Löpinäketju

Niin ja on aika kissa-hiiri-leikkiä kun melkein joka kerta sykkeen löytyessä livahtaa dopplerin alta pois, löytyy välillä milloin mistäkin. Mut oon pistäny merkille että yleensä löydän sykkeen ihan bikinirajalta, välillä vähän ylempää.
 
Ei sanottu, mulla on nt-ultra vasta 31.03. mutta oon käynyt itse yksityisellä. Eka näinpitkälle asti saatu raskaus niin kaikki on uutta :) Jos osaan kuvaa tulkita niin uskoisin että on etuseinässä. Saattaa vauva olla jemmassa istukan takana... Mä koitan hakea lisää geeliä, voi olla tosiaan että sitä on liian vähän ja sentakia rätisee noin.
 
Löydän kans vaan omat sykkeet ja suhinat, mulla 10+4 nyt. Mut kaveri on aika pieni ja mulla on hieman vatsaakin, että aika sattuma jos löytyy. Olen kokeillut ihan häpyluun yläpuolelta ja vyötärölinjalta, joka kohdasta :hilarious:
 
Mä kuulin sen :excited001
Ihan just bikinirajan yläpuolella, anturin leveyden verran oikeelle napalinjasta. Kun painoin anturin pehmukkeeseen ja käänsin vähän kahvaa ulospäin, niin että anturi osoittaa sisällä keskemmälle.
Siellä se pieni puksuttaa :woot:
 
Mä kuulin sen :excited001
Ihan just bikinirajan yläpuolella, anturin leveyden verran oikeelle napalinjasta. Kun painoin anturin pehmukkeeseen ja käänsin vähän kahvaa ulospäin, niin että anturi osoittaa sisällä keskemmälle.
Siellä se pieni puksuttaa :woot:

Eiks ookki ihanaa :happy: Musta tuntuu että se sykkeen kuuleminen on tällä hetkellä maailman kaunein ääni, joka kerta rauhoittuu sitä kuunnellessa :joyful:
 
Aamulla kuului dopplerilla sydänäänet !! Ihanaa :)
Yllättävän korkealta kuului kun yleensä on nuo aiemmat kuuluneet ihan siitä häpyluun yläpuolelta- tämä nelonen on reippaasti ylempänä [emoji813]pink rv9+6
Mä ihmettelin samaa toissapäivänä, kun ekaa kertaa löysin sydänäänet [emoji848] Ennen oli myös kohtu taaksepäin kallellaan ja nyt kuulemma eteenpäin [emoji44]

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Mäkin sain kuulumaan. Sai kyllä aika pitkään etsiä. Onneksi löytyi lopulta, vaikka olin kyllä varautunut siihenkin, ettei kuulu vielä, kun tänään vasta 8+3. Jotenkin niin lohduttava ääni tämän kaaoksellisen maailmantilan keskellä.
 
Mä en löydä vieläkään doplerilla sykettä, nyt 11+4. Mut ultrassa käytiin tänään ja kaikki hyvin. Eli ei sais panikoida vaikkei näinkään myöhään kuulu. Mäkin oon ihan normaalipainoinen eli ei varmaan läskin takia jäisi kuulumatta.. :grin
 
Tänään saapui doppler postista enkä saanut nopealla yrityksellä kuuluviin. Rv 9+1 vasta, kohtu takana ja korkealla, istukka etuseinässä ja lisäksi rasvakerrosta riittää. :shifty: Ettei ihmekään mut oisin toivonu mielenrauhaa... :smiley-ashamed008
 
Huh, ekaa kertaa kolmeen-neljään viikkoon on ollut oikeastaan aika hyvä olo. Ei ole ollut yhtään etovaa tai pahaa oloa koko päivänä. Olen pystynyt lenkkeillä ja siivota huolella. Niin ihanaa, kun viime viikot olen ollut ihan raato enkä ole työpäivien lisäksi kyennyt yhtään mihinkään. Vähän tietysti hiipii mieleen ajatus, että pitäisikö tässä huolestua, kun näin yht’äkkiä olo helpottuu, mutta taisi tällaista olla viime raskaudessakin, että päivät oli erilaisia.
 
Mullakin loppui viikolla oireet jotenkin ihan kokonaan, mut ne kyllä palas parissa päivässä.. Ihmeellistä ja virkistävää oli se parin päivän "normaali" olo!
 
