Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla vaikeuksia nukahtaa illalla vaikka olen todella väsynyt.
Aamuyöllä herään 4 aikaan, enkä meinaa saada millään unta.
Oksentamista vielä odotan, oon siis kaksi hyperemeesiä sairastanut, ni riski on tosi iso myös kolmannelle hyperemeesille.

Toi hypermeesi on kyl niin kamalan kuuloista, et kaikki sympatia teille, joilla sitä on/ollut (tuttavapiiristäkin tuttua). Ootko nenna joutunut ihan tiputukseen asti sen vuoksi aiemmin?

Valvominen on kans täällä riesana (viime viikko oli vielä huonompi). Tällä viikolla sentään 7 tuntia tullut unta per yö...

Mutta jos ei ole huono ja kuvottava olo, niin sitten on nälkä... Eilen söin kolme!! aamupalaa, lounaan, välipalan, päivällisen ja kaksi iltapalaa:hilarious::hilarious: En ihmettele, et mulla on maha iltaisin ihan pallo, joku 2kg jo tullut lisämassaa:rolleyes:

Keskiraskauden käytän kyl mahdollisuuksien mukaan rauhallisen kestävyysliikunnan parissa (jos tällä kertaa ei olis ennenaikaisia suppareita)

Toi hypermeesi on kyl niin kamalan kuuloista, et kaikki sympatia teille, joilla sitä on/ollut (tuttavapiiristäkin tuttua). Ootko nenna joutunut ihan tiputukseen asti sen vuoksi aiemmin?

En "joutunut". Mun oloa vähäteltiin neuvolassa niin paljon, ett uskoin kaiken sen kärsimyksen olevan ihan normaalia. Kuivuin niin etten käyny yli 3vrk pissalla, oksensin 20-30krt/vrk, hampaat heilui ja tuntui santapaperilta, oksensin verta, jopa puolikkaan teelusikallisen vettä oksensin, jalat ei kantanut, joten olin miehen työpäivän 12h ajan vessassa ett hän tuli kantamaan mut sit sohvalle . Mut en uskonu saavani apua lääkäristä, koska neuvolassa sanottiin 24/7 pahoinvoinnin ja oksentamisen olevan normaalia.
Tokassa raskaudessa vasta sain diagnoosin esikoisen odotusajalle.

Mulla on rv 6+3 ja elämäni hirvein pahoinvointi ollut nyt n. kaksi viikkoa. En ole kuitenkaan oksentanut mutta jatkuva pahoinvointi, tuskan hiki, kylmät väristykset ja turvotus vie kyllä voimat. Töissäolo on ollut yhtä tuskaa. Saan jonkinverran syötyä mutta paino tippunut jo syömättömyydestä :( Te joilla on runsasta oksentamista tai tuo hypermeesi niin täytyy sanoa, että olette supernaisia! Uskomatonta miten naiset aina vaan jaksaa ja kestää. Voimia meille kaikille <3

Kuvottava, täysi olo jatkuvasti. Ummetus. Väsymys ja palelu. Suolasta ruokaa tekee mieli ihan koko ajan. Mulla on myös ibs joten noi mahavaivat on tuttuja mut sais kyl helpottaa.

Täällä pahoinvointi on jatkuu. Toivon, että tää loppuu taas alkuraskauden jälkeen. :hungover: Väsyttää ja heikottaa. Haluaisin vain maata hiljaa paikallani. Touhottava taapero ja lenkkejään odottava koira eivät sovi siihen yhtälöön. Yritän kestää päivän kerrallaan.

6+4

Täällä alkaa hieman hermostuttamaan, suurin osa oireista on täysin loppunut... Väsymys on ainoa jäljellä oleva. Vielä olisi kolme viikkoa ensimmäiseen neuvolakäyntiin mutta täytyy vakavasti miettiä pitäisikö käydä varhaisultrassa vielä kerran ennen sitä. Harmi kun on niin kallista!

Ei kerrassaan minkäänlaisia oireita. Tai no ehkä sen verran että yksi päivä teki mieli pullaa ja minä en syö pullaa muuta kuin raskaana ollessa. :D

Hitto kun paleltaa. Menin vielä syömään jätskin. Ei tunnu auttavan vaikka pukis päälle koko vaatekaapin sisällön. Kylmä tulee sisältä.:confused:
Oon miettiny et mitä lämmintä jois, kun ei viitti montaa kuppia teetäkään vetää päivässä.:coffee2

Samoin, paleltaa koko ajan, paitsi esim. pyöräillessä tai jossain muussa ihan pienessä rasituksessa tulee järkyttävä hiki.
Tänään on myös ollut koko aamun vähän etova olo. Ei kuitenkaan kunnon pahoinvointia, eikä ole tarvinnut oksentaa.

