Syyskuun supinat

Ikävä kuulla keskenmenoista.. :Heartpink

Mie oon menossa ens ma ar ultraan, sillon viikkoja jo 7+4. Eivät aikaisempaa aikaa saaneet annettua, tuntuu että tuohon on vielä ikuisuus!! :arghh: Sain ajan julkiselle, kun edellinen raskaus päätty keskenmenoon ollen rypäleraskaus.... Joten melko tulisilla hiilillä tässä ollaan, että onko kaikki nyt niinku pitää.... :sad001 neuvola on vasta sitten vk 9+1 että mieskin pääsee paikalle.

Tsemppiä! Saanko kysästä mitä lääkkeitä syöt? :) Mulla kans lääkitys mut se hoidettiin erikoissairaanhoidossa jo valmiiksi ennen raskautta ja nyt vaan varmistelin sieltä et kaikki ok ja olihan se :joyful: Mulla menee muutoinkin niin et raskauden hoito ja seuranta neuvolasta, mut kaikki sairauteen liittyvät raskaudenaikaisetkin asiat sit erikoissairaanhoidon kautta :)

Juu, elikkäs mulla on verenpainelääkitys. Syön Olmesartania, jota ei saa raskaana ollessa syödä, ni piti vaihtaa lääkitys Albetoliin. Lisäks sain migreeniin lääkitysohjeet, kun siihen olen käyttänyt Miranaxia. Panadol on ensisijainen kivun lievitys mut jos se ei auta, niin voi buranan ottaa. No voin kertoa, et panadol ei mulla migreeniin auta, et pakko se on sit burana ottaa, jotta saa kohtauksen poikki. Mulla voi oikeesti mennä niin pahaksi, et joutusin menee päivystykseen nesteytykseen. Mulla kova kipu ja pahoinvointi on oireina. Pahoinvointi on niin rajua, et olen monesti kuivunut.

Oon seurannut tätä ryhmää jo muutaman viikon, mutta nyt hieman varovaisen optimisesti uskaltaudun mukaan keskusteluun. Koin keväällä keskeytyneen keskenmenon, joka todettiin viikoilla 8+1 ja kohtu tyhjennettiin kaksi viikkoa myöhemmin. Raskautuminen ei ollut mitenkään itsestäänselvää endometrioosin ja munasarjaendometrioomien takia, ja tämä siis saanut alkunsa hoidoilla.

Kävin tänään varhaisultrassa, jossa löytyi viikkojaan vastaava (7+2) alkio ja syke! :love7

Ensi viikolla neuvolaan!

Rookie91 ja Unelma123, pahoitteluni menetyksestä ja valtavasti tsemppiä toipumiseen! :Heartred Enkeleiden vanhemmat -osiosta sain itse korvaamatonta vertaistukea.

Voi ei, pahoittelut keskenmenoista Rookie91 ja Unelma123 :Heartred

Mulla on vielä 2 viikkoa julkisen kautta saatuun ar-ultraan. Mutta en nyt sitten malta odottaa sinne asti, vaan varasin eilen jo ens viikolle yksityiseltä ar-ultran. Tiedän että on vähän tyhmää, mutta minkäs sitä voi kun on niin malttamaton näkemään onko siellä mitään elämää ja missä paikassa. :bored:

Voi ei, pahoittelut keskenmenoista Rookie91 ja Unelma123 :Heartred

Mulla on vielä 2 viikkoa julkisen kautta saatuun ar-ultraan. Mutta en nyt sitten malta odottaa sinne asti, vaan varasin eilen jo ens viikolle yksityiseltä ar-ultran. Tiedän että on vähän tyhmää, mutta minkäs sitä voi kun on niin malttamaton näkemään onko siellä mitään elämää ja missä paikassa. :bored:

Tiedän tunteen! Mä olin nyt julkisella, mutta varasin jo yksityiseltä parin viikon päähän, silloin on 9+4. Siitä varmaan maltan jo odottaa np-ultraan.. :bag::grin Mulla ois keväällä saattanu vasta np-ultrassa selvitä että alkio on kuollut jo 8. viikolla, koska viikoilla 10+3 ei ollut vielä tullut minkäännäköistä vuotoa tai muita oireita. Vaikka eihän nää ultratkaan mitään varmuutta tuo, heti seuraavana päivänä saattaa asiat olla toisin, mutta mielenrauhan ne mulle kyllä tuo.

