Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko täällä pahoinvoivilla kokemusta aiemmista raskauksista, vaikuttiko vauvan sukupuoli pahoinvoinnin määrään? Netistä löytyi tieto että pahempi pahoinvointi voisi viitata tyttöön. Työkaveri kertoi että hänellä meni kyllä toisin päin :wink

No, oli hyperemeesi ja lopputulos oli poika. :hilarious:
Eli ei mennyt niin meilläkään.
 
Onko täällä pahoinvoivilla kokemusta aiemmista raskauksista, vaikuttiko vauvan sukupuoli pahoinvoinnin määrään? Netistä löytyi tieto että pahempi pahoinvointi voisi viitata tyttöön. Työkaveri kertoi että hänellä meni kyllä toisin päin :wink
Mulla on ollut näin. Rv17 asti kestänyt 24/7 pahoinvointi -> tyttö, rv 13 ja 11 loppuneet aaltoilevat pahoinvoinnit -> pojat. Nyt mennään samoilla oloilla kuin pojista, joten vahva olettamus että poika sieltä tulee. Ja no miehellä ei ole kuin poikia, niin olishan se vähän ihme jos tulisikin tyttö :joyful:
 
Joo eipä toi läheskään kaikilla päde. Kaverilla kaks täysin erilaista raskautta, toinen oireeton ja toinen oireita oireiden perään ja paha olo loppuun asti, kaksi tyttöä.

Omalla kohdalla poikaraskaus oli helppo, ei pahoinvointia, ainoot oireet lopussa selkäsärky ja närästys, satunnaisesti suonenvetoja. Nyt on huono olo aamusta iltaan ja närästys alkoi heti 5. viikolla. On vahva tunne tytöstä, saa nähdä olenko oikeassa (viimeksi olin).
 
Me ollaan tosi vahvasti poikafiiliksissä. Kumpi tahansa on lottovoitto, mutta pieni yllärifiilis tulee, jos olisikin tyttö :shy:
 
Mulla oli helppo poikaraskaus ja tytöstä pahoinvointia, närästystä, päänsärkyä sun muuta läpi raskauden. Eli tämän kaavan mukaan tälläkin kertaa olis tyttö tulossa. Mutta eihän näistä tosiaan kuulemma oikeesti kauheesti mitään voi päätellä :confused005
 
Mulla tytöstä ei ollu oireita lähes ollenkaan, nyt ollu paljon oireita joten saa nähdä kumpi tulee mutta ei nuo oireet kyllä vissii mitää kerro vauvan sukupuolesta kuitenkaan vaikka niin olisi kiva uskoa:joyful:
 
Mulla oli pojasta pahoinvointia ilman oksennusta alkuraskaudessa jatkuen ehkä noin 16 viikolle, en tarkkaan muista. Nyt on sitten ollut sitä oksenteluakin mutta nyt menossa viikko 11 ja selvästi olotila alkaa helpottaa jo, saa nähdä. Vahva tyttö-fiilis tuli tästä oksentelusta mutta sitten muutoin on sellanen olo, että olisikin poika. :happy3
 
Mä toivon, että alkaisi tää pahoinvointi helpottamaan. En tiedä missä asennossa sitä olisi, että olisi hyvä olla.
Onneksi tuota oksentelua ei ole joka päivä vaikka aika lähellä se monesti onkin.
 
Huoh, tänään on ollut taas sellainen päivä, että mikään ei oo pysynyt sisällä. Aamulla lensi jo heti ensimmäinen vesilasillinen saman tien kaaressa ulos.

Esikoinenkin alkaa jo olla lopen kyllästynyt siihen että äiti vaan oksentaa...
 
Aivan alkuraskaudessa mulla oli todella kipeät ja turvonneet rinnat, heikkoa oloa ja pahoinvointia. Piti myös käydä tosi usein vessassa. Huomenna alkaisi viikko 9+ ja nyt on pahoinvointi ehkä hieman jopa helpottanut, rinnatkaan ei ole niin arat ja wc-käynnit vähentyneet. Mutta olo on tosi väsynyt ja alavatsassa on alkanut tuntua vihlauksia.

Kiinnostaisi kyllä käydä alkuraskauden ultrassa, että tietäisi 100% varmasti onko siellä elämää, mutta me taidetaan malttaa odottaa sinne nt-ultraan. Ihana kun osaa olla tässä raskaudessa jotenkin paljon rennommin mielin, kun on yksi kultakimpale jo saatu. :Heartred Ensimmäisessä raskaudessa olin miltei hermoraunio, kun pelkäsin pahinta tässä vaiheessa...
 
Huoh, tänään on ollut taas sellainen päivä, että mikään ei oo pysynyt sisällä. Aamulla lensi jo heti ensimmäinen vesilasillinen saman tien kaaressa ulos.

Esikoinenkin alkaa jo olla lopen kyllästynyt siihen että äiti vaan oksentaa...

