Raskaaksi 2019

Oivoi, vastaus oli, etteivät käy tällaisia puhelinkeskusteluja, vaan sain peruutusajan perjantaille. Vahva veikkaus mulla nyt, että kaikki ei ole hyvin.

Tsempit omiin tilanteisiin, en just nyt pysty keskittymään niihin, mutta olette ajatuksissa:Heartred

Voi ei, toivottavasti on hoidettavissa oleva juttu.:Heartred Voimia odotteluun, oot mielessä.:Heartred

Oivoi, vastaus oli, etteivät käy tällaisia puhelinkeskusteluja, vaan sain peruutusajan perjantaille. Vahva veikkaus mulla nyt, että kaikki ei ole hyvin.

Tsempit omiin tilanteisiin, en just nyt pysty keskittymään niihin, mutta olette ajatuksissa:Heartred
Voi ei :Heartred
Toivotaan parasta ettei mitään vakavaa!!

Voi ei, voimia perjantain odotteluun :Heartred olet ajatuksissa :Heartred

Voi perse. Kirjaimellisesti. No, äiteni, joka itse on syövästäkin selvinnyt, sanoo aina kun jotain uutta meikäläisestäkin löytyy: "On se hyvä, että tutkitaan."

Nyt on tutkittu ja löydöksiä tehty, tietävät sitten miten hoidetaan. Täällä tsempataan kaikki! :Heartpink Koko surkeiden sattumusten sarja :3some

Voi perse. Kirjaimellisesti. No, äiteni, joka itse on syövästäkin selvinnyt, sanoo aina kun jotain uutta meikäläisestäkin löytyy: "On se hyvä, että tutkitaan."

Nyt on tutkittu ja löydöksiä tehty, tietävät sitten miten hoidetaan. Täällä tsempataan kaikki! :Heartpink Koko surkeiden sattumusten sarja :3some

Kiitos myötäelämisestä naiset, ootte :Heartbigred etenkin toi kolmenkimppa emoji:hilarious::hilarious:

Jännä, ei mua oikein pelota oman hengen puolesta (tässä kohtaa), googlailun tuloksena kuitenkin syövistä se, minkä ennusteet on ihan hyvät. Lapsi haaveet kyllä joutuu unohtamaan, hoitona on koko värkin poisto munasarjoineen päivineen:sad010mies tossa jo meinas että onhan niitä vaihtoehtoja, mut en tiedä lähettäiskö adoptioprosessin tosissaan. Ei siinä muuten, mutta kun se prosessina on niin hiton pitkä:sorry: noh, yritän olla menemättä asioiden edelle. Onneksi on niin paljon kalenterissa ohjelmaa, että perjantai tulee aika pian.

Jännä, ei mua oikein pelota oman hengen puolesta (tässä kohtaa), googlailun tuloksena kuitenkin syövistä se, minkä ennusteet on ihan hyvät. Lapsi haaveet kyllä joutuu unohtamaan, hoitona on koko värkin poisto munasarjoineen päivineen:sad010mies tossa jo meinas että onhan niitä vaihtoehtoja, mut en tiedä lähettäiskö adoptioprosessin tosissaan. Ei siinä muuten, mutta kun se prosessina on niin hiton pitkä:sorry: noh, yritän olla menemättä asioiden edelle. Onneksi on niin paljon kalenterissa ohjelmaa, että perjantai tulee aika pian.

Juu en mäkään usko että henkeä uhkaa. Pystyisköhän tekemään pika ivf ennen mahdollista kohdun poistoa o_O:sorry::Heartpink no, perjantaina selviää lisää. Onneksi pääset niinkin nopeasti.