Oon seurannut tätä ryhmää jo muutaman viikon, mutta nyt hieman varovaisen optimisesti uskaltaudun mukaan keskusteluun. Koin keväällä keskeytyneen keskenmenon, joka todettiin viikoilla 8+1 ja kohtu tyhjennettiin kaksi viikkoa myöhemmin. Raskautuminen ei ollut mitenkään itsestäänselvää endometrioosin ja munasarjaendometrioomien takia, ja tämä siis saanut alkunsa hoidoilla.

Kävin tänään varhaisultrassa, jossa löytyi viikkojaan vastaava (7+2) alkio ja syke! :love7

Ensi viikolla neuvolaan!

Heippa! Tervetuloa mukaan :love017 Ihanaa että plussasit! Nuo hoidot ovat kyllä aikamoinen tievälillä taivallettavaksi. Täällä toinen hoitoalkuinen, IVF tai ICSI huurunenu kyydissä toivottavasti vielä mulla.

Tervetuloa Temporaria!
Mä koin eilen pienoisen hermoromahduksen. Neuvolasta soitettiin, olivat konsultoineet lääkäriä lääkityksistä ja verenpainelääkitys menee vaihtoon.
No, kävin sit apteekissa ja heiltä oli tämä lääke loppu. Sama tilanne on kaikkialla muualla Suomessa. Jostain yksittäisistä apteekeista saattaa löytyä jotain. Lisää tulee viikolla 48 eli marraskuun lopussa :arghh:
Mä metsästin koko loppu iltapäivän apteekkia mistä löytyis ja luovutin sitte. Itkee pillitin sohvalla miehelle, että ei tästä mitään tuu kun lääkkeetkin on loppu koko Suomen maasta. No, mies sitte otti kopin asiasta ja jatko soittolistaa läpi. Sit hän tuo puhelin mulle ja sanoo, että löytyi apteekki mist löytyy lääkettä 2 prk. Toiselta puolelta Suomea mutta toimittavat postilla tuotteita muualle Suomeen.
Että tällainen paniikki täällä.
Toivottavasti pärjään noilla viikolle 48 saakka. Se on meinaa siinä ja siinä riittävätkö o_O

Voi Merelda, kuulostaapa hurjalta! :confused: Noin niinkuin yleisesti ottaenkin kuulostaa aina kamalalta, kun jotkut lääkkeet on Suomesta loppu. Tottunut ajatukseen siitä, että kun on vain rahaa ostaa lääke, sitä saa.
Toivottavasti lääkkeet riittää sinne marraskuulle!

Voi Merelda, kuulostaapa hurjalta! :confused: Noin niinkuin yleisesti ottaenkin kuulostaa aina kamalalta, kun jotkut lääkkeet on Suomesta loppu. Tottunut ajatukseen siitä, että kun on vain rahaa ostaa lääke, sitä saa.
Toivottavasti lääkkeet riittää sinne marraskuulle!

Juu, samaa toivon minäkin. Nythän on viimevuosina ollut aika ajoittain lääkesaatavuuksissa ongelmia. Todella ikävää tämmöinen.

Että kun ärsyttää oma olo! :sour: Eli huomenna tulee 5. viikko täyteen ja alkaa ns. piinaviikot. Eli ei ole tätä raskauden "alkua" enää että tuntuis kohdun kasvua, turvotusta, sukkapuikkopistoja ja muita piinaavia oloja, vaan tuli mahassa suht hiljaista.

Lisäksi miun viikkonäytölliset testit on jossain kadoksissa, olisin tarvinnut tehdä testin vähintään tänään tai huomenna, kun haluaisin nähdä ettei raskaushormonin määrä olisi vähentynyt. Eikä postia tule! :angry7 Tän siitä saa kun yksi km on takana. Ja eniten pelkään sitä että sikiöllä ei löydy sykettä, saa taas sen helvetin käydä uudelleen läpi.

Tänään on taas tämmöinen päivä :facepalm:

Muokattu viimeksi:
Moi kaikki! Liityn varovasti tuolta Raskaaksi 2020 ketjusta tänne odottajien puolelle. Yli kolmekymppinen pariskunta, ensimmäistä yritetään. Taustalla varhainen km. Enemmän esittäydyn jos joskus pääsen salaiselle puolelle. :happy:

Plussasin lauantaina, ja testit varovasti vahvistuneet. Tuhruttelu ma - ke-aamu aiheutti paljon epävarmuutta, nyt on rauhoittunut vähän niin tuhrut kuin mielikin. :joyful:

Kivaa päästä jännäilemään teidän kanssa!

