Lääkkeellisen tyhjennyksen kokemuksia!

Lauantaina tein tyhjennyksen, ja vielä eilen tuli ulos jonkinsortin kudosriekale :hungover: Kramppaavia kipuja ei enää ole, vuoto on vähentynyt, ja tänään alkoivat aivan tutut kuukautiskivut. Voi kun kohtu nyt olisi tyhjentynyt kunnolla!

Raskausoireet ovat hävinneet lukuunottamatta arkoja rintoja. Milloinkohan tämä oire häviää? :shifty:
 
Lauantaina tein tyhjennyksen, ja vielä eilen tuli ulos jonkinsortin kudosriekale :hungover: Kramppaavia kipuja ei enää ole, vuoto on vähentynyt, ja tänään alkoivat aivan tutut kuukautiskivut. Voi kun kohtu nyt olisi tyhjentynyt kunnolla!

Raskausoireet ovat hävinneet lukuunottamatta arkoja rintoja. Milloinkohan tämä oire häviää? :shifty:

Mulla meni ehkä puolitoista viikkoa. Keskenmeno tapahtui niin myöhään, että sain sairaalassa maidonnousun estävän lääkkeen. En tiedä, liittyivätkö tuntemukset rinnoissa siihen. Kovin arat ne eivät olleet koko raskauden aikana.
 
Sain naistentautien ppkl:lla ensimmäisen lääkkeen toissapäivänä lääkkeellistä tyhjennystä varten. Olin muutama päivä aiemmin saanut tietää keskenmenosta... seuraavana yönä vuosin kuin seula pari tuntia ja lisäksi koski vatsaan mutta lämmin kauratyyny auttoi. Tänä aamuna otin ohjeen mukaan 4 kpl cytotecejä emättimeen eikä vielä 5 tunninkaan jälkeen ole kuin pieni hyytymä tullut ulos. Ei mitään kipujakaan ole...

En usko, että kaikki olisi tullut ulos jo silloin aiemmin. En ikinä voinut kuvitella, että keskenmenon saaminen on näin hidas ja tuskallinen prosessi. :sad001 En tiedä mitä kuvittelin tämän olevan.

Huolta aiheuttaa sekin, että en haluaisi olla huomenna töistä pois kun en haluaisi kertoa tapahtuneesta kaikille. Täytyy kohta soittaa synnytyssaliin, mitä teen jos vuoto ei ala...
 
En usko, että kaikki olisi tullut ulos jo silloin aiemmin. En ikinä voinut kuvitella, että keskenmenon saaminen on näin hidas ja tuskallinen prosessi. :sad001 En tiedä mitä kuvittelin tämän olevan.

Heti aluksi, osaanottoni menetyksesi johdosta. Keskenmeno on rankka prosessi niin henkisesti kuin fyysisesti.

Kävin saman läpi kolme viikkoa sitten perjantaina. Laitoin Cytotecit emättimeen aamulla klo 9.00, ei tapahtunut mitään. Otin ne kaksi ohjeen mukaan klo 13, ei tapahtunut mitään. Vasta kuuden aikaan illalla alkoi tulla vuotoa ja jonkin verran hyytymiä ja se oli siinä. Ei kipuja missään vaiheessa. Mulla oli myös tullut jo tiistaina kunnolla vuotoa ja hyytymiä, joten toi oli vain lopputyhjennys.

Eli voisin kuvitella, että vielä sieltä on jotain tulossa. Ja jos ei tuu, viimeistään huomenna soittaisin päivystykseen. Toki oman mielenrauhan takia sinne kannattaa soittaa heti kun siltä tuntuu. Tsemppiä!


// Lainaus korjattu :)
-Ylläpito
 
Last edited by a moderator:
Höh, en tiedä mitä painoin kun koko teksti tuli lainattuna, mutta ehkä sieltä se munkin viesti selviää.
 
Kiitos vastauksestasi :Heartred ja lämmin halaus sinulle oman kokemuksesi vuoksi! Ihana saada vertaistukea vaikeassa asiassa.

Soitin jo ohjeen mukaisesti synnytyssaliin. Eli jos kuuteen tuntiin lääkkeen otosta mitään ei tapahdu, sain ohjeen olla sinne yhteydessä. Sain luvan heti mennä paikalle ja pääsin ultrattavaksi. Todella iso hämmästys oli, että kohtu oli jo tyhjentynyt. Siis kaikki materiaali oli poistunut jo ensimmäisen lääkkeen jälkeen pe-la yönä. Olin todella yllättynyt miten vähällä kuitenkin selvisin. Tämä on ollu kokonaisuudessaan niin erikoinen viikko ja vasta äsken pääsin miehen kainaloon kaikkea purkamaan. Saatiin hyvin juteltua molempien olosta.

