Millaisia raskausoireita sinulla on?

Keskustelun 'Elokuiset 2021' aloitti Vargynja, 19 marras 2020.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Balance Hyväntuulinen höpöttäjä Elokuiset 2021

Heräilen yössä myös muutaman kerran vessaan ja aamuyöstä olen valmis jo nousemaan. Nyt olen väkisin yrittänyt jatkaa nukkumista ja välillä se onnistuu. Hyvä niin. Näin kanssa viime yönä siis ihan järkkyjä painajaisia, huh huh:wideyed:
  2. Pauliina0 Jostain jotain jo tietävä

Phv alkaa hellittää. Rinnat on kasvaneet valtaviksi (näin oli tyttö raskaudessa viimeksi, ei poikien kohdalla..)
    Tuntuu että väsymys on pahentunut ja mielialat heittelee. Todella vaikea olisi jaksaa odottaa vielä kokonaiset 6 päivää np ultraan.:hungover:
  3. Mantaray Jostain jotain jo tietävä Elokuiset 2021

Luulin jo pahoinvoinnin kokonaan hävinneen kun 12 viikkoa tuli täyteen, mutta eilinen oli kyllä taas karsea, lounas tuli kokonaan alas ja ilta meni melkein sängyssä. Unet on myös täällä villejä, kunnon katastrofipainajaisia. Seesteistä tokaa kolmannesta odotellessa :whacky011
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  4. Monstera11 Oman äänensä löytänyt

Rv 14 ja etova olo vaan on ja pysyy. Välillä on päiviä, kun oksennuskin tulee. Eilen oksensin kolme kertaa. Veikkaan, että huono olo on yhteydessä vatsan toimintaan.

Minulla on todettu IBS ja alkuraskaus on ollut vatsan toiminnan suhteen ihan kamala. Vatsa turvoksissa ja ihan hirveä pulputus koko ajan. Vessassa saa käydä monta kertaa päivässä, mutta sekään ei tuo helpotusta. :sad001

Myös selän kanssa ollut jo ongelmaa tai häntäluun kohta on ollut kipeä. Viime viikolla oli niin kipeä, etten voinut liikkua juuri ollenkaan.

Närästystä ollut nyt viime päivinä, mutta sen kanssa pärjään. Ehkä sekin tästä vielä pahenee.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 7
  5. Ciara Näppärä viestien naputtelija Elokuiset 2021 Maalisäidit 2020

Onnn, ihan järkkyjä. Alaselkä tulee samantien kipeeks kun vähänki tekee jotakin fyysisempää. Liitoskipuja kanssa nivusissa, niitä onneks vähemmän. Molempiin jeesaa SI-tukivyö joka oli pakko käydä ostamassa.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  6. Srii Seurustelun sensei Elokuiset 2021

Mulla kans ollut alaselkä, tai just siitä häntäluun kohilta kipeä. Samoin nivuset ja lonkat.
    Selkä ja lonkat kipuilee kyllä muutenkin mut nyt ehkä enemmän.
    Oksettaa kans tosi paljon, meinaa heti ruokailun jälkeen tulla kaikki ulos.
  7. Paupa1234 Oman äänensä löytänyt

Mä heräilen tällein joka yö vähintään kerran. En muista että olis nyt pariin viikkoon ollut yhtäkään yötä, jolloin olisin nukkunut levollisesti koko yötä. :happy093
  8. Kovin pieni Puuhakas puhuja Elokuiset 2021

Mä itse asiassa nukuin la-su välisen yön heräämättä välillä, ja olo oli kyllä heti paljon pirteämpi. Viikonloppu auttoi muutenkin palautumaan, kun ei tarvinnut mennä töihin. Nyt taas heräsin kukkumaan, etova olo lieveni onneksi tomaatilla, mutta nyt aloin murehtimaan sokerirasitustestiä ja pelkäämään raskausdiabetesta. :oops: Ja ehkä tässä jotain työstressiäkin on kun valvoessa aloin huolehtimaan, miten selviän taas työviikosta huonoilla unilla.
    • Tykkään Tykkään x 1
  9. AnniV Hyväntuulinen höpöttäjä Elokuiset 2021

Mä nukuin pe-la yön heräämättä kertaakaan, ja aloin jo toivoa että siitä tulisi uusi normaali. Mutta mitä vielä, viimeiset kaksi yötä on taas olleet täynnä levottomia unia ja heräilyä. Lisäksi mulla on nyt muutamana aamuna ollut melko voimakasta kipua vatsan "reunoilla". Liekö jotain kasvukipuja. Toivottavasti ei ainakaan mitään vakavaa.
  10. Kovin pieni Puuhakas puhuja Elokuiset 2021

Voi olla että tämä liittyy huonosti nukuttuihin öihin, mutta mulla iskee ihan hirveä väsymys ruokailun jälkeen, etenkin jos olen syönyt leipää tai mitään yhtään rasvaisempaa. Nyt sitten pelkään, että mulla on raskausdiabetes. :sad001 Tosin joudunkin kahteen sokerirasitustestiin, joten kohtahan se selviää.