No ei vielä mennä asioiden edelle, toivotaan että on jostain muusta kyse tai et hoitona joku muu kuin kohdunpoisto, tai eikös joku täällä sanonut et joskus on hyvinkin mahdollista viivyttää poistoleikkauksia jonkun aikaa että saa "tehtyä" lapset. Jos näin olisi niin melko varmasti saisitte vapaudu ivf-jonosta - kortin (jos jotain positiivista yrittää löytää jos se on edes mahdollista löytää). Toki helpommin sanottu kuin tehty ettei mieli jo pyörittelisi kaikkia vaihtoehtoja. Toivon niin että jotenkin tilanne kuitenkin selviäisi teidän voitoksi! ❤️

Kiitos myötäelämisestä naiset, ootte :Heartbigred etenkin toi kolmenkimppa emoji:hilarious::hilarious:

Ai kauhee, mää luulin että ne halaa keskimmäistä :hilarious::hilarious::hilarious::hilarious::hilarious: Sinisilmäinen, minäkö :wideyed:

No mut joo, oma terveys edellä, muuten ei ole hyötyä tulevista vaihtoehdoista :Heartpink Ja kuten sanottua, perjantaina sitten kuuluu mitä tuleman pitää. Nuori ihminen kuitenkin kyseessä ja lisääntymistoiveissa. Oli mitä hyvänsä, tämä varmasti otetaan huomioon.

Toi google on just se minkä joka ikinen tekee ja samaan aikaan sanoo ettei niin kannata tehä :smiley-angelic006 Toi vapaudu jonosta kortti kuulostaa hyvältä jos johonkin toimenpiteeseen joutuu :Heartred

Itellä on menkat lusittu ja tyypillisesti heti halut ihan huipussaan, mies tuli aamukahville kun ei yöks päässy... ihan ite oon keskustelun alottanu kun suunniteltiin mun synttäri menoo, niin pyhän ja kierron mukaan ehdotin tulevaa viikonloppua tänään se sitte ristittiin lapsentekolomaksi :laughing001 eli perse eellä puuhun menoa :smiley-angry026 tässä on kuitenki 2v todettu ettei se tekemällä tuu...

Kidutin itteäni jatkamalla ovistikutusta ensimmäisen positiivisen jälkeen. :violent001 Tyhmä minä. Mutta en sitten tiedä, lauantaina aamulla testi näytti siltä, että ihan himppu vaille positiivinen ja kaikki oheistuotteet käynnissä. Sunnuntaina olikin sitten iltapäivällä ja illalla se rääkyvä viiva MUTTA se oli siis samanlainen vielä eilen aamullakin :wtf Tuntemuksia oli sunnuntai-maanantai välisenä yönä ja tänä aamuna viiva viimein "vain" tasavahva. Ota tässä nyt sitten selvää koska se itse ovis oli. No, luulisi riittävän se mällimäärä mitä tuotettu lauantai ja sunnuntai :laughing001 Jos ei, niin herra on hyvä ja menee laukeamaan purkkiin niin nähdään uiko sielä mitään.

Lämmöt ei ole vielä nousseet, niistä sen sitten näkee, että onko mitään edes tapahtunut. Kohdunsuu tuolla jossain, kova ja kiinni, eli window of opportunity has closed.

Jos yhtään miettii sitä vaihtoehtoa, että harkitsee adoptiota niin kannattaa aloittaa adoptioneuvonta. Se ei vielä sido mihinkään ja päätöksen adoptiosta voi tehdä sitten neuvonan aikana tai vasta sen jälkeen. Jokainen adoptio alkaa kuitenkin tuolla neuvonnalla, joten sen aloittaminen ajoissa nopeuttaa hidasta prosessia.
Otin itse näistä asioista selvää viime keväänä. Mutta minä tulin siihen tulokseen, että pystyn olemaan onnellinen yhden lapsen äiti, enkä halua lähteä vuosien mittaiseen prosessiin. Jos ikää olisi itsellä ja esikoisellakin vähemmän ja oltaisiin sitten tässä tilanteessa niin asia olisi todennäköisesti toinen.

Minulla on tänään mieli maassa. Menkkatiputtelu alkoi, joten sieltä ne tosiaan on tulossa taas. Toivottavasti päästään seuraavan kerran siirtämään blastoa. Jotenkin tuntuisi siltä, että silloin olisi paremmat mahdollisuudet. Mutta saa nähdä miten menee. Tuntuu vain tosi turhalta mennä sinne verikokeeseen taas kun tietää varsin hyvin, mikä on testin tulos.:arghh:

