Lääkkeellisen tyhjennyksen kokemuksia!

Maanantaina kävin yksityisellä ja siellä gyne totesi keskenmenon ja laittoi lähetteen julkisille. Keskiviikkona ultrattiin julkisella ja sain sen kohdunsuuta pehmentävän lääkkeen ja tänään piti sitten tehdä tää varsinainen tyhjennys, mutta hieman hidasta on. Täytyy toivoa, että jotain alkaa tässä illalla tapahtua.
Onko vuoto jo alkanut? Mulla ainakin oli ohjeena että jos ei 6 tunnin kuluessa cytoista ala vuoto niin pitää soittaa polille. Mä sain siis 7.4. Mifegynen ja sitten kotiin, CYTOTEC 4 kpl seuraavana aamuna emättimeen. Vuoto alkoi muutaman tunnin päästä, oli hilkulla etten soittanu polille kun meni niille rajoille että viivästyykö vuodon alkaminen jo liikaa. Nyt ei enää mitään muuta kun vähäistä rusehtavaa limaista tuhrua, välillä täysin tuhruttomia päiviä ja välillä kunnon verta niinku menkoissa. Eli mulla on saattanut jo ekat menkat olla. Hcg nega jo pari-kolme viikkoa eli uskon et kkm totaalisesti ohi
 
Onko vuoto jo alkanut? Mulla ainakin oli ohjeena että jos ei 6 tunnin kuluessa cytoista ala vuoto niin pitää soittaa polille. Mä sain siis 7.4. Mifegynen ja sitten kotiin, CYTOTEC 4 kpl seuraavana aamuna emättimeen. Vuoto alkoi muutaman tunnin päästä, oli hilkulla etten soittanu polille kun meni niille rajoille että viivästyykö vuodon alkaminen jo liikaa. Nyt ei enää mitään muuta kun vähäistä rusehtavaa limaista tuhrua, välillä täysin tuhruttomia päiviä ja välillä kunnon verta niinku menkoissa. Eli mulla on saattanut jo ekat menkat olla. Hcg nega jo pari-kolme viikkoa eli uskon et kkm totaalisesti ohi

Joo, kyllä illalla alkoi jo jotain tulla ja pari kertaa vähän sellaisia isompia hyytymiä, joten ehkä tää alkoi nyt tyhjentyä. Mutta mitään supistelua ei ole ollut (eikä myöskään kipuja), vuoto on ollut aika tavalla samaa kuin menkoissa. Odotin, että olisi tullut jossain kohtaa ihan kunnolla, mutta sellaista ei ole tapahtunut.
 
Joo, kyllä illalla alkoi jo jotain tulla ja pari kertaa vähän sellaisia isompia hyytymiä, joten ehkä tää alkoi nyt tyhjentyä. Mutta mitään supistelua ei ole ollut (eikä myöskään kipuja), vuoto on ollut aika tavalla samaa kuin menkoissa. Odotin, että olisi tullut jossain kohtaa ihan kunnolla, mutta sellaista ei ole tapahtunut.
Millä viikoilla oli mennyt kesken? Millä viikoilla todettiin? Mulla tais tulla sinä iltana tai seuraavana päivänä alkio ja kalvot ulos. Ennen sitä kyllä tuli jo jotain hyytymiä tms
 
Siis joko sinä iltana tai seuraavana päivänä siitä kun olin cytot laittanu

Vuoto alkoi viikko siitten perjantaina kun olin rv 9+4 ja tosiaan gyne totesi maanantaina, että oli jäänyt viikolle 6. Ennen kuin laitoin eilen noi lääkkeet, oli siis ehtinyt jo itsekseen vuotaa melkein viikon verran, mutta keskiviikkona kun kävin ultrassa, lääkäri totesi, että siellä on vielä sen verran tavaraa, että antoi noi lääkkeet. Todennäköisesti olisi itsekseenkin vuotanut pois, mutta halusin lääkkeet nopeuttamaan prosessia. Paha sanoa, että kuinka paljon sieltä pitäsi tulla sitä raskasmateriaalia, kun ei yhtään tiedä minkä verran sitä on tossa viikon 6 vaiheessa. :confused005
 
