Varhaisultra

Tänään oli ultra.
Meillä on käsissä lääkärin sanoin "mysteeri". Mulla oli 9 päivää sitten sikiöpussia isomi hematooma kohdussa ja aktiivinen vuoto vielä päällä, kun käytiin ultrassa. Sillon osittain sikiöpussia varjosti/blokkasi valkoinen alue, joka oli sitä verenvuotoa.
Nyt itse hematooma sikiöpussin ulkopuolella oli paljon pienempi, mutta se oli siellä vielä. Mulla on siis jatkunut tuon 9 päivää ruskea tuhnuttelu, että pikkuhijaa tulee sitä hematoomaa pois. En ole siitä ruskeasta vuodosta enää huolissaan.

Kohtu oli kasvanut ja sikiöpussi oli isompi, mutta tilanne siellä sisällä on nyt edelleen epäselvä. Jotain värinää/välkehdintää lääkäri ehkä näki (niin mäkin), mutta kun siellä on toinenkin kohde, mistä lääkäri ei ollut varma.

Siellä voi siis olla kaksi sikiötä tai sitten yksi, mutta kuvassa se toinen alue on epäselvä. Eli meillä jatkuu limbo. Raskaana olen, mutta mitä siellä tapahtuu on nyt epäselvää :confused::sad001 About tämän viikon kokoista katkarapua sieltä löytyy ainakin yksi, mutta ehkä kaksi. Jos siellä on kaksi, niin ne on sitten samassa sikiöpussissa.

Ymmärrän, ettei kaikille tule sykkeitä selkeästi edes viikolla 7 vielä ja mä kuulun nyt siihen porukkaan. Ei voi muuta kun odotella. Seuraava ultra sovittiin 4.1. Jos ei pää kestä niin tuolla klinikalla on muita lääkäreitä välipäivillä, kun oma lääkäri jäi nyt lomalle, mutta en tiedä tarviiko mennä.

@Laakeripuu Tsemppiä huomiselle! Hyvin se menee! :)

No jopa pitävät jännityksessä... ajattele jos siellä on identtiset kaksoset tulossa! Kuulostaa nyt ainakin tuo välkehdintä lupaavalta, että kyllä siellä jotain elämää on :Heartred Tosi piinallista varmasti odotella taas seuraavaa ultraa. Mutta hyvä tieto, että pääsee halutessaan aikaisemminkin, jos ei tosiaan nuppi kestä.

Mäkin oon samassa 4.1. ultrajengissä :cool14 Huomenna lisäks tämä omaehtoinen tsekkaus.
 
Onpa tosiaan mysteeri CherryRed! Tsemppiä epätietoisuuteen ja pidetään peukkuja että mysteeri päättyy onnellisesti!

Meillä näkyi tänään ultrassa hieno syke :love7 viikkoarvio 6+4, joten juuri siinä mitä itse veikkailin. Menkkojen ja neuvolan laskujen mukaan oltais jo paljon pidemmällä, joten tää on nyt hyvä tieto nt-ultraa ajatellen.

Ja tänään testattu salmiakki... hetken ihan euforinen olo, mutta loppuu hyvin nopeaan :arghh: Nyt sain närästyslääkettä reseptillä kun kävin tuolla ultrassa. Voi kun se helpottaisi edes vähän. :help
 
Ihania ultrauutisia, Cherryllä ehkä kaksoset siellä :love7
Toivottavasti saadaan kaikki hyviä uutisia vielä :smiley-angelic001
 
Tänään oli ultra.
Meillä on käsissä lääkärin sanoin "mysteeri". Mulla oli 9 päivää sitten sikiöpussia isompi hematooma kohdussa ja aktiivinen vuoto vielä päällä, kun käytiin ultrassa. Sillon osittain sikiöpussia varjosti/blokkasi valkoinen alue, joka oli sitä verenvuotoa.
Nyt itse hematooma sikiöpussin ulkopuolella oli paljon pienempi, mutta se oli siellä vielä. Mulla on siis jatkunut tuon 9 päivää ruskea tuhnuttelu, että pikkuhijaa tulee sitä hematoomaa pois. En ole siitä ruskeasta vuodosta enää huolissaan.

Kohtu oli kasvanut ja sikiöpussi oli isompi, mutta tilanne siellä sisällä on nyt edelleen epäselvä. Jotain värinää/välkehdintää lääkäri ehkä näki (niin mäkin), mutta kun siellä on toinenkin kohde, mistä lääkäri ei ollut varma.

Siellä voi siis olla kaksi sikiötä tai sitten yksi, mutta kuvassa se toinen alue on epäselvä. Eli meillä jatkuu limbo. Raskaana olen, mutta mitä siellä tapahtuu on nyt epäselvää :confused::sad001 About tämän viikon kokoista katkarapua sieltä löytyy ainakin yksi, mutta ehkä kaksi. Jos siellä on kaksi, niin ne on sitten samassa sikiöpussissa.

