Lahjasoluilla raskaaksi

Keskustelun 'Lapsettomuus' aloitti Vargynja, 5 kesä 2019.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Katjusha Addikti

Lapsi kasvaa pitämään luonnollisena omaa tilannettaan.
    Ymmärrän, olet nuori, joten eri tilanteessa. Tsemppiä pohdintoihin :)
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  2. miri Aloittelija

Minäkin vasta 31 mutta endometrioosi auttaa pohdinnassa. Mies olisi sitä mieltä että mun pikkusiskoa pitäisi pyytää luovuttajaksi mutta itse koen sen vaikeana koska hänellä ei lapsia ole ja jossain vaiheessa toivoisi. Mitä jos siskoni luovuttaisi ja me saatais lapsi mutta sisko miehensä kanssa jäisi kokonaan ilman. Siinä voisin menettää siskoni. Ajattelen myös niin että lapselle on helpompi jos on anonyymi luovuttaja että ei tulisi mitään suhtautumishaasteita tai epäselviä kuvioita perheessä jolloin asia ehkä olisi luonnollisempi. Näin olisi helpompi keskittyä lapsen identiteetin tukemiseen kun ei olisi mahdollisia lähipiirin suhtautumishaasteita. Mutta tässäkään ei yhtä oikeaa ole, mikä sopii toiselle ei ehkä sovi toiselle.
    • Tykkää Tykkää x 2
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
    Last edited: 7 elo 2019
  3. Triana Tuttu foorumilla

Meillä julkisen neljäs IVF-hoito juuri päättymässä. Eka keskeytettiin jo ennen punktiota ja sen jälkeen leikattiin endometrioosia, minkä seurauksena menetin toisen munasarjan ja molemmat munanjohtimet. Sen jälkeen 3 IVF:ää, joista jokaisella kerralla saatu 1 alkio tuoresiirtoon, koskaan ei mitään pakkaseen asti. AMH oli vuosi sitten ennen leikkausta 0,36. Söin e-pillereitä endon hoitoon silloin, mutta tuskin on luomunakaan merkittävästi korkeampi.

Ei olla vielä lopullista tuomiota Oysista saatu, mutta en usko että tekevät meille enää hoitoja. Mulla on niin vaikea endometrioosi, että en tiedä kestääkö kroppakaan enää noita stimulaatioita, kun endo leviää muutenkin. Joten jos yksityiselle siirrytään, niin todennäköisesti hoidot tapahtuu lahjamunasoluilla.

Mielellään lukisin lisää kokemuksia näistä ja toki tänne sitten kirjoittelen, jos niihin hoitoihin vielä päädytään :)
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Optimistinen Optimistinen x 1
  4. miri Aloittelija

Vaikka olin varautunu siihen että lahjamunasoluihin todennäköisesti siirrytään, kyllä se sattui kun lääkäri soitti että julkinen ei enää tee omasoluhoitoa meille. Nyt pidetään tauko ja keskitytään parisuhteeseen, käydään jokusen kerran yhdessä juttelemassa tähän astisesta painolastista, tehdään surutyötä mun geneettisestä lapsesta luopumisesta ja nautitaan muustakin elämästä. Pienen pieni mahdollisuus on tietysti olemassa luomulapseen mutta kaiketi se on lottovoiton luokkaa joten sitä on turha toivoa. Tosin rentous voi ainakin vähä lisääntyä kun ei oo enää jotain tulevaa vaihetta tai päivämäärää tässä vaiheessa odotettavana vaan itse päätetään koska jatketaa.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 3
  5. Katjusha Addikti

Tsemppiä miri, toivotaan että tauko tekee teille hyvää. Ihanaa syksyä :)
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu