Raskaaksi 2019

Iskihän ne PMS-huutoraivot päälle, vajaa viikko menkkoihin. Koko aamupäivä tuntuu olleen lasten kanssa pelkkää huutoa ja hampaiden kiristelyä, vaikka kivasti saatiin tehtyä yhdessä mokkapalojakin. Äsken lapset meni ilman päiväsatua riidan jälkeen nukkumaan. Ja mä itken sohvalla miten kamala, epäonnistunut ja huono äiti mä olen, kun en osaa hillitä itseäni :sad001 samalla itkettää sekin, kun näiden kiukkujen myötä tietää menkkojen alkavan ens viikolla ja taas on yks kierto mennyt hukkaan. :sorry:
 
Elisen dpo 4 lupaava paineen tunne kohdussa kadonnut. Mieli tekee vain tepposia. Kun oikeen kovin toivoo, niin kovin myös kuvittelee:p
 
Kp10 ja hymy päällä digissä, pöh jo nyt, kun viimeksi oli sentään kp12, eilenaamulla ei näyttänyt olevan koholla vielä lainkaan. Miehellä oli eilen tyhy-ilta ja krapulainen talletus tehtiin aamulla, kun olin itse vireessä :grin Sielläpä ne myrkytetyt siimahännät nyt sitten toikkaroi :wink

Mutta tosissaan odotan, että jos ensi kierrossa onnistuisi ajoitus kohdalleen 3. inssen suhteen, ja päästäisiin vihdoin hoidoissa eteenpäin :angelic:Kalenteria on miehen kanssa tarkkailtu eikä vielä ole niinkään varmaa, näkee sitten kun kierto starttaa :bookworm: :pompus:
 
Kp 1 tänään, ei voi enää erehtyä. Edellinen kierto siis 51 päivää.

Mua ahdistaa nyt melkoisesti tulevan ivf:n aikataulu. Lääkärin soittoaika on helmikuun ekalla viikolla, olen puheista ymmärtänyt että tää olis sellanen että käskee sitten ilmoittautua hoitoon seuraavasta kierrosta. Optimistisellakin kierrolla se menee mulla maaliskuulle.

Esikoisen haasteita aiotaan myös tutkia tässä keväällä viikon osastojaksolla. En tiedä vielä aikataulua, mutta monet tahot on puhuneet maaliskuusta. Ja mua siis pelottaa että nää osuisi samaan aikaan. Miten hitossa vietän esikoisen kanssa viikon kotikaupungin sairaalassa ja käyn samalla Kuopiossa? Olis edes toisen aikataulu varmasti tiedossa, niin pystyisi ehkä säätämään toista.

Varmaan turhaa joo tätä miettiä, kun en tiedä pääseekö ivf:ään näin nopeasti, vai käskeekö lääkäri ilmoittautua hoitoon syyskuussa. Enkä todellakaan tiedä milloin mun seuraava kierto alkaa, voi hyvin venyä vaikka minne. Eikä tuo neuropolikaan millään turbovaihteella ole toistaiseksi toiminut, ihan hyvin nääkin tutkimukset voi siirtyä myöhempään kevääseen.

Ahdistaa silti :bag: koska jos joku voi mennä pieleen, se myös varmasti menee.
 
Mulla on menkat päättänyt jäädä tulematta ilmeisesti. Ei tipan tippaa näy ei ja mulla on pcos eli ei ton estrogeenin kanssa ongelmia pitäisi olla ja nyt viikonlopun odotan et mikä ihme mulla on ja jos ei nyt vkloppuna ala niin suoraan lääkäriin. Katsoin ihan kaikki progekierrot ja se yks jonka jälkeen kesti 4päivää menkkojen tulla oli kun olin syönyt vahingossa vain 9 ja kymmenes oli unohtunut. Eli 4 päivän sisään vikasta pillerist.

