Millaisia raskausoireita sinulla on?

Siihen palan tunteeseen muuten liittyy tosi paljon myös niska/hartia/kaulajumit, oisko sitä? Olikohan termi tälle kurkkurefluksi tai hiljainen refluksi (vauvoilla voi muuten olla myös tätä). Googgelilla löytyy tietoa.

Voi olla kyllä lihaksetkin jumissa, päätetyötä kun teen. Täytyypä tutustua tuohon hiljaiseen refluksiin jos alkaa enemmän vaivata, kiitos vinkistä!
 
Mulla on uusi oire, nivuskipu. Aina kun vaihtaa asentoa istuessa tai maatessa, nousee ylös tuolilta tai tekee muun äkkinäisen liikkeen niin tulee pistävä kipu jompaan kumpaan tai molempiin nivusiino_O
 
Mun tekee törkeästi mieli thairuokaa! Ei ole oire mut outo himo. Muuten aika oireeton.
 
Tänään iski huonovointisuus ekan kerran (8+3)! Koko päivän jatkunut oksetus ja heikotus. Toivon, että viime yön valvottanut täysikuu oli vain tämän takana, koska tollasta koko päivän kuvotusta en soisi kenellekään!
 
Onko teillä muilla ollut millaisia vatsakipuja? Mulla oli viime viikolla semmosta menkkamaista jomotusta kun menkkojen piti alkaa, mutta nyt eilen illalla alkoi semmonen pistelevä vatsakipu. Lämminvesipullo helpotti kyllä kipua ja yöllä ei enää tuntunut mitään. Nyt taas tänään aamu ja päivä ihan jees, mutta iltaa kohti sama kipu tulee :hungover: kipu ei tunnu niinkään alavatsalla vaan navan molemmin puolin ja välillä pallean kohdalla, vähän kun olis vatsanpuruja tai vatsatauti alkamassa. Ei nyt mitään niin kipeetä että tarviis kippurassa olla mutta kokoajan kipristelee. Oon yrittänyt googletella mutta tuntuu että joka paikassa puhutaan vaan menkkamaisista kivuista mut ei tää sellasta oo. :think005 rv on nyt 4+6

Menikö tämä ohi vai jatkuiko vielä? Täällä nyt vähän samanlaista ja mietin mistä johtuu, jostain ruoasta, pöpöstä vai raskaudesta sittenkin?
 
Menikö tämä ohi vai jatkuiko vielä? Täällä nyt vähän samanlaista ja mietin mistä johtuu, jostain ruoasta, pöpöstä vai raskaudesta sittenkin?

Meni onneksi ohi! Kolmena päivänä oli tätä kipua ja alkoi aina illalla samoihin aikoihin. Sitten se vaan loppui :confused005 mulla auttoi lämminvesipullo siihen tosi hyvin, kannattaa kokeilla :)
 
Meni onneksi ohi! Kolmena päivänä oli tätä kipua ja alkoi aina illalla samoihin aikoihin. Sitten se vaan loppui :confused005 mulla auttoi lämminvesipullo siihen tosi hyvin, kannattaa kokeilla :)

Okei!
Kiitos vinkistä! :happy:
 
Onko täällä muita lähes oireettomia odottajia? Viikolla oli väsymystä, etomista ja vaikka mitä lievää oiretta ja nyt oon ollu viikonlopun ihan normaalivointinen, välillä unohdan että edes oon raskaana. Tuntuu että kaikki oireet loppui ennen kuin alkoikaan. Ainoastaan hengästyminen liikkuessa ja korkea syke muistuttaa mua asiasta. Onkohan siellä masussa edes ketään :eek: Toisaalta oon iloinen että voin hyvin, mutta olis nyt jotain että tietäisin että jotain tapahtuu. Pakko varmaan huomenna kusta taas tikkuun :sorry:


Ps. Muistuttakaa mua sitten tästä valituksesta jos makaan viikon päästä pää pytyssä :puke_r
 
Onko täällä muita lähes oireettomia odottajia? Viikolla oli väsymystä, etomista ja vaikka mitä lievää oiretta ja nyt oon ollu viikonlopun ihan normaalivointinen, välillä unohdan että edes oon raskaana. Tuntuu että kaikki oireet loppui ennen kuin alkoikaan. Ainoastaan hengästyminen liikkuessa ja korkea syke muistuttaa mua asiasta. Onkohan siellä masussa edes ketään :eek: Toisaalta oon iloinen että voin hyvin, mutta olis nyt jotain että tietäisin että jotain tapahtuu. Pakko varmaan huomenna kusta taas tikkuun :sorry:


Ps. Muistuttakaa mua sitten tästä valituksesta jos makaan viikon päästä pää pytyssä :puke_r
Joo mulla nyt rv 7+6 ja lähes oireeton raskaus ollut ainakin tähän asti. Kertaakaan en ole oksentanut. Ainoastaan sellasta etovaa oloa hieman ollut ettei tekisi mitään mieli syödä.
 
