Himot ja ällötykset

Täällä samoja tuntemuksia, kuin muillakin. Ennen aina ryypännyt litratolkulla vettä, ja nyt ei meinaa saada lasillistakaan alas ilman yökkäilyä. Ainoa, milloin vesi maistuu taas taivaalliselle on heti oksentamisen jälkeen. Mutta se on lyhythetkinen ilo se.

En pysty juomaan mehuja, teetä, kahvia, mehukeittoja. Vichyä join vielä viikko pari takaperin, mutta tällä viikolla sekään ei ole mennyt. :depressed: Mies toi kaupasta vähän Jaffaa, sain juotua sitä puoli lasia, kunnes ei enää uponnut. Eilisiltana olin vielä kamalan janoinen, mutta siitä huolimatta nesteen juominen olisi saanut oksentamaan. :stop:

Yksi mikä toimii itselle on suklaamurot ja maito. Muroja syömällä saan kehoni huijattua ottamaan sen muutaman lasillisen maitoakin, mikä muuttuu kaakaoksi murolautasella. Se ei jostain syystä yökötä yhtään. :D
Olen myös syönyt paljon keittoa ruoaksi, lihaliemi on jotenkin taivaallisen makuista nyt. Sopivan suolaista ja nesteyttävää.

Haluaisin syödä siskonmakkarakeittoa, tiedättekö onko se ollenkaan suositeltua? Ymmärsin, että makkarat olisi vähän niin kuin no-no.

Eihän makkaroissa pitäisi muuten olla mitään, mutta raakamakkarat pitää kypsentää huolella. Kai...
 
Täällä samoja tuntemuksia, kuin muillakin. Ennen aina ryypännyt litratolkulla vettä, ja nyt ei meinaa saada lasillistakaan alas ilman yökkäilyä. Ainoa, milloin vesi maistuu taas taivaalliselle on heti oksentamisen jälkeen. Mutta se on lyhythetkinen ilo se.

En pysty juomaan mehuja, teetä, kahvia, mehukeittoja. Vichyä join vielä viikko pari takaperin, mutta tällä viikolla sekään ei ole mennyt. :depressed: Mies toi kaupasta vähän Jaffaa, sain juotua sitä puoli lasia, kunnes ei enää uponnut. Eilisiltana olin vielä kamalan janoinen, mutta siitä huolimatta nesteen juominen olisi saanut oksentamaan. :stop:

Yksi mikä toimii itselle on suklaamurot ja maito. Muroja syömällä saan kehoni huijattua ottamaan sen muutaman lasillisen maitoakin, mikä muuttuu kaakaoksi murolautasella. Se ei jostain syystä yökötä yhtään. :D
Olen myös syönyt paljon keittoa ruoaksi, lihaliemi on jotenkin taivaallisen makuista nyt. Sopivan suolaista ja nesteyttävää.

Haluaisin syödä siskonmakkarakeittoa, tiedättekö onko se ollenkaan suositeltua? Ymmärsin, että makkarat olisi vähän niin kuin no-no.

Samaa mieltä kuin Elly_, ei käsittääkseni oo makkaroissa rajoituksia kuin meetvurstit ym. raakamakkarat. Ei muuta kuin keiton tekoon :)
 
Eihän makkaroissa pitäisi muuten olla mitään, mutta raakamakkarat pitää kypsentää huolella. Kai...

Niinpä taisikin olla, joo. Oli vain jäänyt jostain sellainen mielikuva, ettei makkaraa. Varmaan jossain netissä ollut joku kuva makkaroista sellaisen jutun kohdalla, missä puhuttu vältettävistä ruuista raskauden aikana. :)
 
Siellä Ruokaviraston suosituksissa on imeväis- ja leikki-ikäisiä koskien se makkarakohta, niin sekin voi vähän sekoittaa :)
 
Täällä vesi maistuu vähän liiankin hyvin. Koko ajan tuntuu olevan jano ja yöllä se sitten tietää jatkuvaa vessassa ravaamista..

