Millaisia raskausoireita sinulla on?

Heräilen yössä myös muutaman kerran vessaan ja aamuyöstä olen valmis jo nousemaan. Nyt olen väkisin yrittänyt jatkaa nukkumista ja välillä se onnistuu. Hyvä niin. Näin kanssa viime yönä siis ihan järkkyjä painajaisia, huh huh:wideyed:
 
Phv alkaa hellittää. Rinnat on kasvaneet valtaviksi (näin oli tyttö raskaudessa viimeksi, ei poikien kohdalla..)
Tuntuu että väsymys on pahentunut ja mielialat heittelee. Todella vaikea olisi jaksaa odottaa vielä kokonaiset 6 päivää np ultraan.:hungover:
 
Luulin jo pahoinvoinnin kokonaan hävinneen kun 12 viikkoa tuli täyteen, mutta eilinen oli kyllä taas karsea, lounas tuli kokonaan alas ja ilta meni melkein sängyssä. Unet on myös täällä villejä, kunnon katastrofipainajaisia. Seesteistä tokaa kolmannesta odotellessa :whacky011
 
Rv 14 ja etova olo vaan on ja pysyy. Välillä on päiviä, kun oksennuskin tulee. Eilen oksensin kolme kertaa. Veikkaan, että huono olo on yhteydessä vatsan toimintaan.

Minulla on todettu IBS ja alkuraskaus on ollut vatsan toiminnan suhteen ihan kamala. Vatsa turvoksissa ja ihan hirveä pulputus koko ajan. Vessassa saa käydä monta kertaa päivässä, mutta sekään ei tuo helpotusta. :sad001

Myös selän kanssa ollut jo ongelmaa tai häntäluun kohta on ollut kipeä. Viime viikolla oli niin kipeä, etten voinut liikkua juuri ollenkaan.

Närästystä ollut nyt viime päivinä, mutta sen kanssa pärjään. Ehkä sekin tästä vielä pahenee.
 
Onko täällä montaa joille on tullu jo näin varhaisessa vaiheessa liitoskivut? Siis mulla on ollu nyt yli viikon ja kävely sattuu ja on hirvee työlästä, hurja ajatella että nää ei lopu ku ehkä synnytykseen ja pahenee vaan loppua kohden:confused: enpä ois osannu odottaa jo näin aikasi näin kovia liitoskipuja, itsellä kyllä onneksi hyvä kivun sietokyky mutta silti:facepalm: harmi ku tähän ei ole myöskään oikein mitään hoitoa olemassa

Onnn, ihan järkkyjä. Alaselkä tulee samantien kipeeks kun vähänki tekee jotakin fyysisempää. Liitoskipuja kanssa nivusissa, niitä onneks vähemmän. Molempiin jeesaa SI-tukivyö joka oli pakko käydä ostamassa.
 
Mulla kans ollut alaselkä, tai just siitä häntäluun kohilta kipeä. Samoin nivuset ja lonkat.
Selkä ja lonkat kipuilee kyllä muutenkin mut nyt ehkä enemmän.
Oksettaa kans tosi paljon, meinaa heti ruokailun jälkeen tulla kaikki ulos.
 
Olen nyt monena yönä herännyt neljältä aamuyöstä enkä saa enää unta. En kuitenkaan tunnista sitä stressiksi tai huoliajatteluksi, vaan olen suht levollisin mielin, en vain saa nukuttua. Tietysti olen sitten työpäivän jälkeen illalla niin väsynyt, etten jaksa muuta kuin maata sohvalla. Usein minulla on myös pientä lämpöä, joka tekee olosta entistäkin vetämättömämmän. Onko teillä muilla tällaista? Johtuukohan tämäkin hormoneista? En ole kärsinyt uniongelmista todella moneen vuoteen, joten tämä ei ole ihan tyypillistä minulle.
Mä heräilen tällein joka yö vähintään kerran. En muista että olis nyt pariin viikkoon ollut yhtäkään yötä, jolloin olisin nukkunut levollisesti koko yötä. :happy093
 
Mä heräilen tällein joka yö vähintään kerran. En muista että olis nyt pariin viikkoon ollut yhtäkään yötä, jolloin olisin nukkunut levollisesti koko yötä. :happy093


Mä itse asiassa nukuin la-su välisen yön heräämättä välillä, ja olo oli kyllä heti paljon pirteämpi. Viikonloppu auttoi muutenkin palautumaan, kun ei tarvinnut mennä töihin. Nyt taas heräsin kukkumaan, etova olo lieveni onneksi tomaatilla, mutta nyt aloin murehtimaan sokerirasitustestiä ja pelkäämään raskausdiabetesta. :oops: Ja ehkä tässä jotain työstressiäkin on kun valvoessa aloin huolehtimaan, miten selviän taas työviikosta huonoilla unilla.
 
Mä nukuin pe-la yön heräämättä kertaakaan, ja aloin jo toivoa että siitä tulisi uusi normaali. Mutta mitä vielä, viimeiset kaksi yötä on taas olleet täynnä levottomia unia ja heräilyä. Lisäksi mulla on nyt muutamana aamuna ollut melko voimakasta kipua vatsan "reunoilla". Liekö jotain kasvukipuja. Toivottavasti ei ainakaan mitään vakavaa.
 
