Lääkkeellisen tyhjennyksen kokemuksia!

Hei. Minulle tehtiin sairaalassa lääkkeellinen tyhjennys muutama vuosi sitten ja ultrattiin kaksi kertaa että on varmasti tyhjentynyt. Pääsisitkö sinä ultraan?
Minulla jälkivuoto kesti kaksi viikkoa ja hyytymiä tuli myös kotona vaikka vuoto oli runsasta myös sairalaassa. Nämä ovat varmaan yksilöllisiä asioita, mutta sinuna haluaisin ultraan. Seuraa myös ettei ala kipuja tai muita tulehduksen merkkejä. Tulin muuten seuraavien kuukautisten jälkeen uudelleen raskaaksi kkm jälkeen.
Tämä menikin niin että viikko sitten ma iltana tuli iso hyytymä ulos ja ilmeisesti oli ollut vaan tulppana. Vuotoa + pieniä hyytymiä tulikin sitten 5 vrk kunnolla ja sen jälkeen enää tuhrua. Ei mitään kipuja ole tullut missään vaiheessa. Uskoisin että nyt kohtu tyhjentynyt hyvin.
 
Minulla alkoi keskenmeno ensimmäisen odotukseni 16. raskausviikkolla yhtäkkiä lapsivesien menolla. Lähdimme heti sairaalan päivystykseen. Myös supistukset alkoivat muutaman tunnin kuluttua, mutta loppuivat yöllä. Tuolloin olin jo mieheni kanssa sairaalassa synnytyssalissa.

Seuraavana aamuna sain kielen alle tabletteja, jotka käynnistivät supistukset. Ei hajuakaan, minkä nimisiä olivat, mutta tehokkaita olivat. Alle kolmen tunnin kuluttua pienoisemme syntyi.

Olkavarteen sain jonkun kipupiikin, senkään nimeä en kyllä kykene muistamaan. Auttoi todella hyvin melkein loppuun asti.

Sairaalan kätilöt ja lääkäri ja muut olivat kaikki oikein ihania, ymmärtäväisiä ja myötätuntoisia.

Suru on suuri, mutta kokemus sairaalan osuudesta auttamisessani pelkästään positiivinen.

Kirjoitan lisää, kun pääsen salaiselle puolelle.
 
Minulla alkoi keskenmeno ensimmäisen odotukseni 16. raskausviikkolla yhtäkkiä lapsivesien menolla. Lähdimme heti sairaalan päivystykseen. Myös supistukset alkoivat muutaman tunnin kuluttua, mutta loppuivat yöllä. Tuolloin olin jo mieheni kanssa sairaalassa synnytyssalissa.

Seuraavana aamuna sain kielen alle tabletteja, jotka käynnistivät supistukset. Ei hajuakaan, minkä nimisiä olivat, mutta tehokkaita olivat. Alle kolmen tunnin kuluttua pienoisemme syntyi.

Olkavarteen sain jonkun kipupiikin, senkään nimeä en kyllä kykene muistamaan. Auttoi todella hyvin melkein loppuun asti.

Sairaalan kätilöt ja lääkäri ja muut olivat kaikki oikein ihania, ymmärtäväisiä ja myötätuntoisia.

Suru on suuri, mutta kokemus sairaalan osuudesta auttamisessani pelkästään positiivinen.

Kirjoitan lisää, kun pääsen salaiselle puolelle.

Olen todella pahoillani :sad001 Meillä alkoi myös ihan yllättäen keskenmeno kolme viikkoa sitten raskausviikolla 20. Suru on sellainen, ettei sitä voi käsittää mutta meillä jäi myös kaiken sen keskellä hyvin positiivinen kokemus siitä, miten hoitajat ja lääkärit kohteli meitä osastolla. Hoito oli todella hyvää ja kaiken kiireen keskellä meitä kohdeltiin todella hyvin ja ymmärtäväisesti.

Kovasti voimia teille :Heartred
 
Olen todella pahoillani :sad001 Meillä alkoi myös ihan yllättäen keskenmeno kolme viikkoa sitten raskausviikolla 20. Suru on sellainen, ettei sitä voi käsittää mutta meillä jäi myös kaiken sen keskellä hyvin positiivinen kokemus siitä, miten hoitajat ja lääkärit kohteli meitä osastolla. Hoito oli todella hyvää ja kaiken kiireen keskellä meitä kohdeltiin todella hyvin ja ymmärtäväisesti.

