Himot ja ällötykset

No siis salmonellahan häviää kuumentamalla ja tosiaan takaisin vedon kautta poistuvat kaupoista. Lähes kaikissa muiden maiden kananmunissa, broilereissa tai sianlihassa on salmonellariski olemassa, se on siellä ihan normaalia. Suomalaiset elintarvikkeet on lähtökohtaisesti salmonellavapaita.
Mutta kuten todettua, raskaana ollessa kypsänä kaikki. Kantsii esim leipoessa muistaa, ettei nuoleksi taikinoita tms.
Tuon mehun pastöroinnista en ole varma miksi sitä tehdään, mutta tällöin se säilyy varmiten eli varmaan pastöroimaton mehu voi sisältää jotain pöpöjä. Kyllähän kaikki kasvikset pitää pestä huolellisesti ja esim. ulkolaisia pakastemarjoja ja -vihanneksia ei saisi raakana syödä.
Omaan makuun nää rajoitukset alkaa olla aika mittavia, mutta uskoisin että selviää kun vaan kaivaa sisäisen marttansa jostain ja lähtökohtaisesti suosii kotimaista.
 
En tiiä onko tästä ollu jo puhetta, mutta maski :yuck: Oksennus meinaa lentää heti kun sitä yrittää laittaa naamalle.
 
Oon niin tottunut maskeihin, kun töissä pakko käyttää asiakastyössä (ja kun pomo on paikalla:hilarious:).
 
Mä en pysty enää juomaan limppareita. Liha etoo.

Eilen iski kaupassa ihan jäätävä himo jogurtteihin. Kotiin ku menin nii ei enää tehny ees mieli. :hilarious:
 
Neuvolan terkka sanoi, että ei niissä mehuissa varmaan mitään riskiä ole, kun niitä ei ole siellä ruokaviraston suosituksissa mitenkään mainittu.
 
En tiiä onko tästä ollu jo puhetta, mutta maski :yuck: Oksennus meinaa lentää heti kun sitä yrittää laittaa naamalle.

Vielä ennen joulua käytin maskia töissä kolme viikkoa putkeen. Loman jälkeen kemiallinen haju tuntui voimakkaalta ja meinas aina laatta lentää kun yritin käyttää. En sitten ole töissä enää käyttänyt.
 
En tiiä onko tästä ollu jo puhetta, mutta maski :yuck: Oksennus meinaa lentää heti kun sitä yrittää laittaa naamalle.

Menin ostamaan jotain kertakäyttömaskeja jotka haisee aivan kamalalle, en tiedä kiinnittäisinkö normisti huomiota mutta tällä hajuaistilla ei pysty pitämään niitä.. Maski kyllä muutenkin ahdistaa ja ällöttää kun ei saa raitista ilmaa..
 
Plääh, mä jouduin ottamaan tänään kesken 4veen hammastarkastusta maskin pois. Loppui totaalisesti happi, otettiin pieni ottelu ja lopulta 4veen tahto voitti :woot:. Vaikka tää nyt ei tähän ketjuun kuulukaan, niin voi kettu noita neljävuotiaita o_O. Hiukan jo tuli hoitajalta ja itseltä nauru kun kaikki mahdolliset keinot kokeiltiin, käski lopulta mennä kotiin kasvamaan puoleksi vuodeksi :hilarious:. Mutta tosiaan ei pienintäkään urheilusuoritusta voi maskin kanssa tehdä, ihan hirveetä :wtf:
 
Pahoinvointi on vähän laantunut ja tilalla on suorastaan pakkomielteiset himot. Näen joka yö ruokaunia, ja herättyäni haluan kyseistä syötävää HETI :woot: eilen se oli suklaajätski, ja nyt valvottaa himo gorgonzolapizzaan... Enkä edes saa sitä. :angelic:
 
Pahoinvointi on vähän laantunut ja tilalla on suorastaan pakkomielteiset himot. Näen joka yö ruokaunia, ja herättyäni haluan kyseistä syötävää HETI :woot: eilen se oli suklaajätski, ja nyt valvottaa himo gorgonzolapizzaan... Enkä edes saa sitä. :angelic:

Kyllähän pitsassa voi hompparia syödä, kun siinä ne kuumennetaan kuplivan kuumiksi. Että eikun tilaamaan! :)
 
Mulle ei oo vielä tullut mitään suuria himoja/ällötyksiä. Tai kahvi tulee melkein joka kerta ylös, mutta silti olen sitä juonut.
 
