Maaliskuun löpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bluebe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niillä main, taitaa vähän riippua, missä käynti on. Minä soitin plussasta heti juurikin siksi, että taustalla on km ja kkm. Paremmin saan tarvittaessa apua ja tukea. Mut sulla taisi olla useampi onnistunutkin raskaus? :)

Juu on!
Yksi km ollut heti ekana, sitten tuli tyttö, sen jälkeen kaksi 2km ja 3v yritys. Sitten on tullut nämä kaksi, naps raskaaksi ja pyydissä kysyneet.
Kumpa kaikilla nyt pysyisi kyydissä :Heartbigred

Mähän siis testasin tiistaina vai keskiviikkona herkällä testillä ja se oli niin nega kun olla voi. No siihen asennoidun ja sovittiin miehenkin kans että alan nyt laihduttaan kun ärsyttää oma huono kunto ja olotila. No johan sitten yllärin antoikin lauantaina.

Nyt tässä sit pohdin että voisko sitä kuitenkin sitä diettiä aloittaa kun sen tilasin... :scratch eihän nyt sikiöön voi vaikuttaa herkuttomuus ja terveellinen ateria väli? :happy6 tosin sit se että saako tarpeeksi hiilarit päivässä.. Äeh..

Mähän siis testasin tiistaina vai keskiviikkona herkällä testillä ja se oli niin nega kun olla voi. No siihen asennoidun ja sovittiin miehenkin kans että alan nyt laihduttaan kun ärsyttää oma huono kunto ja olotila. No johan sitten yllärin antoikin lauantaina.

Nyt tässä sit pohdin että voisko sitä kuitenkin sitä diettiä aloittaa kun sen tilasin... :scratch eihän nyt sikiöön voi vaikuttaa herkuttomuus ja terveellinen ateria väli? :happy6 tosin sit se että saako tarpeeksi hiilarit päivässä.. Äeh..

Jollakin vhh-tyyppiselläkö meinasit? En usko, että laihdutus on hyvä idea, mutta maltillinen painonhallinta varmaan enemmän ku fiksua. Vähän termeillä kikkailua :hilarious: Itse ainakin tuon ekan miellän painokeskeisemmäksi ja radikaalimmaksi. Riippunee myös painon määrästä yms. Minä tiputin 10kg just ennen plussaa. Edelleen reilusti painoa on, mutta pyrin lähinnä siihen, että ei nousisi.

Laihduttaa ei saa, mutta järkevä syöminenhän on enemmän kuin suotavaa! :D tsekkaappa esim. Radi-äideille suositeltava ruokavalio! Siitä voi saada vinkkiä mikä on ainakin ihan sallittua. Mulla todettiin edellisessä raskaudessa Radi (raskausdiabetes) ja olin ruokavaliohoidolla. Paino tippui alkuraskaudesta, ja yhteensä mulle tuli painoa se vajaa 10kg, lapsi painoi 4,5kg ja loputkin jäi laitokselle. :)

Mä en oo onnistunut ikinä jättään mitään laitokselle :hilarious: mun tissit varmaan painaa sen 5kg kun Maito nousee. Ja turvotus on muutenkin aina kova.

Mä kans sain yhden poikkeusarvon sokerirasituksessa viimeks, sen 2h arvon. Saas nähdä miten nyt käy. :nailbiting: pitäneen kurkkia se radiruokavalio ja vähän yhdistellä ja miettiä.

Ylipainoa on paljon enkä kyllä jaksais ottaa yhtään ylimääräistä kiloa enään kannettavaa tähän varteen. Mutta mitäpä tälläistä nyt ressaamaan :Heartred

Mä en oo onnistunut ikinä jättään mitään laitokselle :hilarious: mun tissit varmaan painaa sen 5kg kun Maito nousee. Ja turvotus on muutenkin aina kova.

Mä kans sain yhden poikkeusarvon sokerirasituksessa viimeks, sen 2h arvon. Saas nähdä miten nyt käy. :nailbiting: pitäneen kurkkia se radiruokavalio ja vähän yhdistellä ja miettiä.

Ylipainoa on paljon enkä kyllä jaksais ottaa yhtään ylimääräistä kiloa enään kannettavaa tähän varteen. Mutta mitäpä tälläistä nyt ressaamaan :Heartred

mulla pomppas se eka paastoarvo jonkun tyyliin 0,2 muistaakseni.. :facepalm: Oli muutenkin ihan kummallinen ilta, meillä oli opiskelijoilla yökoulua ja olin illan valvojana ja siellä tietty mässäiltiin eri tavalla kuin kotona.. sitten vielä onnistuin taittamaan nilkkani, valvoin yön ja jouduin aamusta heti röntgeniin ja lääkärille, samalla sitten siellä sokeritestissä, hirveet kivut ja kauhee stressi. Harmitti kyllä, ois pitäny siirtää se sokerirasitus, mutta en jotenki älynny. Normisti mulla ei ois varmaan mikään arvo pompannu. Koko raskausaika sitten seurattiin niitä arvoja ja kaikki oli koko ajan ihan kunnossa. Sain siitäkin sitten ylimääräisen stressin aiheen vielä odotusajaksi. Nyt onneksi (ehkä) vähän viisaampi..

