Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä alkaa olee usko koetuksella ja kaikki mahdolliset vinkit tervetulleita miten tän olon kanssa selviää normaalista arjesta. eilen aamulla alko pikkuhiljaa hiipimään enemmän tää etova olo ja nytkin oon heränny kolmelta yöllä kun oksettaa, sain haettua jääkaapista smoothien sänkyyn ja kun sänkyyn pääsin takas ni olin aivan hiestä märkä ja sydän tykytti. En oo sen jälkeen nukkunu ja tässä yritän nyt syödä hapankorppua et uskaltaisin lähtee bussiin ja töihin. Oksentanu en vielä oo, meneekö raskauspahoinvoinnissakin niin kuin muuten oksennustaudissa et yleensä se oksentaminen helpottaa? Et kannattaako vaan koittaa oksentaa väkisin vai pidätellä? Nyt tää väsymys tähän päälle ja stressi miten selviän töissä ni alkaa etoa vaan entistä enemmän.

Täällä alkaa olee usko koetuksella ja kaikki mahdolliset vinkit tervetulleita miten tän olon kanssa selviää normaalista arjesta. eilen aamulla alko pikkuhiljaa hiipimään enemmän tää etova olo ja nytkin oon heränny kolmelta yöllä kun oksettaa, sain haettua jääkaapista smoothien sänkyyn ja kun sänkyyn pääsin takas ni olin aivan hiestä märkä ja sydän tykytti. En oo sen jälkeen nukkunu ja tässä yritän nyt syödä hapankorppua et uskaltaisin lähtee bussiin ja töihin. Oksentanu en vielä oo, meneekö raskauspahoinvoinnissakin niin kuin muuten oksennustaudissa et yleensä se oksentaminen helpottaa? Et kannattaako vaan koittaa oksentaa väkisin vai pidätellä? Nyt tää väsymys tähän päälle ja stressi miten selviän töissä ni alkaa etoa vaan entistä enemmän.

Esikoisesta oksensin sen 40 krt päivässä. Vinkkinä helpottaakseen oloa: ennenkuin nouset yhtään ylös, syöt sängyssä esim smoothien /banaanin etc.. Sit makaat vielä 15 min. Syöt kokoajan jotain. Esim mandariiniä, pähkinöitä... . Pysyy pahoinvointi paremmin hallinnassa..

Mulla on ollut viime viikon puolesta välistä edellisestä raskaudesta tuttuja oireita: lievää kuvotusta sekä lämpötilanvaihteluja: tulee tosi helposti sekä kylmä että kuuma. Viime raskaudessa ja sitä edeltäneessä kemiallisessa oli voimakkain oire näin alussa rintojen ja erityisesti nännien kipu, mutta sitä ei ole nyt ollut lainkaan.

Menkkamaiset kivut alkoi todella sopivasti päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa, ja näitä tuntemuksia on nyt ollut enemmän tai vähemmän jo viikon ajan, rinnat turvoksissa ja arat. Edellisellä kerralla ollessani raskaana ei ollut mitään tuntemuksia, ennen kuin viikoilla 7-8 voimakasta pahoinvointia. Jännän äärellä onko sama edessä tälläkin kertaa.

Tsemppiä kaikille!

Tsemppiä! Mä sinnittelin viime raskaudessa töissä. Komppaan Perhosta. Syö koko ajan vähän jotain. Juo pieniä määriä vettä. Varaa sängyn viereen jotain mitä syöt heti aamusta. Tyhjä vatsa ei ole hyvä eikä täysi vatsa ole hyvä. Syö sitä minkä saat alas. Syö hitaasti ja lopeta heti kun tuntuu siltä. Kun on huono olo, niin kokeile syödä jotain. Mulla toimii näkkileipä ja jugurtti. Töissä mulla oli vesipullon lisäksi kuivattuja taateleita ja rusinoita. Niitä sai kätevästi kuljetettua mukana ja syötyä huomaamattomasti. Oksentaminen ei auta. Mulla toimii se että katson ihan kellosta, että tunnin parin välein laitan jotain suuhuni. Äsken söin yhden lusikallisen jugurttia.

Oi voi tsemppiä! Itsellä kanssa ollut nyt muutama päivä hirvee pahoinvointi päällä. Oksentaminen on auttanut hetkeksi. Täytys yrittää syödä tasasin väliajoin. :dead:

4+4, ei pahemmin oireita. Esikoisesta rinnat olivat arat jo ennen plussaa ja arkailivat raskauden puoliväliin saakka. Siksi on niin hämmentävää, että nyt ei mitään tuntemuksia. Olisikohan imetyksellä vaikutusta? Hieman vilunväreitä iltaisin. Se taitaa olla nyt ainoa oire..

4+4, ei pahemmin oireita. Esikoisesta rinnat olivat arat jo ennen plussaa ja arkailivat raskauden puoliväliin saakka. Siksi on niin hämmentävää, että nyt ei mitään tuntemuksia. Olisikohan imetyksellä vaikutusta? Hieman vilunväreitä iltaisin. Se taitaa olla nyt ainoa oire..

Imetätkö vielä siis? Mulla ei oo samalla tavalla ollut rinnat arat nyt kuin aiempien odotuksessa kun vielä imetän kuopusta.

Ainoa raskausoire on ollut pizzan aiheuttama närästys. Tehtiin samaa pizzaa lasten kanssa ennen vappuakin, ja silloin se ei närästänyt yhtään, niinku ei muulloinkaan ilman raskautta.

Ällövaroitus….

Onko muita, joilla oksennuskammo/pelko?

