Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mitkäs viikot sulla on menossa? Mulla rinnat oli kipeimmillään alussa, 9+0 jälkeen ei enää tuntunut niissä kauheestikaan arkuutta tai järjetöntä pinkeyttä. Muutoinkin olen ollut vähäoireinen. Tuon väsymyksen huomaa tällä hetkellä parhaiten ja ajoittain kohdun seudulla kasvutuntemuksia. Mutta täyttä varmuuttahan ei mullakaan raskauden tilasta vielä ole, nt-ultra tulossa vasta 1.2.... mutta 8+0 kaikki oli ultrassa ok.

9+2 oletettavasti tänään. Ja rintojen tuntemukset vähenivät viime viikon lopusta alkaen. Eli aika samalla kaavalla sun oireiden kanssa sitten ilmeisesti on mennyt. Taistelen tässä nyt sitä vastaan että varaisin ultran ennen nt-ultraa... Äh en tiiä mitä tekis.
 
9+2 oletettavasti tänään. Ja rintojen tuntemukset vähenivät viime viikon lopusta alkaen. Eli aika samalla kaavalla sun oireiden kanssa sitten ilmeisesti on mennyt. Taistelen tässä nyt sitä vastaan että varaisin ultran ennen nt-ultraa... Äh en tiiä mitä tekis.

Jos sulla ei mitään varhaisultraa ole ollut, niin mielestäni se noin huntti (jos paikkakunnalla on tämmöinen edullisempi tarjolla) on pieni hinta saadusta mielenrauhasta :) Mä päädyin tän välikuukauden nyt sinnittelemään ja luottamaan että siellä vielä henki pihisee, vaikka välillä epäilykset iskeekin. Teet miten sun sydän sanoo!
 
Onko teillä muilla missä vaiheessa oireet lähteny vähentymään? Mulla nimittäin se rintojen arkuus on käytännössä kadonnut ja mietin onko se nyt huono merkki. :nailbiting: Mut toisaalta sitten etova olo on miltei 24/7 ja tulee totaalisia väsymyskohtauksia välillä. Esim eilen aamupäivällä oli aika rankkaa ees pysyä hereillä ja saada itsensä työkuntoon.

Mullakin rintojen arkuutta ollut nyt vähemmän. Alussakin saattoi olla niin, että kipu lähti hetkeksi ja tuli takaisin. Ja varhaisultrassa ainakin oli kaikki hyvin, vaikka sitä ennen oireet aaltoili.
 
Jos sulla ei mitään varhaisultraa ole ollut, niin mielestäni se noin huntti (jos paikkakunnalla on tämmöinen edullisempi tarjolla) on pieni hinta saadusta mielenrauhasta :) Mä päädyin tän välikuukauden nyt sinnittelemään ja luottamaan että siellä vielä henki pihisee, vaikka välillä epäilykset iskeekin. Teet miten sun sydän sanoo!

Löytyy täältä paikkoja, jossa käydä varhaisultrassa. Täytyy miettiä puolison kanssa asiaa ja perehtyä vielä tarkemmin vaihtoehtoihin ja paikkoihin sekä hintoihin. Tois se kyllä sitä mielenrauhaa ja poistas epätietoisuuden oli tilanne mikä tahansa. Mut toki se vois kesken mennä vielä siltikin. Äh. :facepalm:

Mullakin rintojen arkuutta ollut nyt vähemmän. Alussakin saattoi olla niin, että kipu lähti hetkeksi ja tuli takaisin. Ja varhaisultrassa ainakin oli kaikki hyvin, vaikka sitä ennen oireet aaltoili.

Kiva kuulla, että muillakin on tosiaan aaltoillut olot ja oireet. :Heartpink
 
Onko täällä montaa joille on tullu jo näin varhaisessa vaiheessa liitoskivut? Siis mulla on ollu nyt yli viikon ja kävely sattuu ja on hirvee työlästä, hurja ajatella että nää ei lopu ku ehkä synnytykseen ja pahenee vaan loppua kohden:confused: enpä ois osannu odottaa jo näin aikasi näin kovia liitoskipuja, itsellä kyllä onneksi hyvä kivun sietokyky mutta silti:facepalm: harmi ku tähän ei ole myöskään oikein mitään hoitoa olemassa
 
Mulla oli yhtenä päivänä liitoskipuja. Vähän kanssa kauhistelin, että nytkö ne jo alkaa, mutta ei ole sitten sen jälkeen enää jatkuneet. Mulla on auttanut kävelemiseen edellisissä raskauksissa SI-tukivyö, jota sain vaihtelevasti aikaa lainaan hoitovälinejakelusta. Ekassa raskaudesta muistaakseni kolmeksi kuukaudeksi ja tokassa nihkeästi vain kuukaudeksi, jonka jälkeen kuulemma se pitää itselleen muualta sitten kokeilun jälkeen ostaa.
 
