Himot ja ällötykset

Mä en pysty syömään mitään rouskuvaa, kurkkua tai paprikaa tms mikä ratisee ja rouskuu. Ihan kammottavaa. Ja syötävän asian koostumus ratkaisee myös että meneekö suuhun vai ei. Telkkarissa liian kovat äänet oksettaa ja näin, että ilolla eteenpäin kun ei tälle voi kuin nauraa :hilarious:
 
Nää on kyllä hauskaa luettavaa, miten voikin himot ja ällötykset olka niin erilaisia. :grinAiemmasta raskaudesta muistan, että jääkaapissa suljetussa muovipussissa marinoitumassa ollut possun liha haisi niin kuvottavalle, että ei mitään järkeä. Sitä ei kyllä tehnyt mieli syödä vaan sen hajun takia ollenkaan.
 
Tää on nyt kolmas raskaus kun joulu kinkku on mailman kamalinta. Mä en voi kuvitellakkaan syöväni sitä.

Kaikki raikas maistuu. Salaatti on ihan sika hyvää. Myös kaikki suolainen houkuttaa.
 
Mulle menee vielä yllättävän moni asia, mutta jouluruoan kanssa dijon sinappi maistui ihan hapattuneelta ja se ällötti. Eli siis dijon sinappi on ainoa täysin ällö tällä hetkellä :p Muita odottaessa.
 
Tää on uskomatonta, mulla on säilynyt kaapissa avaamattomana jo yli viikon fazerin sininen! Irtokarkkeja ostettiin myös eilen ja niitäkin meni vain muutama...:laughing025
 
Kaikki makea ällöttää, mutta mulla on kamala himo mun aiempaan herkkuun, jota en oo todella moneen vuoteen syönyt, nimittäin ahaa-patukka. Jostain syystä se maistu taivaalliselle kun sellasen vihdoin sain. En tajua kun kaikki muu suklaa, karkki yms. tuntuu ihan super vastenmieliseltä ja suolanen himottaa. Mietin että onko tää joku sellanen nostalgiahimo, koska mulla tuli eilen myös yhtäkkiä mieleen mun lapsuudesta semmonen ”solero-kakku”, joka siis oli sellanen kolmionmuotoinen jäätelökakku. Niitä ei taida olla enää. Puikkoja siis joo mut se kakku!
 
Alko tekeen mieli Korealaisia nuudeleita. Tässä niitä mutustan. Voi olla että närästys ei tykkää tästä tulisuusasteesta, mutta minä tykkään :grin
 
Oon nyt lomalla mässännyt kaikkea mitä tekee mieli. Lettuja, muffinseja, karkkia, suklaata, pizzaa, tacoja, onneksi sentään myös esim makaronilaatikkoa. Mutta aikalailla mennyt sohvalla jotain mussuttaen loma. Onneksi vähän lenkkejä myös koirien kanssa. No torstaina alkaa arki. Toivottavasti mässäilystä ei ole haittaa vauvalle :bag: hampaille toki voi olla. Pitäisi enemmän syödä salaattia jne :bag: ja kalaa! Onneksi kohta tehdään lohta.
 
Tämän päivän ällöttävä himotus: Lidlin pussimuussi ketsupilla. Sanotaan et raskaus ei oo sairaus mutta en tiedä että onko tää kovin tervettäkään
Kai jollain muulla kans olis joku ällöttävä himo, pliis!!
 
Tämän päivän ällöttävä himotus: Lidlin pussimuussi ketsupilla. Sanotaan et raskaus ei oo sairaus mutta en tiedä että onko tää kovin tervettäkään
Kai jollain muulla kans olis joku ällöttävä himo, pliis!!

Toi on kyllä kova! :hilarious: En keksi vastaavaa, mutta ihmettelin itseäni vähän eilen ruokakaupassa, kun mukaan tarttui mm. muroja, kermamunkkeja, irtokarkkeja ja säkillinen karjalanpiirakoita... mitään varsinaista ruokaa en halunnut ostaa :hilarious: Annan näemmä huomattavasti helpommin periksi mielihaluilleni kuin normaalisti. En esimerkiksi muroja ole ostanut varmaan lähemmäs kymmeneen vuoteen, mutta nyt kun olen nähnyt Fitness-muromainoksia telkkarissa, niitä oli pakko saada :grin
 