Mä olin tosi tarkka eka raskauden aikana painosta. Myös se Radi-diagnoosi vaikutti kyllä, mutta enemmän se oli semmosta ”haluan tehdä kaikki oikein ja suorittaa tämän äitiysasian niin kunnolla ja hyvin arvosanoin kuin voin”-ajattelua. Vasta vähän myöhemmin jotenkin tajus että ei helvetti sitä on ollu tyhmä! Että esim kaikki neuvolassa kerrottavat asiat eivät ole faktoja vaan NEUVOJA. Ja että se lapsi on se sun paras asiantuntija..

Ehkä siksikin on ihana olla uudestaan raskaana! Voi ottaa paljon rennommin koko asian ja yrittää nauttia tilanteesta kaikin mahdollisin tavoin niin paljon kuin se on mahdollista! Ilman suorituspaineita ja stressiä. Tämä siis ainakin suunnitelmissa! :smiley-angelic002:smiley-ashamed004

Kummasti se joka kerta on helpompaa ja nopeampaa, siis tämä raskausaika. Pää on kyllä ihan pehmeä, puhun asiat ristiin ja äeh. :wacky:

Mä oon jotenkin tosi rauhallinen tästä raskaudesta. Välillä sitä ihan unohtaa että on raskaana :grin Mutta parempi näin kun jatkuva stressi. Maanantaina onkin sitten varhaisultra, varmaan sitten konkretisoituu tämä raskaus :rolleyes: Rinnat on kipeät ja turvonneet edelleen, jää pian nykyiset rintsikat pieneksi :grin Kuvottavaa oloa oli viikon ajan mutta nyt se on loppunut. Alamahalla myös välillä pientä juilimista. Varmaan siksikin rauhallinen olo kun on oireita, vaikka eihän se mitään takaa :)

Mulla tuntuu edelleen et en oo ihan täysin sisäistänyt että oon raskaana. Eka raskaus kyseessä siis. Olo on suht normaali. Rinnat hieman kipeät ja alavatsassa melko lievää menkkamaista jonotusta hetkittäin. Etova olo tulee ja menee, mutta sekin kovin lievää.

Korona vähän stressaa, lähinnä koska omat työkuviot muuttuneet sen vuoksi. Päivät pidentyneet, työtehtävät lisääntyy ym. Oma jaksaminen pitemmän päälle mietityttää. . Päivä kerrallaan..

Freesias, mullakin kovin samanlaiset oireet ku sulla. Kuvotus tulee ja menee, tissit on kyllä välillä tosi kipeet, mutta aaltoilee päivän mittaan. Ja sit menkkatuntemuksia välillä.

Tiiättekö sen tunteen kun on kokoajan nälkä, muttei juuri tee mieli syödä :troll:

6+4 ja perjantaina ultra :love7

Mä olin kans sanonut miehelle ennen plussausta, että olis parempi jos keskittyisin nyt painon pudotukseen ja kunnon kohotukseen ennenkuin meinataan vauvaa. Mutta sovittiin kuitenkin ettei varsinaisesti laiteta yrittämistä tauolle ja kas kummaa olinkin sitten jo raskaana.
En haluis yhtään raskaampaa oloa kuin mitä jo valmiiksi on, mutta kyllähän se olo väkisinkin hankaloituu viimeistään sitten lokakuussa....kunhan nyt ei painoa tulis kovin paljoa lisää

Tosiaan toivottavasti päästään kaikki neuvolaan ja muutenkin tsemppiä kaikille että pysytään terveinä ja positiivisina näissä erikoisolosuhteissa. :Heartbigred:Heartbigred
Sit menee kyl tunteisiin jos on niin, että puoliso ei saa tulla ultriin jne :smiley-angry005

Harmittaa niin kovin kaverin puolesta jolla la 5 vk päästä (ensisynnyttäjä) ja puoliso saa olla synnytyksessä, mutta ei saa jäädä lapsivuodeosastolle. Virossa ei kuulemma sallita edes synnytyksessä tukihenkilöä. Ihan perseestä:smiley-angry007

Vois varmaan perustaa jonkun radi/ylipainoisten ryhmän kun meitä muutama tuntuu olevan. Olisko se kivempi sit tuolla salaisella puolella? :rolleyes:

Tänään tullut uutena ihan järjetön turvotus illasta. Oikeen sellanen että vatsassa vähän kivistää.. Ja näytän siltä kuin raskaus olisi jo vähintään puolessa välissä :hilarious: kohta varmaan joku työkaveri kysyy jo

Tänään tullut uutena ihan järjetön turvotus illasta. Oikeen sellanen että vatsassa vähän kivistää.. Ja näytän siltä kuin raskaus olisi jo vähintään puolessa välissä :hilarious: kohta varmaan joku työkaveri kysyy jo

Samoin täällä. Mun lenkkihousut ratkesivat, ehkä se kertoo kaiken olennaisen :hilarious:

Täällä myös ihan kauhee turvotus illalla! Ja kun se tuntuu tosi inhottavalta kun maha on niin pinkeä kun olla ja voi :banghead: Ja vatsa ei toimi kunnolla, varmasti sekin vaikuttaa turvotukseen. Nyt tajusin myös että kahvin juonti ja paha olo kulkee käsi kädessä. Kahvia en ole nyt pariin päivään juonut kun ei ole tehnyt mieli, tänään sitten kaveri kutsui kahville ja kupillisen jälkeen alkoi paha olo. Eli eipä tarvitse jatkossakaan kahvia juoda :grin

Takaisin