Himot ja ällötykset

Jouluruoat ei kyllä mitenkään normaaliin tapaan maistuneet, vähän tökki. Tänään on kyllä ollut vaihtelevasti hieman huono olo...
 
Jouluruoat ei kyllä mitenkään normaaliin tapaan maistuneet, vähän tökki. Tänään on kyllä ollut vaihtelevasti hieman huono olo...
Sama juttu. Rakastan jouluruokaa, kyllä harmittaa että ei nyt samaan tapaan maistukaan. No, eipä ehkä tule niin paljoa kiloja :p sama suklaan kansa.
 
Kyllä sai kans vähän taistella jouluaterian kanssa:hilarious: ja nyt turvottaa siihen malliin kun olis paljon pidemmällä odotusta:hilarious:
 
Joo, aika pienestä meni tukalaan ähkyyn eikä maistunut :p Muuten ei oo ollut huono olo tänään :bored:
 
Täällä aiemmin useampi puhui kahvista, nyt mulla tullut stoppi sen kanssa. En ole kovin paljon koskaan juonut, mutta aamukahvi on kyllä ollut tärkeä rituaali ja sellainen, että saattanut illalla miettiä, että oispa aamu ja saisi keittää kahvit. Toissapäivänä jäi melkein koko kuppi juomatta, eilen ja tänään en edes keittänyt itselleni.

Ja kun kofeiinittomasta oli puhe, mä kokeilin muutamat kerrat keittää niin, että laitoin puolet kofeiinitonta ja puolet tavallista. Toimi ihan hyvin niin.
 
Mulla myös kahvi tökkii useimpina päivinä. Niinä päivinä kun ei töki, niin maistuu kyllä jumalaiselta:hilarious:
 
Parhaiten maistuu sitrukset, esimerkiksi appelsiinimehu on ihanaa :p Pahiten ällöttää valkosipuli, sipuli, kahvi ja savunhaju. Ne saa yökkäämään välittömästi :puke_r
 
Tää on ihan sairasta. Tänään kaupassa kuljin subwayn ohi ja hyvä etten alkanut kuolaamaan:hilarious: sama kun oltiin esikoisen kanssa ulkona ja käveltiin grillin ohi:bag: ihan hulluna himottaisi kaikki kökköruoka näköjään:hilarious: sitkeesti taistelen näitä mielitekoja vastaan.

Ja toisaalta, ostin tarpeet vietnamilaisiin kevätkääryleisiin kun teki kauheesti mieli, nyt sit kun vois tehdä niitä, niin ajatuskin yrjöttää:bag:
 
Mun on tehnyt nyt muutaman päivän mieli perunaa. Ei syödä sitäkään yleensä ollenkaan.
 
Tää on ihan sairasta. Tänään kaupassa kuljin subwayn ohi ja hyvä etten alkanut kuolaamaan:hilarious: sama kun oltiin esikoisen kanssa ulkona ja käveltiin grillin ohi:bag: ihan hulluna himottaisi kaikki kökköruoka näköjään:hilarious: sitkeesti taistelen näitä mielitekoja vastaan.

Ja toisaalta, ostin tarpeet vietnamilaisiin kevätkääryleisiin kun teki kauheesti mieli, nyt sit kun vois tehdä niitä, niin ajatuskin yrjöttää:bag:

Siis mä laitoin eilen karjalanpaistia ja se oli oikein hyvää. Tänään katoin sitä lihaa irvistäen, että miten joku voi syödä tällaista sontaa :rolleyes:
 
Mua ällöttää oikeestaan kaikki tällä hetkellä, mutta pystyn silti syömään jos en vaan kauheasti ajattele/haistele sitä ruokaa. Mut tää ällötys on tuonu uuden ongelman. Jos teen ruokaa muulle perheelle (sillonkuin pystyn) niin teen ihan älyttömän vähän sitä ruokaa, kun jotenkin tulee sellanen olo että kuka tätä muka söis kun haisee ja tuntuu ihan hirveelle. Sit muu perhe on nälissään. :shy:
Jotenkin suhtautuminen ruokaan on muuttunut ihan täysin.
 
Mua ällöttää jostain syystä leipä. Ihan pelkkä juustovoileivän näkeminenkin saa vatsan pyörimään :depressed: Onneksi muuten maistuu ruoka suhteellisen hyvin.
 