Täällä km-prosessi meneillään ja aamulla on laitettu 4 kpl Cytotecia emättimeen ja neljän tunnin päästä otettu 2 kpl vielä suun kautta. Ja mitään ei ole koko päivänä tapahtunut. Vuotoa ei ole ollut juuri nimeksikään. Km alkoi viikko sitten spontaanisti verenvuodolla ja sitä on ollut tässä pitkin viikkoa (tiistaina eniten ja kivuliain päivä). Onko kellään kokemusta tällaisesta hitaasta tyhennyksestä?
Mulla oli viime elokuussa kkm. Otettuani cytotecit perjantaina tuli vuotoa päivän aikana hetken runsaastikin, mutta sitten se loppui kuin seinään. Kohtu ei tyhjentynyt itsestään vaan materiaali piti poistaa pihdeillä kohdunsuulta seuraavana maanantaina Naistenklinikalla. Poistaminen ei itsessään sattunut, henkisesti oli toki rankkaa. Kannattaa tosiaan ottaa hoitavaan tahoon yhteyttä, jos tyhjennyksen onnistuminen yhtään epäilyttää. Tsemppiä ja voimia suruunne!

p.s. Meille nelikymppisille äideille ja yrittäjille on oma alue foorumilla, tervetuloa mukaan! https://forum.vau.fi/forums/nelikymppisten-ja-sitä-iäkkäämpien-nurkka.1249/
 
Mulla oli viime elokuussa kkm. Otettuani cytotecit perjantaina tuli vuotoa päivän aikana hetken runsaastikin, mutta sitten se loppui kuin seinään. Kohtu ei tyhjentynyt itsestään vaan materiaali piti poistaa pihdeillä kohdunsuulta seuraavana maanantaina Naistenklinikalla. Poistaminen ei itsessään sattunut, henkisesti oli toki rankkaa. Kannattaa tosiaan ottaa hoitavaan tahoon yhteyttä, jos tyhjennyksen onnistuminen yhtään epäilyttää. Tsemppiä ja voimia suruunne!

p.s. Meille nelikymppisille äideille ja yrittäjille on oma alue foorumilla, tervetuloa mukaan! https://forum.vau.fi/forums/nelikymppisten-ja-sitä-iäkkäämpien-nurkka.1249/

Kiitos Alcyone ja kiitos vinkistä, kävinkin kirjoittelemassa lyhyen esittelyn. :)
 
Minulla on tänään kontrolliultrassa varmistunut keskeytynyt keskenmeno, hcg laskenut hiukan, alkio kehitys pysähtynyt rv 6+3, ja nyt kontrollissa oli jopa hiukan "kutistunut" jo. Kuukautisista laskettuna rv 8+2.
Sain Mifegynen, ja huomenna laitan kotona Cytotecit 4kpl emättimeen. Sain Panacodeja kipua varten. Pelottaa millainen kokemus tulee olemaan. Mitään vuotoa ei vielä ole.
 
Minulla on tänään kontrolliultrassa varmistunut keskeytynyt keskenmeno, hcg laskenut hiukan, alkio kehitys pysähtynyt rv 6+3, ja nyt kontrollissa oli jopa hiukan "kutistunut" jo. Kuukautisista laskettuna rv 8+2.
Sain Mifegynen, ja huomenna laitan kotona Cytotecit 4kpl emättimeen. Sain Panacodeja kipua varten. Pelottaa millainen kokemus tulee olemaan. Mitään vuotoa ei vielä ole.

Osanottoni Lilja- tapahtuneen johdosta ja oikein paljon tsemppiä! :Heartred

Itse otin viikko sitten ennen noita Cytotecejä yhden Burana 600 ja yhden Panacodin ja se vei kyllä pään sekaisin. Nukuin varmaan kolmen tunnin päikkärit ja koko illan oli sellainen pöhnäinen olo. Eli suosittelen olemaan noiden Panacodien kanssa varovainen (eivät ole suotta kolmiolääkkeitä). Toki ihmiset reagoi lääkkeisiin eri tavoin, mutta kolmiolääkkeiden kanssa kannattaa olla varovainen.
 