Plussais nyt joku täällä :Heartred
 
Täällä nyt kaikkea dpo 6-8 välillä. Nuha, tissit arat ja turvonnu. Niin ne oli viime kierrossaki. Tosin nyt alko kuiva kausi kääntymään kosteemmaks, viime kierrossa olin sahara oviksen jälkeen :jimlad:
 
Täällä nyt kaikkea dpo 6-8 välillä. Nuha, tissit arat ja turvonnu. Niin ne oli viime kierrossaki. Tosin nyt alko kuiva kausi kääntymään kosteemmaks, viime kierrossa olin sahara oviksen jälkeen :jimlad:
Mulla oli myös sahara nyt ollut ihan kaikkea muuta. Oireita mulla kyl ei oo mitään mut ahdistava olo kun ei ees tuhrua tullut yhtään.. lämmöt on edelleen koholla ja vilkkaat unet. Lähinnä mä nyt pelkään jotaki menopausia koska mul on aina tullut tosta heti menkat nyt ei ja sit Google pelottelee ku testiin ei tullut kuin ihan viivanpaikka joka sinertää valoa vasten eli nega.

Sullehan tulee kohta plus ja toivon että pysyvä plus :Heartred
 
Heipsan.

Täällä kp11 kai. Miehelle tällä viikolla soitti joku lääkäri, joka sanoi tietokonetomografian perusteella, että yksi imusolmuke on suurentunut ja keuhkoissa näkyi jotain. Ei kuitenkaan tuosta keuhkojutusta ollut huolissaan. Halusivat tsekata, onko etäpesäkkeitä. Viimeisin lausunto postista sisälsi maininnan pahanlaatuinen kasvain..kukaan ei tästä ole ääneen puhunut. Ensi ti joku soittoaika ja to mun pitää mennä Tayssiin mukaan kuuntelemaan sädehoidon suunnittelua. Nukun huonosti ja hermot on kireellä. Katotaan nyt, miten käy.

Taitaa jäädä vauva enää haaveeksi, kun nyt tuon miehen sais terveeksi.
 
Heipsan.

Täällä kp11 kai. Miehelle tällä viikolla soitti joku lääkäri, joka sanoi tietokonetomografian perusteella, että yksi imusolmuke on suurentunut ja keuhkoissa näkyi jotain. Ei kuitenkaan tuosta keuhkojutusta ollut huolissaan. Halusivat tsekata, onko etäpesäkkeitä. Viimeisin lausunto postista sisälsi maininnan pahanlaatuinen kasvain..kukaan ei tästä ole ääneen puhunut. Ensi ti joku soittoaika ja to mun pitää mennä Tayssiin mukaan kuuntelemaan sädehoidon suunnittelua. Nukun huonosti ja hermot on kireellä. Katotaan nyt, miten käy.

Taitaa jäädä vauva enää haaveeksi, kun nyt tuon miehen sais terveeksi.

Voi Helena, kaikki lämpimät ajatukset teille ja hurjasti voimia arkeen. Niin kamalien ja isojen asioiden keskellä nyt olette:Heartred
 
Kp 1 tänään, ei voi enää erehtyä. Edellinen kierto siis 51 päivää.

Mua ahdistaa nyt melkoisesti tulevan ivf:n aikataulu. Lääkärin soittoaika on helmikuun ekalla viikolla, olen puheista ymmärtänyt että tää olis sellanen että käskee sitten ilmoittautua hoitoon seuraavasta kierrosta. Optimistisellakin kierrolla se menee mulla maaliskuulle.

Esikoisen haasteita aiotaan myös tutkia tässä keväällä viikon osastojaksolla. En tiedä vielä aikataulua, mutta monet tahot on puhuneet maaliskuusta. Ja mua siis pelottaa että nää osuisi samaan aikaan. Miten hitossa vietän esikoisen kanssa viikon kotikaupungin sairaalassa ja käyn samalla Kuopiossa? Olis edes toisen aikataulu varmasti tiedossa, niin pystyisi ehkä säätämään toista.

Varmaan turhaa joo tätä miettiä, kun en tiedä pääseekö ivf:ään näin nopeasti, vai käskeekö lääkäri ilmoittautua hoitoon syyskuussa. Enkä todellakaan tiedä milloin mun seuraava kierto alkaa, voi hyvin venyä vaikka minne. Eikä tuo neuropolikaan millään turbovaihteella ole toistaiseksi toiminut, ihan hyvin nääkin tutkimukset voi siirtyä myöhempään kevääseen.

Ahdistaa silti :bag: koska jos joku voi mennä pieleen, se myös varmasti menee.

