Lahjasoluilla raskaaksi

Ohops. Onko kellekään käynyt niin että ootte vahingossa nähneet luovuttajan? Mää taisin tänään vahingossa nähdä. :bored:
 
Ohops. Onko kellekään käynyt niin että ootte vahingossa nähneet luovuttajan? Mää taisin tänään vahingossa nähdä. :bored:
Ohoh! Miten se on mahdollista? :eek: Meille sanottiin Felicitaksella että lahjoittajat käy kokonaan eri yksikössä, ettei ole törmäysvaaraa :)
 
Ohoh! Miten se on mahdollista? :eek: Meille sanottiin Felicitaksella että lahjoittajat käy kokonaan eri yksikössä, ettei ole törmäysvaaraa :)
Jaa'a. Enhän mä mitenkään voi olla 100% varma, mutta heräsi epäilys ku mut pyydettiin eri huoneeseen tänään ku yleensä, tää huone oli samalla puolella käytävää ku siemennestelabra. Yleensä oon käynyt toisella puolella käytävää. Mulla piti olla aika kahdelta mut se oli myöhässä, siinä odotustilassa oli myös tyyppi joka meni vähän kahden jälkeen sanomaan infoon että hänen ois pitänyt jo kahdelta olla siellä valmis ja se ohjattiin sinne labran puolelle. Hetki sen jälkeen kun se kaveri sieltä poistui niin mut pyydettiin huoneeseen.
Hoitaja selosti mulle ja osoitti luukkua että tuo on suoraan labran puolelle ja että mun pitää ensin asettua siihen pöydälle kun se tavara oli vielä lämmintä, ettei se jäähdy. :bored: mulla siinä kohtaa kolahti herneet yhteen ja aloin miettiä että sen kaverin pituus/hiusten väri kyllä mätsäsi luovuttajaan.
 
Mun leuka loksahti auki ku luin tän. Lähinnä kun en oo siis tajunnut, että Suomessa tehdään lahjasoluhoitoja tuoreella tavaralla.

Meillä siis tanskalainen luovuttaja, biologi on aina paikalla sulattamassa oljen. Mutta kyllähän tuo kuulostaa, että hyvinkin saattoi olla luovuttaja.
 
Mun leuka loksahti auki ku luin tän. Lähinnä kun en oo siis tajunnut, että Suomessa tehdään lahjasoluhoitoja tuoreella tavaralla.

Meillä siis tanskalainen luovuttaja, biologi on aina paikalla sulattamassa oljen. Mutta kyllähän tuo kuulostaa, että hyvinkin saattoi olla luovuttaja.
Siis mäki olin ihan ihmeissäni, kun viimeksi se oli sellaista pinkkiä nestettä mutta nyt ei ollu... :wideyed:
 
Jaa'a. Enhän mä mitenkään voi olla 100% varma, mutta heräsi epäilys ku mut pyydettiin eri huoneeseen tänään ku yleensä, tää huone oli samalla puolella käytävää ku siemennestelabra. Yleensä oon käynyt toisella puolella käytävää. Mulla piti olla aika kahdelta mut se oli myöhässä, siinä odotustilassa oli myös tyyppi joka meni vähän kahden jälkeen sanomaan infoon että hänen ois pitänyt jo kahdelta olla siellä valmis ja se ohjattiin sinne labran puolelle. Hetki sen jälkeen kun se kaveri sieltä poistui niin mut pyydettiin huoneeseen.
Hoitaja selosti mulle ja osoitti luukkua että tuo on suoraan labran puolelle ja että mun pitää ensin asettua siihen pöydälle kun se tavara oli vielä lämmintä, ettei se jäähdy. :bored: mulla siinä kohtaa kolahti herneet yhteen ja aloin miettiä että sen kaverin pituus/hiusten väri kyllä mätsäsi luovuttajaan.

Todennäköisemmin tämä henkilö on ollut antamassa spermansa omalle kumppanilleen. Ja koska aikataulu on ollut myöhässä ja sinun tavarasi on jo keretty sulattaa on sinua patisteltu kiirehtimään kun olet päässyt huoneeseen. Käsittääkseni sperma vielä pestään (joka kestää 2 tuntia) ennen kuin sitä laitetaan omalle kumppanillekaan joten aikataulullisesti noin nopeasti ei mitenkään voi spermaa luovuttaa ja antaa naiselle.
 
Todennäköisemmin tämä henkilö on ollut antamassa spermansa omalle kumppanilleen. Ja koska aikataulu on ollut myöhässä ja sinun tavarasi on jo keretty sulattaa on sinua patisteltu kiirehtimään kun olet päässyt huoneeseen. Käsittääkseni sperma vielä pestään (joka kestää 2 tuntia) ennen kuin sitä laitetaan omalle kumppanillekaan joten aikataulullisesti noin nopeasti ei mitenkään voi spermaa luovuttaa ja antaa naiselle.

Niin onhan se tuokin toki totta! Eikä mulle tosiaan ole millään muotoa oikeasti väliä oliko se tyyppi se vai ei, enkä todella halua tietää kuka on meidän luovuttaja. :happy: Tuossa mun eilisessä käynnissä oli vaan niin moni asia tehty eri tavalla ja kaikki oli muutenkin tosi outoo että mä en ois ihmetelly jos tuokin olisi ollut vielä siihen päälle. o_O

Viimeksi se neste oli ihan vaan huoneenlämmössä, eilen se oli sellaisessa lämpölaatikossa. Sen vuoksi mua ei patisteltu, että aikataulu olisi ollut myöhässä, vaan se hoitaja ihan selkeästi sanoi mulle että kun tuo tavara on vielä lämmintä, niin ota vaan heti housut pois ja tuu pöydälle ettei se ehdi jäähtymään.

