Raskaaksi 2019

Helena, aika hauska sattuma! Meidän tyttö on vielä syntynyt aika heinäkuun lopulla. Kovasti odottaa koulunalkua. :happy:
No meillä oli la 2.8, mutta syntyi käynnistettynä 17.8. Ei millään halunnut pihalle, vaikka oli tuskaisen kuuma
kesä enkä olisi yhtään kestänyt enempää :grin

Tiputteleeko teillä ennen menkkoja?
Täällä tänään kp 29 ja tippaillu, mut loppui kuin seinään, mut eiköhän ne menkat kurvaa kohta paikalle, oletus on et viimeistään 2pv sisällä. Mietin vaan mistähän tuo tiputtelu johtuu, kun ei aina sitä oo ollut. :meh:
mulla tiputtelee ja meillä aika samoissa kierto nyt. tänään tuli pyyhittäessä juuri kun olin tyylipuhtaan negan tehny (nyt 2 kiertoa putkeen ku testauskerran vessareissulla alkaa vuoto).
vuoto itsellä alkaa 1-2vrk tiputtelun jälkeen.
kiva olis tietää mistä tiputtelu johtuu mut en oo lähteny tutkituttamaan.. mulla vuotaa myös kun kovaa joutuu lykätä ulostetta.
sulla ei oo aiemmin tiputtanu?
toki joka kk toivon että se on sitä kiinnittymisvuotoa, mut ei oo vielä ollu.

Helenalle suuret voimahalit:Heartred

Kiva, että täällä voi jakaa ilot ja murheet hyvässä hengessä, kiitos siitä. :angelic::Heartpink

Mä en ymmärrä miksi menen kiusaamaan itseäni someen, kun siellä taas etusivulla pelkkiä vauvamahoja, synnytyksiä ja rakenneultrakuvia :scared001
Ihaniahan ne on, mutta sain taas aikaiseksi itselleni kunnon masiksen ja itkut piti taas tirauttaa :sad010
Äh, ehkä tää joskus tästä helpottuu, nyt vaan kaikki ympärillä tuntuu olevan raskaana ilman ongelmia :banghead:

:Heartpink
No meillä oli la 2.8, mutta syntyi käynnistettynä 17.8. Ei millään halunnut pihalle, vaikka oli tuskaisen kuuma
kesä enkä olisi yhtään kestänyt enempää :grin
kuulostaa ihan oman äitini puheelta. minä olin 16 päivää yli, tuskastuttavan kuuma kesä ja synnyin 17.8. 01: 35.
(pakko oli kommentoida)

zarar niiiiin samaa mietin ja kaikki tosiaan ympärillä raskaana. nojoo, täytyy yrittää miettiä että asiat voisivat olla huonomminkin vaikkei se aina lohdutakaan

mulla tiputtelee ja meillä aika samoissa kierto nyt. tänään tuli pyyhittäessä juuri kun olin tyylipuhtaan negan tehny (nyt 2 kiertoa putkeen ku testauskerran vessareissulla alkaa vuoto).
vuoto itsellä alkaa 1-2vrk tiputtelun jälkeen.
kiva olis tietää mistä tiputtelu johtuu mut en oo lähteny tutkituttamaan.. mulla vuotaa myös kun kovaa joutuu lykätä ulostetta.
sulla ei oo aiemmin tiputtanu?
toki joka kk toivon että se on sitä kiinnittymisvuotoa, mut ei oo vielä ollu.

Helenalle suuret voimahalit:Heartred

Kiitos vastauksistanne kaikille tasapuolisesti :)
Joo kaikki pitäs olla mulla Ok, mut tiputtelua on joissain kierrossa ollut välillä, mut sillon on kyllä hormoneissakin ollut jotain häikkää (tuossa km. raskaudessa tuli sitä, mut se olikin poikkeava raskaus) ja sit välillä on muulloinkin tippaillu, jos oviksen kanssa ollut ongelmia ja kun olin ylikuntoon itteni ajanut niin tätä esiintyi enemmän, kun hormonitoiminta meinas loppua tyystin ja loppuikin, niin siinä yhteydessä ollut aiemmin :facepalm: et ei niinkään uusi vaiva, mut lääkärille kun viimeeksi kerroin tästä niin sano et ei pitäs olla mitään vakavaa, harvinaisissa tilanteissa voi olla keltarauhasen vajausta, mutta ei uskonut vielä kohdallani olevan sitä. Sanoi, jos ei ala kuulua vuoden sisään raskautta ja jatkuu niin sitten tutkitaan lisää :bookworm:

Letrot aloitettu. Lyötiin eilen epävirallisesti hääpäivä ja juhlapäivät lukkoon:nailbiting: oltais varmaan varattu maistraattikin jo, mutta niiden varauslista ei ollut niin pitkälle auki. No toinen juhlapäivä vielä riippuu vähän siitä, että ollaanko sitten tyytyväisiä paikkaan/palveluihin:happy:

Onnea Nipa!