Tiedän tunteen! Mua on myös stressannu syksystä asti jos tai kun ivf ja toinen tärkeä projekti osuu just päällekkäin ja kummastakaan en voi kovin etukäteen tietää aikatauluja:sour: pitää vaan toivoa parasta ettei osu pahoin päällekkäin tai sit et saa sumplittua toisen projektin aikatauluja lyhyelläkin varoitusajalla jotenkin.. Mut siis vau! Että hoitoon voi päästä heti ilmoittautumaan! :wideyed: meitähän on sit mahdollisesti kolme ivf-piinailijaa samoihin aikoihi :woot:
 
Heipsan.

Täällä kp11 kai. Miehelle tällä viikolla soitti joku lääkäri, joka sanoi tietokonetomografian perusteella, että yksi imusolmuke on suurentunut ja keuhkoissa näkyi jotain. Ei kuitenkaan tuosta keuhkojutusta ollut huolissaan. Halusivat tsekata, onko etäpesäkkeitä. Viimeisin lausunto postista sisälsi maininnan pahanlaatuinen kasvain..kukaan ei tästä ole ääneen puhunut. Ensi ti joku soittoaika ja to mun pitää mennä Tayssiin mukaan kuuntelemaan sädehoidon suunnittelua. Nukun huonosti ja hermot on kireellä. Katotaan nyt, miten käy.

Taitaa jäädä vauva enää haaveeksi, kun nyt tuon miehen sais terveeksi.

On kyllä kurja jos asioita ei toisaalta kerrota empaattisesti suoraan vaan saa lukea paperista ja miettiä yksin asioita ja kysymyksiä :depressed: Voimia sinne :Heartbigred
 
Mites paljon teidän talouksissa harrastetaan k-18? Onko sun mielestä liikaa, liian vähän, sopivasti tai jotain muuta? Tuli lähinnä mieleen, kun on tässä kierrossa tehnyt jotenkin ennätyspaljon mieli.

Nytkin vois, mut ei viitti enää rasittaa tota mies rukkaa kolmatta päivää putkeen:hilarious: sil oli jo eilen niin tiukkaalaughing6
 
Tiedän tunteen! Mua on myös stressannu syksystä asti jos tai kun ivf ja toinen tärkeä projekti osuu just päällekkäin ja kummastakaan en voi kovin etukäteen tietää aikatauluja:sour: pitää vaan toivoa parasta ettei osu pahoin päällekkäin tai sit et saa sumplittua toisen projektin aikatauluja lyhyelläkin varoitusajalla jotenkin.. Mut siis vau! Että hoitoon voi päästä heti ilmoittautumaan! :wideyed: meitähän on sit mahdollisesti kolme ivf-piinailijaa samoihin aikoihi :woot:

Näin oon käsittänyt. Kaikki tutkimukset on jo kertaalleen tehty, eikä niitä ole mieltä uusia. Kaikki osapuolet sitä mieltä, että heti ivf eikä mitään lievempiä ensin. Infektioverikokeisiinkiin laittoivat jo, ja ne tosiaan on vaan sen kolme kuukautta voimassa.

Mutta saa sit nähdä mikä on todellisuus :confused2
 
KETJUSSA AKTIIVISESTI JA EPÄTOIVOISESTI KUUMEILEVAT

Wusti91 /
29/ esikoinen toiveissa /ya 6/17/ tm 1/18 /kp28-33

Elisa / 26 / toinen haaveissa / ya 2018 / PCO / tammikuussa 2020 eka letrozol-kierto

smoothie. /31/ ensimmäinen haaveissa /ya 3/18 /1. ivf kevät20

jannn /33/ esikoinen toiveissa /ya 9/18 /km 3/19

Hillis /29/ ensimmäinen haaveissa /ya 10/18 / OI-hoidot 12/19 alkaen

Aida* /37/ toinen toiveissa /ya11/18 /hoidot aloitettu 1/20

Nipanderi /33/ toka toiveissa /ya 12/18/ vuotohäiriöitä/ hoidot alkamassa

Tepsu19 /35/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ 28-30pv

Koirankorva /25/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ tm 1/19, km 4/19, tm 10/19