Jos yhtään miettii sitä vaihtoehtoa, että harkitsee adoptiota niin kannattaa aloittaa adoptioneuvonta. Se ei vielä sido mihinkään ja päätöksen adoptiosta voi tehdä sitten neuvonan aikana tai vasta sen jälkeen. Jokainen adoptio alkaa kuitenkin tuolla neuvonnalla, joten sen aloittaminen ajoissa nopeuttaa hidasta prosessia.
Otin itse näistä asioista selvää viime keväänä. Mutta minä tulin siihen tulokseen, että pystyn olemaan onnellinen yhden lapsen äiti, enkä halua lähteä vuosien mittaiseen prosessiin. Jos ikää olisi itsellä ja esikoisellakin vähemmän ja oltaisiin sitten tässä tilanteessa niin asia olisi todennäköisesti toinen.

Minulla on tänään mieli maassa. Menkkatiputtelu alkoi, joten sieltä ne tosiaan on tulossa taas. Toivottavasti päästään seuraavan kerran siirtämään blastoa. Jotenkin tuntuisi siltä, että silloin olisi paremmat mahdollisuudet. Mutta saa nähdä miten menee. Tuntuu vain tosi turhalta mennä sinne verikokeeseen taas kun tietää varsin hyvin, mikä on testin tulos.:arghh:

Täähän se on vähän tää ikä juttu meilläkin. Elämä alkaa olla kivaa ja helppoa kun esikoinen täyttää jouluna jo kolme. Itellä pärähtää mittariin vuoden alusta 34 ja mies pari vuotta vanhempi. Tuntuu et oltais ihan kalkkiksia varmaan siinä kohtaa kun lapsi saatais ja esikoinenkin olis jo iso tyttö. Iso kiitos maailmankaikkeudelle siitä, että meillä on ihan täydellinen tytär jo olemassa:Heartred

Tällein tuli mieleen, et mä sain tk:sta muun jutun yhteydessä perus labrat pvkt, kilpparit, prolaktiinit, jne vaikka yritystä ei ollut keskenmenosta vuotta ja asia tuli puheeksi (tosin mulla oli maitovuotoa ja anemiaoireet). Ja kun mentiin ensikäynnille felicitakselle niin ei tarvinnut ekalla kertaa tutkia juuri mitään kun ne oli vähän aikaisemmin otettu ja näki ne mun tiedoista. Eli maksettiin käytännössä vaan ensikäynti ja kävin ferrit otattamassa kun tk lääkäri ei niitä jostain syystä suostunut testaamaan. Toki sit seuraava vaihe olis ollut amh ja muut sitten, mut siirryttiin julkiselle kun vuosi tuli täyteen. Ei maksettu soittoajoista mitään kun labratulokset ja lähete asia soiteltiin.

Sitähän vois tk:sta kysyä et suostuisivatko ottamaan ne amh ja muut kun jos te ette julkisille hoitoon lapsiluvun takia pääse, mut raskautta ei kuulu ja keskemeno(ja?).
Kysytty on ja vastaus oli ei. Sillon viime keväänä kävin perusverikokeet ottattamassa ja gynekologinen tutkimus tehtiin samalla. Mt lähete lapsettomuupolilta tuli tosiaan heti takas kun lapsia jo on. Ja joo, kaks kkm on takana ja yks varhainen, jota ei oo minnekkää merkattu.

Jos on työelämässä niin työterveyshuollon kautta voi saada myös noita labroja otettua
Esikoisen omaishoitajana kotona, niin sekään ei onnistu.

