Millaisia raskausoireita sinulla on?

Siis tää mietintä siitä, että onko siä oikeesti joku on iskeny taas. Kun ei oo yhtään raskaana oleva olo. Vaikka kaikki mun raskaudet on ollu tämmösiä ja joka kerta tätä asiaa pohdin.:banghead:

Ymmärrän tunteen. On sitä vaikee käsittää ja monta kertaa päivässä puskee se epäilys läpi. Yritä mennä sillä ajatuksella et kyllä siellä pikku kyytiläinen on kunnes toisin todistetaan. :)

Siis miten voi olla, että ihan sama mitä ja kuinka paljon syön, niin tuntuu kuin oisin vetäny kolme rullakebabia.
Maha tuntuu todella täydeltä syömisen jälkeen vaikka en syö sen enempää kuin ennen.:depressed:

Nyt 5+3
Siis mulla aivan sama juttu! Ahdistaa!

Eilen eka ällötyskohtaus, vähällä on siis toistaiseksi selvitty. Tekee hurjasti mieli kaikkea makeaa herkkua, pullaa, karkkia, jäätelöä, suklaata, leivoksia... Itsekuria todellakin kysytään. Vatsassa tuntemuksia edelleen, mutta ei ihan niin paljon kuin ekalla viikolla plussauksesta. Iso aivastus tänään sai vatsan kramppaamaan oudolla tavalla. Viikko vielä varhaisultraan, jännittää!

Onko joku keksinyt jotain näille etoville oloille? Auttaako matkapahoinvointi tabletit?
Kaveri suositteli Floridral-jääpaloja! Eli ensin vain sekoitat juoman, sitten jäädytät pieniin jääpalamuotteihin (jos on sellainen muovinen muotti, niin about puoliksi täyteen per jääpala). Näitä kun imeskelee pahoinvoinnin iskiessä niin häntä auttoi paljon!

Väsymys jatkuu. Pahoinvointi on pysynyt edelleen toistaiseksi aisoissa. Vatsa on turvoksissa, mutta olen laihtunut. En pysty syömään paljoa kerralla ja monet ruoat tökkii. Saatan herätä aamuyöstä ja en saa enää unta. Se ei kuitenkaan stressaa, koska pystyn nukkumaan lapsen päikkäreiden aikaan.

7+3

Ensimmäinen päivä pitkään aikaan ,ettei ole yököttänyt kertaakaan:happy093 Olo on ollut melko aikaansaava, ollaan puuhattu terassirempan parissa. Toivottavasti olis enemmän nyt tällaisia päiviä.

Mielialat toki vaihtelee _paljon_, paleltaa ja on nälkä, mutta ne nyt kestää:grin

7+4

Pahoinvointi on joka aamu pahempana. Kahvi ei maistu. Viimeksi jokapäiväinen oksentelu alkoi 6+0, nyt 5+3. Saa nähdä alkaako tällä kertaa jo aiemmin. Toivottavasti ei, menen käymään viikonloppuna vanhempien luona enkä haluaisi vielä kertoa.

Siis tää väsymys, mitä ihmettä? Illalla ei oikein meinaa uni tulla ja yöllä saatan heräillä ja jäädä valvomaankin, mut auta armias ku pitäis töitä tehdä. Tässä kohtaa tää etätyöpakko on pelkästään hyvä juttu.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville! :Heartred

Siis tää väsymys, mitä ihmettä? Illalla ei oikein meinaa uni tulla ja yöllä saatan heräillä ja jäädä valvomaankin, mut auta armias ku pitäis töitä tehdä. Tässä kohtaa tää etätyöpakko on pelkästään hyvä juttu.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville! :Heartred

Mulla ihan sama. Illalla ei meinaa uni tulla millään vaik koko päivän ollu silmät ristissä. Ei auta vaikka kuin yrittää ulkoilla ja pitää päivällä ittensä väkisin hereillä.. Tosi ärsyttävää :shifty:

Ekaa kertaa moneen vuoteen kun en viitsinyt kahvia keittää aamulla.. turhaan sen olen tottumuksesta keittänyt tähän asti, mutta viime viikon se on jäänyt juomatta. Nyt vaihtui teehen, se uppoaa paljon paremmin! Esikoisesta oli ihan sama juttu, palasin kahvinjuojaksi muutama viikko ennen synnytystä kun alkoi tekemään mieli..