Mitä kummallisempia mielitekoja kyllä on ruokien suhteen ja saan päähäni ruokia joita on saatava.. eilen mm stroganoffia(jota lienenkö ees koskaan aiemmin syöny) ja tänään mies oli sitä sit tehny. Ihan hyvää oli, mutta ei nyt ihan vastannu sitä edellispäivän haaveilua kuitenkaan :grin

Tästä inspiroituneena meillä on tänään ruoaksi Stroganoffia! :grin
 
Täällä nää mieliteot on toistaiseksi olleet kovin kohtuullisia. Nyt kun pahoinvointia ei ole enää sitä 247, niin olen sallinut itselleni aika vapaan haaveilun. Äsken sain päähäni, että on ihan pakko saada vispipuuroa. Siis nyt ihan heti kiitos! En vaan jaksaisi millään alkaa sitä itse nyt tekemään :rolleyes:
 
Jännää muuten miten maku muuttuu raskauden myötä! Ennen en voinut sietää mehuja tai limonaadeja, paitsi pepsiä: join vaan kahvia aamuisin ja ruualla vettä (tai viiniä). Nyt aamuisin listalla on omenamehu, mehukeitot, ruualla maito tai piimä ja iltaisin janottaa kovasti ja tekee mieli jaffaa, pommacia ja uusimpana herkkuna happy joe alkoholiton siideri. Turhia kaloreita tietty mehuista ja limuista tulee, yritän valita sokerittomia vaihtoehtoja... ruokahimoja ollut viimeaikoina taas vähemmän, ja kaikki tuntuu turvottavan (ekat äitiysvaatteet lähti tilaukseen!)

Hyviä vinkkejä täälstä saa ruokakaappiin, kiitos niistä! Monesti on niin jumiutunut tiettyihin tuotteisiin, ja jotka ei enää maistukaan niin ei tiedä mitä ottais tilalle.
 
Jännää muuten miten maku muuttuu raskauden myötä! Ennen en voinut sietää mehuja tai limonaadeja, paitsi pepsiä: join vaan kahvia aamuisin ja ruualla vettä (tai viiniä). Nyt aamuisin listalla on omenamehu, mehukeitot, ruualla maito tai piimä ja iltaisin janottaa kovasti ja tekee mieli jaffaa, pommacia ja uusimpana herkkuna happy joe alkoholiton siideri. Turhia kaloreita tietty mehuista ja limuista tulee, yritän valita sokerittomia vaihtoehtoja... ruokahimoja ollut viimeaikoina taas vähemmän, ja kaikki tuntuu turvottavan (ekat äitiysvaatteet lähti tilaukseen!)

Hyviä vinkkejä täälstä saa ruokakaappiin, kiitos niistä! Monesti on niin jumiutunut tiettyihin tuotteisiin, ja jotka ei enää maistukaan niin ei tiedä mitä ottais tilalle.


Kannattaa muistaa, että sokerittomissa on yleensä makeutusaineita, jotka on huonompi vaihtoehto sikiölle, kuin sokeri.
 
Useimmat ruuat on jotenkin ällöttäneet alkuraskauden aikana. Parhaiten menee alas mahdollisimman selkeät ruuat, sellaiset joista tietää mitä ne on ja on ns. "aito" maku. Hedelmät ja esim. tofu ennemmin kuin prosessoidut elintarvikkeet. Useimmiten on tuntunut siltä että aina aluksi saa ihan hyvin pari palasta ruokaa alas, sitten alkaa ällöttämään koko homma. Sitkeästi olen yrittänyt annoksia saada alas hitaasti pureskelemalla. Pahin oli kun puoliso paistoi itselleen uunimakkaraa, ja se haju tuntui jäävän leijumaan asuntoon moneksi päiväksi :wtf:

Mainokset ja jopa kävelyllä maassa nähdyt suklaapatukkakääreet synnyttää selvästi aiempaa enemmän himoja, ehkä hyvä että nyt ei kehtaa lähteä kauppaan pelkästään Tuplaa hakemaan :joyful:
 
Useimmat ruoat aiheuttivat ällötystä alkuraskaudesta, pahimmat näistä olivat kana ja vihannekset. Kana ei vaan mennyt alas millään. Pahinta varmaan oli, kun ajatuskin ruoasta aiheutti voimakkaampaa ällötystä. Kauppalistankin suunnitteli oli tuskaa, kun ruokien suunnittelu aiheutti pahoinvointia...

