Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tähän huonoon oloon... Muita joilla paidan kaula-aukko pahentaa oloa? Jos se tulee liian ylös, tuntuu kuin kuristaisi puristaisi lisäyököttää kaulalla, joudun vaihtelemaan vaatteita tämän takia... :grin

Korkeakauluksisista paidoista ei ole kokemusta, mutta talvitakin vetoketjua ei voi enää vetää ylös saakka. Painaa kaulaa ja alkaa oksettamaan. :grin
 
Tähän huonoon oloon... Muita joilla paidan kaula-aukko pahentaa oloa? Jos se tulee liian ylös, tuntuu kuin kuristaisi puristaisi lisäyököttää kaulalla, joudun vaihtelemaan vaatteita tämän takia... :grin

kyllä... eilen pistin töihin poolopaidan ja oikeesti oli niin tuskaa, revin sitä kokoajan alas ku tuntu et tukehdun ja painaa.

Huomaan et maskilla samaa vaikutusta, kun käy kaupassa. Vartin päästä viimestään tulee huono olo ja ahdistus ja ihan tuskanhiki. :dead:
 
Eilen ja tänään alko pienoinen pahoinvointi. Olen ihan onnessani, ehin jo huolestua, kun mitään oireita ei ollu :nailbiting:
 
Haa,mietinkin miks aamulla oli tukala olo (availin ikkunoita ja lisäsin ilmastointia), mut nyt tajusin; poolopaita!
 
Mitenkä oireettomuus, alun kuvottava olo on hävinnyt. Eikä oo mitään rintojen arkuutta tai muuta menkkamaisia tuntemuksia.
10+0 nyt ja ei tietty osaa sanoa onko vatsakaan kasvanut. Vähän sellainen epätodellinen olo nyt. Vasta 17.3 seuraava ultra ja oon miettinyt tätä jo yli viikon. Pääsis johonkin edes sydänääniä kuuntelee.
 
Mitenkä oireettomuus, alun kuvottava olo on hävinnyt. Eikä oo mitään rintojen arkuutta tai muuta menkkamaisia tuntemuksia.
10+0 nyt ja ei tietty osaa sanoa onko vatsakaan kasvanut. Vähän sellainen epätodellinen olo nyt. Vasta 17.3 seuraava ultra ja oon miettinyt tätä jo yli viikon. Pääsis johonkin edes sydänääniä kuuntelee.
Ihan normaalia että rv 10 alkaa pahoinvointi laantua. Mutta mikäs teet, heti alkaa pelottaa:eek:
 
Nii unohdin mainita ettei oo pariin viikkoon ollut mitään oireita :confused:

Ainakin mulla on ollut tosi vaihtelevasti koko ajan oireita. Joskus rv 5 oli paljon pahoinvointia ja rinnoissa kipua, sitten rv 6 ne katosi ja rv 7 taas palasi. Nyt rv 8 on taas laantunut. Meillä oli maanantaina ultrassa kuitenkin kaikki hyvin ja lääkäri sanoi, että oireiden katoaminen ei läheskään aina tarkoita mitään ikävää. Ymmärrän kuitenkin hyvin, että huolestuttaa :Heartred Jotkut on vissiin hommanneet kotiin dopplerin jolla voi itse kuunnella sydänääniä. Mutta tietysti sekin voi entisestään lisätä stressiä, jos ei saakaan ääniä kuulumaan. Voisiko neuvolaan soittaa?
 
Ainakin mulla on ollut tosi vaihtelevasti koko ajan oireita. Joskus rv 5 oli paljon pahoinvointia ja rinnoissa kipua, sitten rv 6 ne katosi ja rv 7 taas palasi. Nyt rv 8 on taas laantunut. Meillä oli maanantaina ultrassa kuitenkin kaikki hyvin ja lääkäri sanoi, että oireiden katoaminen ei läheskään aina tarkoita mitään ikävää. Ymmärrän kuitenkin hyvin, että huolestuttaa :Heartred Jotkut on vissiin hommanneet kotiin dopplerin jolla voi itse kuunnella sydänääniä. Mutta tietysti sekin voi entisestään lisätä stressiä, jos ei saakaan ääniä kuulumaan. Voisiko neuvolaan soittaa?

Mietin sitä kotidoppleria.... Muta lukenut siitä että voi lisätä huolestumista lisää. Yritin neuvolaan soittaa, oli tältä päivältä jo kiinni mutta huomenna soitan uudelleen.
 
Ihan normaalia että rv 10 alkaa pahoinvointi laantua. Mutta mikäs teet, heti alkaa pelottaa:eek:


Mulla loppu ekassa raskaudessa vk 11 oireet kuin seinään ja alko hyvä olo ja ihana aika raskaudesta. Vatsa alkoi kasvaa vasta huhtikuun puolella, ( sama aika raskaanan kuin nytkin) eli ihan normaalia varmasti että ei vielä näy
 
Eilinen oli aivan kauhea päivä. Aivan kammottava väsymys ja huono olo. Töissä olo oli ihan tuskaa ja kotona vaan makasin.

