Helmikuiset 2020 <3

mulla vaihtelee toi pissalla ravaaminen. mä välillä käyn ennen nukahtamista kolme-neljä kertaa kymmenenkin minuutin välein pissalla ja sit nukun hyvin aamuun asti ja välillä taas herään viiden maissa pissalle ja nukun sit seiskaan ja sit taas pissalle. mä en osaa nukkua ilman jäävesipulloa sängyn vieressä(jäädytetty 1,5litran pullo jossa pysyy vesi kylmänä aamuun asti) töissäkin juon soodavettä tai jäävettä.
 
Mulle tuli kanssa pakkaus eilen, vähän yli viikko meni. Vessassa saa öisin rampata..
 
Mä myöskin herään öisin ja sen jälkeen saattaa mennä useitakin tunteja, että saa taas unenpäästä kiinni. Todella ärsyttävää!
 
Mites täällä (tulevat) mammat voi? Meillä selvisi ultrakontrollissa viikko sitten, että mennään suunnitellulla sektiolla eteenpäin kun etinen istukka "vahvistettu" (arpa osui siihen 0,5% joilla se ei ollut noussut automaattisesti). Maha kasvaa älytöntä vauhtia ja se myös tuntuu, vauvan potkutkin koko ajan voimakkaampia. Töissä käyminen on yhä raskaampaa kun mahan kipuilujen lisäksi väsymys tuskastuttaa, muilla samoja fiiliksiä?
 
Maha kasvaa, selkä vaivaa ja olo pirun kipee ja tuskanen. Selässä vanhoja vikoja jotka nyt vihottelee kunnolla. Itkuks menee usein kun en vaan enää jaksaisi näitä hermokipuja jotka alko jo rv 13-14 ekan kerran.
 
Täällä myös ultra kertoi istukan olevan osittain etinen. 30.päivä on uusinta kontrolli ja jossei ole siirtynyt kohdunsuulta pois niin sektion mennään.
Hieman ristiriitaiset ajatukset sektiosta. Toisaalta tietäisi koska vauva syntyy ja jäisi synnytyspoltot tälläkertaa kokematta. Sektion jälkeiset kivut pelottaa eniten, vaikka muutenkin voi olla ongelmia.

Muutaman viikon päästä tietää lopullisen tuomion.
 
Ootteko muuten ottaneet influenssa-rokotteen? Mä sain sen maanantaina neuvolassa ensimmäistä kertaa elämässäni ja ke iltana alkoi flunssaoireet, torstai meni kokonaan maatessa eikä hyvältä vaikuta vieläkään.. Sanottiin että voi tulla "lieviä nuhakuumeoireita" vaan tämähän on ihan kauheeta, puolipakettia nessuja menny päivässä ja joka paikkaa pakottaa ja kolottaa :dead:
 
Otettiin miehen kanssa molemmat rokotteet isyydentunnustus neuvolassa kun ainoo neuvola jossa oli mukana:grin Siitä nyt noin 3-4viikkoa aikaa. Mulla kesti lievät flunssanoireet noin viikon ajan sen rokotteen jälkeen. Nyt on sitten iskenyt kunnon flunssa ja olo on surkee.
 
Otettiin miehen kanssa molemmat rokotteet isyydentunnustus neuvolassa kun ainoo neuvola jossa oli mukana:grin Siitä nyt noin 3-4viikkoa aikaa. Mulla kesti lievät flunssanoireet noin viikon ajan sen rokotteen jälkeen. Nyt on sitten iskenyt kunnon flunssa ja olo on surkee.


sama täällä. likalle se flunssa iski jo pari viikkoa rokotuksesta mutta nyt mies tuli ensin kipeeks ja mä sitten. mä jo aattelin että eihän se nyt enää siitä voi johtua mut olisko kuitenkin. pää aivan tukossa ja olo on vetämätön (onneks oon jo valmiiks pois töistä) oon kuitenkin sen verran terve ollut että tällä viikolla tehnyt joululaatikot, sinapit, kakut, silakat yms. tänään vasta iski se flunssa sitten päälle kunnolla. huomiselle kaavailen siivoiluja oman jaksamisen mukaan kun ukko on työreissussa ja likka koulussa päivän :)
 
Otettiin eikä tullu kellekään mitään oireita, ei oo muinakaan vuosina tullut...
 
