Niin jännääKiitos kaikki
Ehdin käydä kaupassa. Herkkä RFSU polttaa vessan kaapissa. Vaikka tiedän, ettei sitä ole järkevää tehdä enää illalla, niin silti yritän nyt hetken olla pissalla käymättä :bag:
Saa nauraa![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Niin jännääKiitos kaikki
Ehdin käydä kaupassa. Herkkä RFSU polttaa vessan kaapissa. Vaikka tiedän, ettei sitä ole järkevää tehdä enää illalla, niin silti yritän nyt hetken olla pissalla käymättä :bag:
Saa nauraa![]()

Voi apua, en tarkoittanut tuottaa lisästressiä :bag: Sitä vain mietin että lääkitäänkö sitä limakalvoa jotenkin muutenkin kuin pelkällä progella, sehän vois just tässä tilanteessa olla vaan hyväksi? Kun näin maallikon mielestä sitä limistä pitää stimuloida jo ennen siirtoa, eihän se tajua itsekseen mitään tehdä jos koko kierto on lääkkeillä pyöritetty.
Onneksi lääkkeitä on maa täynnä ja annostuksia voi muokata yksilöllisesti. Ihan varmasti sulle toimiva limakalvo saadaan aikaiseksi :)
Niin jännää![]()
Noniin, keskenmeno vahvistui tuomioksi. Nyt pitäisi olla 7+4, niin kohdussa näkyi ruskuaispussi, keltarauhanen mutta ei enää sikiökaikua, mikä hämärästi vielä viime torstaina näkyi. Ensimmäinen lääke otettu ja keskiviikkona tyhjennysnappi naamaan. Kyllähän sai taas itkeä sairaalassa mielin määrin, varsinkin kun mies ei tällä kertaa tullut mukaan. Onneksi hän on mun kanssa keskiviikon kotona. Katsotaan koko päivä Netflixiä ja syödään jäätelöä ja pakastepizzaa - tai siis ainakin lasten hoitopäivän ajan.
Yllättävän rauhallisin mielin olen jatkoa ajatellen, vaikka vielä viime viikolla ajattelin että yritys loppui tähän. Lääkäri ultrasi kohdun hyyyyvin tarkkaan (oli muutenkin ihanan empaattinen, sanoi monesti että sano vaan jos tekee liian tiukkaa kun itkeä pillitin siinä koivet auki) ja sanoi, että kaikki on hyvin normaalisti eikä mitään poikkeavaa näy. Meinasi, että nyt on ollut vain huonoa tuuria ja hyvin todennäköisesti kolmannen raskauden pitäisi edetä normaalisti. No, niinhän ne sanoi, että toinen peräkkäinen keskenmeno on harvinaista, mutta silti mieli jotenkin rauhoittui. Toivon vaan, että pystyn jatkamaan yritystä ilman stressiä kiertopäivistä ja ovulaatiosta ja muusta. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän, mutta eipä se stressi nytkään ole haluttua tulosta tuonut.
Jospa tämän oman tilanteen rauhoittumisen myötä pystyy hiljalleen palaamaan muidenkin tarinoiden ääreen. Tasapuoliset tsempit kaikille!
Ihana silti kuulla, että olet saanut hyvää hoitoa! Ja sekin, ettei mitään poikkeavaa ole. Millon sä testaat??
Katotaan nyt miten pää kestää
Niinno itsehän näitä asioita täällä aloitin märehtimään :bag: En voi muuta kuin toivoa, että se että koko kierto on lääkkeellinen eikä omat hormonit juuri vaikuta saisi sitten ne lugetkin toimimaan..en tiedä toki millä mekanismilla mutta. Mutta eihän loppukiertoon ole nykyisinkään olemassa muita lääkkeitä kuin terot/luget ja hcg-pistokset (gonapeptyl ta ovitrelle). Toisaalta eikai noi lähtis edes hoitoihin jos se tiedettäis ettei ole mahdollisuutta onnistua. Tai en kai voi olla ensimmäinen kymmenien vuosien sisään jolla tälläinen ongelma (?) toisaalta edellinen lääkäri ei ollut törmännyt moiseen että ovis muka tapahtunut ja sit limis tollanen :bag: en tiedä tuun hulluksi kun mietin mutta samaan aikaan en pysty työntämään sivuunkaan näitä ajatuksia.
Mä sanoin tota samaa mulle on normaalia ollu aina nukkua 10h yai jos nukun joskus päikköärit ja herään 7 voin käydä 11 yö unille ja nukkuu 8-10h mä nukun paljon ja pääsen kyllä aina töihin ja tykkään hitaista aamuista se on normaalia...Ei mullakaan kyllä oikein oireita oo... Paitsi no kylmä mulla on lähes aina ja välillä väsymystä. Tuo väsymyksen arviointi on vaan aika hankalaa, kun ei ole oikein mitään mihin verrata. Mikä on normaali määrä väsymystä? Ei mulla ole ongelmaa jaksaa käydä töissä ja jaksan harrastaa liikuntaakin, mutta välillä on aika vetämätön olo eikä kauheasti mitään ylimääräistä meinaa aina jaksaa. Välillä on kyllä toisaalta hyvinkin energinen olo.
Noo tuskin tänään kun digin herkkyys on se 25mlu, vaikkakin niiden sivuilla lukee, että voi tehdä 5 päivää ennen menkkoja. Että siinä ja siinäKatotaan nyt miten pää kestää
edit: n. 65% mahis saada oikee positiivinen
Oliks meillä muuten sama dpo? 
Onhan niitä vaikka mitä, noi vaan on niitä yleisimpiä. Mulla esim tuoresiirrossa oli tukena luget, pregnyl, gonapeptyl ja estradot, joka on estrogeeniä.
Ja mulla oli vaan luget. Monilla on ollut kiinnittymiseen jotain tueksi mut ei täällä ainakaan sellaisesta edes puhuttu.
Noo tuskin tänään kun digin herkkyys on se 25mlu, vaikkakin niiden sivuilla lukee, että voi tehdä 5 päivää ennen menkkoja. Että siinä ja siinäKatotaan nyt miten pää kestää
edit: n. 65% mahis saada oikee positiivinen
Gonapeptylistä en ole varma. Muistaakseni siellä ei lukenut että se näkyisi raskaustestissä.. Voin kyl muistaa väärin. Ovitrellessa taas lukee ja se mulla oli irrotuspiikkinä.
Oliko estrogeenitkin loppukierrossa?
Joo, siirtopäivästä eteenpäin käytin.
Gonapeptyl ei oo hcg:tä, vaan gonadotropiini, eli vähentää lh:ta ja fsh:ta. Sitä käytetään sekä irrotuspiikkinä, että tukemaan kiinnittymistä. Eli voidaan käyttää ennen punktiota ja sen jälkeen. Näin oli mulla viimeksi, pregnyl oli hcg.

nyt siis dpo10mul ei oo ikin tullu ja luonnossa näyttää mun mielestä vaaleenpunaseltaViivi92, näen viivan mutta se näyttää harmaalta. Eikö nää anna aika usein viivanpaikan?