Kovasti voimia teille :Heartred

Kiitos, teille myös osanotto ja voimia! :Heartred
 
amandatt, olisi mukava vaihtaa ajatuksia kanssasi enemmänkin. Molemmilla ollut lähiaikoina toisen kolmanneksen keskenmeno, vaikka sinulla jo puolivälissä raskautta! :sorry: Että miten olet jaksanut ja elämää pystynyt jatkamaan jne.
Haluaisin vain ensin päästä salaiselle puolelle. Pari viestiä pitänee vielä yleiselle puolelle laittaa, että pääsee.
 
amandatt, olisi mukava vaihtaa ajatuksia kanssasi enemmänkin. Molemmilla ollut lähiaikoina toisen kolmanneksen keskenmeno, vaikka sinulla jo puolivälissä raskautta! :sorry: Että miten olet jaksanut ja elämää pystynyt jatkamaan jne.
Haluaisin vain ensin päästä salaiselle puolelle. Pari viestiä pitänee vielä yleiselle puolelle laittaa, että pääsee.

Mulla on mennyt tämä viesti ihan ohi :sad001 Olen samaa mieltä, haluaisin myös vaihtaa kanssasi ajatuksia. Vaikka tätä ei toivoisi todellakaan kenellekään, niin jutteleminen sekä ajatusten vaihtaminen muiden saman läpikäyneiden kanssa auttaa.
 
Mulla on mennyt tämä viesti ihan ohi :sad001 Olen samaa mieltä, haluaisin myös vaihtaa kanssasi ajatuksia. Vaikka tätä ei toivoisi todellakaan kenellekään, niin jutteleminen sekä ajatusten vaihtaminen muiden saman läpikäyneiden kanssa auttaa.

Ei haittaa! En edes odottanut vastausta heti näin keskustelupalstalla. Mietin, jos perustaisi tuonne salaiselle puolelle toisen kolmanneksen keskenmeno - ketjun, kunhan ehdin.
 
Onko kukaan käynyt yksityisellä aloittamassa lääkkeellistä tyhjennystä? Sain ajan naistenpolille vasta 2,5 viikon päähän, ja jos kohtu ei itsestään lähde tyhjentymään, tuntuu ikuisuudelta odottaa tuonne kuun loppuun.
 
Onko kukaan käynyt yksityisellä aloittamassa lääkkeellistä tyhjennystä? Sain ajan naistenpolille vasta 2,5 viikon päähän, ja jos kohtu ei itsestään lähde tyhjentymään, tuntuu ikuisuudelta odottaa tuonne kuun loppuun.
Tsemppiä! Mulla oli sama tuossa jouluna. Odotin sen 2,5 viikkoa sitten kuitenkin, kun jäi epäselväksi että olisiko yksityisenkin kautta onnistunut. Ja ärsytti, että olisi joutunut maksamaan vielä siitäkin, kun olin yksityisessä ultrassa tullut huonoja uutisia. Mutta ihan hirveää odottaa ja olla kuitenkin pienessä epätietoisuudessa.
 
Minäkin joudun liittymään tähän ryhmään vaikka en millään haluaisi. Meidän rakas syntyi 17+1 ja huomenna siitä on viikko. Sattuu henkisesti niin paljon, että rinnassa tuntuu ihan möykky. En ikinä toivois tällästä kenellekkään...
 
Minäkin joudun liittymään tähän ryhmään vaikka en millään haluaisi. Meidän rakas syntyi 17+1 ja huomenna siitä on viikko. Sattuu henkisesti niin paljon, että rinnassa tuntuu ihan möykky. En ikinä toivois tällästä kenellekkään...


Olen todella pahoillani, paljon voimia ja jaksamista! :Heartred Kamalaa että olette joutuneet tämän kokemaan :sad001
 
Minäkin joudun liittymään tähän ryhmään vaikka en millään haluaisi. Meidän rakas syntyi 17+1 ja huomenna siitä on viikko. Sattuu henkisesti niin paljon, että rinnassa tuntuu ihan möykky. En ikinä toivois tällästä kenellekkään...

Otan osaa! :Heartred

Tuoreena muistissa se shokki ja unenomainen olotila, jäytävä suru. Meni pari viikkoa, ennen kuin kävi niin, että aamulla/yöllä herätessä ei ensimmäisenä purskahtanut itkuun.

Kysyin toisessa ketjussa, milloin teille tapahtui tämä, mutta tässähän se vastaus oli. Kovasti voimia surun keskelle! Anna kakkien tunteiden tulla ja puhu, puhu ja puhu... Eikä tarvitse jaksaa mitään, mitä normaalisti tekee.
 