On tietty mahdollista sekin että mut otettiin labran puoleiseen toimenpidehuoneeseen jossa oli luukku labraan, koska muualla ei ollut tilaa. En tiedä. En mä myöskään halua jäädä tuota asiaa vatvomaan. Joko se oli tai ei, sillä ei oo mitään merkitystä, koko homma vaan kummastutti mua kun kaikki meni täysin eri tavoin kuin aiemmalla kerralla. :happy118
 
Samaa mieltä kuin Riepu85.

Meillä mies kävi noin 2h ennen inssiä hoitamassa tavarat paikalle ja ivf:n punktiossa vajaa tunti ennen. Siemenneste putsataan ja siitä erotellaan siittiöt ennen toimenpidettä, joten siinä menee pieni hetki ennen kuin sen voi käyttää. Voi olla, että miehen kumppani on jo ollut toimenpiteessä ja siksi mies on käynyt sanomassa, että pitäisi jo päästä hoitamaan oma osuus. :)
 
Mun leuka loksahti auki ku luin tän. Lähinnä kun en oo siis tajunnut, että Suomessa tehdään lahjasoluhoitoja tuoreella tavaralla.

Meillä siis tanskalainen luovuttaja, biologi on aina paikalla sulattamassa oljen. Mutta kyllähän tuo kuulostaa, että hyvinkin saattoi olla luovuttaja.

Hei,

Kyllä meillä mentiin ainakin ihan tuoreella tavaralla jopa julkisella, alkiot sit vaa pakastettiin ku enhän minä ollu valmiina vastaanottamaan niitä heti. Meillä siis luovutetut munasolut, ja kyllä mies kävi ne siementään punktiopäivänä. En sit tiedä onko toisinpäin tilanne eri
 
Luovutettu sperma pakastetaan aina seksitautikaranteenin takia. Luovuttajat käyvät säännöllisesti tautitesteissä ja kun niistä on puhtaat paperit, voidaan pakastettu karanteenisperma vapauttaa käyttöön. Tuoreena luovuttaa vaan aviopuoliso. Pesty ja pakastettu sperma toki lämmitetään ja pidetään 37 asteen lämmössä itse inseminaatioon asti, koska siittiöthän muuten kuolevat. Ei siis ole mitään mahdollisuutta että olisit nähnyt luovuttajasi.
 
Luovutettu sperma pakastetaan aina seksitautikaranteenin takia. Luovuttajat käyvät säännöllisesti tautitesteissä ja kun niistä on puhtaat paperit, voidaan pakastettu karanteenisperma vapauttaa käyttöön. Tuoreena luovuttaa vaan aviopuoliso. Pesty ja pakastettu sperma toki lämmitetään ja pidetään 37 asteen lämmössä itse inseminaatioon asti, koska siittiöthän muuten kuolevat. Ei siis ole mitään mahdollisuutta että olisit nähnyt luovuttajasi.
Oho, miksiköhän se ekalla kerralla oli ihan vaan pöydällä, eikä sellaisessa lämpölaatikossa :eek:
 
20210206_092927.jpg Maanantaina saa soitella klinikalle ultra aikaa:happy093
:smiley-bounce016
 
Saako Toukka kysellä minkälaiset lääkitykset sulla oli apuna? Oli kiinnittymisen tueksi vielä jotain piikkiä/lääkettä? Jospa meilläkin tämä lahjana saatu auttaisi pääsemään päämäärään; terve lapsi syliin 9kk päästä.
Zumenon ja cyclokest nyt ollu, huomenna selviää tuleeko muuta lääkitystä
 
Zumenon ja cyclokest nyt ollu, huomenna selviää tuleeko muuta lääkitystä

Mulla samat, mut oli lääkärin kanssa puhe et jos gonapeptyl kiinnittymisen tueksi pistoon vielä tiistaina, mutta siitä ei ole kuulemma näyttöä pakastealkion siirrossa et onko merkitystä vai ei, mut silti yleisesti käytetty kuulemma, et tiedä häntä sitten.
 
Hei,

Ja eilen laitettiin 23vee munasolusta idätetty 5 päivän ikäinen alkio kyytiin odotukset taivaissa, et nyt on meidän vuoro. Onnellinen et sattu noin nuori luovuttaja, ku tämä hautoja ei oo enää nii nuori. Luottavainen ja rauhallinen fiilis.

Toivotaan, että nappaa kiinni kovaa :Heartred Tsemppiä piinailuun!
 
Eikä!! :woot::hello2Ihanaa! Varovaiset, mutta innostuneet onnittelut.

Eka plussa ikinä...tuli tippa linsiin siinä miehen kaa ku ihmeteltiin viivoja. Kateltu jo vaunuja ja vauvavakuutuksia, joo ei ehkä kannattas mut eipä se pessimismikään sen pidemmälle vie, ehkä päinvaston...varovaisen optimistisella asenteella mut silti realiteetit tiedostaen. Paljon kiitoksia onnitteluista.
 
Takaisin
Top