Olin täysin turhaan pelännyt millaiseksi kipu yltyy. Koen kyllä päässeeni kuitenkin helpolla fyysisesti. Nyt enää henkiset haavat parannettavana...
 
Kiitos vastauksestasi :Heartred ja lämmin halaus sinulle oman kokemuksesi vuoksi! Ihana saada vertaistukea vaikeassa asiassa.

Soitin jo ohjeen mukaisesti synnytyssaliin. Eli jos kuuteen tuntiin lääkkeen otosta mitään ei tapahdu, sain ohjeen olla sinne yhteydessä. Sain luvan heti mennä paikalle ja pääsin ultrattavaksi. Todella iso hämmästys oli, että kohtu oli jo tyhjentynyt. Siis kaikki materiaali oli poistunut jo ensimmäisen lääkkeen jälkeen pe-la yönä. Olin todella yllättynyt miten vähällä kuitenkin selvisin. Tämä on ollu kokonaisuudessaan niin erikoinen viikko ja vasta äsken pääsin miehen kainaloon kaikkea purkamaan. Saatiin hyvin juteltua molempien olosta.

Olin täysin turhaan pelännyt millaiseksi kipu yltyy. Koen kyllä päässeeni kuitenkin helpolla fyysisesti. Nyt enää henkiset haavat parannettavana...

Osanotto menetykseen!

Hienoa, että pääsit vähillä kivuilla fyysisesti.
 
Ehkä olet jo ratkaisusi tehnyt, kun viestistäsikin on jo muutama päivä. Mutta varmaan itse noudattaisi lääkärin ohjeita ja ottaisin ne lääkkeet. Mullekin kyllä sanottiin, että kuukautiset sitten lopulta siistivät limakalvot ennalleen. Ehkä lääkäri näki siellä jotain sellaista, joka voisi vaikuttaa kuukautiskierron käynnistymiseen?

muoks: Otan osaa menetykseesi ja voimia tulevaan❤️

Moi, ja kiitos kun vastasit. Näin tämä kyllä täällä useampi päivä sitten, mutten ehtinyt vastata aiemmin. Tuolla ne pillerit on tosiaan yhä arkistossa. Tein eilenkin testin ja se oli negatiivinen. Mitään oireita ei ole ollut ja epäilen eilen olleen ovulaation tai ainakin lähestyvän sellaisen. Kuukautisia odotellessa. Ihan hyvä fiilis nyt, välillä toki mietin, että teinkö huonon ratkaisun, sehän jää nähtäväksi, mutta tulen sitten kyllä kertomaan, jos jotain tulisikin. Olen kuitenkin nyt tyytyväinen toistaiseksi päätökseeni.
Tsemppiä kaikille ja ihanaa kesää. ❤️
 
Melkein vuoden välillä uudestaan täällä :sad001
Ultrassa paljastui viikko sitten menehtynyt sikiö, ja sain tyjennyslääkkeet kotiin. Otin ne päivällä, mutta saivat vain vatsan sekaisin.
Ehdin jo pelätä joutuvani kaavintaan tälläkin kertaa, mutta onneksi supistukset alkoivat ja jotain tuli uloskin. Luulen (ja toivon) että oli sikiö ja pussi.

Enempää hyytymiä ei ole tullut, ja nyt mietinkin voiko loppu sujua ihan vain vuotamalla? Vai pitäisikö hyytymiä tulla enemmänkin?
Raskaus päättyi kuitenkin jo 6+4, joten pienihän itse sikiökin on ollut.

Edellisen kerran tuli paljon hyytymiä, mutta kohtuun jäi raskausmateriaalia, joka poistettiin imukaavinnalla.
Joten onnistuneesta lääkkeellisestä tyhjennyksestä minulla ei ole kokemusta o_O
 
Melkein vuoden välillä uudestaan täällä :sad001
Ultrassa paljastui viikko sitten menehtynyt sikiö, ja sain tyjennyslääkkeet kotiin. Otin ne päivällä, mutta saivat vain vatsan sekaisin.
Ehdin jo pelätä joutuvani kaavintaan tälläkin kertaa, mutta onneksi supistukset alkoivat ja jotain tuli uloskin. Luulen (ja toivon) että oli sikiö ja pussi.