Crocus / 40+/ ya 2018 /luomu

Sammie// 32// esikoinen// ya 2/19// km 4/19, kkm 12/19// kierto keskimäärin 35 pv // herttamainen kohtu

tiinao_O /30/ kolmas toiveissa /ya 5/2019 /kkm 10/19

Jukkapalmu23 / 23/ esikoinen toiveissa /ya 5/19/ kp 28-30pv

dimou / 30 / toinen / ya 5/19 / pco? / IVF keväällä 20

Alcyone / 43 / toinen toiveissa / ya 4/19, kkm 8/19 / kp 28-32

Persimon2/ 30 / Toinen(kolmas) / ya 5/19 / kku 3/19 / kk 10/19 / kierto n. 25 pv

Turvonnut / 31 / toinen haaveissa / ya 6/19 / kkm 12/19/ kp ennen km 30

Nyytti / 39 / neljäs haaveissa / ya 6/19 / kp 26-29pv

MrsCherry(?) / 32 / ensimmäinen kuumeilussa / ya 6/19 / kkm todettu 9/19 (vko 12) / kierto sekaisin kkm jäljiltä

turotus / 21 / toinen toiveissa / tjot 7/19

Jesbe / 29 / esikoinen haaveissa /ya 2014, uudelleen syksyllä 2019 /km,kkm,tm /kierrot 25-35

Tiarella /26 / kolmas haaveissa / ya 12/19 / kp?
 
Täällä nyt kaikkea dpo 6-8 välillä. Nuha, tissit arat ja turvonnu. Niin ne oli viime kierrossaki. Tosin nyt alko kuiva kausi kääntymään kosteemmaks, viime kierrossa olin sahara oviksen jälkeen :jimlad:
mäkin rupesin miettimään et eikös oviksen jälkeen yleensä mullakin ole ollu kuiva ku mikä, mut nyt kyl on kosteutta ilmassa. dpo ~9.
toiveajattelya itellä. rinnat ei oo oudot, mut ei mulla koskaan ole tisseissä tuntunu (muutaku tummentunu myöhemmässä vaiheessa).
 
Mites paljon teidän talouksissa harrastetaan k-18? Onko sun mielestä liikaa, liian vähän, sopivasti tai jotain muuta? Tuli lähinnä mieleen, kun on tässä kierrossa tehnyt jotenkin ennätyspaljon mieli.

Nytkin vois, mut ei viitti enää rasittaa tota mies rukkaa kolmatta päivää putkeen:hilarious: sil oli jo eilen niin tiukkaalaughing6

Meillä on hyvin kausiluontosta. Sanotaanko, että keskiarvo vois olla 3krt viikko. Välillä voi olla viikko ilman, välillä useemmin.
 
KETJUSSA AKTIIVISESTI JA EPÄTOIVOISESTI KUUMEILEVAT

Wusti91 /
29/ esikoinen toiveissa /ya 6/17/ tm 1/18 /kp28-33

Elisa / 26 / toinen haaveissa / ya 2018 / PCO / tammikuussa 2020 eka letrozol-kierto

smoothie. /31/ ensimmäinen haaveissa /ya 3/18 /1. ivf kevät20

jannn /33/ esikoinen toiveissa /ya 9/18 /km 3/19

Hillis /29/ ensimmäinen haaveissa /ya 10/18 / OI-hoidot 12/19 alkaen

Aida* /37/ toinen toiveissa /ya11/18 /hoidot aloitettu 1/20

Nipanderi /33/ toka toiveissa /ya 12/18/ vuotohäiriöitä/ hoidot alkamassa

Tepsu19 /35/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ 28-30pv

Koirankorva /25/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ tm 1/19, km 4/19, tm 10/19

Crocus / 40+/ ya 2018 /luomu

Sammie// 32// esikoinen// ya 2/19// km 4/19, kkm 12/19// kierto keskimäärin 35 pv // herttamainen kohtu

