Raskaaksi 2019

Kyllä mulle niitä viime syksynä tarjottiin, mut en ottanut, kun ukko oli sillon just työreissussa pari kk, ni ei niistä olis siihen hätään ollut mitään apua, kun siementäjäkään ei ollut paikalla:hilarious: sit saatiinkin jo se lähete, ni en nähnyt järjeksi alkaa maksamaan yksityiselle niitä seurantaultria.

Nyt on kyl ihan jees, kun tää käynti on ton ovulaation jälkeen, niin näkee vähän mitä nää tekee tolle luteliaalille. Että jos limkalvo on ihan riekaleina jo siinä kohtaa:bag:
Jes! Jännällä jään odottamaan tuloksia. Peukut!
 
Voi ihanaa, lisää siis ongelmia:hilarious:

Mistä päästään tähän mun toiseen ongelmaan, vuotamiseen (koittakaa kestää:hilarious:). Jo hei toinen kierto putkeen kun en oo vuotanut kun seula jo dpo0:dance011en oikeestaan yhtään (paitsi pari päivää ennen ovista), paitsi eilen miehen kaadon jälkeen vähän, mikä myös kuuluu tähän mun taudin kuvaan, että aina ovulaation jälkeen seksi laukaisee näitä.

Sinänsä se tietty on ihan sama alkaako ne heti ovulaatiosta vai dpo2, kun se kuitenkin on liian aikaisin, mut totesinpa vaan:hilarious:

Jannn, en mä kestä, tää google on kyllä ihana:hilarious:

Mut siis oikeesti uskon et vastaus on noi kystat, ne sentään ois vaarattomia. Toki voi syöpäkin olla, mulla joskus oli se esiaste, oletan et johtui kondyloomasta, pitäiski varmaa uusiks ottaa.. otettu viimeks joulukuu 2018 ja oli ok. Viime vuonna ultrattu joku 6 kertaa varmaan mut kukaan ei oo papasta puhunu. Ei varmaan toi yleislääkäri tee mitään kun käydään julkisella ens kuussa hakemassa lähete hoitoihin? Ainii pistääks toi nyt meille sukupuolitautitesteihin lähetteen?

Smoothie näin unta et plussasit :grin kiva nähdä foorumista unta :hilarious: pikkase vietän ehkä liikaa aikaani täällä :wacky:
 
Jaa-a. Eipä oikein oo :oops: Ootko sä muuten koskaan kokeillu Letroja? Onko ne tarjonnu niitä edes? Jos ne ei muuta tähän hätään (jos hoitojono venyy tms) nii pyydä kokeeksi edes niitä ”tähän väliin”. Haittaakaan niistä ei oo. Mä en oo niitä koskaan ehtiny kokeilla ja gyne sanoi ettei tällanen ”munasoluton” huonolla estrogeenitasolla siitä hyödy. Mut kyl mä vielä joskus piruuttaan testaan, ei se enää tätä kroppaa huonommaksikaan vie.

Eiks letrot auta just tekemään munasoluja ja ajaa estrogeenit alas jotta kroppa syttyis sit nostamaan ne taas ylös? Kaikkea vois kokeilla :rolleyes:
 
Eiks letrot auta just tekemään munasoluja ja ajaa estrogeenit alas jotta kroppa syttyis sit nostamaan ne taas ylös? Kaikkea vois kokeilla :rolleyes:
Joo näimpä. Mutta idea tossa lääkkeessä perustuu nimenomaan estrogeenin alasajon aiheuttamaan feedbackiin mikä toimii just vaikka PCO tyyppisillä. Tälleen ku niitä soluja ei enää ole juurikaan (siiis koko munasarjoissa meinaan, hiipuneet) niin ne ei itsessään sieltä enää mitään kypsytä. Ja kun estrot on jo matalat niin se ei sillai toimi kuin pitäs. Lisäks limakalvo voi jäädä entisrä ohuemmaks vaikkei noi itsessään sitä niin herkästi ohenna kuin esim Clomit ennenaikaan.
Mut tälleen elämän opettamana monikaan asia ei mee niinku oppikirjoissa joten why not to try :angelic:
 
Eiks letrot auta just tekemään munasoluja ja ajaa estrogeenit alas jotta kroppa syttyis sit nostamaan ne taas ylös? Kaikkea vois kokeilla :rolleyes:

Niin vois ajatella et ne saattaiski auttaa hormoneihin. Sit taas jos munasolut on oikeesti loppu niin ei niitä lisää saa vaikka mitä tekis, toki jos siel viel muutamia piilossa majailee niin voisko ne letrot tuoda ne esiin :rolleyes:
 
