Millaisia raskausoireita sinulla on?

Melko oireetonta vieläkin.
Plussasin kaksi viikkoa sitten, ensimmäinen viikko oli menkkamaista juilintaa alavatsalla vaihtelevasti ja yksittäisiä repäisykipuja, nyt viimeisen viikon ollut lähinnä repäisykipuja, sohvalta noustessa, sängyssä asentoa vaihtaessa yms. Ja melko koviakin ajoittain. Myös nännit on hieman tulleet aroiksi, muttei paljoa. Isoja kipeitä hormoninäppyjä tullut normaalia enemmän.
Iltaisin olen palellut mutta se nyt voi johtua ihan vain siitä että täällä on ollut kylmä (+väsymys, väsyneenä usein paleltaa). Normaalia väsyneempi en ole ollut, ehkä? Ei ehdi huomaamaan kun samalla tavalla puuhastellaan lasten kanssa päivät kuin ennenkin, ehkä illalla olen kuitenkin ollut normaalia väsyneempi päivän päätteeksi? Sekin voi johtua muista asioista kuin raskaudesta. :grin
Olisikohan jälleen sitten poika tulossa kaiken tämän perusteella... :rolleyes:
 
Onko kenelläkään muulla palan tunnetta kurkussa? Mulla ei oo mitään vatsahappojen nousua tms. mutta aina kun syön niin kurkkuun tulee pala ja se pysyy siellä jonkin aikaa. En tiedä voiko närästys oireilla vain tällä tavalla? :hungover:
 
On ihan jatkuvasti. Samoin ollut myös edellisissä raskauksissa, mutta tunne on häivnnyt siinä vaiheessa, kun pahoinvointi on helpottanut. Mitään närästystä ei koskaan ole ollut, vaan tuo palan tunne kurkussa on itsellä liittynyt selkeästi pahoinvointiin. Toki närästyskin voi tuon tunteen aiheuttaa ja ehkä jos selkeästi liittyy vain ruokailun jälkeiseen aikaan, niin voi olla sitten ihan sitä. :)
 
On ihan jatkuvasti. Samoin ollut myös edellisissä raskauksissa, mutta tunne on häivnnyt siinä vaiheessa, kun pahoinvointi on helpottanut. Mitään närästystä ei koskaan ole ollut, vaan tuo palan tunne kurkussa on itsellä liittynyt selkeästi pahoinvointiin. Toki närästyskin voi tuon tunteen aiheuttaa ja ehkä jos selkeästi liittyy vain ruokailun jälkeiseen aikaan, niin voi olla sitten ihan sitä. :)

No kiva (ei oikeasti kiva!) kuulla että en ole yksin tämänkään oireen kanssa. Joskus on närästänyt ihan sillä tavalla polttamalla niin tää on ihan uusi juttu. Seuraavia oireita odotellessa siis. :rolleyes:
 
5+3 ja plussasin viime lauantaina. Oireita ei oo oikeastaan ollut mitään paitsi väsymystä ja välillä rinnoissa tuntemuksia sekä alavatsan nippailuja. Itkinkin jo et salee asiat huonosti kun ei oo mitään oireita tai huonoa oloa (Esikoisesta maksasin sillon 10 sitten sängyssä ekat 13 viikkoa kun oli niin kauhea närästys ja paha olo kokoajan :confused2)

No tänään aamulla olikin sit ällötystä ja huonoa oloa, joka onneks väisty syömällä. Nyt huomas et kun lounasaika läheni sama olo iski uusiks. :laughing002 Pitää kai vaan yrittää luottaa et kaikki kunnossa. Reilu viikko ultraan vielä :Heartred
 
5+3 ja plussasin viime lauantaina. Oireita ei oo oikeastaan ollut mitään paitsi väsymystä ja välillä rinnoissa tuntemuksia sekä alavatsan nippailuja. Itkinkin jo et salee asiat huonosti kun ei oo mitään oireita tai huonoa oloa (Esikoisesta maksasin sillon 10 sitten sängyssä ekat 13 viikkoa kun oli niin kauhea närästys ja paha olo kokoajan :confused2)

No tänään aamulla olikin sit ällötystä ja huonoa oloa, joka onneks väisty syömällä. Nyt huomas et kun lounasaika läheni sama olo iski uusiks. :laughing002 Pitää kai vaan yrittää luottaa et kaikki kunnossa. Reilu viikko ultraan vielä :Heartred