Mulla vaan oksettaa koko ajan, näyttäspä taas sille ettei mikään pysy sisällä :banghead:
Jos menee samalla kaavalla kuin esikoisesta niin ei onneksi enää vain ku 3kk jälellä pahaa oloa... Huoh :banghead:
 
Onko täällä montaa joille on tullu jo näin varhaisessa vaiheessa liitoskivut? Siis mulla on ollu nyt yli viikon ja kävely sattuu ja on hirvee työlästä, hurja ajatella että nää ei lopu ku ehkä synnytykseen ja pahenee vaan loppua kohden:confused: enpä ois osannu odottaa jo näin aikasi näin kovia liitoskipuja, itsellä kyllä onneksi hyvä kivun sietokyky mutta silti:facepalm: harmi ku tähän ei ole myöskään oikein mitään hoitoa olemassa

Viime raskaudessa liitoskivut tuli aika loppuvaiheessa mutta tällä kertaa on aivan järkyt kivut jo nyt. Vihloo ihan järkysti kun kääntyy kyljeltä toiselle tai nousee ylös makuuasennosta. :dead:
 
Viime raskaudessa liitoskivut tuli aika loppuvaiheessa mutta tällä kertaa on aivan järkyt kivut jo nyt. Vihloo ihan järkysti kun kääntyy kyljeltä toiselle tai nousee ylös makuuasennosta. :dead:

Mä odotan esikoista niin en silleen tiedä mut mitä nää liitoskivut siis on? Tai mistä johtuu? Mua sattuu aina sikana just kun vaihdan kylkeä tai nousen niin onko se sit sitä? Mä oon aatellu et revin jotain mun lihaksia liian kovaa yhtäkkiä tai jotain et siitä johtuu. Mut viisaammat kertokaa!
 
Mullakin ollut aika ajoin tosi kipeitä liitoskipuja, niin että ei oo pystynyt hetkeen edes kävelemään. Sitten taas kadonneet.. Saas nähdäo_O
 
Viime raskaudessa liitoskivut tuli aika loppuvaiheessa mutta tällä kertaa on aivan järkyt kivut jo nyt. Vihloo ihan järkysti kun kääntyy kyljeltä toiselle tai nousee ylös makuuasennosta. :dead:

Mulla sama että ekasta tuli vasta lopussa pientä eikä jatkuvaa, nyt on ihan koko ajan läsnä ja eilen en meinannu päästä sohvalta ku otti nii haarovälii ja reisiin kipiää. Tsemppiä kipujen kans sinne:Heartpink
 
Mä odotan esikoista niin en silleen tiedä mut mitä nää liitoskivut siis on? Tai mistä johtuu? Mua sattuu aina sikana just kun vaihdan kylkeä tai nousen niin onko se sit sitä? Mä oon aatellu et revin jotain mun lihaksia liian kovaa yhtäkkiä tai jotain et siitä johtuu. Mut viisaammat kertokaa!

Liitoskivut tarkoittaa siis häpyluuliitoksen löystymistä, mikä aiheuttaa kipua nimenomaan tuonne alakertaan , joillakin selkään ja myös reisiin. Kävely etenkin sattuu ja on työlästä ,istuma asennosta nouseminen sattuu ja asentoa vaihtaessa. Makuuasennos tyyny jalkojen välissä auttaa hieman kipuun. Mutta liitoskivut eivät tule kaikille, ja usein juurikin esikoista odottaville ne tulee vasta loppu vaiheilla, oli yllätys että nämä tulevat näin varhaisessa vaiheessa itselle kun on jo takana synnytys:dead:
 
Pahimmillaan kipu tuntuu siltä, kuin olisi häpyluu suurinpiirtein murtunut. Jokainen liikahdus sattuu.
 
Mä odotan esikoista niin en silleen tiedä mut mitä nää liitoskivut siis on? Tai mistä johtuu? Mua sattuu aina sikana just kun vaihdan kylkeä tai nousen niin onko se sit sitä? Mä oon aatellu et revin jotain mun lihaksia liian kovaa yhtäkkiä tai jotain et siitä johtuu. Mut viisaammat kertokaa!

