TinttiElina
Vauhtiin päässyt keskustelija
Onnea kaikille plussanneille. Täällä myös eilen plussattu. Viikkoja tänään on 3+6.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ei vaan, sen katoaminen hieman säikäytti vain, heti pahimmat ajatukset päässä.Onnea kaikille plussista ja tervetuloa joukkoon! :angelic:
Mites teillä muilla, vaihteleeko oireet rajustikin eri päivien välillä? Mietin voisko rasitus tehdä omalla kohdalla et maanantaina oli viikonlopun lepäämisen jälkeen ihan hyvä päivä kun taas tänään jatkuva paha olo koko päivän. Ehdin pahaa oloa jo hieman tuossa kaipaillakin, hullu kun olenEi vaan, sen katoaminen hieman säikäytti vain, heti pahimmat ajatukset päässä.

Oletteko alkaneet syödä mitä vitamiinejä heti alkuraskaudessa? Meidän kuopus 12v ei kyllä ole minkäänlaisia muistikuvia mitä silloin söin. Paljon tullut muutenkin muutoksia mitä saa syödä yms..

Heti plussattua kävin ostamassa Multivita raskaus ja imetys monivitamiinia! Edellisessäkin käytin samoja eikä tullut huonoa oloa. Minisunin vastaavista kuullut monelta että herkästi pahentaa oloa. Toki yksilöllistähän tuo on![]()
Jippii! Vilja!Hei. Tulen jo varovaisesti tänne kurkkimaanTäällä siis RV 3+5, ja plussattu toisen IVF/ICSI:n tuoresiirrosta. Tänään DPO12 ja Digi sanoi "raskaana 1-2" ja raskaustestien viivat ovat vahvistuneet DPO9 alkaen. Viikot ovat niin varhaiset, että toki tässä on miljoona pelkoa takaraivossa ja hoitoalkuisissa ilmeisesti keskenmenotkin saattavat olla yleisempiä. Olo on suorastaan epäuskoinen tästä plussasta!
![]()

Minä söin jo yritysaikana raskaus & imetys Monivitamiineja, siihen vielä lisäksi pitänyt minun ottaa foolihappoa purkista kun mulla IBD, ei välttämättä imeydy riittävästi muuten. Kalaöljystä kysyin neuvolasta, ei suositellut sen käyttöä jatkamaan raskausaikana.Oletteko alkaneet syödä mitä vitamiinejä heti alkuraskaudessa? Meidän kuopus 12v ei kyllä ole minkäänlaisia muistikuvia mitä silloin söin. Paljon tullut muutenkin muutoksia mitä saa syödä yms..
Jippii! Vilja!
Tuhannesti onnea![]()
Hauska päästä saman LA:n ryhmään!KiitosHauska päästä saman LA:n ryhmään!

Heippa kakille! Sunnuntaina plussasin ja olen sulatellut ihanaa uutista. Jätimme reilu 2 viikkoa sitten vasta ehkäisyn pois, joten erittäin epätodellinen olo että näin nopeasti tulin raskaaksi! Tämä olisi meidän kolmas lapsi, aiemmat syntyneet 2015 ja 2018. Olen määräaikaisessa työsuhteessa joten kovasti mietityttää miten saisin pidettyä raskauden piilossa syksyyn saakka ja uusittua työsopimukseni. Viimeksi töissä kerroin vasta viikolla 20. Täytyy lähteä katselemaan kesäksi vähän löysempiä paitoja ja ottaa jo tässä vaiheessa käyttöön..
Onnea kaikille raskaudesta!
Jos saan kysyä niin mikä IBD sulla on? Mulla on Cu joka tosin on leikattu ja sairas suoli poistettu kokonaan. Tämän takia kaikki imeytyminen on vähän niin ja näin. Yks päivä söin pitsaa jossa oli tuoretta rucolaa ja vaikka miten pureskeli, oli muutaman tunnin päästä ne rucolaa selkeästi tunnistettavan pöntössä. Tuli siis läpi sulamatta.Minä söin jo yritysaikana raskaus & imetys Monivitamiineja, siihen vielä lisäksi pitänyt minun ottaa foolihappoa purkista kun mulla IBD, ei välttämättä imeydy riittävästi muuten. Kalaöljystä kysyin neuvolasta, ei suositellut sen käyttöä jatkamaan raskausaikana.
Mulla on välimuoto crohnista ja colitis ulcerosasta, piirteitä kummastakin, mutta sama hoito, niin ei ole tarvinnut lyödä lukkoon kumpi on. Todella pahoja aktiivivaiheita ei onneksi ole ollut sen jälkeen kun sairaus todettiin ja aloitin lääkityksen.Jos saan kysyä niin mikä IBD sulla on? Mulla on Cu joka tosin on leikattu ja sairas suoli poistettu kokonaan. Tämän takia kaikki imeytyminen on vähän niin ja näin. Yks päivä söin pitsaa jossa oli tuoretta rucolaa ja vaikka miten pureskeli, oli muutaman tunnin päästä ne rucolaa selkeästi tunnistettavan pöntössä. Tuli siis läpi sulamatta.