Joo näimpä. Mutta idea tossa lääkkeessä perustuu nimenomaan estrogeenin alasajon aiheuttamaan feedbackiin mikä toimii just vaikka PCO tyyppisillä. Tälleen ku niitä soluja ei enää ole juurikaan (siiis koko munasarjoissa meinaan, hiipuneet) niin ne ei itsessään sieltä enää mitään kypsytä. Ja kun estrot on jo matalat niin se ei sillai toimi kuin pitäs. Lisäks limakalvo voi jäädä entisrä ohuemmaks vaikkei noi itsessään sitä niin herkästi ohenna kuin esim Clomit ennenaikaan.
Mut tälleen elämän opettamana monikaan asia ei mee niinku oppikirjoissa joten why not to try :angelic:

Niinnojoo jos estrot on jo matalat niin ehkei sit toimi oikein.. Voiko ne sit ajaa niitä entistä alemmas vaikka söiski vaa sen pari pv. Mut ootko varma et sun estrogeenit on laskenu huomattavasti?
 
Mut siis oikeesti uskon et vastaus on noi kystat, ne sentään ois vaarattomia. Toki voi syöpäkin olla, mulla joskus oli se esiaste, oletan et johtui kondyloomasta, pitäiski varmaa uusiks ottaa.. otettu viimeks joulukuu 2018 ja oli ok. Viime vuonna ultrattu joku 6 kertaa varmaan mut kukaan ei oo papasta puhunu. Ei varmaan toi yleislääkäri tee mitään kun käydään julkisella ens kuussa hakemassa lähete hoitoihin? Ainii pistääks toi nyt meille sukupuolitautitesteihin lähetteen?

Smoothie näin unta et plussasit :grin kiva nähdä foorumista unta :hilarious: pikkase vietän ehkä liikaa aikaani täällä :wacky:

Voithan sä pyytää et pääsisit myös papaan, jos mietityttää. Sanot et siellä alapäässä tuntuu jotain epäilyttävää röpelöä:hilarious:
 
Mut siis oikeesti uskon et vastaus on noi kystat, ne sentään ois vaarattomia. Toki voi syöpäkin olla, mulla joskus oli se esiaste, oletan et johtui kondyloomasta, pitäiski varmaa uusiks ottaa.. otettu viimeks joulukuu 2018 ja oli ok. Viime vuonna ultrattu joku 6 kertaa varmaan mut kukaan ei oo papasta puhunu. Ei varmaan toi yleislääkäri tee mitään kun käydään julkisella ens kuussa hakemassa lähete hoitoihin? Ainii pistääks toi nyt meille sukupuolitautitesteihin lähetteen?

Smoothie näin unta et plussasit :grin kiva nähdä foorumista unta :hilarious: pikkase vietän ehkä liikaa aikaani täällä :wacky:

Hahah ihana :hilarious: jos se vois olla enneuni... :angelic:

Tutkimuksissa otetaan kyl jotku sukupuolitaudit, ainaki klamydia mut en muista oliko muita tai mitä muita... Hiv ennen inssejä tai ivfää ainakin..
 
KETJUSSA AKTIIVISESTI JA EPÄTOIVOISESTI KUUMEILEVAT

Wusti91 /
29/ esikoinen toiveissa /ya 6/17/ tm 1/18 /kp28-33

Elisa / 26 / toinen haaveissa / ya 2018 / PCO / tammikuussa 2020 eka letrozol-kierto

smoothie. /31/ ensimmäinen haaveissa /ya 3/18 /1. ivf kevät20

jannn /33/ esikoinen toiveissa /ya 9/18 /km 3/19

Hillis /29/ ensimmäinen haaveissa /ya 10/18 / OI-hoidot 12/19 alkaen

Aida* /37/ toinen toiveissa /ya11/18 /hoidot aloitettu 1/20

Nipanderi /33/ toka toiveissa /ya 12/18/ vuotohäiriöitä/ hoidot alkamassa

Tepsu19 /35/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ 28-30pv

Koirankorva /25/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ tm 1/19, km 4/19, tm 10/19