Täällä FSH nega ja ovis oli pakko tehdä myös koska aivan ihme kipupiikkejä oikealla eilen ja tänään välillä. En ymmärrä. Ei pitäis ovis olla viikkoon vielä.. mikä superovis tulossa :hilarious: tai sit joku mättää

Liitteet

• 20200303_064918.jpg
    20200303_064918.jpg
    24.1 KB · Katsottu: 206
Näinpä taas jännää unta. Mulla oli tunne että olin raskaana siinä, mut en päässyt tekemään testiä, ku en saanut rauhaa missään vaiheessa. Kuljin avaamaton liuskatesti taskussa. Sit mun äiti oliki jostain nostanut mun vanhan keskenmenneestä tehdyn positiivisen testin vessan lavuaarille ja olin ihan paniikissa että joudun nyt selittelemään asiaa ja en halunnut. Heitin ne vaan mitään sanomatta roskiin. Sit löysin keittiön pöydältä toisenkin testin, siinä oli haamuviiva. Se kuitenkaan ei vissiin ollut mun, en tiedä kenen se oli. Outo uni muutenkin, siinä oli kaikkea outoja yksityiskohtia :grin

Nyt alkaa taas ovulaatio-oireet olla hurjat. Ovis pitäs olla maanantaina.
Mullaki starttas eilen vähähiilarinen ruoka valio, jos sais nivelkivut sillä kuriin :rolleyes:

Näinpä taas jännää unta. Mulla oli tunne että olin raskaana siinä, mut en päässyt tekemään testiä, ku en saanut rauhaa missään vaiheessa. Kuljin avaamaton liuskatesti taskussa. Sit mun äiti oliki jostain nostanut mun vanhan keskenmenneestä tehdyn positiivisen testin vessan lavuaarille ja olin ihan paniikissa että joudun nyt selittelemään asiaa ja en halunnut. Heitin ne vaan mitään sanomatta roskiin. Sit löysin keittiön pöydältä toisenkin testin, siinä oli haamuviiva. Se kuitenkaan ei vissiin ollut mun, en tiedä kenen se oli. Outo uni muutenkin, siinä oli kaikkea outoja yksityiskohtia :grin

Nyt alkaa taas ovulaatio-oireet olla hurjat. Ovis pitäs olla maanantaina.
Mullaki starttas eilen vähähiilarinen ruoka valio, jos sais nivelkivut sillä kuriin :rolleyes:

No onpa uni! :wideyed::grin

Mites, olitko sä ennen vhh syönyt? Meinasitko miten alas hiilarit vetää? :) Mä mietin eilen, miten hassua, että ennen ihmettelin, miten voi syödä vhh/keto ja nyt kun siirryin raskautumiseen myötä ketolta vhh niin tuntuu haasteelta lisätä hiilareita :hilarious:

No onpa uni! :wideyed::grin

Mites, olitko sä ennen vhh syönyt? Meinasitko miten alas hiilarit vetää? :) Mä mietin eilen, miten hassua, että ennen ihmettelin, miten voi syödä vhh/keto ja nyt kun siirryin raskautumiseen myötä ketolta vhh niin tuntuu haasteelta lisätä hiilareita :hilarious:

Oon joskus aina välillä ollut, ennen esikoista ketoilin ja menin lähes nolla hiilareilla pitkän aikaa ja olo oli kyllä sillon mainio, mut en ihan siihen enää lähde :D Ketoosiin toki olis kiva joskus taas päästä, mut nyt meen sillä että jos tuottees on hiilarit alle 5/100g nii sitä saa vapaasti syödä :grin ja yli sen hiilarit nii vähän katsoen tilanteen mukaan. en sen tarkemmin ala laskemaan hiilareita per päivä.
Pääasiassa sokerit ja viljat pois. Katsotaan mitä tällä saa aikaiseksi :) olis tarkoitus saada lisää energiaa ja nivelkivut hallintaan,jos suinkin niihin voi vaikuttaa, vähän testi mielessä. Painoakin toki sais joku 5 kiloa tippua koska rantaloma lähestyy :grin tietty jos raskaudun nii sit varmaan höllään normaaliruualle.

