Pulinaketju

Me päästään tänään kotiin kun tilanne vakaa ja tasainen.
Kortisonipiikit olen kahtena päivänä saanut ihan vain varalta, vaikkei mitään akuuttia uhkaa synnytyksestä nyt olekaan, mutta kun taustalla on nopeat synnytykset niin ei niitä enää siinä rytäkässä auttaisi antaakaan.
Kotiin saan monitorointimahdollisuuden ja tulehdusarvojen seurantavehkeet, jotka rekisteröityvät sitten suoraan osastolle ja tietenkin kontrollikäynnit tänne sovitaan.
Nyt vain toivotaan lisäviikkoja, vaikka jokainen päiväkin on jo extraa meille
 
Kävin tänään labrassa, kun ne menkat eilen sit alkoi.
AMH 0.99 ( viitearvo mulla
35-39 v. 0.15 – 7.49 µg/l)
fsh 1.7., tänään kp 2

Netistä jo vähän malttamattomana tutkiskelin asiaa. Toi matala amh arvo mietityttää, vaikka viitearvolle osuukin. Onko kokemusta näistä?
 
Kävin tänään labrassa, kun ne menkat eilen sit alkoi.
AMH 0.99 ( viitearvo mulla
35-39 v. 0.15 – 7.49 µg/l)
fsh 1.7., tänään kp 2

Netistä jo vähän malttamattomana tutkiskelin asiaa. Toi matala amh arvo mietityttää, vaikka viitearvolle osuukin. Onko kokemusta näistä?
Mulla oli amh 0.7 ja lääkäri sanoi silloin, että yksi mahdollisuus per vuosi noin. Mutta sähän olet tullut raskaaksi kuitenkin?
 
Käsittääkseni toi amh kertoo eniten siitä, paljonko soluja on saatavilla jos mennään ivf hoitoon omilla. Mun arvolla ei kannattanut. Eli amh 0.7 ja ultrassa n 7 follia yleensä. Siitä kun laskee montako prosenttia on epäkuranttia tässä iässä, ei käteen olisi jäänyt juuri mitään. Eli vaihtoehdot oli meillä joko luomuna toivoa ihmettä tai lahjasolut.
 
Moikka pitkästä aikaa.
Täällä alkaa 30 rajapyykki lähestymään, nyt menossa rv 29.
Pelkopolilla käyty ja sektio toive kirjattu ylös, juttelen vielä synnytyslääkärin kanssa 12.4 mutta todennäköisesti päädytään suunniteltuun sektioon. Poika potkii päivittäin ja masun päältä näkyy jo hienosti liikkeet.
Raskaus on edennyt hyvin, mitä nyt oon ollut todella väsynyt ja lääkäri päätteli sen johtuvan alhaisesta ferritiidiarvosta, suositus oli kai 30 itselläni oli 18:sad001 rautalisäkin aloitettiin.

yritän olla aktiivisempi täällä..
Iloista kevään odotusta kaikille:Heartpink
 
Tälle kesää tiedossa suuria muutoksia työrintamalla..toisaalta hyvä ja mahtovaa mut toisaalta myös pelottavaa...kaveri on päässyt jo vähän käveleen joka on todella mahtovaa..tästä on hyvä jatkaa...kevättä odotellessa
 
Tälle kesää tiedossa suuria muutoksia työrintamalla..toisaalta hyvä ja mahtovaa mut toisaalta myös pelottavaa...kaveri on päässyt jo vähän käveleen joka on todella mahtovaa..tästä on hyvä jatkaa...kevättä odotellessa
Mahtavia muutoksia siellä! :hello2
Miten teidän kotitilalla? Onko siellä siis massiivisia rakennemuutoksia (lehmät ?) vaiko omissa tehtävissä?
 
Mahtavia muutoksia siellä! :hello2
Miten teidän kotitilalla? Onko siellä siis massiivisia rakennemuutoksia (lehmät ?) vaiko omissa tehtävissä?
Siis joo tilalla...pakko oli tehdä suuri päätös kun tuo koipi on mikä on ettei lopu liikut kokonaan ja talous kaadu...rahasta ku on kyse ja elämästä niin päätökset on kovia sillä se raha ei kasva puussa mutta kyllä tästäkin selvitään uskon siihen
 
Eilen oli np ultra, kaikki juuri niinkun pitääkin, niskaturvotus 1.3 ja saatiin kamala nippu kuviakin kotiin. Ihan innoissamme kerrottiin ympäri maailman meidän ihanasta uutisesta, kunnes illalla eksyin Maisaan - down riski 1:45 ja tri 18 riski 1:10... Miksi mikään ei voi mennä nyt hyvin?:banghead:

Ja miten ultrassa jopa kaikki sormet laskettu ja sitten veriarvot ihan päin peetä..
 
Peppipupu, ei voi olla totta! Onko seuraavaksi luvassa Nipt vai joku muu tutkimus? Minulta otettiin esikoisen raskaudessa lapsivesipunktio, kun modernimpaa menetelmää ei siihen aikaan ollut.
 
Voimia Peppipupu! ❤

Vaikka tri18-riski on 1:10, niin siinäkin on vielä yhdeksän onnellista vaihtoehtoa sitä yhtä onnetonta vastaan, eli vielä on hyvinkin toivoa. Mutta todella raskasta on nyt selvittää ja odottaa. Peukut kuitenkin pystyssä, että lapsi olisi terve.