Joo mulla nyt rv 7+6 ja lähes oireeton raskaus ollut ainakin tähän asti. Kertaakaan en ole oksentanut. Ainoastaan sellasta etovaa oloa hieman ollut ettei tekisi mitään mieli syödä.

No joo, mulla on kans vähän ruokahalu kateissa vaikkei varsinaista pahoinvointia oo ollut. Viikolla oli lievää etovaa oloa.
 
Oireina on väsymys, turvotus, etominen ja hajujen sekä useiden eri ruoka-aineiden ajatteminenkin aiheuttaa ällötystä. Kahvia ei enää pysty juomaan ollenkaan.
Myös tuota aamuyön heräilyä ja sen jälkeistä nukahtamisvaikeutta ollut, vaikka väsyttääkin.
Myös saamattomuutta on enemmän, en tiedä onko oire vai perusluonteen pahentuma o_O:shifty::rolleyes:
 
Onko täällä muita lähes oireettomia odottajia? Viikolla oli väsymystä, etomista ja vaikka mitä lievää oiretta ja nyt oon ollu viikonlopun ihan normaalivointinen, välillä unohdan että edes oon raskaana. Tuntuu että kaikki oireet loppui ennen kuin alkoikaan. Ainoastaan hengästyminen liikkuessa ja korkea syke muistuttaa mua asiasta. Onkohan siellä masussa edes ketään :eek: Toisaalta oon iloinen että voin hyvin, mutta olis nyt jotain että tietäisin että jotain tapahtuu. Pakko varmaan huomenna kusta taas tikkuun :sorry:


Ps. Muistuttakaa mua sitten tästä valituksesta jos makaan viikon päästä pää pytyssä :puke_r

Mä oon ollut aika lailla oireeton. Tänään (6+1) ekaa kertaa lievää pahoinvointia. Tein tänään toisen raskaustestin, kun oli pakko saada jotain varmistusta :grin.
 
Onko täällä muita lähes oireettomia odottajia? Viikolla oli väsymystä, etomista ja vaikka mitä lievää oiretta ja nyt oon ollu viikonlopun ihan normaalivointinen, välillä unohdan että edes oon raskaana. Tuntuu että kaikki oireet loppui ennen kuin alkoikaan. Ainoastaan hengästyminen liikkuessa ja korkea syke muistuttaa mua asiasta. Onkohan siellä masussa edes ketään :eek: Toisaalta oon iloinen että voin hyvin, mutta olis nyt jotain että tietäisin että jotain tapahtuu. Pakko varmaan huomenna kusta taas tikkuun :sorry:


Ps. Muistuttakaa mua sitten tästä valituksesta jos makaan viikon päästä pää pytyssä :puke_r


Mulla oli ensimmäisestä lapsesta alkuraskaudessa ja muutenkin tosi vähän oireita. Tai siis se oli päällimmäinen oire, että koin voivani paremmin kuin koskaan sekä fyysisesti että henkisesti.

Tällä kertaa tilanne ihan päinvastoin, oon kauhee yökkivä mörökölli. Eli oireet/oireettomuus voi vaihdella jopa saman naisen kohdalla. Ymmärtääkseni myös oireiden aaltoilu on ihan normaalia, vaikka se toki voi kovin huolestuttaa.
 
Onko kohtalotovereita, joilla olisi ollut kiusallisempia vaivoja oireena?
Mulla viime päivinä, etenkin iltaisin, ollut kutinaa emättimessä :oops: pitääkö olla huolissaan?
Mulla ei oo ikinä ollut hiivatulehdusta... Tosiaan ens maanantaina varhaisultra, joten mietin, katsonko tilannetta sinne asti vai pitäiskö tehdä jotain ennen sitä?
Tänään aamulla valkovuodossa oli vähän vaalean rusehtavaa, mikä säikäytti. Päivän aikana ei onneksi mitään vastaavaa. Vai voisiko tuo liittyä myös tohon kutinaan!?
Ja pahoittelut, jos oli liian yksityiskohtaista tietoa:sorry:
 
Onko kohtalotovereita, joilla olisi ollut kiusallisempia vaivoja oireena?
Mulla viime päivinä, etenkin iltaisin, ollut kutinaa emättimessä :oops: pitääkö olla huolissaan?
Mulla ei oo ikinä ollut hiivatulehdusta... Tosiaan ens maanantaina varhaisultra, joten mietin, katsonko tilannetta sinne asti vai pitäiskö tehdä jotain ennen sitä?
Tänään aamulla valkovuodossa oli vähän vaalean rusehtavaa, mikä säikäytti. Päivän aikana ei onneksi mitään vastaavaa. Vai voisiko tuo liittyä myös tohon kutinaan!?
Ja pahoittelut, jos oli liian yksityiskohtaista tietoa:sorry:

Tässä tulee tosi TMI vastaus:rolleyes:

Onko vv muuten kokkareista tai onko siinä jokin outo haju? Voi liittyä myös limakalvojen kuivuuteen ja siihen auttaa öljyäminen.