Jäätelö, punainen liha ja leipä himottivat oikein kunnolla. Jäätelö ei tullut onneksi paljoa syötyä, pahimpina päivinä. Lisäksi välillä tuli himoja johonkin tiettyihin ruokiin. Yleensä kerta-annos tätä ruokaa riitti taltuttamaan himon. Jäätelön kohdalla oli toisin :happy:
 
Tekee mieli kaikkea sellaista koko ajan, mitä ei mielellään suositella syötäväksi ainakaan suuria määriä tai ollenkaan. Tonnikalaa, maksaa ja täytelakuja. :hilarious: Tonnikalaa söin yhtenä päivänä itsetehtyjen minipizzojen päällä ja kerran söin vähän maksalaatikkoa. En tiedä, miten kestän odottaa lokakuuhun, että voin syödä täytelakua. :sad001
 
Tekee mieli kaikkea sellaista koko ajan, mitä ei mielellään suositella syötäväksi ainakaan suuria määriä tai ollenkaan. Tonnikalaa, maksaa ja täytelakuja. :hilarious: Tonnikalaa söin yhtenä päivänä itsetehtyjen minipizzojen päällä ja kerran söin vähän maksalaatikkoa. En tiedä, miten kestän odottaa lokakuuhun, että voin syödä täytelakua. :sad001
Tonnikalaa saa kyllä syödä, ei ollut ainakaan meillä kiellettyjen listalla ja sitä olenkin syönyt monesti salaatissa tms. Mua kans tekee mieli lakua ja metukkaa, niitä en ole syönyt :grin
 
Joo lakut ja salmiakki... en ees normaalisti juuri syö salmiakkia, ja lakuakin vähemmän mutta nyt kun ei sais niin tottakai niitä tekis eniten mieli. Ja kaikkea muutakin epäterveellistä. :oops:
 
Joo lakut ja salmiakki... en ees normaalisti juuri syö salmiakkia, ja lakuakin vähemmän mutta nyt kun ei sais niin tottakai niitä tekis eniten mieli. Ja kaikkea muutakin epäterveellistä. :oops:

No niinpä! En minäkään syö ikinä lakua tai salmiakkia. Paitsi joskus täytelakuja, ehkä kerran kaksi vuodessa. Olen enemmän suklaatyyppiä. Mutta nyt himottaa niin hirveästi koko ajan! Äääh.
 
Ihan kuin olisin jostain lukenut, että tonnikalaa saa syödä, mutta ei ihan alvariinsa, kun siinäkin on jotain raskasmetalli?jäämiä, jotka sit kertyy elimistöön. Eli sama kuin muidenkin kalojen kanssa, et pitäis syödä monipuolisesti eri kaloja. Tämä siis vain minun hataraan muistikuvaani perustuva käsitys :)
 
Ihan kuin olisin jostain lukenut, että tonnikalaa saa syödä, mutta ei ihan alvariinsa, kun siinäkin on jotain raskasmetalli?jäämiä, jotka sit kertyy elimistöön. Eli sama kuin muidenkin kalojen kanssa, et pitäis syödä monipuolisesti eri kaloja. Tämä siis vain minun hataraan muistikuvaani perustuva käsitys :)

Juu näin se taisi olla, ettei ole varsinaisesti kiellettyä, mutta google sanoo ettei mielellään juurikin raskasmetallien/elohopean takia kuin korkeintaan 1 prk viikossa.
 
Katkaravut oli ennen raskautta mun suurinta herkkua mut nyt oksettaa jo ajatus niistä :yuck:
 
Mä olen vetänyt pari päivää makaronia juustolla joka on sulatettu mikrossa (mitä wnemmän sitä parempi) ja siihen ketsuppia. Mm mm mm!! :grin

Ja myönnän, on tullu herkuteltuu vähä ehkä jopa liikaakin :sad001 no.. ehkä pala ei tapa mut ämpärillinen hävettää.
 
Mul alko tekee eilen ihan hirveesti mieli KAHVIA, en normaalisti siitä oo ikinä tykänny :grin
 
Takaisin
Top