Lueskelin koko ketjun läpi... Ekaa kertaa tänne kirjoitan.
Meillä todettiin tuulimuna ja tyhjennyksen aloitin eilen.
Taustalla pcos, yksi onnistunut raskaus ja puolitoista vuotta yritystä saada pikkusisarus. Sitten vihdoin maaliskuussa tuli luomumenkat joista huhtikuun lopussa tein plussatestin. Neuvolaan sain ajan vasta tälle viikolle ja halusin käydä yjsityisellä varhaisultrassa tarkistamassa raskauden keston. Yksityisellä kävin kun viikkoja piti olla 7+4, mutta löytyi vain 5+4 vastaava sikiöpussi. Tällä viikolla keskiviikona sit uusinta ultra jossa sikiöpussi oli kasvanut kokoon 6+6/7+ mutta edelleen tyhjä sain lähetteen naistenpolille, jonne pääsin kiireellisenä heti torstaina ja sain sieltä kirjalliset ohjeet ja 4 cytoteciä emätimeen laitettavaksi.
No eilen klo 8.00 laitoin tabletit, makasin reilun tunnin eikä mitään tapahtunu. Klo 13.30 alko vuotaa ja tabletit tuli ulos osittain sulamattomina. Kipuja ei oo juurikaan ollu, vähän menkkamaista jomotusta. Kolmesti vessassa tuli pönttöön verta ja joitakin hyytymiä ja verta siteeseen iltaan asti. Illalla sit kaikki loppu kun seinään, yöllä ei vuotoa eikä tänään vuotoa. En usko että pääsin näin vähän. En mistään oikein löytäny vastaavaa. Pitää maanantaina soittaa polille ja pyytää ultraa. Toive kuitenkin uudesta raskaudesta on.
 
Lueskelin koko ketjun läpi... Ekaa kertaa tänne kirjoitan.
Meillä todettiin tuulimuna ja tyhjennyksen aloitin eilen.
Taustalla pcos, yksi onnistunut raskaus ja puolitoista vuotta yritystä saada pikkusisarus. Sitten vihdoin maaliskuussa tuli luomumenkat joista huhtikuun lopussa tein plussatestin. Neuvolaan sain ajan vasta tälle viikolle ja halusin käydä yjsityisellä varhaisultrassa tarkistamassa raskauden keston. Yksityisellä kävin kun viikkoja piti olla 7+4, mutta löytyi vain 5+4 vastaava sikiöpussi. Tällä viikolla keskiviikona sit uusinta ultra jossa sikiöpussi oli kasvanut kokoon 6+6/7+ mutta edelleen tyhjä sain lähetteen naistenpolille, jonne pääsin kiireellisenä heti torstaina ja sain sieltä kirjalliset ohjeet ja 4 cytoteciä emätimeen laitettavaksi.
No eilen klo 8.00 laitoin tabletit, makasin reilun tunnin eikä mitään tapahtunu. Klo 13.30 alko vuotaa ja tabletit tuli ulos osittain sulamattomina. Kipuja ei oo juurikaan ollu, vähän menkkamaista jomotusta. Kolmesti vessassa tuli pönttöön verta ja joitakin hyytymiä ja verta siteeseen iltaan asti. Illalla sit kaikki loppu kun seinään, yöllä ei vuotoa eikä tänään vuotoa. En usko että pääsin näin vähän. En mistään oikein löytäny vastaavaa. Pitää maanantaina soittaa polille ja pyytää ultraa. Toive kuitenkin uudesta raskaudesta on.
Pahoittelut keskenmenosta :sad001
Mulla kävi niin että joku isompi hyytymä oli ilmeisesti jäänyt tulpaksi, jotain painavampaa kotona nostin niin ponnistaessa tuli yhtäkkiä housuun ja siitä alkoi vuoto uudelleen. Kannattaa siis tosiaan olla maanataina yhteydessä jos ei enää yhtään vuoda, jos tarvitseekin mekaanisesti poistaa. Reilun vuorokauden oli siis välissä vuotamatta (jotain pientä tuhrua tuli, mutta ei voi luokitella vuodoksi). Mä selvisin koko hommasta ilman särkylääkkeitä, ei siis fyysisesti ollut niin kamala kokemus, mitä lukenut.
 
Otin Panacodin, Buranaa 800mg ja Cytotecit n. tunti sitten. Kuukautiskipujen kaltaisia kipuja on jo. Panacodista leppoisa olo. Ei enää pelota :grin

Voi kun hoituisi kerralla alta pois tämä, ja pääsisi aloittamaan toipumisen ja uuden yrityksen.
 
Otin Panacodin, Buranaa 800mg ja Cytotecit n. tunti sitten. Kuukautiskipujen kaltaisia kipuja on jo. Panacodista leppoisa olo. Ei enää pelota :grin

Voi kun hoituisi kerralla alta pois tämä, ja pääsisi aloittamaan toipumisen ja uuden yrityksen.