Enempää hyytymiä ei ole tullut, ja nyt mietinkin voiko loppu sujua ihan vain vuotamalla? Vai pitäisikö hyytymiä tulla enemmänkin?
Raskaus päättyi kuitenkin jo 6+4, joten pienihän itse sikiökin on ollut.

Edellisen kerran tuli paljon hyytymiä, mutta kohtuun jäi raskausmateriaalia, joka poistettiin imukaavinnalla.
Joten onnistuneesta lääkkeellisestä tyhjennyksestä minulla ei ole kokemusta o_O

Minulla tuli ihan spontaani lääkkeetön keskenmeno rv 6, mutta vastaan silti: melko vähän hyytymiä tuli mulla, lähinnä kirkasta verta paljon... mutta sellainen ruskuaispussi/istukka-kudosmöhkäle kylläkin, josta laittaisin kuvan mutta aika groteskin näköinen. En ole käynyt missään tarkastuksessa, mutta oletan kaiken tulleen ulos sillä r-testi on negatiivinen hyvin pian vuodon alettua ja vuoto lakannut jo viime viikolla. Km tuli juhannuksena.
 
Melkein vuoden välillä uudestaan täällä :sad001
Ultrassa paljastui viikko sitten menehtynyt sikiö, ja sain tyjennyslääkkeet kotiin. Otin ne päivällä, mutta saivat vain vatsan sekaisin.
Ehdin jo pelätä joutuvani kaavintaan tälläkin kertaa, mutta onneksi supistukset alkoivat ja jotain tuli uloskin. Luulen (ja toivon) että oli sikiö ja pussi.

Enempää hyytymiä ei ole tullut, ja nyt mietinkin voiko loppu sujua ihan vain vuotamalla? Vai pitäisikö hyytymiä tulla enemmänkin?
Raskaus päättyi kuitenkin jo 6+4, joten pienihän itse sikiökin on ollut.

Edellisen kerran tuli paljon hyytymiä, mutta kohtuun jäi raskausmateriaalia, joka poistettiin imukaavinnalla.
Joten onnistuneesta lääkkeellisestä tyhjennyksestä minulla ei ole kokemusta o_O

Otan osaa menetykseesi:Heartred
Mulle tapahtui kkm rv 12 (sikiö rv 10). Ei mullekaan lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen enää tullut sen kummempia hyytymiä, sellaista runsaampaa kuukautismaista vuotoa vain. Ja sekin kesti vain ehkä viikon muuttuen koko ajan niukemmaksi. Eli hyvin voi tyhjetä vain vuotamallakin.
 
Melkein vuoden välillä uudestaan täällä :sad001
Ultrassa paljastui viikko sitten menehtynyt sikiö, ja sain tyjennyslääkkeet kotiin. Otin ne päivällä, mutta saivat vain vatsan sekaisin.
Ehdin jo pelätä joutuvani kaavintaan tälläkin kertaa, mutta onneksi supistukset alkoivat ja jotain tuli uloskin. Luulen (ja toivon) että oli sikiö ja pussi.

Enempää hyytymiä ei ole tullut, ja nyt mietinkin voiko loppu sujua ihan vain vuotamalla? Vai pitäisikö hyytymiä tulla enemmänkin?
Raskaus päättyi kuitenkin jo 6+4, joten pienihän itse sikiökin on ollut.

Edellisen kerran tuli paljon hyytymiä, mutta kohtuun jäi raskausmateriaalia, joka poistettiin imukaavinnalla.
Joten onnistuneesta lääkkeellisestä tyhjennyksestä minulla ei ole kokemusta o_O

Ja tosiaan pahoittelut unohtui mun edellisestä viestistä.. :Heartred toivottavasti tyhjennys onnistuu lääkkeillä, eikä kaavintaa tai muita jatkotoimenpiteitä tarvita. Mutta tosiaan luulen että ilman hyytymiäkin tyhjennys voi onnistua - näin maalaisjärjellä ajateltuna veri on silloin tuoretta, ja vuoto aktiivista? :pompus: näin ainakin itselleni oman mielenrauhan vuoksi uskottelin..
 
Melkein vuoden välillä uudestaan täällä :sad001
Ultrassa paljastui viikko sitten menehtynyt sikiö, ja sain tyjennyslääkkeet kotiin. Otin ne päivällä, mutta saivat vain vatsan sekaisin.
Ehdin jo pelätä joutuvani kaavintaan tälläkin kertaa, mutta onneksi supistukset alkoivat ja jotain tuli uloskin. Luulen (ja toivon) että oli sikiö ja pussi.