Mulla oli esikoisen raskaudessa tosi paljon hiivatulehduksia. Alkoivat joskus rv 10 ja jatkuivat loppuun saakka, oli myös yksi bakteerivaginoosi. Terkka ja lääkäri yrittivät lohduttaa, että joillain raskaus järkyttää bakteeritasapainoa ja siitä johtuvat jatkuvat hiivatulehdukset. Yhdyntä oli varma keino saada tulehdus päälle vaikka mieskin hoidettiin moneen kertaan. Varmaan kuivahtaneet limakalvot ja ärsytys olivat liikaa. Hiivatulehdukset loppuivat synnytykseen. Juuri ennen synnytystä sain oireettomaksi itseni mutta synnärille todettiin sitten streptokokki johon sain iv antibiootin.

Toivottavasti ei kumpikaan jouduta kokemaan tätä hiivakierrettä:smiley-angelic001

Muoks, vauvalle ei ole mitään vaaraa hiivatulehduksista ja niistä selviää paikallishoitoon tarkoitetuilla puikoilla tai voiteilla. Niissä lukee "jos olet raskaana, konsultoi lääkäriä" siksi ettei kukaan vaan hoitaisi itseään vaikka syy olisikin joku muu ä. Eli neuvolasta kannattaa kysellä neuvoa.
 
Onko täällä muita lähes oireettomia odottajia? Viikolla oli väsymystä, etomista ja vaikka mitä lievää oiretta ja nyt oon ollu viikonlopun ihan normaalivointinen, välillä unohdan että edes oon raskaana. Tuntuu että kaikki oireet loppui ennen kuin alkoikaan. Ainoastaan hengästyminen liikkuessa ja korkea syke muistuttaa mua asiasta. Onkohan siellä masussa edes ketään :eek: Toisaalta oon iloinen että voin hyvin, mutta olis nyt jotain että tietäisin että jotain tapahtuu. Pakko varmaan huomenna kusta taas tikkuun :sorry:


Ps. Muistuttakaa mua sitten tästä valituksesta jos makaan viikon päästä pää pytyssä :puke_r

Mulle kävi just näin,.. :wacky: viime viikolla olin ihan varma ettei oo kaikki kunnossa, kun ei tuntunu ku pientä juilintaa alavatsassa ja tisseis. Mut ei mitään oloja. No ne olot alko sit torstaina ja nyt onki jatkuvasti huonoa oloa... kokoajan saa olla syömässä sillä jos en syö n. 2,5 -3 h välein tulee niin järkky kuvotus. Ajan töihin sellasen makkaratehtaan ohi ja pakko pidättää hengitystä siinä, koska en vaan kestä sitä hajua.. Lisäks vesi on alkanut maistua pahalle ja sellaselle rautaiselle(??) :confused:

Tänään 6+1. tasan viikko ekaan ultraan :excited001
 
Mulla alkoi kans se etova olo just tuossa 6+0 alkaen :grin ennen sitä ei kummempia oireita ollut. Tsemppiä hermoiluun ja täälläkin voisi mainostaa sitä Onnen kuplia -podcastin alkuraskaus -jaksoa, josta on ollut jossain muussa ketjussa puhetta. Siinä oli vieraana kätilö, joka hyvin lohduttavasti sanoi just näistä että toisilla on oireita, toisilla ei, ja sekin voi olla ihan normaalia että ne oireet vaihtelee yms. :) Tosi hyvä jakso oli ihan just noista ekoista viikoista.
 
Mulla paheni huonovointisuus noin pari viikkoa sitten eli n. viikolla 7. Oireiden voimakkuus vaihtelee, mutta pääsääntöisesti illat on hankalia. Päivät menee melko hyvin etätöissä, mutta iltapäivästä kuvotus lisääntyy. Nyt muutamana iltana olen ollut sohvan oma. Lapset ihmettelee ja miettii, että olenko sairas, kun eivät hekään ole tottuneet siihen, että äiti vain makoilee vihreänä sohvalla. Harmittaa, kun just vielä näin hiihtolomaviikolla olis aikaa tehdä kaikkea mahdollista lasten kanssa, mutta olo ei anna myöten. :dead:
 
Tähän huonoon oloon... Muita joilla paidan kaula-aukko pahentaa oloa? Jos se tulee liian ylös, tuntuu kuin kuristaisi puristaisi lisäyököttää kaulalla, joudun vaihtelemaan vaatteita tämän takia... :grin
 
Tähän huonoon oloon... Muita joilla paidan kaula-aukko pahentaa oloa? Jos se tulee liian ylös, tuntuu kuin kuristaisi puristaisi lisäyököttää kaulalla, joudun vaihtelemaan vaatteita tämän takia... :grin

Täällä ainakin! Jos painaa tuohon kurkun kohdalle yhtään niin tulee paha olo. Tai pahempi :facepalm: sama maskin kanssa, se nostaa nopeasti potenssiin 10... :yuck:
 
Takaisin
Top