Hei mäkin ostin Fitness-muroja! En kyl oo mainosta nähnyt, enkä ikinä ennen oo näitä muroja ees ostanut (oisko joskus äiti/isi tuonut opiskelijakämppään), oon syönyt aikuisiällä aika vähän muroja ylipäätään. Oon alkanut myös syömään maitopohjaisia jogurtteja, vaikka jätin maidon ja jogurttien syönnin nelisen vuotta sitten (käytän enimmäkseen kaurapohjaisia tuotteita). Nyt vaan tuntuu että tää jogurtti+murot -yhdistelmä toimii närästykseen ja huonoon oloon ja olevinaan tuntuu "terveelliseltä" vaikka hirveä sokeripommihan se on.
 
Mä syön aamulla heti sängystä ylös päästyäni risifrutin :hilarious: ja ne ihan kauheita normaalisti mun mielestä. Mutta nyt ne on ainoita mitä pystyy heti syömään. Ja jos ei syö heti niin oksu lentää... Yks päivä vaan kaupassa näin risifrutin ja tiesin, että noita on saatava :hilarious::hilarious::hilarious:.

Muuten ruokavalio koostuu lähinnä vaaleasta paahtoleivästä ja voista. Kaikki ällöttää, mutta kokoajan pitäisi syödä jotain, ettei tule paha olo :dead:.
 
Yhh jouduin syömään noita fitnessejä eilen kun omat tattarihiutaleet oli loppu. Järkyn sokerisia, siis kun en ikinä syö sokerimuroja. Saatan kyllä tavallisten päälle laittaa sokerista keittoa tjt, mutta ne murot ne murot :wtf:. Nyt on ehkäpä muutenkin tehnyt mieli enemmän suolaista tai sitten jotakin raikasta makeaa esim hedelmää.
 
Oon alkanut myös syömään maitopohjaisia jogurtteja, vaikka jätin maidon ja jogurttien syönnin nelisen vuotta sitten (käytän enimmäkseen kaurapohjaisia tuotteita). Nyt vaan tuntuu että tää jogurtti+murot -yhdistelmä toimii närästykseen ja huonoon oloon ja olevinaan tuntuu "terveelliseltä" vaikka hirveä sokeripommihan se on.

Mulla sama juttu, en aiemmin ole niin välittänyt maitotuotteista, mutta nyt syön aamuisin jogurttia kun se tuntuu auttavan pahaan oloon.

Niin ja leipää tulee syötyä tavallista enemmän, ja täysmehua menee myös.
 
Siis joo, sokerijugurtit nam! Normaalisti en kyllä syö. Yrittänyt vain nyt ostaa niitä vähemmän sokerisia kuitenkin.

Lakritsi ja salmiakki maistuis myös :shy:
 
Odotan innolla, että tulis jotain himotuksia, koska ruokahalut ollut niin huonoja viimeiset pari viikkoa. Oon elänyt lähinnä voileivillä, lihakeitoilla tms tosi miedoilla "mummoruuilla", kekseillä ja mehukeitoilla. Eli näitäkään oo varsinaisesti tehnyt mieli, mutta on pystynyt syömään.

Olo on ollut vähän parempi niin tänään heittäydyin villiksi ja kokeilin maistuisiko tortillat ja niitähän oli jopa pieni nautinto syödä. Pitkästä aikaa sain syötyä tuoreita kasviksia. Ihanaa, jos ruokahalut taas palautuisi ja voisi syödä monipuolisemmin. :smiley-angelic003
 
Aika jännä tää muroasia, koska munkin oli pakko lisätä aamumarjojen sekaan riisimuroja, vaikka se oli tosi outo combo mut jostain syystä himottaa. Oli pakko maanantain tilaukseen (tilataan cittarista kotiinkuljetuksella) lisätä jotain granolan tapaista. Tunnistan myös ton jogurttihimon! Jostain syystä tekee mieli ihan sikana lapsuuden herkkua eli hedelmäpommi-jogurttia mut mulle ei noi oo sopinut tosi pitkään aikaan niin en oo uskaltanu ostaa, vaikka raskaus tod näk helpottanu vatsaoireita. Aiemmin tällä viikolla ostin myös jacky-makupaloja ja nyt mietin et haluaisin sekottaa riisimuroja jacky-makupalan ja ah nam.
 
Takaisin
Top