Oon joskus aina välillä ollut, ennen esikoista ketoilin ja menin lähes nolla hiilareilla pitkän aikaa ja olo oli kyllä sillon mainio, mut en ihan siihen enää lähde :D Ketoosiin toki olis kiva joskus taas päästä, mut nyt meen sillä että jos tuottees on hiilarit alle 5/100g nii sitä saa vapaasti syödä :grin ja yli sen hiilarit nii vähän katsoen tilanteen mukaan. en sen tarkemmin ala laskemaan hiilareita per päivä.
Pääasiassa sokerit ja viljat pois. Katsotaan mitä tällä saa aikaiseksi :) olis tarkoitus saada lisää energiaa ja nivelkivut hallintaan,jos suinkin niihin voi vaikuttaa, vähän testi mielessä. Painoakin toki sais joku 5 kiloa tippua koska rantaloma lähestyy :grin tietty jos raskaudun nii sit varmaan höllään normaaliruualle.

Mulla myös kokemusta tuosta vhh- se on oikeasti tehokas tai ainakin mulle on ollut. :) Paino pysynyt sen kanssa tosi hyvänä, tosin juoksun kanssa on ehkä hiukan haastava, kun juoksen herkästi liian nollakaloreilla, laihdun liikaa ja hormonitoiminta häviää tai muuttuu. Saan toimimaan vaan, jos oon tosi tarkka, että muistan lisätä syömisiäni sitä mukaan kun treeni kasvaa. Mut viljatonta ja maidotonta pääasiassa noudattelen vieläkin, tosin voinut vaikuttaa nuo allergiat et on pakko noudattaa tota ja turvotukset häviää, kun ei syö niitä allergiaa aiheuttavia juttuja :hilarious:
Mut multa parani kyllä astma, lisärit, närästys ja hillitsi mm. selkäkipuja. :)

Tiputteleeko teillä ennen menkkoja?
Täällä tänään kp 29 ja tippaillu, mut loppui kuin seinään, mut eiköhän ne menkat kurvaa kohta paikalle, oletus on et viimeistään 2pv sisällä. Mietin vaan mistähän tuo tiputtelu johtuu, kun ei aina sitä oo ollut. :meh:

Mulla tiputtelee aina ja muistaakseni näin on aina ollut. Tiputtelu alkaa vähintään 3-4 päivää ennen menkkoja, mut voi olla viikkoakin ennen. Syytä en tiedä, voi kai olla endometrioosista johtuvaa, mut en sit tiedä (mulla ei oo kohdussa/munasarjoissa endoa, mutta muualla todennäköisesti on, ei ole todistettu). Oon syönyt siihen Terolutteja mut ne ei oo tiputteluun auttaneet. Mulla tiputtelee myös pitkään menkkojen jälkeen.

Täällä kp13, enpä oo tähän mennessä hirveästi uhrannut ajatusta yritykselle. Seksiä oli sunnuntaina kp11 ja miehen työreissun takia seuraavan kerran vasta perjantaina kp16. Pitää toivoa että ovis nyt osuis jotenkin järkevästi yrityksen kannalta ettei mene koko kierto hukkaan. Oon testaillut RFSU:lla, mutta pelkkää haaleaa pukkaa. Näillä testeillä en oo kyllä koskaan ovista saanut edes kiinni, joten en tiedä mitä järkeä niillä testailussa on. Mutta jospa sitä olis tällä kertaa just oikeaan aikaan pissimässä.

Hei te kenellä on endometrioosi, millaisia kipuja tai oireita se aiheuttaa ja miten se tutkitaan tai on teillä löydetty? :wideyed:

Hei te kenellä on endometrioosi, millaisia kipuja tai oireita se aiheuttaa ja miten se tutkitaan tai on teillä löydetty? :wideyed:

Mulla on tota tiputtelua, superrunsaat kuukautiset, yhdyntäkipua. Menkkakivut on kovat mut ei niin pahat mitä monella endopotilaalla, eikä onneks ole muulloin kuin menkkojen aikana. Koska ultralla ei mulla endoa näy, niin pitkään gynet sanoi mulle et tuskinpa kyseessä on endo. Viime gynekäynnillä se tyyppi ihan kysymättä ja yllätyksenä sisätutkimuksen aikana työnsikin sormen myös peräaukkoon (oli aika karua, toisaalta voi olla parempikin ettei sanonut sitä etukäteen :confused:) ja tunnusteli myös sieltä. Sanoi et kohtu vaikuttais olevan peräaukon puolelta jotenkin kiinnikkeinen. Tiedoissa lukee nyt "endometrioosi suspecta".