Olinkin juuri kysymässä, miten voit ja miten menee. Voimia ja osanotto!
 
Kiitos Onnenomena!

Laitoin siis Cytotecit (4 kpl) emättimeen n. klo 14-15. Makoilin tunnin, sitten alkoivat kramppimaiset kivut ja siirryin suihkuun. Verta tuli kuin hanasta. Kipujen kanssa pärjäsi hyvin yhdellä Pabacodilla ja 800mg Buranalla.

ÄLÄ LUE ETEENPÄIN JOS OLET HERKKÄ!!

Suihkussa tunsin, että jotain isompaa on tulossa ulos. Paniikissa sain lattiakaivon kannen pois paikaltaan, ja sitten ulos tuli iso kasa tavaraa, olisiko ollut istukka, alkio ja muut materiaalit. Tuo kasa oli oikesti iso, olen onnellinen että ehdin saada kaivon kannen pois, muuten olisi jäänyt siihen. En ollut tällaiseen varautunut, kun viikkoja vasta 8+3 ja alkio vastasi n. rv 6. Järkyttävä kokemus.

Tämän jälkeen tuli runsaasti hyytymiä, ja sitten vuoto rauhoittui.

Kipuja on kuitenkin edelleen, enkä nyt tiedä onko odotettavissa vielä jotain isompaa, vai kuuluvatko "jälkikivut" asiaan.

Onko kokemusta kivuista oletetun alkion poistumisen jälkeen? Tuo iso kasa tuli arviolta klo 17-17.30 välillä.
 
Kiitos Onnenomena!

Laitoin siis Cytotecit (4 kpl) emättimeen n. klo 14-15. Makoilin tunnin, sitten alkoivat kramppimaiset kivut ja siirryin suihkuun. Verta tuli kuin hanasta. Kipujen kanssa pärjäsi hyvin yhdellä Pabacodilla ja 800mg Buranalla.

ÄLÄ LUE ETEENPÄIN JOS OLET HERKKÄ!!

Suihkussa tunsin, että jotain isompaa on tulossa ulos. Paniikissa sain lattiakaivon kannen pois paikaltaan, ja sitten ulos tuli iso kasa tavaraa, olisiko ollut istukka, alkio ja muut materiaalit. Tuo kasa oli oikesti iso, olen onnellinen että ehdin saada kaivon kannen pois, muuten olisi jäänyt siihen. En ollut tällaiseen varautunut, kun viikkoja vasta 8+3 ja alkio vastasi n. rv 6. Järkyttävä kokemus.

Tämän jälkeen tuli runsaasti hyytymiä, ja sitten vuoto rauhoittui.

Kipuja on kuitenkin edelleen, enkä nyt tiedä onko odotettavissa vielä jotain isompaa, vai kuuluvatko "jälkikivut" asiaan.

Onko kokemusta kivuista oletetun alkion poistumisen jälkeen? Tuo iso kasa tuli arviolta klo 17-17.30 välillä.
Mä olin kanssa niin töttöröö lääkkeistä etten ole ihan varma muistanko oikein:laughing001 mutta mulla kivut ainakin huomattavasti lientyi sen möykyn syntymisen myötä. Mulla tais tulla illalla se, eli aamulla olin laittanu cytot. Aika kauan siis meni varsinaisen raskausmateriaalin syntymään. Oisko ollu 7-8 aikaa illalla eli yli 10 h. On myös pieni mahdollisuus että muistan päivänkin väärin :laughing002 en kyllä tiiä oisko se sit kuitenkaan enää normaalia.. Mutta jo pelkän vuodonkin alkamiseen meni vähintään 5 h:eek: mulla oli sopivasti turtunu olo panacodista ja äidin (sairaanhoitaja) antamasta tramalista että just sopivasti pahimman järkytyksen sai viettää pikku pöllyssä eikä juuri tuntunut miltään enkä paljon itkeny. Käytii pitkällä lenkillä miehen kans ja oli kaunis ilma, siinähän se meni mukavasti:grin kaikki näytti vähän jännältä ja tuntui pehmeeltä. Tunteet on noussut pintaan sitten myöhemmin. Ja tietty alkushokki sillon ku koko juttu todettiin. Seuraavana päivänä taisin sit pärjätä jo ihan perus särkylääkkeillä
 
Mulla oli vielä su vähän kipuja sillon tällöin. Mut pienempää ja ohimenevää kipua, ei kokoaikaista. To oli tyhjennys. Kohdun supistuminen ainakin voi aiheuttaa niitä kipuja.
 