Täällä 4+4 ja raskautta osasin epäillä kun tuli kuukautiskipuja monena päivänä mutta vuotoa ei näkynyt. Raskausoireena otsa täynnä pikkusia hormoninäppyjä, muuten jopa liianki oireetonta. Viime raskaudessa oli etovaa oloa jo viikko ennen menkkojen poisjääntiä ja nyt kun pahoinvointia ei ole ollut niin mieli kehkeilee kokoajan että ei oo normaalia:facepalm:

Noin viikko ennen plussaa mulle tuli hiivatulehdus, mielialat vaihteli kiitettävällä vauhdilla sekä palelin (jalat erityisesti ihan jäässä). Joitain nippailuja oli alavatsalla/alaselässä sekä pieniä tuntemuksia tisseissä.

Nyt plussan jälkeen ei oo oireita ollut. Esikoisen raskaus oli kans lähes oireeton yli puoli väliin asti.

Jotain hyvää raskausoireissa: Yleensä olisin tässä vaiheessa kiertoa niin menkkaväsymyksen ja ärsytyksen kourissa, että mitään hyödyllistä en saisi aikaiseksi, mutta nyt, kun moisia vaivoja ei ole, hienosti olen jaksanut puuhata päätökseen ison työprojektin, joka on roikkunut koko kevään odottamassa päätöstään.

Nyt on ruvennu iltapäivät/alkuillat olee aika tuskaa. Aamupala ja lounas maistuu hyvin ja on ihan hyvä olo, mut sit ei enää oikee mikää maistu ja tulee huono olo ku ei saa syötyä :grumpy: Tänää söin välipalaks suolatikkuja ja jäisiä mansikoita ja nyt taas heikottaa ja huono olo. Pakko oli nyt ottaa muutama karkki että helpottaa sen verran olo että sain esikoisen kanssa iltatoimet tehtyä :rolleyes:

Alkaa hajuaisti olla turhankin herkkä, ni aiheutuu siitä huonoa oloa. Pahin on ku sataa vettä koko ajan ja koira on vietävä pihalle, ni toi märän koiran haju.. :depressed::dead: Kun se on ilman herkistynyttä hajuaistiaki inhottavaa.

Kolmas raskaus ja tänään RV 4+3. Oireina tissikipu, joka alkoi jo 3+0, eli luultavasti alkion kiinnittymisen aikoihin. Vatsan vihlaisut ja nippailut toisena oireena. Niin ja aivan järkky väsy:eek:

Täällä ei juurikaan oireita vielä (tänään 5+4) mutta muistelen että pahoinvointi/etova olo mulla on aiemmissa raskauksissa alkanut viikolta 6+ eteenpäin joten vielähän tässä ehtii
Ainoa oire minkä tällä hetkellä huomaan on se että itken vähän joka asiasta
Aurinko paistaa --> itken
Sataa vettä --> itken
Jotenkin tuntuu että kaikki on niin liikuttavaa

Mulla kertyy ihan mielettömästi ilmaa mahaan, ihan pinkee ja kipee. Ei lähe ylös eikä alaspäin. :sad001

Täällä väsyttää tosi paljon. Pohjaton nälkä vaivasi vielä viime viikolla, mutta samalla ei meinannut saada ruokaa alas. Ruuan jälkeen superturvonnut olo! Etovaa oloa myös, välillä aamusta iltaan, mutta nyt viimeiset pari päivää on ollut onneksi vähän helpompia. Yöllä pissattaa ja siihen herään. Vatsaa myös särkee varsinkin jos olen pihahommia/siivoiluja tms tehnyt.

7+5

Huuteliko joku täällä kans, et päivällä ja alkuillasta väsyttää ihan törkeenä ja sit ku menee nukkuun ni ei uni tuu millään.. No täällä on ainaki yks sellanen tyyppi... :smiley-angry019

Takaisin