Luota vaan! Erilaisia raskauksia ja erilaisia oireita. Ja ihan kohta jo siellä ultra! :gen014
 
Luota vaan! Erilaisia raskauksia ja erilaisia oireita. Ja ihan kohta jo siellä ultra! :gen014

Kiitos! :smiley-ashamed005 Sitä se mieskin sanoo et etkö vois vaan nauttia kun ei oo täysin toimintakyvytön. Mut omassa päässä se on sit heti "jotain on vialla" :angelic:
 
Kiitos! :smiley-ashamed005 Sitä se mieskin sanoo et etkö vois vaan nauttia kun ei oo täysin toimintakyvytön. Mut omassa päässä se on sit heti "jotain on vialla" :angelic:


Samaistun, aina pohtimassa samoja juttuja, vaikka kuinka yrittää järkeillä niin silti ajatukset harhaantuu erittäin huonoille teille... :nailbiting:
 
Mulla oli lyhytaikainen ilo ihon paranemisesta, nyt se kyllä rasvoittuu taas ja näppyä pukkaa :shifty: rinnoissaki laskenu turvotus ja oireet hyvin vähäisiä, jännittää et onko siellä mahassa ketään... :sorry: ultraan vielä puolitoista viikkoa :arghh:
 
Mulla oli lyhytaikainen ilo ihon paranemisesta, nyt se kyllä rasvoittuu taas ja näppyä pukkaa :shifty: rinnoissaki laskenu turvotus ja oireet hyvin vähäisiä, jännittää et onko siellä mahassa ketään... :sorry: ultraan vielä puolitoista viikkoa :arghh:

Usein oireet tasaantuu, osalla nopeammin ja osalla hitaammin, ennen kuin sitten joskus alkaa uusia oireita taas tulemaan. :happy:
Puolitoista viikkoa on ihan pian!
Vaikka kyllä täytyy myöntää, että aika matelee alkuvaiheessa järjettömän hitaasti.... :grumpy:
 
Usein oireet tasaantuu, osalla nopeammin ja osalla hitaammin, ennen kuin sitten joskus alkaa uusia oireita taas tulemaan. :happy:
Puolitoista viikkoa on ihan pian!
Vaikka kyllä täytyy myöntää, että aika matelee alkuvaiheessa järjettömän hitaasti.... :grumpy:

Ihanaa kun jaksat olla niin positiivinen ja tsempata! :) Näinhän se on.
 
Tällä viikolla (5+2-6) saunoessa on tullut huono olo (yökkäilyä) ja huimausta. Tykkään saunoa eikä ennen raskautta ole ollut tällaista. Onko muilla samoja kokemuksia? Uskoisin, että voi sanoa omaa kehoa kuunnellen :)
Muuten tuntuu, että oireita on viime viikkoon nähden vähemmän ja tämä huolestuttaa. Rinnat on arat, mutta huonovointisuus on vähentynyt (oon tosin yrittänyt syödä parin tunnin välein). Myös kohdun tuntemukset ovat muuttuneet parina viime päivänä. Kivut ovat nyt pidempikestoisia menkkamaisia juilintoja, kun alkuviikolla vielä sellaisia lyhyitä kramppeja. Oon kyllä ihan hysteerinen näiden oireiden tarkkailun suhteen ja alkuviikosta mulla oli tosi huono päivä :arghh: itkin ja mietin keskeytynyttä keskenmenoa ja kaikkia muita skenaarioita.

Yritän pysyä positiivisena - "enää" reilu viikko varhaisultraan.... :gen053
 
Tällä viikolla (5+2-6) saunoessa on tullut huono olo (yökkäilyä) ja huimausta. Tykkään saunoa eikä ennen raskautta ole ollut tällaista. Onko muilla samoja kokemuksia? Uskoisin, että voi sanoa omaa kehoa kuunnellen :)
Muuten tuntuu, että oireita on viime viikkoon nähden vähemmän ja tämä huolestuttaa. Rinnat on arat, mutta huonovointisuus on vähentynyt (oon tosin yrittänyt syödä parin tunnin välein). Myös kohdun tuntemukset ovat muuttuneet parina viime päivänä. Kivut ovat nyt pidempikestoisia menkkamaisia juilintoja, kun alkuviikolla vielä sellaisia lyhyitä kramppeja. Oon kyllä ihan hysteerinen näiden oireiden tarkkailun suhteen ja alkuviikosta mulla oli tosi huono päivä :arghh: itkin ja mietin keskeytynyttä keskenmenoa ja kaikkia muita skenaarioita.

