysyisi aika tuttuna. Omalta kannalta ajateltuna tuntematon olisikin ehkä helpompi, ei tarvitsisi niin pohtia luovuttajan ja lapsen suhdetta, mun ja luovuttajan suhdetta, isovanhempien suhtautumista luovuttajaan/lapseen, mutta ehkä just lasta mietin enemmän. Mikä on hänelle reilua...
Mä olen 34 ja nyt raskaana lahjamunasolu hoidoilla. Takana kohta 6v. Lapsettomuutta. Julkisilla 3 ivf ja sit vielä omilla yks ivf privaatilla. Nyt tosiaan ensimmäisestä lahjasoluhoidosta raskaana. Paras päätös ikinä oli jättää omat solut taakse. Meillä takana selittämätön lapsettomuus. Mulla kans säännöllinen kierto ja ovulaatiot. Omilla soluilla ollaan saatu alkioita mutta niiden kehitys on loppunut D4 paikkeilla joten yhtään blastoa ei omista olla saatu viljeltyä.
 
Mä olen 34 ja nyt raskaana lahjamunasolu hoidoilla. Takana kohta 6v. Lapsettomuutta. Julkisilla 3 ivf ja sit vielä omilla yks ivf privaatilla. Nyt tosiaan ensimmäisestä lahjasoluhoidosta raskaana. Paras päätös ikinä oli jättää omat solut taakse. Meillä takana selittämätön lapsettomuus. Mulla kans säännöllinen kierto ja ovulaatiot. Omilla soluilla ollaan saatu alkioita mutta niiden kehitys on loppunut D4 paikkeilla joten yhtään blastoa ei omista olla saatu viljeltyä.
Mahtavaa, onnea paljon! Itselläkin lahjasoluhoitoihin käyneet tie! ❤️
 
Olemme puolisoni kanssa juuri päättäneet siirtyä hoitoon lahjasiittiöillä. Taustana: hänelle tehty vasektomia, purkua yritettiin muttei onnistunut. Myöskään ICSI ei tuottanut tulosta. Lahjasoluneuvonnassa käyty ja siittiöt on nyt tilattu Tanskasta. Nyt odotellaan sopivaa kieron ajankohtaa inseminaatiota varten. Kaikki kokemukset ja vertaistuki on tervetulleita!
 
Hei, olen uusi täällä. Käymme puolisoni kanssa lapsettomuushoidoissa yksityisklinikalla Virossa. Kiinnostaisi kuulla vertaiskokemuksia Suomen hoidoista/ohjeista erityisesti teiltä, joilla hoitomuotona pakastealkionsiirtoja lahjasoluilla. Meillä kaksi pakastealkionsiirtoa takana. Niistä toisesta plussasin juuri (alkionsiirto tehtiin 23.2.) ja saimme omasta mielestäni ohjeen tehdä raskaustestit ja verikoe kovin aikaisessa vaiheessa: 11 päivää siirron jälkeen. Suomen sisarklinikalla suosittelevat kuulemma raskaustestin tekoa vasta 14 päivän kuluttua siirrosta. Itse hakeuduin verikokeeseen sen vuoksi vasta nyt 13 päivää siirron jälkeen, ja hCG-arvoni oli 102,6 miU/ml. Arvo kuulemma on kovin alhainen tässä vaiheessa (lääkärin mukaan hyvä arvo olisi ollut väh. 350), ja siksi pitääkin ensi viikolla käydä uudelleen verikokeessa, jotta nähdään nouseeko se, vai olisiko kyseessä jo varhainen keskenmeno. Jos täällä palstalla kokemuksia testausajankohdista tai hcG-arvojen kehittymiseen liittyvistä saamistanne ohjeista, olisin kiitollinen kaikista vertaiskokemuksista.
 
Heippa,

omassa omasolusiirrossani (5-päiväinen blasto) raskaustesti piti tehdä 11-päivää siirrosta. Eli jos teillä on ollut blaston siirto, testi aikataulu on ollut aivan sama kuin meillä oli HUSissa.

Saanko kysyä onko teillä molemmat solut vai vain toinen solu lahjoitettu? Oletko kokenut saaneesi hyvää hoitoa Virossa? Lisäksi koitko että omia piirteitänne kunnioitettiin lahjoittajaa valittaessa?

Pahoittelut kysymystulvasta☺️ Meillä siis vielä puolisoni kanssa omasoluhoidot käynnissä, mutta haasteena munasolujen määrä/laatu.
 
Heippa,

omassa omasolusiirrossani (5-päiväinen blasto) raskaustesti piti tehdä 11-päivää siirrosta. Eli jos teillä on ollut blaston siirto, testi aikataulu on ollut aivan sama kuin meillä oli HUSissa.

Saanko kysyä onko teillä molemmat solut vai vain toinen solu lahjoitettu? Oletko kokenut saaneesi hyvää hoitoa Virossa? Lisäksi koitko että omia piirteitänne kunnioitettiin lahjoittajaa valittaessa?

Pahoittelut kysymystulvasta☺️ Meillä siis vielä puolisoni kanssa omasoluhoidot käynnissä, mutta haasteena munasolujen määrä/laatu.
Hei, kiitos viestistä @Odottavainen91!

Meillä oli blaston siirto ja siten, että saatiin lahjasolut ainoastaan naiselta, eli meillä oli minun oman kumppanin siittiöt.