Kiitos Onnenomena!

Laitoin siis Cytotecit (4 kpl) emättimeen n. klo 14-15. Makoilin tunnin, sitten alkoivat kramppimaiset kivut ja siirryin suihkuun. Verta tuli kuin hanasta. Kipujen kanssa pärjäsi hyvin yhdellä Pabacodilla ja 800mg Buranalla.

ÄLÄ LUE ETEENPÄIN JOS OLET HERKKÄ!!

Suihkussa tunsin, että jotain isompaa on tulossa ulos. Paniikissa sain lattiakaivon kannen pois paikaltaan, ja sitten ulos tuli iso kasa tavaraa, olisiko ollut istukka, alkio ja muut materiaalit. Tuo kasa oli oikesti iso, olen onnellinen että ehdin saada kaivon kannen pois, muuten olisi jäänyt siihen. En ollut tällaiseen varautunut, kun viikkoja vasta 8+3 ja alkio vastasi n. rv 6. Järkyttävä kokemus.

Tämän jälkeen tuli runsaasti hyytymiä, ja sitten vuoto rauhoittui.

Kipuja on kuitenkin edelleen, enkä nyt tiedä onko odotettavissa vielä jotain isompaa, vai kuuluvatko "jälkikivut" asiaan.

Onko kokemusta kivuista oletetun alkion poistumisen jälkeen? Tuo iso kasa tuli arviolta klo 17-17.30 välillä.

Mulla kesti semmonen lievä jomottelu ja vihlonta silloin tällöin (ei lääkkeen tarvetta) yli kaksi kuukautta, ennen kuin loppui. Kävin lääkärissäkin, kun pelkäsin kohtutulehdusta, mutta ei sitä loytynyt. Sitten se jomotus yhtäkkiä tässä yhtenä päivänä loppui.

Otan osaa menetykseesi.

Niin, aina sanovat, että kyllä sitä tavaraa tulee enemmän kuin kuukautisissa, jos on keskenmeno. Voi sinua, ei ole ollut kiva kokemus.
 
Moih,
Etsin tässä ketjussa kokemuksia ja täällä ekakertalainen kun minulla oli km kaksi viikkoa sitten 10+2. Kaikki tuli pois, eikät ole ollut. Kävin silti siinä ekassa ultrassa muutama päivä sitten ja sain silti cytotecit mukaan, vaikka siellä jo uusi limakalvo kasvoi ja ja lääkäri näki ehkä jonkun tosi pienen jäänteen siellä. Mutta muuten kohtu oli tyhjä. Uskon sen kuitenkin tulevan ihan luonnollisesti pois ja haluaisin odottaa ekat kuukautiset enkä nyt varmuudeksi ottaa mitään kuureja. Mitä mieltä ratkaisustani?
Kaksi viikkoa on kuitenkin aika pitkä ja vuotokin loppui jo. ‍♀️
 
Moih,
Etsin tässä ketjussa kokemuksia ja täällä ekakertalainen kun minulla oli km kaksi viikkoa sitten 10+2. Kaikki tuli pois, eikät ole ollut. Kävin silti siinä ekassa ultrassa muutama päivä sitten ja sain silti cytotecit mukaan, vaikka siellä jo uusi limakalvo kasvoi ja ja lääkäri näki ehkä jonkun tosi pienen jäänteen siellä. Mutta muuten kohtu oli tyhjä. Uskon sen kuitenkin tulevan ihan luonnollisesti pois ja haluaisin odottaa ekat kuukautiset enkä nyt varmuudeksi ottaa mitään kuureja. Mitä mieltä ratkaisustani?
Kaksi viikkoa on kuitenkin aika pitkä ja vuotokin loppui jo. ‍♀️

Ehkä olet jo ratkaisusi tehnyt, kun viestistäsikin on jo muutama päivä. Mutta varmaan itse noudattaisi lääkärin ohjeita ja ottaisin ne lääkkeet. Mullekin kyllä sanottiin, että kuukautiset sitten lopulta siistivät limakalvot ennalleen. Ehkä lääkäri näki siellä jotain sellaista, joka voisi vaikuttaa kuukautiskierron käynnistymiseen?

muoks: Otan osaa menetykseesi ja voimia tulevaan❤️
 
Takaisin
Top