Ymmärrän, ettei kaikille tule sykkeitä selkeästi edes viikolla 7 vielä ja mä kuulun nyt siihen porukkaan. Ei voi muuta kun odotella. Seuraava ultra sovittiin 4.1. Jos ei pää kestä niin tuolla klinikalla on muita lääkäreitä välipäivillä, kun oma lääkäri jäi nyt lomalle, mutta en tiedä tarviiko mennä.

@Laakeripuu Tsemppiä huomiselle! Hyvin se menee! :)


Huh ompa jännää!!! :woot::happy: en tiiä maltanko yhtään oottaa uusia uutisia niin voin vaan kuvitella teidän fiilikset!! Oispa kaks aikamoinen aloitus uudelle vuodelle:Heartred
 
Mä kävin eilen ultrassa myös.

Kaikki hyvin, pieni vastasi oletettua laskettua aikaa 12.8.; ja viikot arviolta 6+5 tai 6+4. Huojentava kokemus kun oireita on ollut niin vähän ekaan raskauteen verrattuna, mutta en kyllä päässyt eroon tästä alkuraskauden keskenmenon pelosta vielä.

Huomenna kuitenkin kerrotaan lähipiirille ja myös 5 v. lapselle (jolle emme oikein uskaltaisi tätä vielä kertoa kun niiiin valtavan hartaasti toivoo sisarusta ja jos jotain käy, mutta kovasti haluamme, että kuulee uutisen meiltä eikä sivukorvalla).
 
Ihanaa, että ultrat ovat sujuneet hyvin! Itsellä ultra vasta loppiaisen jälkeen ja silloin pitäisi olla 7+2. Kamalan pitkä aika siihen!!

Ja voi sentään CherryRed! Komeaa draamankaarta piirrätte! Ihan kamalan jännää, sormet ristissä, että kaikki on kunnossa!
 
Ihanaa, että ultrat ovat sujuneet hyvin! Itsellä ultra vasta loppiaisen jälkeen ja silloin pitäisi olla 7+2. Kamalan pitkä aika siihen!!

Ja voi sentään CherryRed! Komeaa draamankaarta piirrätte! Ihan kamalan jännää, sormet ristissä, että kaikki on kunnossa!
Meilläkin ultra vasta 8.1., siihen on vielä ikuisuus :bag: Tässähän ehtii maalaamaan vielä vaikka minkälaisia kauhuskenaarioita...
 
Mä kävin eilen ultrassa myös.

Kaikki hyvin, pieni vastasi oletettua laskettua aikaa 12.8.; ja viikot arviolta 6+5 tai 6+4. Huojentava kokemus kun oireita on ollut niin vähän ekaan raskauteen verrattuna, mutta en kyllä päässyt eroon tästä alkuraskauden keskenmenon pelosta vielä.

Huomenna kuitenkin kerrotaan lähipiirille ja myös 5 v. lapselle (jolle emme oikein uskaltaisi tätä vielä kertoa kun niiiin valtavan hartaasti toivoo sisarusta ja jos jotain käy, mutta kovasti haluamme, että kuulee uutisen meiltä eikä sivukorvalla).
Me mennään sitten ihan samoissa viikkojen kanssa. :) Täällä pähkäilyt myös kertomisesta vajaa 4-vuotiaalle isosisarukselle, joka on jo vuoden puhunut, että haluaisi meille vauvan kotiin.:hilarious: Mutta vielä ainakin maltetaan kertomisen suhteen, vaikka niin tekisi mieli kertoa hälle iloinen uutinen.:smiley-bounce013
 
Mielipidekysely. Koetko että luotat enemmän lääkärin kuin sairaanhoitajan tekemään ultraukseen? Aiemmin en ole tiennyt, että hoitajat tekee niitä, myös yksityisellä neuvolapuolella (ar-ultraa). Lääkärin tekemänä nousee sinne satoihin euroihin.
 
Mä oon aiemmin ollut tiukassa poliseurannassa, jolloin lääkäri on ultrannut tiheään ja se on ollut aika vakuuttavaa. Yksi rakenneultra sen sijaan oli aika kauhea, kun se, mun mielestä hoitaja, hoki koko ajan, että hän ei oikein osaa käyttää näitä laitteita eikä oikein osaa sanoa siitä ja tästä mitään, kun ei osaa eikä sukupuoltakaan osannut arvioida. Hoki myös, että kai täällä kaikki on hyvin, mutta eihän tämä mitään takaa. :rolleyes: Neuvolassa yhdessä raskaudessa ultrattiin lopussa vauvan asentoa, eivätkä he kyllä useamman tädin voimin osanneet sanoa, miten päin se on. Mutta sanoisin kyllä, että tyypistä kiinni. Uskon kyllä, että hoitajia on tosi ammattitaitoisia. Ja hupsuja lääkäreitäkin tullut vastaan...
 