Aivan järkyttävä närästys! Ei tunnu helpottavan hetkeksikään.. ja tää kuvotus on läsnä vahvasti koko ajan. Kaikki ruoka etoo, mutta pakko syödä jotain tasasesti, koska jos on nälkä niin tulee vielä pahempi olo

Täällä arviolta rv 5+6. Hyvin lieviä oireita. Pääaaiassa väsymystä, voisin nukkua 12h yössä + päikkärit. Satunnaisesti hyvin lievää pahoinvointia. Normaalia useammin kylmä. Alavatsanippailuja, tosin ainakin osa tulee suoliston puolelta, olen tosi turvonnut ja maha on kipeä. Ruoka ei maistu, vaikka ei olekaan huono olo. Ainoastaan tekee mieli suolaisia herkkuja, esim. McDonald'sin ranskalaisista olen haaveillut jo viikon :grin

Jos nyt jo pissattaa "koko ajan", niin mitä se on myöhemmin? :bored: Hajuherkkyyttä näköjään pukkaa myös, miehen työvaatteet oli yön yli kylppärissä ja se haju jäi sinne. Iuhhh. Masutuntemuksia on nyt ollut joka päivä, mutta ei mitään sellaista mistä osaisin olla erityisen huolissani, ei niinkään siis kipuja vaan turvotusta ja sellaista oloa, kuin olisi tehnyt tuhat vatsalihasliikettä ja vatsalihakset tuntuisivat hervottomilta. :wideyed:

Heti kun ennätti sanomaan ettei mitään oireita niin joo, eilisillasta lähtien hajuherkkyyttä, mies kävi tankkaamassa auton ja valitin sen jälkeen kuin vaatteet haisee ihan polttoöljylle. Poika hais tänään mullalle. Nukahtanut olen kahdesti lähes istualleni. Kyllähän näitä näyttää tulevan siis

Itse nukahdin äsken istualleen yhteen online-koulutukseen. Onneksi ei mennyt mitään kriittistä ohi.

Aika monella tuntuu olevan palelua ja niin myös täällä :hello Töissäkin yleensä on ennemmin hiki kuin kylmä, mutta nyt ihan toisin :grin Jonkinasteista pahoinvointia on ollut tässä muutamana päivänä, sellaista että jos ei ole syönyt vähään aikaan niin tulee semmoinen heikottava/paha olo, oksentaa ei kuitenkaan ole tarvinnut. Olemme jännän äärellä. :)

Selkeästi oireet alkaneet helpottamaan, toki paha olo, jos ruokailuväli venyy liian pitkäksi, mutta muuten aika fine olo. Väsyttää vaan (kahden edestä:grin) Tänään 7+0

Ehkä fiilikseen vaikuttaa myös eilinen äit.poli käynti, jossa kaikki ok ja vahva syke löytyi:love7

Vaihteleeko muilla oireet eri päivinä? Mulla on ollut tosi huono olo monta päivää, oksentaa ei ole tarvinnut mutta kaukana se ei ole ollut.. tänään sitten taas ollut paljon vähäisemmät oireet, muutaman kerran vaan vähän huono olo ja väsy. Tottakai sitä heti miettii heti pahinta :eek:

Mulla ainakin vaihtelee, ja päivän sisälläkin. Ei oo tuota huonoa oloa vielä onneksi ollu, mutta väsy, nää tuntemukset mahassa ja tuo vessassa ravaamisen tarve menee laidasta laitaan.

Täällä on kans hirvee kylmähorkka ihan kädet ja jalkaterät kohmeina "kylmästä", samaan aikaan hikoilen ku pieni porsas. Ihan yhtä lämmin kotona sisälämpötila on ku aiemminkin.

Pahoinvointi on helpottanut. Yritän syödä monipuolisesti, mutta tarkasti. Jos jokin ruoka tökkii, en pakota itseäni syömään. Vältän rasvaista, mausteista, sokerista, paistettua ja huonosti sulavaa ruokaa. Väsymys ja palelu jatkuu.

7+0

Takaisin