Oon koittanut googlettaa ruokavalio-ohjeita ja pienentää annoskokoja. Tuntuu, että ainoat ruoat jotka ei aiheuta ruokakoomaa, ovat salaatit ja kalakeitto.
  11. Monstera11 Oman äänensä löytänyt

Itselläni kun on tuo IBS niin en oikein tiedä mitkä vatsaoireet liittyvät siihen ja mitkä raskauteen. Vatsan turvotus on ihan järkyttävää, samoin pulputus. Ihan sama mitä syön niin vatsa pulputtaa. Tuntuu myös, että ilmaa kertyy ihan kamalasti, eikä se tule edes ulos ja vatsa kipeytyy. :sad001 Välillä on ikävää, kun vatsa on kipeä niin ei oikein tiedä, missä kohtaa kipu on ja huolestuu turhaan. Ja kun stressi lisääntyy, tulee myös lisää vatsaoireita.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  12. Monstera11 Oman äänensä löytänyt

Niin ja miltähän kohdun kasvukivut oikein tuntuu? Ensikertalaisena vähän vaikea arvioida mikä on normaalia. Välillä tuntuu vihlasuja alavatsassa tai jossain navan alla kuin joku vetäisi jotain suonta siellä. Vähän vaikea selittää. :D Viikkoja siis 13+5 ja tänään tuntunut enemmän. Onkohan normaalia?
  13. kie-lo Näppärä viestien naputtelija Elokuiset 2021

Mulla on ainakin sellasia menkkamaisia vatsakipuja. Vihlaisuja on ollut nyt vähemmän, mutta jossain vaiheessa ne oli tosi kovia. Kai nuo normaaleja on kaikki, vaikka hurjalta tuntuukin o_O oon ensikertalainen itsekin, mutta lääkärikin sanoi, että vatsakivut voi olla tosi voimakkaita.
  14. Srii Seurustelun sensei Elokuiset 2021

Mulla kans ollut semmosta menkkamaista jomottelua ja vihlaisuja aina välillä. Välillä tuntuu enemmän, välillä vähemmän. Etenkin jos tekee jotain äkkiliikkeitä niin saattaa repäistä/vihlaista kovempaakin.
  15. NL Piirimestaruustason postaaja Elokuiset 2021 Joulukuun mammat 2017

Mulla kanssa oli 9+0 viikon lopussa menkkamaista jomottelua ja mietin onko se ok. Ilmeisesti oli, sillä nyt tiistaina 11+1 kävin neuvolassa kuuntelee sydänäänet ja ne kuului. Eli ainakin elämä on jatkunut edelleen tuolla masussa. :happy:
  16. Repo Luottohahmo langoilla Elokuiset 2021 Joulumammat 2018 Maalismammat 2017

Kaikki tuollaiset kuuluu asiaan, ei huolta :).
    • Tykkään Tykkään x 1
  17. Minni2016 Asioista perillä oleva Joulukuun äidit 2019 Heinämammat 2018

Menkkamaiset säryt, äkilliset vihlaisut, ylos noustessa kun joku venyis ja napsahtais, paineen tunne. Melkein kaikki semmonen ok kestettävä särky alavatsalla on normi. Sit jos kovaa kipua varsinkin verenvuodon kanssa on utrausreissu.
  18. Landepaukku Puuhakas puhuja Elokuiset 2021

Mullakin repäiseviä vihlasuja, etenkin jos kurkotan tai teen muuten äkkinäisen liikkeen.

Entä onko muilla emättimen suu / häpyhuulten tienoilla särkyä? Mulla on sitä usein kuukautisten ekoina päivinä, mutta nyt on myös ihan päivittäin. Etenkin jos on kävellyt paljon tai tossa yks päivä, kun olin luistellut... ai että, kun tuntuu, että paikat leviää just sillä sekunnilla :smiley-ashamed004
  19. Paupa1234 Oman äänensä löytänyt

:anyoneMulla on menossa 9+3 ja oireita löytyy turvotus, tosi kipeät finnit ja tunteiden vuoristorata. Muttei mitään muuta, jonka takia on välillä hurjan vaikea kuvitella, että elämää olisi tuolla alhaalla. Tietenkin pieniä vihlomisen tunteita välillä, joista ehkä vähän saa uskoa.
  20. Repo Luottohahmo langoilla Elokuiset 2021 Joulumammat 2018 Maalismammat 2017

Eikö sitä siinä jo ole. Varsinkin tuo vuoristorata käy työstä :hilarious:. Muutama viikko vielä, niin alkaa kasvu näkyä :Heartred
    • Tykkään Tykkään x 1