Yritän pysyä positiivisena - "enää" reilu viikko varhaisultraan.... :gen053


Saunoin esikoisen odotuksen alusta loppuun, ei tuntunut missään, vaikka normaalisti olen hieman herkkä saunalle, juurikin huono olo ja huimaus tukee herkästi. Toisesta en juuri saunonut, tuli herkästi juuri huono olo, mutta verenpaineet olikin etenkin alussa todella matalat, vaikka matalat ne on aina, mutta poikkeavat. Uskoisin, että juuri kuulostelemalla omia oloja löytyy sopiva saunomismeininki!

Ja noista oireista, ne alunkin oireet jossain vaiheessa hieman tasoittuu, ja toki oireet koko ajan myös muuttuu ja tulee uusia juttuja.
Mulla oli ensimmäisellä viikolla ensin menkkajuilintaa ja välillä pieniä repäisykipuja, sitten tuli juilintajomotusta, ja nyt nuo on loppunut vaan tulee melkeinpä pelkästään yksittäisiä kovempia repäyksiä tai kourasuita. Haluan luottaa, että kuulostaa ihan normaaleilta ja kuuluu tämän kaverin kehityskaareen tällä tavalla mennä. Edellisistä on pakko myöntää etten vaan enää muista niin tarkkaan mitä ja milloinkin oli, muistan lähinnä että alussa oli tällaisia samanlaisia, jonkin aikaa.

Jes reilu viikko, menee nopeasti!

Pitäisikö itse soittaa kuitenkin jo Huomenna eikä vasta ensi viikolla ja kysellä ultra-aikaa, jotta voi vaan hermoilla sen odotusta sitten pitkät pitkät päivät... :hilarious:
 
Tällä viikolla (5+2-6) saunoessa on tullut huono olo (yökkäilyä) ja huimausta. Tykkään saunoa eikä ennen raskautta ole ollut tällaista. Onko muilla samoja kokemuksia? Uskoisin, että voi sanoa omaa kehoa kuunnellen :)
Muuten tuntuu, että oireita on viime viikkoon nähden vähemmän ja tämä huolestuttaa. Rinnat on arat, mutta huonovointisuus on vähentynyt (oon tosin yrittänyt syödä parin tunnin välein). Myös kohdun tuntemukset ovat muuttuneet parina viime päivänä. Kivut ovat nyt pidempikestoisia menkkamaisia juilintoja, kun alkuviikolla vielä sellaisia lyhyitä kramppeja. Oon kyllä ihan hysteerinen näiden oireiden tarkkailun suhteen ja alkuviikosta mulla oli tosi huono päivä :arghh: itkin ja mietin keskeytynyttä keskenmenoa ja kaikkia muita skenaarioita.

Yritän pysyä positiivisena - "enää" reilu viikko varhaisultraan.... :gen053

Mulla tuli esikoisen raskaudessa saunassa aina pää kipeäksi, jota sain vähän helpotettua kaatamalla pään päälle lähes koko ajan vettä. Pystyin sillä tavalla olemaan jonkin aikaa saunassa. Myös lämmin suihku teki huonon olon, paitsi loppuraskaudessa. Nyt olen ainakin vielä pystynyt saunomaan.

Mäkin oon viime päivinä murehtinut keskeytynyt keskenmenoa, kun menkkamaiset kivut ovat vähentyneet huomattavasti. Jotain raskausoireita kuitenkin aina välillä tulee, joten yritän pysyä positiivisena sen mitä pystyn.
 
Onko kenelläkään muulla palan tunnetta kurkussa? Mulla ei oo mitään vatsahappojen nousua tms. mutta aina kun syön niin kurkkuun tulee pala ja se pysyy siellä jonkin aikaa. En tiedä voiko närästys oireilla vain tällä tavalla? :hungover:

Voi oireilla, kokemusta on. Välistä tuntuu että se vaiva jäikin päälle kahden raskauden jälkeen. Tais se joku sulkijaportti löystyä, ja mitä nyt keskivartalon lihakset katos ja palleakaari on ollu jumissa. Piti opetella hengittämäänkin oikein :D Oon siis hetken paininut tämän asian kanssa.