Mua on ruvennut ällöttää ihmisten hengitys, siis vaikka mieskin ois justii käyny hampipesulla ja kurlannu suuvedellä nii mua jopa metrin päähän käy nenään muka joku haju ja aivan ällöttää, ei siis ole huono suu hygienia tai ennen haissu ,nyt vain oon pistänyt merkille että oksu meinaa tulla ku haistaa, samoin oman esikoisen hengitys muka haisee vaikka ei yleensä haise:hilarious::hilarious: pahinta on se ku en pysty pussaillemaan ilman että ällöttää, yritin tästä hienovaraisesti sanoa miehelle että tää on ohimenevä juttu:smiley-ashamed008:laughing001
 
Mua on ruvennut ällöttää ihmisten hengitys, siis vaikka mieskin ois justii käyny hampipesulla ja kurlannu suuvedellä nii mua jopa metrin päähän käy nenään muka joku haju ja aivan ällöttää, ei siis ole huono suu hygienia tai ennen haissu ,nyt vain oon pistänyt merkille että oksu meinaa tulla ku haistaa, samoin oman esikoisen hengitys muka haisee vaikka ei yleensä haise:hilarious::hilarious: pahinta on se ku en pysty pussaillemaan ilman että ällöttää, yritin tästä hienovaraisesti sanoa miehelle että tää on ohimenevä juttu:smiley-ashamed008:laughing001

Jos mies syö raakaa sipulia/valkosipulia niin en haluis nukkua yötä samassa tilassa :oops:
 
Mua on ruvennut ällöttää ihmisten hengitys, siis vaikka mieskin ois justii käyny hampipesulla ja kurlannu suuvedellä nii mua jopa metrin päähän käy nenään muka joku haju ja aivan ällöttää, ei siis ole huono suu hygienia tai ennen haissu ,nyt vain oon pistänyt merkille että oksu meinaa tulla ku haistaa, samoin oman esikoisen hengitys muka haisee vaikka ei yleensä haise:hilarious::hilarious: pahinta on se ku en pysty pussaillemaan ilman että ällöttää, yritin tästä hienovaraisesti sanoa miehelle että tää on ohimenevä juttu:smiley-ashamed008:laughing001

Ekassa raskaudessa miehellä oli viä alaviisurit ja sanoin et kun sen henki haisee kuolemalle et pitää mennä oikeesti hammaslääkäriin poistattaan ne. No ekan jälkeen ei viä helpottanu mut kun toinen leikattiin nii sieltä pääs mädät pois nii ai että rupes henki tuoksuun raikkaalle.
 
Mä olen himoinnu pitsaa ihan sikana. No tänään sit hyvän nt- ultra kuulumisten kunniaks haettiin. Oli ihan sika hyvää mut hyi yök mikä olo ollu loppu päivän. Jumalaton närärästys ollut koko loppu päivän. Ei siis pitsaa taas vähään aikaan.
 
Tämän hetken himot on kanasalaatti ja appelsiinimehu. Jälkimmäinen ei ilmeisesti ole litroittain juotuna sitä terveellisintä, mutta rakastin tuota jo ennen raskautta ja sitä kuluu litra päivässä. :sorry: No, aiemmin himot olivat sipsejä, dippiä, hampparia... Niihin verrattuna ei kai niin paha.
 
Joo, sipsit on kyllä sellanen mitä tekee koko ajan mieli mutta myös jäätelö Just jostain luin uskomuksia, että poikaraskaudessa tekee mieli suolaista ja tyttöraskaudessa taas makeaa. En enää usko, kun viimeks oli sama juttu. Sillon oli vaan sipsit ja lakut, mitä teki mieli. Jospa rakenneultrassa selviäis, että kumpi tänne on tulossa tällä kertaa
 
Joo, sipsit on kyllä sellanen mitä tekee koko ajan mieli mutta myös jäätelö Just jostain luin uskomuksia, että poikaraskaudessa tekee mieli suolaista ja tyttöraskaudessa taas makeaa. En enää usko, kun viimeks oli sama juttu. Sillon oli vaan sipsit ja lakut, mitä teki mieli. Jospa rakenneultrassa selviäis, että kumpi tänne on tulossa tällä kertaa

Kun esikoista odotin oli myös sama että himoitsin sipsejä, karkit niinkään ei maistunut. Esikoinen on tyttö.
 
Takaisin
Top