Alcyone / 43 / toinen toiveissa / ya 4/19, kkm 8/19 / kp 28-32

tiinao_O /30/ kolmas toiveissa /ya 5/2019 /kkm 10/19

Jukkapalmu23 / 23/ esikoinen toiveissa /ya 5/19/ kp 28-30pv

dimou / 30 / toinen / ya 5/19 / pco? / IVF keväällä 20

Persimon2/ 30 / Toinen(kolmas) / ya 5/19 / kku 3/19 / kk 10/19 / kierto n. 25 pv

Turvonnut / 31 / toinen haaveissa / ya 6/19 / kkm 12/19/ kp ennen km 30

Nyytti / 39 / neljäs haaveissa / ya 6/19 / kp 26-29pv

MrsCherry(?) / 32 / ensimmäinen kuumeilussa / ya 6/19 / kkm todettu 9/19 (vko 12) / kierto sekaisin kkm jäljiltä

turotus / 21 / toinen toiveissa / tjot 7/19

Jesbe / 29 / esikoinen haaveissa /ya 2014, uudelleen syksyllä 2019 /km,kkm,tm /kierrot 25-35

Tiarella /26 / kolmas haaveissa / ya 12/19 / kp?


Taas olen tämän listan kimpussa, sori :shy: Siirsin itseni oikeaan paikkaan ajatellen yrittämisen aloitusajankohtaa.
 
KETJUSSA AKTIIVISESTI JA EPÄTOIVOISESTI KUUMEILEVAT

Wusti91 /
29/ esikoinen toiveissa /ya 6/17/ tm 1/18 /kp28-33

Elisa / 26 / toinen haaveissa / ya 2018 / PCO / tammikuussa 2020 eka letrozol-kierto

smoothie. /31/ ensimmäinen haaveissa /ya 3/18 /1. ivf kevät20

jannn /33/ esikoinen toiveissa /ya 9/18 /km 3/19

Hillis /29/ ensimmäinen haaveissa /ya 10/18 / OI-hoidot 12/19 alkaen

Aida* /37/ toinen toiveissa /ya11/18 /hoidot aloitettu 1/20

Nipanderi /33/ toka toiveissa /ya 12/18/ vuotohäiriöitä/ hoidot alkamassa

Tepsu19 /35/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ 28-30pv

Koirankorva /25/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ tm 1/19, km 4/19, tm 10/19

Crocus / 40+/ ya 2018 /luomu

Helena80/ 39/ neljäs/ ya 1/19/ kierto 28-32

Sammie// 32// esikoinen// ya 2/19// km 4/19, kkm 12/19// kierto keskimäärin 35 pv // herttamainen kohtu

Alcyone / 43 / toinen toiveissa / ya 4/19, kkm 8/19 / kp 28-32

tiinao_O /30/ kolmas toiveissa /ya 5/2019 /kkm 10/19

Jukkapalmu23 / 23/ esikoinen toiveissa /ya 5/19/ kp 28-30pv

dimou / 30 / toinen / ya 5/19 / pco? / IVF keväällä 20

Persimon2/ 30 / Toinen(kolmas) / ya 5/19 / kku 3/19 / kk 10/19 / kierto n. 25 pv

Turvonnut / 31 / toinen haaveissa / ya 6/19 / kkm 12/19/ kp ennen km 30

Nyytti / 39 / neljäs haaveissa / ya 6/19 / kp 26-29pv

MrsCherry(?) / 32 / ensimmäinen kuumeilussa / ya 6/19 / kkm todettu 9/19 (vko 12) / kierto sekaisin kkm jäljiltä

turotus / 21 / toinen toiveissa / tjot 7/19

Jesbe / 29 / esikoinen haaveissa /ya 2014, uudelleen syksyllä 2019 /km,kkm,tm /kierrot 25-35

Tiarella /26 / kolmas haaveissa / ya 12/19 / kp?
 
Meillä on hyvin kausiluontosta. Sanotaanko, että keskiarvo vois olla 3krt viikko. Välillä voi olla viikko ilman, välillä useemmin.

Sama meillä, varmaan keskiarvo on 2-3x viikossa, mut jakautuu kyl niin, että oviksen ympärillä on tiheämpää. Meillä mä olen muutenkin aktiivisempi. Mies tekee aloitteen ehkä noin kolmasosan kerroista, mä kaikki loput:hilarious: on onneksi lähes aina kuitenkin vastaaottavainen ajatukselle, muuten vois ottaa aika lailla päähän:hilarious:
 
Takaisin
Top