Ultrassa näkyi riisinjyvänkokoinen ihmisen alku, jonka sydän sykki :happy: Kokoa 4 mm, vastasi viikkoja 6+1, eli päivän pienempi kuin mitä punktiosta laskin. Mutta so far so good!

Ristus että jännitti etukäteen, nyt oon jotenkin ihan puhki.
 
Mielipidekysely. Koetko että luotat enemmän lääkärin kuin sairaanhoitajan tekemään ultraukseen? Aiemmin en ole tiennyt, että hoitajat tekee niitä, myös yksityisellä neuvolapuolella (ar-ultraa). Lääkärin tekemänä nousee sinne satoihin euroihin.

Jotenkin kuvittelisi, että tuossa vaikuttaa enemmän kokemus kuin pohjakoulutus. Tai ainakin, että hoitajat ohjaavat lääkärin pakeille, jos eteen tulee jotain sellaista, johon oma osaaminen ei riitä mutta perusjutut kyllä hoituu. Mutta itsellä ei siis mitään kokemusta, kun ei vielä ensimmäistäkään ultraa takana.

Sairaanhoitajaäidin myötä vaan tottunut siihen, että äiti on aika usein osannut diagnosoida meidän perheenjäsenten sairauksia ja tietää esim. lääkkeistä tosi paljon, kun on vuosikymmeniä työskennellyt sairaalassa. Vähän toki ehkä eri asia kuin ultrakuvan tulkinta...mutta pointti siis, että jos tarpeeksi kauan työskentelee lääkäreiden rinnalla niin kyllä sitä alkaa sairaanhoitajakin varmasti pätevöityä epävirallisesti aika moneen :joyful:
 
Juu luulisi että ne perusjutut näkee kätilökin, jos on kerran siihen erikoistunut. Näkee sen että missä tyyppi majailee, sykkiikö sydän ja muutenkin että kaikki näyttää normaalille. Ohjaa sitten eteenpäin jos tarvitsee :).
 
Meillä oli keskiviikkona (7+3) varhaisultra ja kaikki hyvin! Sykekin löytyi helposti, vaikka lääkäri ultrasi vatsan päältä. Viime viikon tiputteluvuoto ja raskausoireiden katoaminen säikäyttivät siis turhaan.
 
Pääsenkin jo maanantaina ultraan puolen päivän aikaan. Sitten on ~6+5, eli joko on syke tai kehitys loppunut ~rv5....

Onpa hyvä, että pääset heti maanantaina ultraan, niin selviää tilanne! Kumpa siellä olisi kaikki ok:Heartred millainen olo sulla itellä on?
 
Onpa hyvä, että pääset heti maanantaina ultraan, niin selviää tilanne! Kumpa siellä olisi kaikki ok:Heartred millainen olo sulla itellä on?

Ilman sitä verikoetta olisi ihan normaali, suht luottavainen olo. Vaikka ei oireet lisäänny..mutta ei ole huomattavasti vähentyneetkään. Silloin kun meni kesken, oireet loppuivat muistaakseni n. 6+ jotain. Silloin en ollut niin perillä viikoista. Ja n. 7+4 todettiin ultralla keskenmeno ja oli jo vuotanut pari päivää. Välillä on toivo että kaikki hyvin, mutta epäilyttää kyllä kovasti se hcg arvo :sad001 huomenna rtesti, näkee ainakin onko haalistunut..
 
Ilman sitä verikoetta olisi ihan normaali, suht luottavainen olo. Vaikka ei oireet lisäänny..mutta ei ole huomattavasti vähentyneetkään. Silloin kun meni kesken, oireet loppuivat muistaakseni n. 6+ jotain. Silloin en ollut niin perillä viikoista. Ja n. 7+4 todettiin ultralla keskenmeno ja oli jo vuotanut pari päivää. Välillä on toivo että kaikki hyvin, mutta epäilyttää kyllä kovasti se hcg arvo :sad001 huomenna rtesti, näkee ainakin onko haalistunut..

Mä täällä pidän toiveita yllä:Heartred onneksi maanantai on kohta! Toivottavasti olet silti voinut edes vähän nauttia joulusta:Heartred
 
Mä täällä pidän toiveita yllä:Heartred onneksi maanantai on kohta! Toivottavasti olet silti voinut edes vähän nauttia joulusta:Heartred

No, paskin joulu ikinä :hilarious: eipä nyt muutenkaan enää joulut tunnu miltään, paitsi ehkä jos lapsia paikalla. Eilen olin mukana viettämässä mutta en koko sydämellä mukana. Toki harmittaa myös ettei veli perheineen ole Suomessa. Enkä meinaa lomalla nähdä ketään ylimääräisiä..ellei maanantaina kaikki hyvin, mutta epäilen..
 
Takaisin
Top