Ollaan mielestämme saatu hyvää hoitoa Virossa, ja ollaan saatu edettyä oikein jouhevasti ja mikä myös ollut kaiken jännityksen keskellä etu: olemme saaneet asioida lääkärin kanssa suomeksi, kun näissä hoidoissa on vaikeaa erikoissanastoa. Omia piirteitä myös kunnioitettiin lahjoittajaa valittaessa. Klinikalle sai lähettää jopa oman kuvan, jos toiveena, että lahjoittajalla olisi jotain samanlaisia piirteitä. Hakeuduttuamme Viroon hoitoon, reilun kuukauden kuluttua meille jo löytyi luovuttaja.

Pidän kovasti peukkuja teille omasoluhoitoihinne ja toivottavasti vauvatoiveenne täyttyy!
 
Hei, olen uusi täällä. Käymme puolisoni kanssa lapsettomuushoidoissa yksityisklinikalla Virossa. Kiinnostaisi kuulla vertaiskokemuksia Suomen hoidoista/ohjeista erityisesti teiltä, joilla hoitomuotona pakastealkionsiirtoja lahjasoluilla. Meillä kaksi pakastealkionsiirtoa takana. Niistä toisesta plussasin juuri (alkionsiirto tehtiin 23.2.) ja saimme omasta mielestäni ohjeen tehdä raskaustestit ja verikoe kovin aikaisessa vaiheessa: 11 päivää siirron jälkeen. Suomen sisarklinikalla suosittelevat kuulemma raskaustestin tekoa vasta 14 päivän kuluttua siirrosta. Itse hakeuduin verikokeeseen sen vuoksi vasta nyt 13 päivää siirron jälkeen, ja hCG-arvoni oli 102,6 miU/ml. Arvo kuulemma on kovin alhainen tässä vaiheessa (lääkärin mukaan hyvä arvo olisi ollut väh. 350), ja siksi pitääkin ensi viikolla käydä uudelleen verikokeessa, jotta nähdään nouseeko se, vai olisiko kyseessä jo varhainen keskenmeno. Jos täällä palstalla kokemuksia testausajankohdista tai hcG-arvojen kehittymiseen liittyvistä saamistanne ohjeista, olisin kiitollinen kaikista vertaiskokemuksista.
Kiva kuulla kuinka Virossa toimii lahjasoluhoidot. Olemme oletettavasti vastaavalla klinikalla Suomessa lahjasoluhoidoissa (lahjamunasolut). Olemme jo tehneet kaksi kierrosta omilla soluilla IVF:ää, mutta solujen laatu on iän vuoksi todella huono (alkiot testattiin molemmilla kierroksilla sairaiksi PGT-A:lla).

Meillä on nyt takana yksi lahjasolu PAS-siirto, josta negatiivinen tulos ja nyt suunnitteilla uusi siirto alkavaan kiertoon. Testipäivä oli siirron jälkeen 14 päivän jälkeen ja ihan kotitestillä.
 
Hei, kiitos viestistä @Odottavainen91!

Meillä oli blaston siirto ja siten, että saatiin lahjasolut ainoastaan naiselta, eli meillä oli minun oman kumppanin siittiöt.

Ollaan mielestämme saatu hyvää hoitoa Virossa, ja ollaan saatu edettyä oikein jouhevasti ja mikä myös ollut kaiken jännityksen keskellä etu: olemme saaneet asioida lääkärin kanssa suomeksi, kun näissä hoidoissa on vaikeaa erikoissanastoa. Omia piirteitä myös kunnioitettiin lahjoittajaa valittaessa. Klinikalle sai lähettää jopa oman kuvan, jos toiveena, että lahjoittajalla olisi jotain samanlaisia piirteitä. Hakeuduttuamme Viroon hoitoon, reilun kuukauden kuluttua meille jo löytyi luovuttaja.

Pidän kovasti peukkuja teille omasoluhoitoihinne ja toivottavasti vauvatoiveenne täyttyy!

Kiitos tsempeistä! Vielä kokeillaan toki omilla, mutta itseäni helpottaa kovasti tieto siitä, että jos niillä ei onnistuta, meillä on vielä muitakin vaihtoehtoja jäljellä.

Mukava kuulla positiivista kokemusta hoidoista. Miten muuten ulkomailla toteuttavissa hoidoissa lääkkeiden hankinta menee? Tekevätkö he kansainväliset reseptit, joilla voit ostaa lääkkeet Suomesta vai oletteko hakeneet ne Virosta?

Kävitkö jo tänään uudessa hCG-mittauksessa?
 
Kiitos tsempeistä! Vielä kokeillaan toki omilla, mutta itseäni helpottaa kovasti tieto siitä, että jos niillä ei onnistuta, meillä on vielä muitakin vaihtoehtoja jäljellä.

Mukava kuulla positiivista kokemusta hoidoista. Miten muuten ulkomailla toteuttavissa hoidoissa lääkkeiden hankinta menee? Tekevätkö he kansainväliset reseptit, joilla voit ostaa lääkkeet Suomesta vai oletteko hakeneet ne Virosta?

Kävitkö jo tänään uudessa hCG-mittauksessa?
EU-alueen reseptit oikeuttavat lääkeostoihin missä EU-maassa tahansa. Joskus vain lääkkeen myyntinimellä olevaa tuotetta ei esim Suomessa ole, mutta silloin korvaavatuote tulee proviisorin selvitettäväksi.
Virossa on käytössä myös sähköiset reseptit, mutta paperinen on varmempi.
 
Takaisin
Top