Voi olla että tämä liittyy huonosti nukuttuihin öihin, mutta mulla iskee ihan hirveä väsymys ruokailun jälkeen, etenkin jos olen syönyt leipää tai mitään yhtään rasvaisempaa. Nyt sitten pelkään, että mulla on raskausdiabetes. :sad001 Tosin joudunkin kahteen sokerirasitustestiin, joten kohtahan se selviää.

Oon koittanut googlettaa ruokavalio-ohjeita ja pienentää annoskokoja. Tuntuu, että ainoat ruoat jotka ei aiheuta ruokakoomaa, ovat salaatit ja kalakeitto.
 
Itselläni kun on tuo IBS niin en oikein tiedä mitkä vatsaoireet liittyvät siihen ja mitkä raskauteen. Vatsan turvotus on ihan järkyttävää, samoin pulputus. Ihan sama mitä syön niin vatsa pulputtaa. Tuntuu myös, että ilmaa kertyy ihan kamalasti, eikä se tule edes ulos ja vatsa kipeytyy. :sad001 Välillä on ikävää, kun vatsa on kipeä niin ei oikein tiedä, missä kohtaa kipu on ja huolestuu turhaan. Ja kun stressi lisääntyy, tulee myös lisää vatsaoireita.
 
Niin ja miltähän kohdun kasvukivut oikein tuntuu? Ensikertalaisena vähän vaikea arvioida mikä on normaalia. Välillä tuntuu vihlasuja alavatsassa tai jossain navan alla kuin joku vetäisi jotain suonta siellä. Vähän vaikea selittää. :D Viikkoja siis 13+5 ja tänään tuntunut enemmän. Onkohan normaalia?
 
Niin ja miltähän kohdun kasvukivut oikein tuntuu? Ensikertalaisena vähän vaikea arvioida mikä on normaalia. Välillä tuntuu vihlasuja alavatsassa tai jossain navan alla kuin joku vetäisi jotain suonta siellä. Vähän vaikea selittää. :D Viikkoja siis 13+5 ja tänään tuntunut enemmän. Onkohan normaalia?

Mulla on ainakin sellasia menkkamaisia vatsakipuja. Vihlaisuja on ollut nyt vähemmän, mutta jossain vaiheessa ne oli tosi kovia. Kai nuo normaaleja on kaikki, vaikka hurjalta tuntuukin o_O oon ensikertalainen itsekin, mutta lääkärikin sanoi, että vatsakivut voi olla tosi voimakkaita.
 
Mulla on ainakin sellasia menkkamaisia vatsakipuja. Vihlaisuja on ollut nyt vähemmän, mutta jossain vaiheessa ne oli tosi kovia. Kai nuo normaaleja on kaikki, vaikka hurjalta tuntuukin o_O oon ensikertalainen itsekin, mutta lääkärikin sanoi, että vatsakivut voi olla tosi voimakkaita.

Mulla kans ollut semmosta menkkamaista jomottelua ja vihlaisuja aina välillä. Välillä tuntuu enemmän, välillä vähemmän. Etenkin jos tekee jotain äkkiliikkeitä niin saattaa repäistä/vihlaista kovempaakin.
 
Mulla kanssa oli 9+0 viikon lopussa menkkamaista jomottelua ja mietin onko se ok. Ilmeisesti oli, sillä nyt tiistaina 11+1 kävin neuvolassa kuuntelee sydänäänet ja ne kuului. Eli ainakin elämä on jatkunut edelleen tuolla masussa. :happy:
 
Kaikki tuollaiset kuuluu asiaan, ei huolta :).
 
Menkkamaiset säryt, äkilliset vihlaisut, ylos noustessa kun joku venyis ja napsahtais, paineen tunne. Melkein kaikki semmonen ok kestettävä särky alavatsalla on normi. Sit jos kovaa kipua varsinkin verenvuodon kanssa on utrausreissu.
 
Mullakin repäiseviä vihlasuja, etenkin jos kurkotan tai teen muuten äkkinäisen liikkeen.

Entä onko muilla emättimen suu / häpyhuulten tienoilla särkyä? Mulla on sitä usein kuukautisten ekoina päivinä, mutta nyt on myös ihan päivittäin. Etenkin jos on kävellyt paljon tai tossa yks päivä, kun olin luistellut... ai että, kun tuntuu, että paikat leviää just sillä sekunnilla :smiley-ashamed004
 
:anyoneMulla on menossa 9+3 ja oireita löytyy turvotus, tosi kipeät finnit ja tunteiden vuoristorata. Muttei mitään muuta, jonka takia on välillä hurjan vaikea kuvitella, että elämää olisi tuolla alhaalla. Tietenkin pieniä vihlomisen tunteita välillä, joista ehkä vähän saa uskoa.
 
:anyoneMulla on menossa 9+3 ja oireita löytyy turvotus, tosi kipeät finnit ja tunteiden vuoristorata. Muttei mitään muuta, jonka takia on välillä hurjan vaikea kuvitella, että elämää olisi tuolla alhaalla. Tietenkin pieniä vihlomisen tunteita välillä, joista ehkä vähän saa uskoa.
Eikö sitä siinä jo ole. Varsinkin tuo vuoristorata käy työstä :hilarious:. Muutama viikko vielä, niin alkaa kasvu näkyä :Heartred
 
Takaisin
Top