Hehe, mulle taas nimenomaan leipä maistuu! Normaalisti syön usein aamiaiseksi pari paistettua munaa, mutta nyt taas se ei houkuttele. Pitää olla hiilaria.
 
Mun on tehnyt nyt muutaman päivän mieli perunaa. Ei syödä sitäkään yleensä ollenkaan.

Ihan sama juttu! En osta perunaa oikeastaan koskaan, mutta nyt en muuta söiskään.

Juustoja normaalisti rakastan, mutta nyt en pysty laittamaan edes leivän päälle. o_O
 
Kahvikissoille pikku vinkki: mä löysin uudelleen mun aikaisemmat herkut,Paulig Frezza Mocca kahvipullot! :Heartbigred

Siis n i i n ihanaa ottaa aamulla jääkaapista kylmä Frezza Mighty Minty taikka Candy Pop, myös Wild Child ois ihanaa mut lakritsaa sisältävänä vähän kiellettyjen listalla :smiley-ashamed005 Ja siihen kaveriks paahdettu siemenleipä Atrian Metsästäjämakkaralla ja suippopaprikoilla.. Nää menee nyt alas tosi helposti. Ja sit vielä ku muistaakseni yhessä pullossa on kofeiinia vaan 25? mg, ja raskaanaolevilla kofeiinin suositusraja on 300 mg, ni noita voi huoletta juoda yhen aamulla, yhen päivällä ja yhen illalla :evil6:hello2
 
Mun kahvihimo on loppunut ihan täysin! En pysty kattoo kahvinkeitintä päinkään enää ku ällöttää niin kovasti :laughing002 Sinänsä helpompaa kun ei uppoo ollenkaan niin ei tarvii miettiä sallittuja määriä. Muuten mulla on edelleen tosi etova olo koko ajan ja oikeestaan kaikki ruoka kuvottaa. Onneksi ruokaa menee kuitenkin hyvin alas kunhan alan syömään ja ruoan jälkeen on yleensä hetken aika hyväkin olo.
 
Kahvin lisäksi parsakaali teki mulla stopin. Syödään sitä normaalisti aika usein lisukkeena ja erityisesti raskauden alkuaikoina söin aika paljonkin, mutta sitten yhtäkkiä ei maistu yhtään. Normaalisti suklaata kuluu liikaa, mutta nyt olen koko joulun aikana syönyt muutaman palan ja siinä se, normaalisti menee helposti vähintään puolikas suklaalevy samantien, jos levyn avaan :wacky:

Odotan niitä himoja, tuntuu, että tällä hetkellä ruokahalu kateissa eikä normaalitkaan mieleiset ruoat oikein maistu. Syön koska pitää syödä, mutta vähän mietityttää, tuleeko syötyä tarpeeksi. Mutta kai pitää yrittää luottaa siihen, että keho kertoo. Kyllä mä siis pääsääntöisesti kaksi lämmintä ateriaa syön päivässä, aamupalan ja jonkun välipalan tai iltapalan, vähän riippuen kuinka myöhäiseksi toinen lämmin ruoka menee. Välillä vaan tuntuu, että monet on koko ajan syömässä ja mun annoskoot ei myöskään ole mitään kovin suuria.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei oo mitään erityisiä himoja tai ällötyksiä, kahvi maistuu kuten ennenkin ja ehkä enemmän tekee mieli raikasta ja tuoretta, kuin makeaa. Haastavalta tuntuu enemmänkin, että koko ajan tekis mieli syödä jotain, kun paha olo velloo aina aika ajoin.
 
Voileivät maistuu taivaallisilta, samoin kaikki suolainen ja etikkainen. Etikkasipsit ja suolakurkut maistuisi, mutta yritän olla syömättä. Makeat herkut ei sen sijaan oikein uppoa, mikä toki positiivinen juttu. Kahvin kanssa jos yrittää makeaa syödä, jää se usein yhteen haukkaukseen. Suklaankin jouduin eilen sylkemään pois, kun oli niinnällön makea, että tuli huono olo. Eipä ole ennen tällaista ollut.
 
Joo ei makeaa. Katsoin eilen, kun lapset söi piparkakkutalon jäämiä ja tuli kiire yrjöämään :sour:
 
Takaisin
Top