Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla oli ennen kun plussasin vasen reisi niin kipeä, että kokoajan juili :grin. Nyt on ollut ällötystä, oksetusta, rinnat kipeät ja vatsaa välillä vihloo. En muista kummastakaan edellisestä oireiden olleen näin ”vahvoja”.
Sitten yks mistä en oo varma onko raskausoire, mutta alkoi plussan jälkeen. Mulla on kokoajan ihan älyttömän onnellinen olo! Vaikka töissä iso sesonki ja korona vaikeuttaa työntekoa erittäin paljon niin yllättävän vähän se mua harmittaa ja tuntuu vaan niin onnelliselta olo kokoajan :cheers:love7

Kyllä onnellisuuskin lasketaan oireeksi, raskaus tuottaa "onnellisuushormonia" mikä on mielestäni sama, joka saa (ainakin monilla joskus raskauden puoli välin tienoilla) ihon hehkumaan, hiukset kasvamaan ym :grin Niitä odotellessa:wacky:

Mulla on ny kolmena päivänä ollut etovaa oloa ja oksennuskin lentänyt. Menee onneks iltaa myöten ohi. :D pientä väsymystä/aikaansamattomuutta myös havaittavissa. Nyt kuitenkin parina päivänä mua on vihlassu oikeelta munasarjasta aika kovinkin. Onko teillä ollu repäsykivut enemmän toisella puolella vai mistä tämmönenkin johtuu? :banghead:

Mulla kaikissa raskauksissa olleet repäisykivut vain jommalla kummalla puolella, tällä kertaa vasemmalla. Ei mitään kivoimpia kipuja, mutta toisaalta olen iloinen kaikista oireista:shy:

Mulla on ollut jostain hedelmöittymisen tienoilta lähtien kuukautiskipumaisia tunteita, ei ole päivää että tuo kohtu ei ilmottaisi olemassaolostaan. Tiesin siis että olen raskaana jo kauan ennenkuin plussasin. Plussauksen jälkeen alkoi lähes heti rintojen arkuus, tai arkuus on lähinnä nänneissä. Huimaus on aikamoinen ja kävin eilen neuvolassa, siellä mitattiin verenpaineet ja alapaine on 58, huh!
Eilen vihloi muutaman kerran aika kovaa. Aamuisin on ollut pari kertaa etovaa oloa, mutta yhdistän sen raskausvitamiineihin. Aiemminkin jos olen ottanut vitamiinit tyhjään vatsaan on saattanut laatta lentää, siis ihan ilman raskautta. Jos otan nyt äitiysvitamiinit puuron kanssa samaa aikaa, pahaa oloa ei tule.
Väsyttää ehkä hieman enemmän kuin normaalisti, mutta en ole huomannut mitään yltiöpäistä väsymystä.

Väsyttää edelleen. :sleep002 Nukun parin tunnin päikkärit sekä pitkät yöunet ja silti väsyttää. Eilen lapsen kanssa hiekkalaatikolla oli pakko pitää silmiä kiinni ja nojata kättä poskeen. Haaveilin kaverista joka katsoisi lapsen perään niin mä olisin voinut oikaista hetkeksi auringonpaisteeseen nurmikolle. :hilarious: Olisin oikeasti varmaan nukahtanut.

Sisäinen termostaatti on rikki. Välillä palelen ja sit yhtäkkiä voi olla tosi kuuma. Mieliala on ollut pari viime päivää apea. Pistän sen väsymyksen ja hormonien piikkiin.

5+6

Tänään oon haukotellu koko päivän. Varsinaista väsymystä ei ole mut haukotuttaa. Nyt illalla on ollu palelua. Kyl nää pikkuhiljaa alkaa nostaa päätään. Ei mulla aiemmin ole muuta ollutkaan kun nää kaks oiretta. Toivotaan ettei muuta tulekaan.:smiley-angelic001

Kaverilla on ollu molemmissa raskauksissa rankkaa pahoinvointia ja loppuraskaudessa oli ihan tiputuksessa.:yuck:

Täällä 4+5. Erilaisia tuntemuksia vatsassa. Myös sellaisia lämpiä onnen tunteita, ikään kuin ottaa mahan pohjasta välillä.

