Millaisia raskausoireita sinulla on?

Joo musiikki kyllä piristää, radio siinä onkin päällä mutta vanhemman kollegan toiveesta 80-luvun musaa. Menettelee sekin :rolleyes:

Itkuherkkyys on noussu täällä myös. Aiemmin tullu tihrustettua ku kattonu Hakekaa kätilö!- jaksoja, mut nyt jotkut uutiset itkettää samoin kun jos kohtaa jotain yllättävää positiivista, saa vaikka työkaverilta kehuja tms.

Nyt on parina aamuna joutunu nousee yliaikasin, syömään :meh: Tänään harmitti ku ikiliikkuja 4v kerranki nukkui pitkään niin ite piti nousta syömään ku oli niin huono olo. Ei auta ku tehä eväät valmiiks kaappiin ni saa syödä heti :grin

Väsymys on kyllä ajoittain melkoista. 19.30 olisin jo ihan valmis menemään nukkumaan.

Musta tuntuu edelleen että koko ajan olisin valmis menemään nukkumaan. Ihan kun koko ajan olis kello 23 illalla :wacky: Just nukuin 10h hyvät yöunet ja olisin jo valmis aamu-unille :meh:

Mulla vaihtelee päivät todella paljon, pahoinvointia on 24/7, mutta välillä se on sellaista että sen sietää ihan hyvin ja välillä taas (kuten toissapäivänä) juoksin vessaan oksentamaan ihan kunnolla joka toinen tunti. Oon tosi väsynyt, ruokahaluttomuus ei auta yhtään tätä tilannetta. Toivottavasti pienellä on kuitenkin kaikki hyvin tuolla, tuntuu vaan että tämä raskaus on niiiin erilainen verrattuna aikaisempiin.

Repäisykivut :bored: Tänään on ollu touhukkaampi päivä, muutetaan viikon päästä ja tekemistä riittää. Nyt illan mittaan oon makuulta noustessa tuntenut repäisykipuja, äsken myös aivastaessa. Jösses.

Muuten aika normaali olo, hetkittäin jopa ihan rehellisesti nälkä ilman että tulee edes huonoa oloa. Nukun kyllä edelleen huonosti ja päivisin väsyttää maailman eniten, mut jotenkin se tuntuu pikkujutulta nyt kun oksettava olo on helpottanut. Maha on ihan pinkeä varsinkin aina ruuan jälkeen.

Ai niin, tuo hiton hajuaisti tuntuu vaan herkistyvän entisestään. Mies jo tuumas että voisin mennä lomittaan tullikoiria. Jep, vähän vähemmälläkin herkkyydellä pärjäisin, kiitos vaan. :hungover:

Varsinaista pahoinvointia ei ole mutta tällainen inhottava oire:

Yhtäkkiä iskee ihan kauhee nälkä, siis sellanen että tuntuu että itku tulee jos ei ruokaa tule JUST NYT. Ja ei tietenkään mitä tahansa ruokaa vaan jotain tiettyä, esim keitetyt perunat punajuurella ja korianterilla maustettuna :hilarious::hilarious::hilarious: No siinä vajaa puoli tuntia kun perunat keittyy niin odotellaan ja kärvistellään ja sitten vihdoin ruoka on valmis --------- syöt yhden lusikallisen ja tuntuu että olet täynnä etkä mitenkään voi syödä enempää:eek::confused:

Onks kenelläkään vastaavaa? Hieman rasittavaa. Ja jos väkisellä syö niin joutuu meneen kyllä halaileen posliinipatsasta koska siitä seuraa huono-olo :wideyed:

Mä tunnistan! Toi itkunälkä on jo tuttu asia :banghead: ja mulla on kans jää ruoat kesken, ei vaan pysty syömään loppuun vaikka välillä olis nälkäkin vielä.. ihme juttuja. Ja sit aamupäivällä pitää syödä koko ajan, n. tunnin välein jotain pientä ku heikottaa heti jos tulee nälkä, mut sit iltapäivästä on koko ajan ihan ähky tunne, ei tee oikeen mitään mieli vaikka oliski nälkä. On tää outoa :wideyed:

Voi jehna, kauhea heikotus tien päällä ja paniikki ratkaisu, mc ruokaa, bigmac ateria.. ja kuinka taivaalliselle se maistuikaan.
Siitä nyt ei soisi tulevan sitä salaista houkutusta jota himoita päivät pitkät

Onko täällä ketään kenellä etova ja oksettava olo olis alkanu jo helpottaa? Millä viikolla helpotti?

terveisin
kyllästynyt tähän jatkuvaan huonoon oloon:wacky::yuck:

Onko täällä ketään kenellä etova ja oksettava olo olis alkanu jo helpottaa? Millä viikolla helpotti?

terveisin
kyllästynyt tähän jatkuvaan huonoon oloon:wacky::yuck:

JooAivan ihanaa, että tämä viikko tuntui oikeastaan jo lähes normaalilta töissä. Nyt siis sunnuntaina 9+3 menossa eli yli viikko takaperin vihdoin meni jatkuva aamuisin ja iltaisin vaivaava vuosisadan krapulaolo pois☝️Se kammottava nälkä saattaa kuitenkin iskeä todella tiiviseen tahtiin - jo tunnin tai parin päästä edellisestä ateriasta. En enää ihmettele, kuinka naisilla tuppaa tulla ”yllättäviä” raskauskiloja. Voisin syödä koko ajan ja jopa sen jälkeen kun olen aivan repeämispisteessä (silloin tosin kroppa huutaa jälkikäteen, että miksi ahmit... Koska siitä saattaa tulla huono olo).