Itse inhoan oksentamista yli kaiken ja kroppani myös välttää sitä viimeiseen asti (myös vatsataudissa), tavanomaisempaa on, että maha menee kuvotuskohtauksen päätteksi sekaisin ja sitten taas helpottaa... Jännä vaan, et kroppa ei oksenna helpolla (ja tämä tullut mulle vasta aikuisiällä, joten siksi tiedän, että normaalisti tällaisessa olossa oksentaisi kyllä)

Kiinnostaa vaan tietää onko kohtalotovereita vai oonko ihan outo lintu? Terkkarini mukaan tämä on erikoista...:cool:

Ällövaroitus….

Onko muita, joilla oksennuskammo/pelko?

Itse inhoan oksentamista yli kaiken ja kroppani myös välttää sitä viimeiseen asti (myös vatsataudissa), tavanomaisempaa on, että maha menee kuvotuskohtauksen päätteksi sekaisin ja sitten taas helpottaa... Jännä vaan, et kroppa ei oksenna helpolla (ja tämä tullut mulle vasta aikuisiällä, joten siksi tiedän, että normaalisti tällaisessa olossa oksentaisi kyllä)

Kiinnostaa vaan tietää onko kohtalotovereita vai oonko ihan outo lintu? Terkkarini mukaan tämä on erikoista...:cool:
Täällä sama! Mulla on lapsuuden hyvin traumaattisen oksennustaudin jälkeen jäänyt ihan järkyttävä oksennuspelko! Mulla tulee siis ihan paniikkikohtauksia kun vähänkin tulee huono olo, etenkin ihmisten ilmoilla tai julkisissa. Jotain positiivista tässä koronassa sentään on, voi tehdä kotona töitä, koska pahin pelko koko raskaudessa on ollut se, miten selviän julkisilla töihin alkuraskauden aikana!

Tänä iltana tuli ensimmäinen pahoinvointiaalto, ei onneksi oksennusta, mutta kyllä tässä stressitaso alkaa olla aika tapissa. Toivon että jos tässä oikein paha raskauspahoinvointi iskee päälle ja joutuu paljonkin oksentamaan, niin ehkä siihen tottuu tai pelko pienenee... Mulla on tosiaan ollut tuo sama, että viimeiseen asti tappelen vastaan jonka seurauksena en onneksi ole elämäni aikana kauhean montaa kertaa joutunut enää oksentamaan lapsuuden jälkeen.

Mulla on jo kaikki varotoimenpiteet selvitetty! On elektrolyyttijääpalat pakkasessa odottamassa, rusinoita ja smoothiea yöpöydällä varmuuden vuoksi ja kylppärissä patja jos stressi iskee niin pahaksi että nukun mieluummin siellä lattialla "turvassa". Onhan tämä nyt todella tyhmää ja ylireagointia, mutta toisaalta mitä ihminen peloilleen voi...

Tsemppiä muillekin pahoinvoinnin kanssa kamppaileville! Tämä vie niin paljon voimia, mulla on raskauspahoinvoinnin lisäksi totaalinen ruokahaluttomuus eikä olo ole missään vaiheessa hyvä. Toivottavasti tämä ei kauan kestä..

Itsellä yllättävänä oireena järkyttävä yöhikoilu. :meh: lisäksi kovat alavatsakivut, pahoinvointi ja rinnat niin kipeät, että kyljellään nukkuminen meinaa olla tuskaa. En muista esikoista odottaessa olleen muuta kun lähinnä pahoinvointia (tästä toki 10v aikaa) :angelic:

Mulla helpotti raskausoireet pariksi päiväksi ja pelkäsin, että raskaus menee kesken. Se tais kuitenkin olla vaan tyyntä myrskyn edellä, koska nyt tekee pahaa 24/7. Koitan syödä jotain pientä vähän väliä ja juoda myös vettä. Juominen kyllä etoo vielä enemmän kuin syöminen...

Muita oireita nyt 6+2 on huimaus, arat nännit, lämpötilavaihtelut ja hirvee turvotus. Esikoisesta maha oli saman kokoinen rv 20!:grin

Täällä myös tota aamuyöllä heräilyä. Neljän-viiden aikaan tikkana herätys. Välillä palelu, välillä hikoiluttaa. Kuvottaa ja tekee mieli kahvia, kun kahvi mukissa,se ällöttää ja kaadan hörpyn jälkeen viemäriin :meh:
Temperamentti tasaantui huomattavasti, ei ota päähän oikein mikään. Kuulemma hyvä asia :grin

Mulla selkeesti turvotusta muutenkin kuin vain tunteena mahassa: paino noussut viikossa 2,5 kg ja syömiset on kuitenkin ollu ihan tavallisella tasolla, plus tietty ne pari suklaalevyä, jotka tuli suorastaan hotkittua. :joyful: Aika hurjalta kyllä tuntuu tuollainen painonnousu tässä kohtaa, toivottavasti tasoittuu vielä. :oops:

Täällä myös tota aamuyöllä heräilyä. Neljän-viiden aikaan tikkana herätys. Välillä palelu, välillä hikoiluttaa. Kuvottaa ja tekee mieli kahvia, kun kahvi mukissa,se ällöttää ja kaadan hörpyn jälkeen viemäriin :meh:
Temperamentti tasaantui huomattavasti, ei ota päähän oikein mikään. Kuulemma hyvä asia :grin
Mulla kahvin kanssa just sama! Esikoisen raskaudessa kahvi alkoi jossain kohtaa ällöttää ja olin monta kuukautta juomatta.

Mulla vaikeuksia nukahtaa illalla vaikka olen todella väsynyt.
Aamuyöllä herään 4 aikaan, enkä meinaa saada millään unta.
Oksentamista vielä odotan, oon siis kaksi hyperemeesiä sairastanut, ni riski on tosi iso myös kolmannelle hyperemeesille.

Takaisin