Raskaana keho erittää hormoonia mikä löysyttää niveliä ja lihaksia. Ideana et synnytys sujuu helpommin. Valitettavasti toiset herkempiä varsinkin jos muuten on yhtään yliliikkuvuutta niin voi tuntua et keho ei pysy yhtään kasassa. Kipu voi tuntua sille et lonkat lähtee paikoiltaan. Särkynä häpykummun kohtaalla. Ikävä kertoo mut liitos kivut voi sit jatkua useemman kuukauden synnytyksen jälkeenkin.
 
Ahaa kiitos tiedoista! On tää kummallista miten raskaus muuttaa kaikkea ja tuntuu jotenkin kaikkialla. Ja sit taas toisilla miten ei ollenkaan ja jotkut tyylii lähtee synnyttämään ilman et on tienny olevansa raskaana.
 
Ahaa kiitos tiedoista! On tää kummallista miten raskaus muuttaa kaikkea ja tuntuu jotenkin kaikkialla. Ja sit taas toisilla miten ei ollenkaan ja jotkut tyylii lähtee synnyttämään ilman et on tienny olevansa raskaana.

Oon monesti miettinyt samaa, että on tää jännää aikaa. Tosin en tiedä kumpi on sit parempi; tietää olevansa raskaana (oli oireita tai ei) vai se ettei edes tiedä olevansa raskaana ja sit yhtäkkiä lähteä synnyttämään. Olis aika hurja tilanne varmaan.
Ehkä mä kuitenkin otan mieluummin niitä oireita ees vähän, niin tää tuntuu jotenkin todellisemmalta :grin
 
Olen nyt monena yönä herännyt neljältä aamuyöstä enkä saa enää unta. En kuitenkaan tunnista sitä stressiksi tai huoliajatteluksi, vaan olen suht levollisin mielin, en vain saa nukuttua. Tietysti olen sitten työpäivän jälkeen illalla niin väsynyt, etten jaksa muuta kuin maata sohvalla. Usein minulla on myös pientä lämpöä, joka tekee olosta entistäkin vetämättömämmän. Onko teillä muilla tällaista? Johtuukohan tämäkin hormoneista? En ole kärsinyt uniongelmista todella moneen vuoteen, joten tämä ei ole ihan tyypillistä minulle.
 
Olen nyt monena yönä herännyt neljältä aamuyöstä enkä saa enää unta. En kuitenkaan tunnista sitä stressiksi tai huoliajatteluksi, vaan olen suht levollisin mielin, en vain saa nukuttua. Tietysti olen sitten työpäivän jälkeen illalla niin väsynyt, etten jaksa muuta kuin maata sohvalla. Usein minulla on myös pientä lämpöä, joka tekee olosta entistäkin vetämättömämmän. Onko teillä muilla tällaista? Johtuukohan tämäkin hormoneista? En ole kärsinyt uniongelmista todella moneen vuoteen, joten tämä ei ole ihan tyypillistä minulle.

Uniongelmista oli täällä tai jossain muualla aiemmin juttua, mutta ilmeisesti juuri hormonit kiusaa. Ihan samasta vaivasta en kärsi, mutta herään lähes joka yö painajaisiin, joissa yleensä kohtaan väkivaltaa. Tällaista ei ole ennen ollut, mutta googlailun perusteella en ole yksin.
 
Olen nyt monena yönä herännyt neljältä aamuyöstä enkä saa enää unta. En kuitenkaan tunnista sitä stressiksi tai huoliajatteluksi, vaan olen suht levollisin mielin, en vain saa nukuttua. Tietysti olen sitten työpäivän jälkeen illalla niin väsynyt, etten jaksa muuta kuin maata sohvalla. Usein minulla on myös pientä lämpöä, joka tekee olosta entistäkin vetämättömämmän. Onko teillä muilla tällaista? Johtuukohan tämäkin hormoneista? En ole kärsinyt uniongelmista todella moneen vuoteen, joten tämä ei ole ihan tyypillistä minulle.

Mä myös heräilen aamuyöstä, usein pissahätään, mutta myös ihan muuten vaan ja sen jälkeen on tosi vaikea nukahtaa uudestaan. Ja sit iltapäivällä väsyttää.
 
Takaisin
Top