Mä juuri yksi päivä mietin, että on tääkin, kun esikoinen huuteli mua, kun oksensin toisessa huoneessa ja vastasin "Ei mitään hätää, äiti vaan oksentaa." ja toinen vastaa "Aha". Normipäivä. :bag::hilarious:
 
Mulla oireina jatkuva ällötys ja satunnainen oksentelu (ab kerran päivässä), aivan epästabiili syöminen, aivan valtaviksi kasvaneet ja arat rinnat, tietysti myös ajoittainen närästys ja lisäksi jatkuva pieni ahdistus ihan kaikesta.‍♀️

edit. Niin ja tietysti tää aivan hirvittävä väsymys.
 
En ole oksentanut kertaakaan enkä oksentanut edellisessä raskaudessakaan. Välillä on vain hieman kuvottava olo.

Turhamaisena mietin, että joko mulla on pian "raskausnenä". Viimeksi nenä leveni raskauden aikana ja näytti kuvissa ainakin sellaiselta perunalta. Onneksi palautui kapeammaksi raskauden jälkeen.
 
En ole oksentanut kertaakaan enkä oksentanut edellisessä raskaudessakaan. Välillä on vain hieman kuvottava olo.

Turhamaisena mietin, että joko mulla on pian "raskausnenä". Viimeksi nenä leveni raskauden aikana ja näytti kuvissa ainakin sellaiselta perunalta. Onneksi palautui kapeammaksi raskauden jälkeen.
Ihana tuo perunanenä, tunnistan :grin

muoks nenän kutina on täällä taas!
 
Liitoskipu hellurei nostaa täällä päätään. Häpyluu on kipeä ja kävellessä tuntuu, että kohta vauva tippuu ulos..
Esikoisen kohdalla tämä tuli kuukausi ennen synnytystä. Toivottavasti ei jää pysyväksi riesaksi.
 
Liitoskipu hellurei nostaa täällä päätään. Häpyluu on kipeä ja kävellessä tuntuu, että kohta vauva tippuu ulos..
Esikoisen kohdalla tämä tuli kuukausi ennen synnytystä. Toivottavasti ei jää pysyväksi riesaksi.

Mä ihmettelin kipua alakerrassa, enkä ensikertalaisena tiennyt mistä on kyse. Kyselin kolme lasta synnyttäneeltä siskoltani, joka tunnisti liitoskivuiksi. Samaa olin itsekin miettinyt, mutta ajattelin, että tää alkaa vasta paljon myöhemmin? Ilmeisesti pahenee aikanaan.

Pahoinvoinnin suhteen oli muutama hyvä päivä ja luulin jo, että ohi on. Vaan ei, takaisin tuli ja oksennus myös :sad001 10+0 tänään.
 
Liitoskipu hellurei nostaa täällä päätään. Häpyluu on kipeä ja kävellessä tuntuu, että kohta vauva tippuu ulos..
Esikoisen kohdalla tämä tuli kuukausi ennen synnytystä. Toivottavasti ei jää pysyväksi riesaksi.


Täällä kans alko viikko sitten, sanon tätä pimppisäryks ku sitähän se on, kävelles tuntuu ja nyt jo joutuu kävelemään hitaammi:hilarious: nyt justii menos 10 raskausviikko, mahaki näkyy jo 24/7, siskon kans naurettiin kun että ku hänelläki oli jo rv13 iso pallo toisesta raskaudesta vaikka kohtu taaksepäin kallistunu, minulla kun taas on eteenpäin todella paljon nii kauhistuttaa kuinka isoksi sitä kasvaakaan:hilarious::happy:
 
Onko teillä muilla missä vaiheessa oireet lähteny vähentymään? Mulla nimittäin se rintojen arkuus on käytännössä kadonnut ja mietin onko se nyt huono merkki. :nailbiting: Mut toisaalta sitten etova olo on miltei 24/7 ja tulee totaalisia väsymyskohtauksia välillä. Esim eilen aamupäivällä oli aika rankkaa ees pysyä hereillä ja saada itsensä työkuntoon.
 
Onko teillä muilla missä vaiheessa oireet lähteny vähentymään? Mulla nimittäin se rintojen arkuus on käytännössä kadonnut ja mietin onko se nyt huono merkki. :nailbiting: Mut toisaalta sitten etova olo on miltei 24/7 ja tulee totaalisia väsymyskohtauksia välillä. Esim eilen aamupäivällä oli aika rankkaa ees pysyä hereillä ja saada itsensä työkuntoon.

Mitkäs viikot sulla on menossa? Mulla rinnat oli kipeimmillään alussa, 9+0 jälkeen ei enää tuntunut niissä kauheestikaan arkuutta tai järjetöntä pinkeyttä. Muutoinkin olen ollut vähäoireinen. Tuon väsymyksen huomaa tällä hetkellä parhaiten ja ajoittain kohdun seudulla kasvutuntemuksia. Mutta täyttä varmuuttahan ei mullakaan raskauden tilasta vielä ole, nt-ultra tulossa vasta 1.2.... mutta 8+0 kaikki oli ultrassa ok.
 
Takaisin
Top