Nyt siis jäljellä itkuherkkyys (huomasin vasta tällä viikolla - koska itken muutenkin herkästi), kiukkuherkkyys (aina nälässä), turvonneet tissit ja ilmaa sisältävä ja hieman turpea maha, lievästi kukkiva iho, ajoittaista alavatsakipua, pitkiä unia... Pahin väsymys ehkä alkanut helpottaa (tosin tänään taas olisin voinut jäädä helposti sohvalle makaamaan koko päväksi, mutta onneksi edes vähän sain treenailtua...).

Aiemmilla viikoilla siis edellä mainittujen lisäksi voimakasta huonovointisuutta, migreenimäistä päänsärkyä (jo 1,5 viikkoa hedelmöittymisen jälkeen), väsymystä...

Voi jehna, kauhea heikotus tien päällä ja paniikki ratkaisu, mc ruokaa, bigmac ateria.. ja kuinka taivaalliselle se maistuikaan.
Siitä nyt ei soisi tulevan sitä salaista houkutusta jota himoita päivät pitkät

Ei vitsi, hampparit ja ravintolaruoka on maistunut taivaalliselta viime aikoina. Kuten myös jätski ja irtarit. Haluaisin kohdella alkiotani hyvin eli vetäisin TERVEELLISTÄ RUOKAA, mutta aijai kun se craving kohdistuu viljaan ja vaikka mihin roskaan... Ja ikäväkseni olen todennut, että en todellakaan ole syönyt niin teveellisesti kuin ennen raskautta. Nyt on tsempattava (erityisesti pitäisi arki olla ilman turhaa sokeria) - pienen hyväksi❤️

Varsinaista pahoinvointia ei ole mutta tällainen inhottava oire:

Yhtäkkiä iskee ihan kauhee nälkä, siis sellanen että tuntuu että itku tulee jos ei ruokaa tule JUST NYT. Ja ei tietenkään mitä tahansa ruokaa vaan jotain tiettyä, esim keitetyt perunat punajuurella ja korianterilla maustettuna :hilarious::hilarious::hilarious: No siinä vajaa puoli tuntia kun perunat keittyy niin odotellaan ja kärvistellään ja sitten vihdoin ruoka on valmis --------- syöt yhden lusikallisen ja tuntuu että olet täynnä etkä mitenkään voi syödä enempää:eek::confused:

Onks kenelläkään vastaavaa? Hieman rasittavaa. Ja jos väkisellä syö niin joutuu meneen kyllä halaileen posliinipatsasta koska siitä seuraa huono-olo :wideyed:

Mulla ei vastaavaa paniikkinälkää, mutta jaan himon perunoihin. Ehkä vahvin ruoka-craving tähän mennessä: uuniperunat ja keitetyt perunat - to die for :hilarious: Nää erikoiset ruokahimot on kyllä pahoinvoinnin ohella vahvimpia raskausoireita. Onneks kohdistuu mun tapauksessa lähinnä tän tyyppisiin. Makeeta tai roskaruokaa ei tee mieli. Terveellisiä kotiruokia sitäkin enemmän.

Ruuat maistuu hyvin laidasta laitaan. 0-100 kiihtyvä jättinälkä ja sen seurauksena oksettava olo jos ei juuri satu päästä syömään. Hajuaisti on ylitarkka, erilaiset omituisten hajujen yhdistelmät tekee pahaa. Kahvi maistuu pahalta mut on tullu vielä juotuu, vähennettyy tosin. Kädet puutuu, en tiiä voiko näin aikases vaihees johtua raskaudesta? Edellisellä kerralla tais olla vasta loppupuolella.

Mielitekoja on. Alkuillasta iskee hirmuinen heikotus. Vielä ei ole ihan oksennettu. Katsotaan mihinkä tämä muuttuu. Olen taipuvainen tosi kovaan oksenteluun.

Mä niin toivoisin, että uni vois tulla joku ilta ennen puoltayötä. Eilen oli pakko ottaa aamupalan päälle nokoset, onneksi työkalenteri mahdollisti sen. Muuten sinnittelin hereillä koko päivän ja illan, tehtiin muuttovalmisteluja ja pakkailtiin ahkerasti monta tuntia ja oisin kuvitellu et uni ois tullu helpolla. Mut ei. Siinä kohtaa kun vihdoin sais nukahtaa, mun aivot on vaan että ähäkutti! Lämmittää kovasti mieltä katsella kelloa vielä 1.12 ja ootella unta, etenkin kun tietää et miehen helvetinkello (jep, semmonen kunnon vanhanajan vekkari) pärähtää soimaan 5.40.

Eilen oli myös tosi huono olo koko päivän, vaikka pääosin tässä on nyt ollut ihan ok. Tuo 0-100 kiihtyvä jättinälkä on kyllä ihme hommaa, musta tuntuu että aiemmin noita fiiliksiä on ollu lähinnä darrapäivinä. No, toisaalta, tää olokin on välillä kuin yhtä kroonista darraa.

Takaisin