Himot ja ällötykset

Mä en kyennyt edes ottamaan annosta lasagnea lautaselle, kun ällötti niin paljon. Eilen söin sitä ihan hyvällä ruokahalulla, mutta nyt se oli niin limaista ja mössöistä, etten kyennyt olemaan samassa huoneessa. Söin lounaaksi siis vain leipää.


Mä oon huomannu että.just nyt voi jokaista ruokaa syödä vaan kerran. Sit etoo ajatuskin sen jälkeen vaikka oisit ihan hyvillä mielin ensin syöny..

Oon myös miettiny et oisko vaan helpompaa oksentaa aamusin niin menis tää olo ohi...nyt tuntuu että ennen lounasta ei helpota millää..
 
Oon ruvennut kans mehuja juomaan enemmän, ku janottaa ja tekee mieli mehua. Kahvinjuonti on vähentynyt, nyt oon kyllä tarkempi kofeiinirajoituksen kanssa ku ekas raskaudes, sillon saatoin päivän aikana juoda kolmannenkin kupillisen vaikka suositusraja on se 2 kuppia. Nyt oon tosiaan töissä juonu sen yhen kupillisen vaan ja kotipäivinä sitten teetä.
 
Mä haluan kanssa nyt vähentää kahvin juontia, kun edellisissä en sitä niinkään tehnyt. Olen kahvin suurkuluttaja ja kuusikin kuppia menee helposti päivässä. Toki edellisissä raskauksissa raskausdiabetes teki sen, ettei mitään herkkuja saanut syödä, niin kahvi oli mun herkku. Siinä mielessä olen jälleen saman tilanteen edessä, mutta jos kuitenkin saisin kahvin määrän tiputettua sallittuun...
 
Mä haluan kanssa nyt vähentää kahvin juontia, kun edellisissä en sitä niinkään tehnyt. Olen kahvin suurkuluttaja ja kuusikin kuppia menee helposti päivässä. Toki edellisissä raskauksissa raskausdiabetes teki sen, ettei mitään herkkuja saanut syödä, niin kahvi oli mun herkku. Siinä mielessä olen jälleen saman tilanteen edessä, mutta jos kuitenkin saisin kahvin määrän tiputettua sallittuun...

Mä juon kotona vaan teetä, mutta töissä menee kyllä kahvia helposti se 4 isoa kuppia... Nyt olen vaihtanut kahvikupin pikkiriikkiseksi ja lantraan kahviin puolet maitoa. Niin sitten saan juoda edelleen sen 4 kuppia, vaikka kahvin määrä on sama kuin kahdessa kupissa laughing7.

Kaikki keinot on sallittuja yrittää sopeuttaa elämäntavat raskaudelle edullisiksi ilman, että tulee kamala luopumisen tuska laughing6. Eiks nii!?
 
Mulla on kans kauhee himo kahviin, mut oon nyt vähentänyt pelkkään aamukahviin. Ehkä se on kans osasyy himoon, että oon kieltänyt sen iteltäni. :laughing002 Sama nimittäin esimerkiks salmiakin ja lakritsin kanssa: kauhee himo vaikken muuten välitä kummastakaan o_O
 
Mä oon huomannu että.just nyt voi jokaista ruokaa syödä vaan kerran. Sit etoo ajatuskin sen jälkeen vaikka oisit ihan hyvillä mielin ensin syöny..

Oon myös miettiny et oisko vaan helpompaa oksentaa aamusin niin menis tää olo ohi...nyt tuntuu että ennen lounasta ei helpota millää..

Voin niin samaistua tähän :facepalm: vaikka ois kuinka hyvää ruokaa ni sitä syön tasan kerran. Ei uppoa esim lounasruoka enää päivällisen aikaan :oops: Etova olo nytkin ku illalla syötiin uunilohta, ni se loppukala ”haisee” tuolla jääkaapissa aivan kamalalle, et pitää piättää hengitystä ku kaapinoven aukaisee :dead:
Muutenki kalan tuoksu ja käsittely nyt raakana saa mut mielessäni yökkäilemään, sit ku se on just valmista ni onnistuu kyl syöminen.

Kananmuna myös saa aikaan yökkimistä, vaikka ennen oon suorastaan rakastanut keitettyä tai paistettua kananmunaa :think005

Ajatus jauhelihakeitosta tai makkarakeitosta ei myöskään innostuta :puke_r

En hevillä oksenna, mut tää enemmän tai vähemmän etova olo käy kyl hermoille. Mietin kans et jos olo helpottuis ku kävis halaan pönttöä, mut en vaan pysty oksentaan.
 
Ai niin! Minä entisenä kahvikissana oon vähentänyt luonnostaan kahvinjuontia. Nykyisin menee yks tai max kaks mukia kahvia, aamulla pakko saada se mukillinen josta siitäkin tuppaa puolet jäädä juomatta :laughing002 syytän hormoneja tästä(kin)

Ennen meni 5 mukia kahvia päivässä..
 