Enempää hyytymiä ei ole tullut, ja nyt mietinkin voiko loppu sujua ihan vain vuotamalla? Vai pitäisikö hyytymiä tulla enemmänkin?
Raskaus päättyi kuitenkin jo 6+4, joten pienihän itse sikiökin on ollut.

Edellisen kerran tuli paljon hyytymiä, mutta kohtuun jäi raskausmateriaalia, joka poistettiin imukaavinnalla.
Joten onnistuneesta lääkkeellisestä tyhjennyksestä minulla ei ole kokemusta o_O
Mulla ei tullut juurikaan hyytymiä. Sikiö pussissa ja istukka taisivat tulla kokonaisena. Sen jälkeen vain vuotoa, eikä sitäkään erityisen runsaasti. Kohtu ultrattiin myöhemmin ja oli tyhjä. Sikiö vastasi kooltaan rv 9+1, tyhjennys 11+0.
 
Kiitos vastauksista, huojensi mieltä kyllä :)

Tilasin raskauskeijulta satsin testejä, että saan kotona seurailla viivan häviämistä. Voi sitten miettiä yksityisen ultraa, jos tuntuu että ei ala kadota.
Jotenkin niin kamalaa vain odotella verikokeita, kun muutenkin niin allapäin. Tuntuu, ettei pääse asiasta yli tai edes käsittelemään asiaa, ennenkuin tietää kohdun tyhjenneen.
 
Mulla meni vähän reilu kaksi viikkoa siihen, että raskaustesti oli nega. Mutta siinä voi mennä kauemminkin. Mulle sanottiin, että uusi yritys voi alkaa negan jälkeen.
 
Moikka,

Täällä otettu tänään 4 cytotecia jo aamulla. Vielä ei ole muuta kuin menkkamaisia kipuja ollut ja nekin vähentyneet iltaa kohden. Päänsärky ja kuume tuli joskus kuuden maissa, mutta nekin jo helpottamaan päin. Pienintäkään tippaa en ole vuotanut. Mitäs nyt sitten? Ohjeissa lukee, että pitäisi olla yhteydessä 3 pvän jälkeen, jos vuoto ei ala. Voiko nyt huomenna olla siis jo yksin kotona ja odotella vain? Kokemuksia?
 
Moikka,

Täällä otettu tänään 4 cytotecia jo aamulla. Vielä ei ole muuta kuin menkkamaisia kipuja ollut ja nekin vähentyneet iltaa kohden. Päänsärky ja kuume tuli joskus kuuden maissa, mutta nekin jo helpottamaan päin. Pienintäkään tippaa en ole vuotanut. Mitäs nyt sitten? Ohjeissa lukee, että pitäisi olla yhteydessä 3 pvän jälkeen, jos vuoto ei ala. Voiko nyt huomenna olla siis jo yksin kotona ja odotella vain? Kokemuksia?
Minusta kannattaisi kyllä soittaa polille, vaikka ohjeessa käsketään odottelemaan. Täytyyhän tyhjennys saada käyntiin, ettei sinun terveys vaarannu. Voi tulla kohtutulehdus tms., kun kohdunsuu saattaa kuitenkin olla jo auki. Kovasti tsempiä! :Heartred
 
Täällä fyysisesti hyvin positiivinen kokemus lääkkeellisestä tyhjennyksestä, vaikka henkisesti rankkaa oli.

Tyhjennys alkoi naistentautien poliklinikalla saadusta lääkkeestä. Tästä ei alkanut vuotoa eikä mitään mainittavaa muutosta olotilaan. Kahden vuorokauden päästä oli cytotecin laitto, joka käynnisti vuodon kahden tunnin kuluttua. Kolmen tunnin kuluttua oli toisten cytotecien ottaminen suun kautta, josta meni vain maksimissaan puoli tuntia ja kohtu tyhjentyi. Ja se oli siinä. Ei kovia kipuja, eikä mitään hurjaa vuotoa. Neljäntenä päivänä oli naistentautien polilla seurantaultra ja kohtu oli tyhjentynyt. Eli kaikki hyvin.

Vuotoa tuli vain vessassa käydessä ja jatkui kaksi viikkoa, oli kuitenkin runsaampaa kuin kuukautisvuoto.

Tyhjennys oli viikolla 8+2. Henkinen toipuminen on edelleen meneillään, fyysinen toipuminen täydellistä.
 
Takaisin
Top