Crocus / 40+/ ya 2018 /luomu

Sammie// 32// esikoinen// ya 2/19// km 4/19, kkm 12/19// kierto keskimäärin 35 pv // herttamainen kohtu

tiinao_O /30/ kolmas toiveissa /ya 5/2019 /kkm 10/19

Jukkapalmu23 / 23/ esikoinen toiveissa /ya 5/19/ kp 28-30pv

dimou / 30 / toinen / ya 5/19 / pco? / IVF keväällä 20

Alcyone / 43 / toinen toiveissa / ya 4/19, kkm 8/19 / kp 28-32

Persimon2/ 30 / Toinen(kolmas) / ya 5/19 / kku 3/19 / kk 10/19 / kierto n. 25 pv

Turvonnut / 31 / toinen haaveissa / ya 6/19 / kkm 12/19/ kp ennen km 30

Nyytti / 39 / neljäs haaveissa / ya 6/19 / kp 26-29pv

turotus / 21 / toinen toiveissa / tjot 7/19

Jesbe / 29 / esikoinen haaveissa /ya 2014, uudelleen syksyllä 2019 /km,kkm,tm /kierrot 25-35
 
Sori kun tuppaan mut olen miettiny monesti samaa :hungover: mulla tulee kans mahd limailu ja halulutus ennen ovisplussaa. Jos odottelisin plussaa nii sillo saattaa olla jo kuivempaa :wacky: Ei mee jakeluun. Niistä kerroista ku olen tikujen kans plussannu tuli kaikki ns paketissa. Toki limaa voi vähä tulla pari pv ennenki mut silloin ns paras tilanne oli samaan aikaan plussan kans. Liekö joku estrogeeni-munasoluongelma

Niin, mulla on nykyään ollu enemmän noin et halut ja ovis väärään aikaan, joskus aiemmin,vuos sitten(?), ollu samaankin aikaan.. Limoja tulee kyllä yleensä just ennen ovistakin. Mutjuu kai nää kaikki vaa kertoo et jotku hormonit ym. täs kehos on pielessä kun ei plussia näy.. Toivon vaan et ees muutama hyvä solu saadaan ivffäs ettei kaikki oo kuraa tai soluja ei oo:smiley-angelic001
 
Mut siis oikeesti uskon et vastaus on noi kystat, ne sentään ois vaarattomia. Toki voi syöpäkin olla, mulla joskus oli se esiaste, oletan et johtui kondyloomasta, pitäiski varmaa uusiks ottaa.. otettu viimeks joulukuu 2018 ja oli ok. Viime vuonna ultrattu joku 6 kertaa varmaan mut kukaan ei oo papasta puhunu. Ei varmaan toi yleislääkäri tee mitään kun käydään julkisella ens kuussa hakemassa lähete hoitoihin? Ainii pistääks toi nyt meille sukupuolitautitesteihin lähetteen?

Smoothie näin unta et plussasit :grin kiva nähdä foorumista unta :hilarious: pikkase vietän ehkä liikaa aikaani täällä :wacky:

Minulla yleislääkäri teki sisätutkimuksen ja tunnusteli kohdun sillä käynnillä kun tehtiin lähete. Ja otti papan samalla kun sanoin, että pitäisi ottaa kun on edellisestä aikaa. En tiedä olisiko ottanut muutenkin tai kysynyt milloin on otettu.
Ja sinne sukupuolitauti testeihin lähettävät myös. Mutta se on kyllä aikaa turhaa minusta tuossa vaiheessa kun ne on voimassa sen 3kk niin sehän menee siinä jonossa sitten. Ja pitää sitten tehdä uudelleen.

Juu voi, varsinkin kun ei ehkästä niin se on aina mahollista :dance011sovitaan että viikonlopun yli ootetaan ainakin? Mun on joka tapauksessa pakko ens viikolla testaa sen hammaslääkärin takia...

Joo, odotetaan ainakin viikonlopun yli.:smug:
 
Niinnojoo jos estrot on jo matalat niin ehkei sit toimi oikein.. Voiko ne sit ajaa niitä entistä alemmas vaikka söiski vaa sen pari pv. Mut ootko varma et sun estrogeenit on laskenu huomattavasti?
Ne varmaan tässä kohtaa heittää. Vissiin menee aika ritirinnan ton munasoluvähyyden kanssa. Ikä ei tuu yksinään :bag: on ne arvot ollu matalia mutta ei ny toivotontakaan kaiketi vielä
 
Tiistaina, viime hetken vinkkejä? Joo, kieltämättä, samaa olen miettinyt:bag: nää "piina päivät" ei edes tunnu miltään piinapäiviltä, kun tietää jo vastauksen:bag: dpo1 siis meneillään:hilarious:

Noh piinaillaan sit yhessä ivf:n jälkeen :rolleyes: tai taitaa siinä riittää jännitystä jo paljon siirtoa ennenkin :nailbiting:
Odotan kans et kuulee mitä sulle suunnitellaan ens tiistaina! :woot:
 