Mä oon oikea kahvikissa ja juon normaalisti monta kuppia kahvia päivässä! Nyt ollut pakko vähentää... Kahvia kyllä tekis mieli enemmän kun mitään. Onko kukaan löytänyt hyvää kofeiinitonta kahvia? Sitä vissiin sais juoda?
 
Mä oon oikea kahvikissa ja juon normaalisti monta kuppia kahvia päivässä! Nyt ollut pakko vähentää... Kahvia kyllä tekis mieli enemmän kun mitään. Onko kukaan löytänyt hyvää kofeiinitonta kahvia? Sitä vissiin sais juoda?
Kofeiiniton vaihtoehto vois ollakin hyvä! Mulla alkaa tää kahvihimo menee aivan järkyttäväks... Herään suunnilleen keskellä yötä haaveilemaan aamukahvista ja aamulla se on mun suurin motivaatio sängystä nousemiseen :laughing001

Tää on niin kummallista, koska ekassa raskaudessa en pystyny juomaan ollenkaan kahvia enkä teetä ja tokassa meni kans vaan kuppi sillon tällön alas, mut teetä senkin edestä.
 
Kofeiiniton vaihtoehto vois ollakin hyvä! Mulla alkaa tää kahvihimo menee aivan järkyttäväks... Herään suunnilleen keskellä yötä haaveilemaan aamukahvista ja aamulla se on mun suurin motivaatio sängystä nousemiseen :laughing001

Tää on niin kummallista, koska ekassa raskaudessa en pystyny juomaan ollenkaan kahvia enkä teetä ja tokassa meni kans vaan kuppi sillon tällön alas, mut teetä senkin edestä.


Ostin kulta katriinan kofeiinitonta kahvia. Sininen paketti. Ihan hyvää! Varsinkin jos tykkää vähänkään tummemmasta paahdosta.
 
Ai niin! Minä entisenä kahvikissana oon vähentänyt luonnostaan kahvinjuontia. Nykyisin menee yks tai max kaks mukia kahvia, aamulla pakko saada se mukillinen josta siitäkin tuppaa puolet jäädä juomatta :laughing002 syytän hormoneja tästä(kin)

Ennen meni 5 mukia kahvia päivässä..
Mulla sama. Normaalisti ainakin tuon viisi kuppia juonut, nyt menee yleensä 2-3. Aamuun riittää yksi, kun ennen saattoi mennä kolme. Vähän hirvittikin miten saan vähennettyä kahvin juontia, mutta onneksi vähentynyt näin itsestään :finger: aiemmissa raskauksissa olen tainnut juoda ihan entiseen malliin.
 
Mulle myös erityisesti tuo aamukahvi on ollut aamun kohokohta, mutta ei enää tällä hetkellä. Itseasiassa muutamaan viikkoon ei ole edes pystynyt ajattelemaankaan sen juomista. Kyllä niin odotan että pahoinvointi loppuu ja saa tuon kupin aamukahvia taas juoda.. No ehkä se päivä koittaa vielä:hungover::rolleyes:
 
Näin mainoksen pitsasta ja tuli todella suuri himo pepperoni jalopeno pitsaan :hilarious: mies lupasi tuoda ainekset kaupasta ja väsätä mulle sellaisen :shy:
 
Munkin teki tänään mieli pizzaa. Mies oli ihan fiiliksissä kun pyysin hakee päivälliseksi, kun en ikinä pyydä/halua:hilarious: nyt onkin sit ällöttänyt koko illan:lurking: ei ollut siis hyvä idea:smiley-angelic006
 
Voi ei Nipanderi :grin mulla nyt pizza uunissa ja oon aivan fiiliksissä :hilarious:
 
Siis voi jestas toi. Näet tai kuulet jostain ruoasta, niin vuosisadan himo iskee siihen :rolleyes:
 
Mä oon oikea kahvikissa ja juon normaalisti monta kuppia kahvia päivässä! Nyt ollut pakko vähentää... Kahvia kyllä tekis mieli enemmän kun mitään. Onko kukaan löytänyt hyvää kofeiinitonta kahvia? Sitä vissiin sais juoda?

Mulla on ollut montaa ei laatua testissä ja tää PaahtimoPapun kofeiiniton on ollut paras. Just tilasin netistä ittelleninäitä papuina lisää :) Yrittäjät on tosi mukavia ja on kiva kannattaa pienpaahtimoa :)
https://www.paahtimopapu.fi/
 
Mä söin kans eilen pizzaa, kun käytiin eilen siel uudella kämpällä. Maistui hyvältä keittiön lattialla istuen:) Nyt mun on tehny pari päivää mieli Heseä... Tänään kävin asioidenhoitoreissulla kiinalaisessa buffetissa.
 
Mä en yhtään välitä appelsiinimehuista, aina maistuu liian "väkevältä". En ole vuosiin juonut. Nyt eilen ei flunssan takia ruoka oikeen maistunut niin otin sitten jääkaapista halpis appelsiinimehua, että saa vähän verensokieria koholle (Kuuluu mun miehen aamurutiineihin) ja se olikin hyvää :D Mitä ihmettä. Nyt oon kitannu puoli litraa sitä tuolta.
 
Takaisin
Top