Tänään ollut sit taas tosi hyvä olo, aamulla vähän ällötti mut nyt ihan ok. :oops: Voi kun tää hyvä olo jatkuisi, tosin nyt taas joku pieni ääni huutaa takaraivossa, että kaikki ei oo hyvin. :banghead:
 
Aika aaltoilevaa on paha olo kyllä näin kun on töissä - toisaalta hyvä kun sitä ei ehdi miettiä koko ajan. Se huono puoli tässä on, että tulee syötyä melkein koko ajan jotain, koska yrittää pitää olon sellaisena ettei kukaan huomaa mitään... lompakko ja kilot kiittää :meh: mietin kyllä että kertoisinko töissä jo ens viikon neuvolan jälkeen, jos siellä ultrataan ja kaikki on ok. Voisi valittaa suosiolla olosta ja veikkaan, että täällä naiset huomaa kyllä asian hyvin äkkiä muutenkin... :facepalm:
 
Viikko sitten arvoin olenko normaalia väsyneempi vai en, viikonloppuna iski päälle sitten aivan järkyttävä väsymys, mikä vaan jatkuu. Asiaa ei auta lasten aikaistuneet aamut... :confused:
Päiväunimahdollisuutta ei ole. Illalla olen aikastanut nukkumaanmenoa, ja esimerkiksi eilen sitten nukahdin kun menin lapsia laittamaan nukkumaan, ja nukuin noin 20.30-23.15 :meh: jonka jälkeen ylös, suihku, iltapala ja takaisin nukkumaan.
 
Aika aaltoilevaa on paha olo kyllä näin kun on töissä - toisaalta hyvä kun sitä ei ehdi miettiä koko ajan. Se huono puoli tässä on, että tulee syötyä melkein koko ajan jotain, koska yrittää pitää olon sellaisena ettei kukaan huomaa mitään... lompakko ja kilot kiittää :meh: mietin kyllä että kertoisinko töissä jo ens viikon neuvolan jälkeen, jos siellä ultrataan ja kaikki on ok. Voisi valittaa suosiolla olosta ja veikkaan, että täällä naiset huomaa kyllä asian hyvin äkkiä muutenkin... :facepalm:

Mulla huono olo nyt muuttunut sellaiseksi, että tuntuu kuin ei olisi ikuisuuksiin syönyt mitään, vaikka olisi syönyt jotain vasta tunti sitten. Ja pakko olla taas syömässä jotain. Ja mitään ei oikein tekisi mieli.
Mulla edellisissä raskauksissa paino noussut vähintäänkin kiitettävästi, joten tässä raskaudessa (kun lähtötilanne jo aikaisempaan on sen +10kg), tarkoitus olisi, että saisin pidettyä kurissa painonnousun... Sellaisen "holtittoman" siis. Mutta tällä syömisellä ei tule onnistumaan.. :grin

Ja joo, voipi olla että ne työkaverit nopeasti huomaa vaikkei kerrokaan. Etenkin jotkut on kyllä niin raskausbongareita että... :laughing002
 
Selvimpänä oireena tällä hetkellä on sykkeen kohoominen, leposyke saattaa päivällä olla 90. :wideyed: Mut ilmeisimmin kuuluu ihan normaaleihin oireisiin. :bookworm:
Lisäks unirytmi on muuttunut täysin, nukkuun tulee mentyä viimestään klo 23 ja herättyä viimestään klo 8 (plus yöllä vähintään kerran siinä 4 aikaan tulee oltua hetki hereillä). Aiemmin nukkuun 1-2 aikaan ja unta saatto riittää kellon ympäri, riippuen tietenkin menoista ja muista.:grin
Kyllä nää hormoonit on vaa ihania...
 
Mulla huono olo nyt muuttunut sellaiseksi, että tuntuu kuin ei olisi ikuisuuksiin syönyt mitään, vaikka olisi syönyt jotain vasta tunti sitten. Ja pakko olla taas syömässä jotain. Ja mitään ei oikein tekisi mieli.
Mulla edellisissä raskauksissa paino noussut vähintäänkin kiitettävästi, joten tässä raskaudessa (kun lähtötilanne jo aikaisempaan on sen +10kg), tarkoitus olisi, että saisin pidettyä kurissa painonnousun... Sellaisen "holtittoman" siis. Mutta tällä syömisellä ei tule onnistumaan.. :grin

Ja joo, voipi olla että ne työkaverit nopeasti huomaa vaikkei kerrokaan. Etenkin jotkut on kyllä niin raskausbongareita että... :laughing002

Mulla sama et 10 kiloa enemmän lähtöpaino kuin oli edellisestä ( toki siitäkin on se 10 v kohta :hilarious:) ja koska oon kyl ylipainoinen ni mun tavoite on, että paino ei nousis ollenkaan tai mahd vähän. Saa nähdä miten käy kun tosiaan nyt ainakin joutuu kokoajan olla syömässä tän olon takia. :oops: Onneks ei herkkuja tee mieli.

Musta tuntuu et on alkanut verenpaine laskemaan. Oli pakko mitata eilen illalla ja vaikka en ollut ees kauaa istunut oli silti vain 90/60.. Toivon ettei tosta laskis, edellisessä raskaudessa oli vähän ongelmia liian alhasen verenpaineen kaa ja varsinki seistessä laski rajusti.

Eilen ja tänään ollut päivät vähän helpommat, tai sit tähän oloon vaan tottuu. Illat on aika tuskaisia, kun se etovaolo oikein velloo.
 
Täällä selvinpänä oireena etova olo bussimatkalla töihin ja takaisin. Edellisessä raskaudessa matkasin pitkiä aikoja bussissa, niin olo ehti tulla huonoksi. Nyt onneksi matka lyhyt. Muuten tällä hetkellä vähän oireita.
 
Mulla on jatkuva nälkä! Vähän väliä pitäis olla syömässä, ettei tulis etova olo.

Myös alaselkää on jomottanut viime päivät... Onkohan kohdun asennolla vaikutusta alaselän vaivoihin? Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, niin voiskohan kohdun kasvukivut tuntua myös tuolla selän puolella? :bookworm:

Rintojen arkuus jatkunut plussauksesta asti. Viikkoja nyt 7+0.
 
Etovaa oloa pääasiassa. Koitan usein syödä tai juoda jotain pientä, niin helpottaa hetkeksi.
 
Takaisin
Top