Mul on joku ihme juttu. Edelleen rinnat kipeet ja kivuliasta ja molemmat munikset kiristää ja jomottaa ja tuntuu. Uskon että mul irtoo kystia kesäksi nyt ku on niin lämmintä. Se saa mun kystat liikkeelle ja sit tuleekin superovis... Huoh. Noh, eiköhän tämä tästä vielä helpota

Voimia Helenalle, toivottavasti teidän kurja tilanne lähtisi helpottumaan :Heartred

ja onnea plussailusta, marraskuisten super aalto senkun jatkuu!!! :notworthy

Omaa napaa: Tänään tiistaina FF-appin mukaan dpo1 (digiovis plussa sunnuntaina), ja voi apua tätä kehon tunnustelua :hilarious: Ovis tuli hyödynnettyä monena päivänä tuossa sen ympärillä, joten siitä ei ainakaan pitäisi jäädä kiinni. Seuraavista päivistä/viikoista tulee niiiiiiin pitkät ja aivan varmasti keksin miljoona ”raskausoiretta” itselleni... Tänään jo kävi mielessä, että milläköhän dpo:lla sitä aikaisintaan voisi testata :laughing021 Mistä ihmeestä tähän löytää malttia itselleen?? :smiley-angelic006 Jotenkin into heräsi ihan uudelle tasolle, kun sai ekaa kertaa sitten syyskuun kkm jonkun merkin siitä, että keho ehkä toimii vihdoin. Piinaviikot here I come! :excited001

Mulla on tota tiputtelua, superrunsaat kuukautiset, yhdyntäkipua. Menkkakivut on kovat mut ei niin pahat mitä monella endopotilaalla, eikä onneks ole muulloin kuin menkkojen aikana. Koska ultralla ei mulla endoa näy, niin pitkään gynet sanoi mulle et tuskinpa kyseessä on endo. Viime gynekäynnillä se tyyppi ihan kysymättä ja yllätyksenä sisätutkimuksen aikana työnsikin sormen myös peräaukkoon (oli aika karua, toisaalta voi olla parempikin ettei sanonut sitä etukäteen :confused:) ja tunnusteli myös sieltä. Sanoi et kohtu vaikuttais olevan peräaukon puolelta jotenkin kiinnikkeinen. Tiedoissa lukee nyt "endometrioosi suspecta".

Okei, kiva kun vastasit. :)
Mun äidillä todettu myooma ja endon kaltaista muutosta vatsakalvolla vasta vaihdevuosi iässä, olleet sillä kuulemma lääkärin mukaan jo nuoresta :grin niin siks mä mietin, et voikohan olla mitään sellasta itselläni, tosin sillä ei löytynyt ultrassa ikinä mitään vaan laparoskopiassa sitten todettiin tuo :wideyed:
Toisaalta voihan nää yhdyntäkivut, joita ollut aina, tihkuttelu, pitkät ja epäsäännölliset kierrot, kipuilut ja pahoinvointi johtua monesta muustakin :grin pitäs varmaan gynellä käydä niin kun näin muutenkin selvittelemässä tilannetta niin ei tarvis arvailla. Onko teillä endoilla voimakkaita kuukautisoireita, vatsan sekaisuutta, pahoinvointia ja kipuja? Musta siis toisinaan tuntuu et oon menkkojen aikaan sen 3päivää työkyvytön kalpea rätti, mut mulle se on niin normaalia et oon ajatellut et muillakin :grin

Okei, kiva kun vastasit. :)
Mun äidillä todettu myooma ja endon kaltaista muutosta vatsakalvolla vasta vaihdevuosi iässä, olleet sillä kuulemma lääkärin mukaan jo nuoresta :grin niin siks mä mietin, et voikohan olla mitään sellasta itselläni, tosin sillä ei löytynyt ultrassa ikinä mitään vaan laparoskopiassa sitten todettiin tuo :wideyed:
Toisaalta voihan nää yhdyntäkivut, joita ollut aina, tihkuttelu, pitkät ja epäsäännölliset kierrot, kipuilut ja pahoinvointi johtua monesta muustakin :grin pitäs varmaan gynellä käydä niin kun näin muutenkin selvittelemässä tilannetta niin ei tarvis arvailla. Onko teillä endoilla voimakkaita kuukautisoireita, vatsan sekaisuutta, pahoinvointia ja kipuja? Musta siis toisinaan tuntuu et oon menkkojen aikaan sen 3päivää työkyvytön kalpea rätti, mut mulle se on niin normaalia et oon ajatellut et muillakin :grin

Tämähän se on kun nää alakerran vaivat voi johtua niin sadasta eri x syystä:arghh: mulla on vuotanut yli vuoden aina ovulaatiosta kuukautisten alkuun, eikä siihenkään mitään syytä ole löytynyt. Sullakin tota urheilutaustaa (?) niin tuli mieleen, että voiko olla että yhdyntäkivut vois johtua ylikireistä lantionpohjan lihaksista? Kyllä kumminkin gynellä voi aina käydä. Kyllä ne siellä kokeilee kohtua ja sen liikkuvuutta, jos on jotain selkeitä kiinnikkeitä niin kai tuntuvat (?).

Takaisin