Neuvolakäynnit

Niin vähän ajattelinkin. Onneksi sen pissanäytteen saa tehdä kotona. Ei huvittanut pidätellä ja mennä bussilla pissat housussa :hilarious:
 
Mulla oli virtsanäyte mennyt jatkoviljelyyn, vaikka mitään vti-oireita ei ole. Meneeköhän ne aina raskaana ollessa jatkoviljelyyn vai onko mulla joku oireeton tulehdus? :bored:

Edit: vai onko siis bakteeriviljely se jatkoviljely, kun sellainen oli Kantaan merkitty tehtäväksi jo aiemmin? Hitsit kun tää termistö on niin vierasta!
 
Mulla ei ole mitään hajua. Katoin vaan kannasta että pitkä lista kaikkea on tilattu ja vielä pidempi lista tuloksia tullut. Sen verran tutkin, että viitearvojen sisällä näyttäisi tulokset olevan, muttei mitään hajua mitä mikäkin niistä tuloksista tarkoittaa, tai mitä on tutkittu verestä ja mitä virtsasta.
 
Meillä ainakin toimitetaan labraan jo raskauden alkupuolella pissanäyte josta tutkitaan kuppa ja jotain muita sukupuolitauteja.
 
Tää onki ihanaa, ettei tarvitse ite pyytää vaan tulee kaikki tutkittua automaattisesti. Välillä sitä vainoharhaisena on miettinyt että onko mulla vitamiinipuutos yms. :dead:

Kuppa ei sentään toivottavasti löydy tai miehellä on selitettävää :hilarious:
 
Mulla oli virtsanäyte mennyt jatkoviljelyyn, vaikka mitään vti-oireita ei ole. Meneeköhän ne aina raskaana ollessa jatkoviljelyyn vai onko mulla joku oireeton tulehdus? :bored:

Edit: vai onko siis bakteeriviljely se jatkoviljely, kun sellainen oli Kantaan merkitty tehtäväksi jo aiemmin? Hitsit kun tää termistö on niin vierasta!
Tää selvisi, oli vaan varmistettu tulos jatkoviljelyllä. Ei tulehduksia ainakaan tänään tulleen tiedon mukaan. :happy:
 
Sain tänään sote tekstarin. Minulle on varattu ma klo 9.00 virtuaali Neuvolan lääkäri.
Ei mitään linkkiä etä yhteyteen ja aika oli varattu ihan livenä neuvola lääkärille. Neuvola oli jo kiinni kun tekstari tuli ja kaupungin terveydenhoidon neuvonta numero ei osannu sanoo mitään kun eivät oo kuulleet tälläsestä virtuaali ajasta ja ihmettelivät ettei ole sitä linkkiä miten voit ottaa virtuaali yhteyden. :nailbiting:
Siinäpä onkin aamulla miettimistä meenkö neuvolaan turhaan vai en.
 
Sain tänään sote tekstarin. Minulle on varattu ma klo 9.00 virtuaali Neuvolan lääkäri.
Ei mitään linkkiä etä yhteyteen ja aika oli varattu ihan livenä neuvola lääkärille. Neuvola oli jo kiinni kun tekstari tuli ja kaupungin terveydenhoidon neuvonta numero ei osannu sanoo mitään kun eivät oo kuulleet tälläsestä virtuaali ajasta ja ihmettelivät ettei ole sitä linkkiä miten voit ottaa virtuaali yhteyden. :nailbiting:
Siinäpä onkin aamulla miettimistä meenkö neuvolaan turhaan vai en.