Ei siis närästä eikä polttele muuten, mutta yön aikana hapot nousee kurkkuun asti ja ärsyttää nielua. Seurauksen on aamulla tukkoisuutta, nielu punoittaa ja pahimpina päivinä on tuota palan tunnetta. Kuitenkaan se happo ei ole niin voimakasta että ruokatorvea polttelis, vaan tunne on kurkussa. Ja se ei vaivaa ruokailun jälkeen, vain yön jälkeen aamulla. Tietysti se ärtynyt kurkku ja pala voi vaivata seurauksena päivällä. Siihen palan tunteeseen muuten liittyy tosi paljon myös niska/hartia/kaulajumit, oisko sitä? Olikohan termi tälle kurkkurefluksi tai hiljainen refluksi (vauvoilla voi muuten olla myös tätä). Googgelilla löytyy tietoa.
 
Tällä viikolla (5+2-6) saunoessa on tullut huono olo (yökkäilyä) ja huimausta. Tykkään saunoa eikä ennen raskautta ole ollut tällaista. Onko muilla samoja kokemuksia? Uskoisin, että voi sanoa omaa kehoa kuunnellen :)
Muuten tuntuu, että oireita on viime viikkoon nähden vähemmän ja tämä huolestuttaa. Rinnat on arat, mutta huonovointisuus on vähentynyt (oon tosin yrittänyt syödä parin tunnin välein). Myös kohdun tuntemukset ovat muuttuneet parina viime päivänä. Kivut ovat nyt pidempikestoisia menkkamaisia juilintoja, kun alkuviikolla vielä sellaisia lyhyitä kramppeja. Oon kyllä ihan hysteerinen näiden oireiden tarkkailun suhteen ja alkuviikosta mulla oli tosi huono päivä :arghh: itkin ja mietin keskeytynyttä keskenmenoa ja kaikkia muita skenaarioita.

Yritän pysyä positiivisena - "enää" reilu viikko varhaisultraan.... :gen053

Täällä kohtalotoveri. Saunomisen ajattelukin tekee pahaa vaikka aikasemmin olin kova saunoja. Nyt kun muut menee saunaan niin istun alimmalla lauteella tai suihkussa tai jään kotiin.. :/
 
Hei onko kellään tietoa että mistä johtuu tämä aikaisin herääminen? Tuntuu olevan yleistä, mutta nopean googlauksen perusteella voi johtua melkein mistä vaan - tuntuisi kuitenkin paremmalta selitykseltä itselle jos olis hormonaalista, ei tää kyllä esim stressistä tai mistään unta häiritsevistä vaivoista johdu. :bookworm:
 
Hei onko kellään tietoa että mistä johtuu tämä aikaisin herääminen? Tuntuu olevan yleistä, mutta nopean googlauksen perusteella voi johtua melkein mistä vaan - tuntuisi kuitenkin paremmalta selitykseltä itselle jos olis hormonaalista, ei tää kyllä esim stressistä tai mistään unta häiritsevistä vaivoista johdu. :bookworm:

Kiinnostaa muakin, mutta meillä myös lapset alkaneet nyt heräämään aikaisemmin... :hilarious: :meh: en tiedä sitten vaikuttaisiko ihan myös valoistuvampi kevät? Asutaan kylläkin suht pohjoisessa, joten valomäärän lisääntyminen on ollut huomattava nyt.
 
Tänään (5+5?) ollut nyt sitten tähän asti ensimmäinen huonon olon päivä. Aamusta alkoi ja lounaan jälkeen paheni ja koko ajan vaan jatkuu. Syöminen auttoi hetkellisesti, melkein vain syönnin ajan, sitten jatkui taas.
Tuli mieleen tunne muistoina heti toinen raskaus, jossa pahoinvointia oli melkeinpä alusta sinne rv 13 asti. Yöh. Katsotaan miten jatkuu. Onneksi kuitenkin aiemmin noinkin "vähällä" päässyt, en oksentanut kertaakaan eikä kokonaisuudessaan pahoinvointiaika ollut kovin pitkä.
 
Kaikenlaiset hajut tuo etovan olon, samoin välillä kun syö niin etoo. Väsyttää. Yöllä sitten olen ollut hereillä parina yönä, kun olen mennyt tosi ajoissa nukkumaan, kun ei mitään jaksa kun iskee väsymys alkuillasta viimeistään. Ei silti näemmä riitä uni koko yöksi, kun pitää klo.1-3 välillä herätä ja odottaa että uni uudestaan tulee.
 
Takaisin
Top