Mulla todettiin nt-ultrassa12+5 kkm, sikiö vastasi 8+5, amnion ontelo 13+2. Oltiin käyty alkuraskauden ultrassa juuri samaisena päivänä (8+5), jolloin syke näkyi. Gyne meinasi, että sikiö voinut kutistua eli tarkkaa keskenmenon ajankohtaa ei voida tietää.
Ultrasta siis suoraan naistentautien puolille, siellä lääkäri tsekkasi tilanteen, sain migefynen. Siitä ei mitään oireita.
Parin päästä aamusta polille lääkkeelliseen tyhjennykseen. Kotona otin ekat cytotecit, siellä polilla parin tunnin välein uusi annos. Iltapäivällä pääsin kotiin. Gyne tarkasti vielä ultralla iltapäivästä ennen kotiutumista. Polilla tyhjennys, koska viikkoja jo niin paljon.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla todettiin nt-ultrassa12+5 kkm, sikiö vastasi 8+5, amnion ontelo 13+0. Oltiin käyty alkuraskauden ultrassa juuri samaisena päivänä (8+5), jolloin syke näkyi. Gyne meinasi, että sikiö voinut kutistua eli tarkkaa keskenmenon ajankohtaa ei voida tietää.
Ultrasta siis suoraan naistentautien puolille, siellä lääkäri tsekkasi tilanteen, sain migefynen. Siitä ei mitään oireita.
Parin päästä aamusta polille lääkkeelliseen tyhjennykseen. Kotona otin ekat cytotecit, siellä polilla parin tunnin välein uusi annos. Iltapäivällä pääsin kotiin. Gyne tarkasti vielä ultralla iltapäivästä ennen kotiutumista. Polilla tyhjennys, koska viikkoja jo niin paljon.
Paljon voimia ja osanottoni menetykseenne! :Heartbigred
 
Minäkin joudun liittymään tähän ryhmään vaikka en millään haluaisi. Meidän rakas syntyi 17+1 ja huomenna siitä on viikko. Sattuu henkisesti niin paljon, että rinnassa tuntuu ihan möykky. En ikinä toivois tällästä kenellekkään...

Tsemppiä ihan kamalasti ja voimia! :Heartred
 
Täällä km-prosessi meneillään ja aamulla on laitettu 4 kpl Cytotecia emättimeen ja neljän tunnin päästä otettu 2 kpl vielä suun kautta. Ja mitään ei ole koko päivänä tapahtunut. Vuotoa ei ole ollut juuri nimeksikään. Km alkoi viikko sitten spontaanisti verenvuodolla ja sitä on ollut tässä pitkin viikkoa (tiistaina eniten ja kivuliain päivä). Onko kellään kokemusta tällaisesta hitaasta tyhennyksestä?
 
Mulla tais alkaa supistukset vasta toisten suun kautta otettavien cytotecin jälkeen (kolmannet jos laskee ne ekat kotona otettavat). Olin jo varma, et joudun kaavintaa, ku ei ne cytotecitkaan heti alkanu tehoamaan.
Pitkä piina oli kyllä odottaa, jotenki sain sen sellaisen kuvan, et alkais jo jotain tapahtua migefynen jälkeen.
 
Jos ei nyt illan / yön aikana tapahdu tämän ihmeellisempää, taidan huomenna soittaa päivystykseen. Enempää en noita lääkkeitä mukaani saanut ja olisi kiva saada tämä homma päätökseen nyt kerrasta.
 
Jos ei nyt illan / yön aikana tapahdu tämän ihmeellisempää, taidan huomenna soittaa päivystykseen. Enempää en noita lääkkeitä mukaani saanut ja olisi kiva saada tämä homma päätökseen nyt kerrasta.
Juu, kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä. Tarkistiko lääkäri nyt tänään tilanteen, ku sait lääkkeet mukaan? Mielellään just sais ton pois alta, niin pääset toipumaan.
 
Juu, kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä. Tarkistiko lääkäri nyt tänään tilanteen, ku sait lääkkeet mukaan? Mielellään just sais ton pois alta, niin pääset toipumaan.

Maanantaina kävin yksityisellä ja siellä gyne totesi keskenmenon ja laittoi lähetteen julkisille. Keskiviikkona ultrattiin julkisella ja sain sen kohdunsuuta pehmentävän lääkkeen ja tänään piti sitten tehdä tää varsinainen tyhjennys, mutta hieman hidasta on. Täytyy toivoa, että jotain alkaa tässä illalla tapahtua.
 
Takaisin
Top