Aika hyvin hoidettu systeemi... Toihan tuhlaa vaan kaikkien aikaa jos ohjeet on sitä luokkaa ettei tapaamisiin löydä paikalle. o_O
 
Toinen neuvolakäynti oli toissapäivänä. Käytiin vanhempien voimavaramittaria läpi ja sitä kautta päädyttiin keskustelemaan muun muassa aiemmista huonoista kokemuksistani terveydenhuollon parissa. Terkkari suhtautui tähän todella ymmärtäväisesti ja hyvin, ja mulle jäi olo, että tulin asianmukaisesti kohdatuksi ja, että voin luottaa häneen :gen053

Seuraava neuvolan th -käynti onkin sitten vasta maaliskuun alussa. Välissä toki neuvolalääkäri ja rakenneultra. Käyn varmaan kyllä välissä kuuntelemassa sydänääniä :angelic:
 
Sain tänään sote tekstarin. Minulle on varattu ma klo 9.00 virtuaali Neuvolan lääkäri.
Ei mitään linkkiä etä yhteyteen ja aika oli varattu ihan livenä neuvola lääkärille. Neuvola oli jo kiinni kun tekstari tuli ja kaupungin terveydenhoidon neuvonta numero ei osannu sanoo mitään kun eivät oo kuulleet tälläsestä virtuaali ajasta ja ihmettelivät ettei ole sitä linkkiä miten voit ottaa virtuaali yhteyden. :nailbiting:
Siinäpä onkin aamulla miettimistä meenkö neuvolaan turhaan vai en.
Luulisi, että tuo on virhe, kun tuolla käynnillä neuvolalääkärin pitäisi tehdä sisätutkimus ja se lienee nykyteknologiallakin etänä hieman haastavaa...
 
Luulisi, että tuo on virhe, kun tuolla käynnillä neuvolalääkärin pitäisi tehdä sisätutkimus ja se lienee nykyteknologiallakin etänä hieman haastavaa...

Kiitos kun vastasit, menen siis sinne paikan päälle tekstarista huolimatta. :)
 
Kiitos kun vastasit, menen siis sinne paikan päälle tekstarista huolimatta. :)
Jos asut lähellä neuvolaa, niin kai sinne voi yrittää vielä soittaa kahdeksalta aamulla ja varmistella. Mutta jos sit myöhemmin tulee linkki johonkin etävastaanotolle, niin kai sillekin voi osallistua siellä neuvolassakin...
Meidän kunnassa ei käsittääkseni harrasteta ollenkaan etävastaanottoja.
 
Jos asut lähellä neuvolaa, niin kai sinne voi yrittää vielä soittaa kahdeksalta aamulla ja varmistella. Mutta jos sit myöhemmin tulee linkki johonkin etävastaanotolle, niin kai sillekin voi osallistua siellä neuvolassakin...
Meidän kunnassa ei käsittääkseni harrasteta ollenkaan etävastaanottoja.

8.30 aukee neuvolan puhelin, 9 aika varattu. Kerkeen just soittaa ja kysyä ennen kuin lähden jos pääsen ekana soittajana läpi.
 
Seuraava neuvola 27.1, silloin olisi 16+4, jokohan silloin saataisiin kuulla tulokkaan sydänääniä :) :Heartpink

Me päästiin tänään kuulemaan :Heartpink 14+3
Heti löytyi äänet ja oli kyllä huojentavaa taas kuunnella sitä jyskytystä. "hevosen laukaksi" terkka sitä kutsui, ja siltä se kyllä kuulostikin.
Pissatestin perusteella joudun sokerirasitukseen jo nyt, enkä vasta viikon 24 tienoilla.
 
Me päästiin tänään kuulemaan :Heartpink 14+3
Heti löytyi äänet ja oli kyllä huojentavaa taas kuunnella sitä jyskytystä. "hevosen laukaksi" terkka sitä kutsui, ja siltä se kyllä kuulostikin.
Pissatestin perusteella joudun sokerirasitukseen jo nyt, enkä vasta viikon 24 tienoilla.

Sanotaan, että olis tyttö jos kuulostaa hevosen laukalta :wink
Junan kuuloinen syke taas olis poika :dummy:

Mulla on molemmissa pitänyt nämä paikkaansa, mutta eiköhän tämäkin ole jotain jonkun keksimiä veikkauksia vain :shy:
 
Takaisin
Top