Nyt en kyllä tajua, kun Kelan sivuilla sanotaan että raskaustodistusta varten pitää käydä lääkärintarkastuksessa alkuraskaudessa, viimeistään viikolla 18. Meidän neuvolan aikataulussa ensimmäinen lääkärintarkastus on ajoitettu viikoille 26-28.. :bored:
 
Nyt en kyllä tajua, kun Kelan sivuilla sanotaan että raskaustodistusta varten pitää käydä lääkärintarkastuksessa alkuraskaudessa, viimeistään viikolla 18. Meidän neuvolan aikataulussa ensimmäinen lääkärintarkastus on ajoitettu viikoille 26-28.. :bored:

Sen raskaustodistuksen saa meillä ainakin terkkarilta tavallisella neuvolakäynnillä, meilläkin vasta loppuraskaudessa lääkärineuvola, ellei ongelmia.
 
Onko teidän vauvalla "työnimeä"?

Minä kutsun työnimellä "Janne". Pari viikkoa sitten mieheni tuli pienessä pierussa yöllä kotiin. Sitten siinä unissaan tuli ihan iholle, silitteli mun mahaa ja sanoi unissaan "on se Janne ihana". Siitä nimi Janne :p Voi olla että ultran jälkeen tyyppi saa hienomman nimen :grin
 
:hilarious::cool05:rolleyes::rolleyes::smug::rolleyes:Täälläkin on olo jo helpottanut pahoinvoinnin suhteen. Vatsa on valtava jo aamusta lähtien ja olen suosiolla siirtynyt äippä- vaatteisiin. Kaippa tämä neljäs jo näkyy heti ja olen aika pieni muutoin.

Ollaan kerrottu jo kaikille vauvasta :grin iltaisin kuunnellaan ääniä ennen nukkumaan menoa. Muutamana iltana on ollut jossain piilossa ettei olla kuultu, mutta seuraavana pv on jo taas kuulunut. Onhan nämä niin aikaiset viikot vielä äänille että en ole huolestunut jos on ollut jossain piilossa kuuntelu kerralla.

närästääkö muita? Sain somac reseptin kun ei tekisi enää mieli syödäkään mitään kun korventaa kurkkua.

meidän työnimi on vain ”hän” ja ”pieni ihminen”

ensi viikolla on np- ultra. Ihan eri fiilikset lähteä sinne kun viime syksynä, kun oli se kkm. Olossani tunsin ettei ole kaikki kohdallaan ja r-oireita ei ollut enää näillä viikoilla.

Rv10+5
 
Närästää ihan hulluna, ja monista ruuista, mistä närästää, tulee myös järkyt ilmavaivat. Varsinkin himoitsemani paprika on juuri tällainen.
Mulla pahoinvointi helpotti välillä yhdeksi päiväksi, mutta nyt ollaan taas normi etomisoloissa :depressed:. Mulla tosin vasta viikkojakin 9+1.
Äitiysvaatteet käytössä mullakin. Varsinkaan housuissa kun ei kestä yhtään, jos kiristää.
 
Sen raskaustodistuksen saa meillä ainakin terkkarilta tavallisella neuvolakäynnillä, meilläkin vasta loppuraskaudessa lääkärineuvola, ellei ongelmia.
Meillä ei oo kyl neuvolaakaan ennen sitä 18 viikkoa.. Mitenhän tarkkoja ne Kelassa on tuosta todistuksesta, pitäiskö soitella neuvolaan ja kysyä sen perään..
 
Meillä ei oo kyl neuvolaakaan ennen sitä 18 viikkoa.. Mitenhän tarkkoja ne Kelassa on tuosta todistuksesta, pitäiskö soitella neuvolaan ja kysyä sen perään..

Se sivu minkä ite löysin Kelan sivuilta sanoo "Kun raskaus on kestänyt vähintään 154 päivää eli noin 5 kuukautta, saat neuvolasta raskaustodistuksen. Tarvitset todistuksen, kun haet Kelasta äitiysavustusta ja äitiysrahaa." Onko joku eri juttu siis mihin tarvii aikaisemmin?
 
Mä sain sellaisen lapsiperheiden esitteen, jossa sanotaan näin:

"Jos uskot olevasi raskaana, ota yhteys kotikuntasi äitiysneuvolaan. Äitiysneuvolan palvelut ovat maksuttomia. Neuvolasta saat neuvoja raskausaikaa ja synnytystä varten. Lisäksi neuvolassa seurataan äidin ja lapsen terveydentilaa. Äidin täytyy käydä lääkärintarkastuksessa raskauden alussa, viimeistään 18. raskausviikolla. Tarkastuksessa saat raskaustodistuksen. Tarvitset todistuksen, kun haet Kelasta tukea. Voit hakea äitiysavustusta, kun raskaus on kestänyt 5 kuukautta. Voit valita äitiyspakkauksen tai 170 euroa. Äitiyspakkauksessa on hoitotarvikkeita ja vaatteita vauvalle."
 
Takaisin
Top