Niin, mulla on nykyään ollu enemmän noin et halut ja ovis väärään aikaan, joskus aiemmin,vuos sitten(?), ollu samaankin aikaan.. Limoja tulee kyllä yleensä just ennen ovistakin. Mutjuu kai nää kaikki vaa kertoo et jotku hormonit ym. täs kehos on pielessä kun ei plussia näy.. Toivon vaan et ees muutama hyvä solu saadaan ivffäs ettei kaikki oo kuraa tai soluja ei oo:smiley-angelic001
Voi toivottavasti :Heartred onneksi täälläkin on näitä tarinoita että vuosikausienkin jälkeen hoito tuo plussan. Tai niinku mulla, tahkottiin vuosikausia ennen ekaa raskautta, hoitoja tehtiin paljon ja tuli lopulta plussa mut paljon negojakin. Sit kuitenkin neljänkympin paremmalla puolen napsahti se luomuplussakin joka saatiin syliin :Heartred
 
Voi toivottavasti :Heartred onneksi täälläkin on näitä tarinoita että vuosikausienkin jälkeen hoito tuo plussan. Tai niinku mulla, tahkottiin vuosikausia ennen ekaa raskautta, hoitoja tehtiin paljon ja tuli lopulta plussa mut paljon negojakin. Sit kuitenkin neljänkympin paremmalla puolen napsahti se luomuplussakin joka saatiin syliin :Heartred

Kuinka monta ivfää ja siirtoja jouduit käymään ennen plussaa? Oon miettinyt sitä et miten paljon kantsii yrittää omilla soluilla. Oon ajatellut et ainakin 4 ivfää käytäs omilla jos muniksia tulee edes muutamia ja päästään siirtoihinkin. Mut en haluis tahkota omilla niin pitkään et oon jo 35+ ja sen jälkeen varmaa lahjasoluonnistumisetki alkaa huononemaan keskimäärin. Ja kylhä omillakin tosiaan voi sit myöhemminkin onnistua vaikka lahjamuniksillakin ois lapsia tullu.
 
Eiks klamydia katota pissasta? Mitähän yleislääkäri tietää kohdusta ja papasta :bag: veikkaan ja Toivon et tota röpelöä ei enää tunnu ehkä tänään tai lähipäivinä... mut jos se anyway tekee tutkimusta ni kysyn kyl papankin
 
KETJUSSA AKTIIVISESTI JA EPÄTOIVOISESTI KUUMEILEVAT

Wusti91 /
29/ esikoinen toiveissa /ya 6/17/ tm 1/18 /kp28-33

Elisa / 26 / toinen haaveissa / ya 2018 / PCO / tammikuussa 2020 eka letrozol-kierto

smoothie. /31/ ensimmäinen haaveissa /ya 3/18 /1. ivf kevät20

jannn /33/ esikoinen toiveissa /ya 9/18 /km 3/19

Hillis /29/ ensimmäinen haaveissa /ya 10/18 / OI-hoidot 12/19 alkaen

Aida* /37/ toinen toiveissa /ya11/18 /hoidot aloitettu 1/20

Nipanderi /33/ toka toiveissa /ya 12/18/ vuotohäiriöitä/ hoidot alkamassa

Tepsu19 /35/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ 28-30pv

Koirankorva /25/ esikoinen toiveissa /ya 12/18/ tm 1/19, km 4/19, tm 10/19

Crocus / 40+/ ya 2018 /luomu

Sammie// 32// esikoinen// ya 2/19// km 4/19, kkm 12/19// kierto keskimäärin 35 pv // herttamainen kohtu

tiinao_O /30/ kolmas toiveissa /ya 5/2019 /kkm 10/19

Jukkapalmu23 / 23/ esikoinen toiveissa /ya 5/19/ kp 28-30pv

dimou / 30 / toinen / ya 5/19 / pco? / IVF keväällä 20

Alcyone / 43 / toinen toiveissa / ya 4/19, kkm 8/19 / kp 28-32

Persimon2/ 30 / Toinen(kolmas) / ya 5/19 / kku 3/19 / kk 10/19 / kierto n. 25 pv

Turvonnut / 31 / toinen haaveissa / ya 6/19 / kkm 12/19/ kp ennen km 30

Nyytti / 39 / neljäs haaveissa / ya 6/19 / kp 26-29pv

turotus / 21 / toinen toiveissa / tjot 7/19

Jesbe / 29 / esikoinen haaveissa /ya 2014, uudelleen syksyllä 2019 /km,kkm,tm /kierrot 25-35

Tiarella /26 / kolmas haaveissa / ya 12/19 / kp?


Laitoin itelle 26 kun helmikuussa tulee.
 
Takaisin
Top