:happy093

Rinnat on samalla tavalla pinkeinä kuin ennen menkkoja. Aamuyöllä oon herännyt ja pari kertaa on tullut kamala hiki yhtäkkiä. Ja vähän pöhnäinen olo, mutta voi johtua ihan vain tästä uutisesta, joka tuli (iloisena) yllätyksenä.

:dead:
Tänään oon haukotellu koko päivän. Varsinaista väsymystä ei ole mut haukotuttaa. Nyt illalla on ollu palelua. Kyl nää pikkuhiljaa alkaa nostaa päätään. Ei mulla aiemmin ole muuta ollutkaan kun nää kaks oiretta. Toivotaan ettei muuta tulekaan.:smiley-angelic001

Kaverilla on ollu molemmissa raskauksissa rankkaa pahoinvointia ja loppuraskaudessa oli ihan tiputuksessa.:yuck:

Mulla kans tää haukottelu ollu tänää ihan jatkuvaa, ei meinannu iltasadun lukemisesta tulla mitää ku koko ajan haukottelin :grin Oon kyllä ollu tosi väsynykki, varsinki loppuiltapäivästä/alkuillasta tekis mieli vaa käydä nukkumaa.

Mulla on ollut kanssa ihan kamalaa väsymystä ja pientä pahoinvointia. Imettäessä tuntuu vähän ikävältä rinnoissa.

:dead:

Mulla kans tää haukottelu ollu tänää ihan jatkuvaa, ei meinannu iltasadun lukemisesta tulla mitää ku koko ajan haukottelin :grin Oon kyllä ollu tosi väsynykki, varsinki loppuiltapäivästä/alkuillasta tekis mieli vaa käydä nukkumaa.
Soitin äidilleni whatsapp-videopuhelun. Haukottelin koko puhelun ajan ni äitikin sano et mikäs noin haukotuttaa, täytyy mennä ajoissa nukkumaan (valvotaan yleensä liian myöhään).:rolleyes:

Tää on ensiodottajalle kaikki niin uutta ja aivot on ihan juntturassa Koko viikon oli tuskaiset menkkakivut ja panadolia kului (kävin jopa varhaisultrassa kipujen takia ja käskivät vain syödä panadolia). Eilen loppu kivut ja heti iski stressi että oliko tää nyt tässä! Rinnatkaan ei ole enää arat ja oireita ei ole ollenkaan. Paitsi sellaisia epämääräisiä kuten väsymys ja itkuisuus. Tein testin ja vielä se plussa pamahti saman tien ruutuun. Mutta pitääkö oikeasti huolestua jos suurin osa selkeistä oireista loppuu? Kivut palasi yöllä ja kummasti rauhotti mieltä Niitä osaa arvostaa ihan eri tavalla!

Tää on ensiodottajalle kaikki niin uutta ja aivot on ihan juntturassa Koko viikon oli tuskaiset menkkakivut ja panadolia kului (kävin jopa varhaisultrassa kipujen takia ja käskivät vain syödä panadolia). Eilen loppu kivut ja heti iski stressi että oliko tää nyt tässä! Rinnatkaan ei ole enää arat ja oireita ei ole ollenkaan. Paitsi sellaisia epämääräisiä kuten väsymys ja itkuisuus. Tein testin ja vielä se plussa pamahti saman tien ruutuun. Mutta pitääkö oikeasti huolestua jos suurin osa selkeistä oireista loppuu? Kivut palasi yöllä ja kummasti rauhotti mieltä Niitä osaa arvostaa ihan eri tavalla!
Mullakin ollut noita menkkakipuja mihin oon panadolia ottanut. Nyt ei oo pariin päivään ollut, mutta repäsykipuja on. Millä viikoilla kävit ultrassa ja näkyikö siellä mitä? Mulla näkyi vaan kohdussa 1cm kokonen raskausontelo. Sekin laitto huolettaan että onko kyse nyt sit tuulimunasta. Menen tiistaina yksityiselle ultraan. :facepalm:

Mullakin ollut noita menkkakipuja mihin oon panadolia ottanut. Nyt ei oo pariin päivään ollut, mutta repäsykipuja on. Millä viikoilla kävit ultrassa ja näkyikö siellä mitä? Mulla näkyi vaan kohdussa 1cm kokonen raskausontelo. Sekin laitto huolettaan että onko kyse nyt sit tuulimunasta. Menen tiistaina yksityiselle ultraan. :facepalm:
Kävin 3+7. Näkyi keltarauhanen ja raskauspussi mutta oli kuulemma liian aikaista nähdä mitään muuta. Anteeksi tietämättömyys, onkohan raksausontelo ja raskauspussi sama asia? Jouduin siis siksi niin aikaisin ultraan, koska kivut yltyi niin pahaksi että taju meni ja mies joutu soittaa ambulanssin. Kuulemma kuitenkin näytti ihan normaalilta, koska ei lääkäri ainakaan sanonut että olisi syytä huoleen. Ei se kyllä toisaalta raskautta vahvistanutkaan, sanoi vain että kattellaan!

Kävin 3+7. Näkyi keltarauhanen ja raskauspussi mutta oli kuulemma liian aikaista nähdä mitään muuta. Anteeksi tietämättömyys, onkohan raksausontelo ja raskauspussi sama asia? Jouduin siis siksi niin aikaisin ultraan, koska kivut yltyi niin pahaksi että taju meni ja mies joutu soittaa ambulanssin. Kuulemma kuitenkin näytti ihan normaalilta, koska ei lääkäri ainakaan sanonut että olisi syytä huoleen. Ei se kyllä toisaalta raskautta vahvistanutkaan, sanoi vain että kattellaan!
Ilmeisesti olis sama asia tuo raskausontelo ja pussi. :grin Mulla ei ihan noin kovia kipuja ole ollut. Mutta kovempia kuin menkkakivut kuitenkin. Toivottavasti kuuluis asiaan. Vaikken esikoisesta tämmöstä muista olevan. :sour:

Minulla ei ole ollut vielä mitään oireita kummemmin ollut tässä alkuvaiheessa, eikä ollut kuopuksenkaan kohdalla, paitsi sitten jossain seitsemän viikon kohdalla alkoi iltapahoinvointi, joka kestikin varmaan viikolle 16. Joten en olisi huolissaan, jos selkeitä oireita ei ole ennemmin yritä nauttia hyvästä olosta, jos sellainen on vaikka ymmärrän toki, että voi olla turvallisempi olo, jos oireita on.

Kirjoitellaan nyt vähän oireistakin: menkkajomotuksia ei oo ollut 3päivään. Pelkkiä repäsykipuja. Enemmän oikealla puolella. Olo ollut tänään huono koko päivän ja nyt illalla lentänyt laatta. :depressed: 6+0

Mulla on alkanut olemaan aika paljon menkkajomoja. Ja nyt alkaa tää että kyttään koko ajan kun meen vessaan tuleeko verta :rolleyes:

Tänään oli monta kertaa lähellä etten oksentanut. :hungover: Otin eilen käyttöön vartalotyynyn ja nukuin niin paljon paremmin. En kyllä käsitä miten raskaus vaikutti tällä kertaa näin nopeasti nukkuma-asentoihin.

6+1

Kirjoitellaan nyt vähän oireistakin: menkkajomotuksia ei oo ollut 3päivään. Pelkkiä repäsykipuja. Enemmän oikealla puolella. Olo ollut tänään huono koko päivän ja nyt illalla lentänyt laatta. :depressed: 6+0
Tyhmä kysymys mutta miten tuntee menkkajomon ja repäisykivun eron?:bookworm:

Tyhmä kysymys mutta miten tuntee menkkajomon ja repäisykivun eron?:bookworm:

Yksilöllisiä toki nämä, mutta menkkajomo on sellaista vihlontaa ja pientä paineen tunnetta siellä sun täällä alamahaa ja repäisykipu on (kuten sanansamukaisesti) "repiviä" tuntemuksia yleensä jommalla kummalla puolella. Repäisykipua on vaikea selittää, mutta sen tietää, kun ekan kerran kokee omakohtaisesti...

Ja tyhmiä kysymyksiä ei ole, on vain kysymyksiä ja sitä varten on tämä vertaistukipoppoo täällä:wink

Takaisin