Hmm, niinpä, tää ikuisuuskysymys, että mihin tässä asiassa kannattaa sijoittaa. Miten paljon mullakin on tota alapäätä tutkittu ja mitään ei oo lopulta selvinnyt. Että tääkin on vähän niin ja näin, että joko saa ostettua itselleen mielenrauhaa tai ei... Toisaalta varmaan on kiva tietää jos kaikki on ok, sit harmittaa vaan se, että haaskasi turhaa rahoja mitä olis voinut käyttää muuhunkin. Tai sit on se puoli, et jotakin vikaa löytyy, voihan sekin olla. Tsemppiä pohdintaa:Heartred
Tätähän tää just on, pohdintaa ja arvuuttelua. Mut nyt mä taidan relata hetkeks :)
Soitin äsken sinne naistentautien polille, et joko lekurin kirjaukset näkyy. Kätilön kanssa hyvän tovin juttelin ja se luki lääkärin jutut sieltä ja kaikki oli alakerrassa oikein hyvin. Munasarjat säännölliset, limakalvo jees, kohtu aukes kauniisti kun nestettä ruikattiin ym. Sano et kerta lääkäri lapsen yrittämisestä tiesi, niin olisi kyllä sanononut jos siellä ois hiljaiselta näyttänyt, et munasarjat näyttää sillon erilaisilta kun hedelmällisessä iässä ollessa. Ja kerta meollaan miehen kanssa on jo useita raskauksia aikaan saatu, niin sellaistakaan ongelmaa ei pitäisi olla. Et nyt huoli pois ja rennoin mielin vaan eteenpäin :)
Ehkä mä siis tosiaan koitan nyt vaan relata hetkeks ja mietin niitä testejä ja gynellä käyntiä sit vähän myöhemmin jos plussaa ei ala kuulumaan. Tänään on muutenkin jotenkin tosi hyvä päivä, joten ainakin nyt näillä fiiliksillä eteenpäin :)

Munikset on juilinu jo monta päivää ja äsken tehty testi oli jo vähän tummenemaan päin,jospa illalla tulis plussa jo. Ihmeen kauan kyl kestää kun kp16 jo! Ennen kkm oli lähes aina plussa kp14. Jospa se mieskin tulis illalla vähän höyläilee :grin

Kiitos:Heartred muistelen et joskus käytiin tääl keskustelua horoskoopeista ja oli useampi skorpioni? :happy:
Täällä kans yks skoprppari :greet025 Ja onnea :Heartred

Voimia ihan hirmuisesti! :Heartred

Kysytty on ja vastaus oli ei. Sillon viime keväänä kävin perusverikokeet ottattamassa ja gynekologinen tutkimus tehtiin samalla. Mt lähete lapsettomuupolilta tuli tosiaan heti takas kun lapsia jo on. Ja joo, kaks kkm on takana ja yks varhainen, jota ei oo minnekkää merkattu.

Esikoisen omaishoitajana kotona, niin sekään ei onnistu.

Tätähän tää just on, pohdintaa ja arvuuttelua. Mut nyt mä taidan relata hetkeks :)
Soitin äsken sinne naistentautien polille, et joko lekurin kirjaukset näkyy. Kätilön kanssa hyvän tovin juttelin ja se luki lääkärin jutut sieltä ja kaikki oli alakerrassa oikein hyvin. Munasarjat säännölliset, limakalvo jees, kohtu aukes kauniisti kun nestettä ruikattiin ym. Sano et kerta lääkäri lapsen yrittämisestä tiesi, niin olisi kyllä sanononut jos siellä ois hiljaiselta näyttänyt, et munasarjat näyttää sillon erilaisilta kun hedelmällisessä iässä ollessa. Ja kerta meollaan miehen kanssa on jo useita raskauksia aikaan saatu, niin sellaistakaan ongelmaa ei pitäisi olla. Et nyt huoli pois ja rennoin mielin vaan eteenpäin :)
Ehkä mä siis tosiaan koitan nyt vaan relata hetkeks ja mietin niitä testejä ja gynellä käyntiä sit vähän myöhemmin jos plussaa ei ala kuulumaan. Tänään on muutenkin jotenkin tosi hyvä päivä, joten ainakin nyt näillä fiiliksillä eteenpäin :)

Munikset on juilinu jo monta päivää ja äsken tehty testi oli jo vähän tummenemaan päin,jospa illalla tulis plussa jo. Ihmeen kauan kyl kestää kun kp16 jo! Ennen kkm oli lähes aina plussa kp14. Jospa se mieskin tulis illalla vähän höyläilee :grin

Täällä kans yks skoprppari :greet025 Ja onnea :Heartred

Voimia ihan hirmuisesti! :Heartred

Hyvä homma :) mä en tiedä mikä mun ongelma on, kun luomuna tulee myöhään ovulaatio :/ estrogeeneissä vikaa? :scratch:oops: nyt jo kp16..

Voimia:Heartred uskon et blastolla onnistuu!!

