Himot ja ällötykset

Mä en ole pystynyt olemaan syömättä salmiakkia ja lakua, en tietenkään sitä joka päivä syö ja valtavia määriä. Mutta mulle se rajoitus on ollut kaikkein pahin.
 
Mä en oo syönyt ollenkaan lakua tai salmiakkia.
Ja syy on se ettei se jäisi siihen muutamaan. Oon miehelle sanonut että sitten kun tää raskaus on ohi, niin mulle tuodaan tuoreita lakuja ja lemppari salmiakkeja! :p:grin

Samoin kaipaan juustokakkuja. :sorry:
 
Mä en ole pystynyt olemaan syömättä salmiakkia ja lakua, en tietenkään sitä joka päivä syö ja valtavia määriä. Mutta mulle se rajoitus on ollut kaikkein pahin.
Tämä, tuntuu että kaikki laku, - ja salmiakkikarkit tai jäätelöt huutaa mun nimee joka kerta kaupassa. Munkin on pakko sillon tällön saada muutama, raskauden jälkeen en varmaan vähään aikaa muuta syökkään kun näitä :grin
 
Mä en normaalisti edes tykkää lakusta ja nyt on pitkään ollut jo niihin himo. Salmiakki on taas ihan herkkua aina ollut ja siitä en oo pystynyt kokonaan luopumaankaan. Mut on aika hyvä itsekuri kun syön vaan niin pieniä määriä kerralla.
 
Mä en oo ees aatellu et juustokakkuja ei, konditorian herkuille on sanottava kyllä nam, varsinkin kun mies toi niitä kotiin!!
Lakut pitää mahan hyvänä.
 
No itse asiassa, noissa mm Philadelphia turorejuusto on pästöroitua, eli voisi käyttää ja näin.
Mutta mä oon usein käyttänyt itse mascarponea juustokakuissa ja sitä en nyt raskaana uskalla syödä, kun ei noita mun kakkuja kuumenneta kuitenkaan. :nailbiting:
 
Täällä myös salmiakkifani ja löysin muuten netistä nettikaupan, josta voi tilata raskaana olevalle sopivaa salmiakkia, joka ei sisällä glykyrritsiiniä ollenkaan :hungry:
 
En nyt ala kyllä ettimään et mitä sai ja ei saanu syyä, alkaa ahistamaan jos oonkin syöny niitä.
Samoten ne saunajuomat ennen plussaa:sad001
 
Mä en kanssa normaalisti edes syö salmiakkia niin ylläripylläri sitä nyt tekee mieli. Ekan raskauden aikan tätä kieltoa ei ollut, tai se ei ollut mitenkään ehdoton ei... Lähinnä suositeltiin vain välttämään jos oli verenpainetta. Silloin mun himo oli nimenomaan koko raskauden ajan ne salmiakkiufot ja niitä tuli kyllä vedettyä tasaseen tahtiin... Ja ihan normaali tuosta lapsesta on kasvanut:wink Minun neuvolassa sanottiin, kyllä nytkin että maalaisjärkeä saa näissä käyttää nytkin. Muutamat salmiakit ja lakut silloin tällöin ei haittaa. Ja näin olen mennytkin. Juustokakkua kyllä varmasti uskaltaisin myös ottaa jos eteen sattuisi. Aurajuustoa olen syönyt myös pari kertaa ihan kuumentamatta. Mitään ulkomaisia sinihomejuustoja en lähtisi syömään. Nää on näitä. Suomessa tuo kieltolista syömisiin liittyen on aika pitkä verrattuna muihin maihin.

Mutta ai että eilen ainoa "ruoka" mitä teki mieli oli se Polarin pyöreä näkkileipä mihin piti saada kunnolla voita ja kermajuustoa päälle. Muuta sitten ei juuri alas mennytkään. Mun äklötys on nyt parina päivänä hellittänyt vasta illalla sänkyyn mennessä ja sitten kyllä alkaa tehdä mieli vaikka sun mitä! Eilen illallakin katselin varmaan tunnin ennen nukahtamista netistä kaikkien ravintoloiden ruokalistoja ja kuvia:smiley-ashamed005
 
Voi salmiakki ja lakut myös täällä ihan yllättäen himona!! ihan uskomatonta! En oo koskaan aikaisemmin niitä mitenkään suuresti himoinnut, että toki tykkään ja syön jos esim irttareita ostetaan varsinkin suolaiset pääkallot. Mut aina kun käy kaupassa niin joutuu taistella vastaan :grin Mut kyllä mä nyt ratkesin ostamaan salmiakki sydämiä mitä s-marketissa myydään, ne on ihan mun lemppareita myös. Ja lakuja tekis mieli ostaa et sais mahan toimimaan hieman paremmin, mun pitää vissiin tyytyä vaan maha lääkkeeseen.

Myös applesiinit on ollu himo ja piimä :p Kaupassa tuli yhäkkinen tarve ostaa verigreippi, mut ei se nyt sitten niin hyvää ollutkaan :wacky:

Ihan jäätävästi tekis mielie noccon bcaa juomia mitä just ehdin tilata ennen ku plussasin, mutta koska niissä suklaroosi makeutusaineena niin ei saa käyttää joten pitää nyt vaan malttaa odottaa. Huomasin myös et kaikissa perunasalaateissa mitä kaupassa valmiina myydään on sakariini makeutusaineena e954 olisko ollut. Söin jo salaattia kunnes sitten yhtäkkiä huomasin tarkistaa ton et mikä koodi on ja onneksi tarkistin. Vaikka en mä tiedä onko niistä nyt aivan kauheasti haittaa jos nyt pieniä määriä syö.
 
Mä oon vältellyt perunasalaatteja ym. kun oon vaan ajatellut,että ne on majoneesipohjaisia ja siksi kiellettyjä. Ei oo tullut mistään "suolaisista" ruuista edes mieleen,että pitäisi tsekata noi makeutusaineet. Jogurteista ja mehuista lähinnä vaan...
 
Joo noi majoneesit rajoittaa yllättävän paljon,kun niin monissa jutuissa on joku ihana majoneesipohjainen kastike (hampparit, salaatit, täytetyt patongit, ravintola-annosten ihanat aiolit).

Onneks nykyään on saatavilla paljon vegaanisia majoneeseja,niin niitä voi käyttää!
 
Mä en ees tiiä miks sitä ei sais syyä:rolleyes:mutta syön myös maksalootaa vaikka ei sais ja juon kahvia vaikka ei sais.
 
Kyllähän kahvia ja maksalaatikkoa saa käyttää kohtuudella kunhan A-vitamiinia ja kofeiinia ei saa liikaa. Maksasta en tosin oo varma,kun en itse syö lihaa ollenkaan,niin en ole perehtynyt maksarajoituksiin niin tarkasti.

Majoneesissa on raakaa kananmunaa,joka on kokonaan vältettävien listalla listeriavaaran takia. Huono tuurihan siinä käy,jos listerian saa,mutta ilmeisesti ihan mahdollista, tuskin olisivat ihan turhaan kieltäneet noita listerian aiheuttajia.
 
Takaisin
Top