Ystävälläni todennäköisyydeksi annettiin 1:2, ja siltikin lapsi osoittautui lisätutkimuksissa terveeksi.
 
Peppipupu, ei voi olla totta! Onko seuraavaksi luvassa Nipt vai joku muu tutkimus? Minulta otettiin esikoisen raskaudessa lapsivesipunktio, kun modernimpaa menetelmää ei siihen aikaan ollut.
Juu veikkaan niptiä. Varmaan soitto tulee ma aamuna. Kamalinta on se, että mietin viime viikolla hetkisen, että jos jäisi seulassa kiinni, saisi niptin julkisella...
 
Pidetään kiinni siitä ajatuksesta että tri 18 ei riskille on 90% ja down ei riski on 98%. :Heartred laitan kädet ristiin ja rukoilen et kaikki on kunnossa Peppipupu :Heartred
 
Lueskelin äskettäin kyselytuloksia siitä, nukahtaako lapsi itse vai ei. Vastauksista suurin osa oli, että kyllä, lapsi/lapset nukahtavat itsenäisesti, iltasadun jälkeen sanotaan hyvät yöt ja vanhempi poistuu huoneesta.

Tuli nyt vähän ikävä olo itselle niistä vastauksista, kun tuntui monet ajattelevan niin, että olisi jotenkin huono asia, että lapsi nukahtaa vanhemman ollessa vieressä. Meillä siis poika on aina nukahtanut niin, että olen ollut vieressä. Vauvana poika nukahti tissille, ja nyt vanhempana luetaan iltakirjat ja poika pyörii sängyssään unta hakemassa jonkin aikaa ennen kuin nukahtaa. Istun tuolissa sängyn vieressä niin kauan, että poika on unessa. Joskus hän haluaa pitää kädestä kiinni nukahtamiseen asti. Poika rauhoittuu yleensä melko hyvin nukkumaan, kun iltarutiinit on samanlaiset joka ilta.

Ymmärrän kyllä, että monille on tärkeää, että illasta on omaa aikaa enemmän kun lapsen voi jättää itsekseen nukahtamaan. Itse koen kuitenkin niin, että on tavallaan lapsen kanssa yhdessäoloa sekin, kun istun siinä sängyn vieressä, vaikken juurikaan kommunikoi pojan kanssa, vaan selaan kännykällä nettiä tms. mutta olen kuitenkin saatavilla, jos poika tarvitsee jotakin tai haluaa jutella. Pyrin kyllä siihen, että kovin paljoa ei kommunikointia olisi, että se uni tulisi paremmin. Meillä tämä nyt vaan on mennyt näin. Luotan kyllä siihen, että poika oppii jossain vaiheessa menemään itsenäisesti nukkumaan ja kertoo sitten kun ei enää halua minua istumaan viereensä :) Onhan se tavallaan minulle omaa aikaa kun istun siinä pojan sängyn vieressä. Ei kai siitä haittaakaan ole, toivottavasti ainakaan.

Voi olla, että olisi aikamoinen työmaa ruveta nyt opettamaan 3,5-vuotiasta toisenlaiseen tapaan nukahtaa. Eikä tämä meidän nykyinen tyyli minua haittaa. Jos se jossain vaiheessa rupeaa tuntumaan itsestä hankalalta, niin toki sitten täytyy se "iltakoulu" käydä läpi.
Meillä on tyttö nyt 2.5 vee ja nukahtaa niin että on jompikumpi vieressä. Pääsääntöisesti minä, iltavuoroviikolla mies. Tulee myös joka yö väliin jossain vaiheessa. Oon aatellut että mennään tässä nyt lapsen mukaan. Tuskin enää teininä tarvii kädestä pitää kun nukahtaa tai tulee yöllä viereen. Mä en kestä yhtään illalla sitä huutoa enkä edes yritä öisin saada omaan sänkyyn. Kaikkien uni on tärkeämpää kuin se että missä kukakin nukkuu.
 
Meillä poika on oppinut kyllä tosi nopeaan sen ettei pääse yöllä minun viereeni, eikä ole itkenyt sen perään. Hänelle tuntuu riittävän se, että käy herättämässä minut ja menen hänen sänkynsä viereen istuksimaan siksi aikaa kunnes hän nukahtaa. Tätä on nyt viime aikoina ollut taas miltei joka yö. Onhan se rasittavaa, kun omat unet katkeaa kun pitää pukea vaatteet päälle ja saa istua joskus puolikin tuntia siinä pojan sängyn vieressä. Loppuyön nukun sitten hyvin levottomasti, jos edes saan nukuttua enää. Mutta paremmin jaksaa kun tosiaan ajattelee, ettei tätä montaa vuotta kestä. Tai ehkä sitten myöhempinä vuosina valvomisen syyt vaihtuu toisiin :D
 
Ma aamulla soittivat sikiltutkimusyksiköstä. Ei niptiä vaan suoraan istukkabiopsiaan koska luvut noin huonot. Varattiin to aika. Sit aloin miettimään sitä ikäriskilukua 1:31 joka näytti väärältä meistä. Että menenkö väärillä tuloksilla kajoavaan tutkimukseen, jossa keskenmenoriski?!? Soitin sinne uudelleen ja pyysin vielä tarkistamaan iän, 35 eikä 44. Sanoi, että ikä on merkattu on väärin ja lähettää huslabiin uudelleenlaskettavaksi. Tuli takas : down ei 1:45 vaan 1:1800 ja tri18 ei 1:10 vaan 1: 415
 
Takaisin
Top