Toivotaan nyyttille tärppionnea, vähän samaa meillekin sanottiin et hyvät mahikset on kun alkaneita raskauksia kuitenkin (kemiallinen ja tuulimuna). Et ei asiat voi ainakaan kovin viturallaan olla... :rolleyes:

Tsemppiä nipalle perjantain odotteluun ja toivotaan jotain harmitonta.
Täällä Dpo 6-7 ja havaittavissa tissikipuilua :dance008 olispa tää nyt se meidän kierto kun jotain tapahtuis :smiley-angelic001

Täähän se on vähän tää ikä juttu meilläkin. Elämä alkaa olla kivaa ja helppoa kun esikoinen täyttää jouluna jo kolme. Itellä pärähtää mittariin vuoden alusta 34 ja mies pari vuotta vanhempi. Tuntuu et oltais ihan kalkkiksia varmaan siinä kohtaa kun lapsi saatais ja esikoinenkin olis jo iso tyttö. Iso kiitos maailmankaikkeudelle siitä, että meillä on ihan täydellinen tytär jo olemassa:Heartred
Tämä on hauska miten suhteellista ikä on. Minä täytän maaliskuussa 39 :nailbiting: (mies on muutaman vuoden nuorempi) ja meidän esikoinen on jo 5v. Välillä mietin sitäkin, että olenko ihan hullu kun vielä haluan aloittaa vauvan kanssa uudelleen.o_O Edellinen kun on niin ihanan omatoiminen jo.
Olen miettinyt tätä ivf hommaa, että en aio kyllä loputtomiin yrittää. Mutta katsotaan nyt nämä meidän pakastealkiot ja mietitään sitten vieläkö tuntuu siltä, että halutaan toinen kierros.

Ja kyllähän se naista syö, kun miettii olisiko tämä ollut helpompaa, jos olisi aloittanut toisen yrittämisen aiemmin. Ei paljon lohduta vaikka tietää, ettei silloin ollut hyvä hetki. Mitenkään.

Noh, pari päivää eteen päin ja mieli on varmasti taas parempi.

kp1 tai en oo varma lasketaaks tää päivä vielä kp1 ku ollu sellast tuhnuttelua enimmäkseen mutta kuitenkin, merkkasin nyt niin. Maha ihan sekaisin ja pääkipeenä mikä mulla tavallista ku menkat alkaa. yhh.
Oispa jo viikonloppu :dead:

Tämä on hauska miten suhteellista ikä on. Minä täytän maaliskuussa 39 :nailbiting: (mies on muutaman vuoden nuorempi) ja meidän esikoinen on jo 5v. Välillä mietin sitäkin, että olenko ihan hullu kun vielä haluan aloittaa vauvan kanssa uudelleen.o_O Edellinen kun on niin ihanan omatoiminen jo.
Olen miettinyt tätä ivf hommaa, että en aio kyllä loputtomiin yrittää. Mutta katsotaan nyt nämä meidän pakastealkiot ja mietitään sitten vieläkö tuntuu siltä, että halutaan toinen kierros.

Ja kyllähän se naista syö, kun miettii olisiko tämä ollut helpompaa, jos olisi aloittanut toisen yrittämisen aiemmin. Ei paljon lohduta vaikka tietää, ettei silloin ollut hyvä hetki. Mitenkään.

Noh, pari päivää eteen päin ja mieli on varmasti taas parempi.

Tämäpä. Jos nyt jotain pitää tässä paskassa hakea, niin oon sitä mieltä, että jos tää pitää jollekin tapahtua, niin hyvä että jos se oon mä. Koen kuitenkin, että ellen nyt kuoleman tuomiota saa, että mulla vois olla ihan hyvät henkiset ja psyykkiset voimavarat tämän asian yli pääsemiseksi.

Ei siis kyllä poista sitä tosiasiaa, että oon itkenyt useaan otteeseen silmät päästäni pelkästä ajatuksesta, että en sais ehkä enää ikinä vauvaa. Mutta aina niinä hetkinä kun voin ajatella yli tämän lapsi asian, tiedostan että mulla on elämässä paljon muitakin kun äitiyteen liittyviä tavoitteita.

Takaisin