Muokattu viimeksi:
Moi kaikille täältäkin! :happy: Ei ollut tarkoitus nyt tulla tänne vielä, mutta haluan yrittää pysyä positiivisena. Sunnuntaina plussasin. Ollaan kolmekymppinen pariskunta, jolla toinen haaveissa.

Viiva on vahvistunut, vaikka lauantaina oli niukka verinen vuoto, jossa oli pieni hyytymä. Toivotaan parasta kuitenkin. Surraan sitten, kun sen aika tulee :happy: Maanantaina hcg oli 133 ja siitä viiva on myös vahvistunut. Huono tuuri ja tyhmä kroppa jos taas menee kesken. Heinäkuussa oli tyhjennys kkm/tuulimuna 9+1 ja se kierto oli ovuloimaton. Nyt tärppäsi uudestaan. Kolmen viikon päästä olisi varhaisultra :happy:

Muokattu viimeksi:
Heippa tähän päivään.

Että kun ärsyttää oma olo! :sour: Eli huomenna tulee 5. viikko täyteen ja alkaa ns. piinaviikot. Eli ei ole tätä raskauden "alkua" enää että tuntuis kohdun kasvua, turvotusta, sukkapuikkopistoja ja muita piinaavia oloja, vaan tuli mahassa suht hiljaista. Luultavasti alkio teki itselleen tarpeeksi tilaa eikä tarvitse vielä kipuilla lisää. Se "kivi alavatsalla" olokin hävisi. :sorry: Melkein jo toivoisi selkeämpiä oireita, vaikkakin sitä pahoinvointia (voin olla että kadun vielä tätä :rolleyes:) että edes jostain tietäisi että raskaus etenee....

Eilen menin idioottina jahtaamaan kärpästä talossa (ne pörisee niin kovaa että yölläkin siihen herää) ja suihkautin ihan minipienen pösäyksen lamppuun suoraan ja nappasin kuolleen kärpäsen paperiin ja meninin alakertaan. Tuo Raidin hyönteismyrkky haisikin niin pahalle että koko yläkerta piti tuulettaa ja kerkesin jo panikoimaan että näinkö hengitin tuota myrkkyä liikaa ja aiheutin alkion kuoleman :smiley-angry017

Lisäksi miun viikkonäytölliset testit on jossain kadoksissa, olisin tarvinnut tehdä testin vähintään tänään tai huomenna, kun haluaisin nähdä ettei raskaushormonin määrä olisi vähentynyt. Eikä postia tule! :angry7 Tän siitä saa kun yksi km on takana. Ja eniten pelkään sitä että sikiöllä ei löydy sykettä, saa taas sen helvetin käydä uudelleen läpi.

Ai voiko se olla toi raskausviikko, mä olin kans ihan hädissäni kun tuntu et maha hiljeni ja oireet katos. Tuli niin tyhjä olo. Mut nyt 5+6 (edit: onkin 5+5) jatkuu oireet ainakin. Raskaana kunnes toisin todistetaan :whacky011

Muokattu viimeksi:
Heippa tähän päivään.

Että kun ärsyttää oma olo! :sour: Eli huomenna tulee 5. viikko täyteen ja alkaa ns. piinaviikot. Eli ei ole tätä raskauden "alkua" enää että tuntuis kohdun kasvua, turvotusta, sukkapuikkopistoja ja muita piinaavia oloja, vaan tuli mahassa suht hiljaista. Luultavasti alkio teki itselleen tarpeeksi tilaa eikä tarvitse vielä kipuilla lisää. Se "kivi alavatsalla" olokin hävisi. :sorry: Melkein jo toivoisi selkeämpiä oireita, vaikkakin sitä pahoinvointia (voin olla että kadun vielä tätä :rolleyes:) että edes jostain tietäisi että raskaus etenee....

Eilen menin idioottina jahtaamaan kärpästä talossa (ne pörisee niin kovaa että yölläkin siihen herää) ja suihkautin ihan minipienen pösäyksen lamppuun suoraan ja nappasin kuolleen kärpäsen paperiin ja meninin alakertaan. Tuo Raidin hyönteismyrkky haisikin niin pahalle että koko yläkerta piti tuulettaa ja kerkesin jo panikoimaan että näinkö hengitin tuota myrkkyä liikaa ja aiheutin alkion kuoleman :smiley-angry017

Tsemppiä, voin niin samaistua tuohon! Jospa kaikki on kuitenkin ihan hyvin :happy: Hyvä todennäköisyys on, että päästään synnyttämään nämä toukokuiset!

Takaisin