Parisen viikkoa kesti flunssanoireet influenssarokotteen ottamisen jälkeen :wacky: Tuli siis heti päivän, parin sisään rokotteen ottamisen jälkeen.
 
Parisen viikkoa kesti flunssanoireet influenssarokotteen ottamisen jälkeen :wacky: Tuli siis heti päivän, parin sisään rokotteen ottamisen jälkeen.

Hui kauhee! Mulla edelleen vetämätön olo ja nessuja kuluu, ei ehkä enää yhtä paljon kun vielä viikonloppuna joten ajattelin että jospa tämä huomenna alkaa olemaan selätetty, mut enpä sit vielä ala henkseleitä paukutteleen..
 
Otan joka vuosi rokotteen työnkin puolesta. Koskaan ei ole tullut mitään. Nyt ei tullut edes käsi kipeäksi. Osan rokotuksen jälkeisistä flunssista voi selittää myös se, että rokotus laskee hetkeksi immunipuolustusta ja silloin helpommin nappaa flunssan kuin flunssan.

Täällä taistellaan edelleen takykardian kanssa. Lääkkeistä huolimatta on syke lähtenyt taas nousuun ja vointi laskuun. Ilman lääkettä syke 170, lääkkeillä 140. Päivät menee pitkälti ihan maatessa.
 
Mitä teille kuuluu?

Tänään oli synnytystapa-arvio äippäpolilla. Esikoisen synnytyksessä menin tajuttomaksi ja kouristelin. Imukupilla olivat alateitse kuitenkin lapsen vetäneet ulos. Lapsi joutui teholle muutamaksi päiväksi, itse olin valvonnassa puolisen vuorokautta.
Nyt tämä lääkäri sanoi ettei siinä tapahtunut mitään poikkeavaa. Normaali ensisynnytys. Synnytystapaa ei kuulemma tarvitse arvioida koska itsekin haluaisin alatiesynnytyksen. Lapsi on nyt isompi kuin esikoinen, arvioidaan syntyvän 4+ kg kokoisena. Pelkästään pään mittojen mukaan la olisi tällä viikolla.
Miun sykkeen ja huimauksen vuoksi pystyn olemaan lähinnä makuulla. Heikon voinnin vuoksi olen käynyt jo pari kertaa päivystyksessä. Synnytyksen käynnistämisen kuulemma saa jos äidin vointi on huono. Kysyin kuinka paljon huonompi pitäisi olla, mutta lääkäri ei enää vastannut.

Tosi pettynyt olo. Aiemmat lääkärit ovat lupailleet synnytyksen käynnistystä etukäteen. Että tänään olisi vain päätetty päivä. Syynä aiempi vaikea synnytys, lapsen koko ja minun vointi. Nyt yksi lääkäri kumosi kaiken. Seuraavaksi kuulemma tapaamme 41+3 viikolla. En tiiä miten selviän sinne asti.
 
Mitä teille kuuluu?

Tänään oli synnytystapa-arvio äippäpolilla. Esikoisen synnytyksessä menin tajuttomaksi ja kouristelin. Imukupilla olivat alateitse kuitenkin lapsen vetäneet ulos. Lapsi joutui teholle muutamaksi päiväksi, itse olin valvonnassa puolisen vuorokautta.
Nyt tämä lääkäri sanoi ettei siinä tapahtunut mitään poikkeavaa. Normaali ensisynnytys. Synnytystapaa ei kuulemma tarvitse arvioida koska itsekin haluaisin alatiesynnytyksen. Lapsi on nyt isompi kuin esikoinen, arvioidaan syntyvän 4+ kg kokoisena. Pelkästään pään mittojen mukaan la olisi tällä viikolla.
Miun sykkeen ja huimauksen vuoksi pystyn olemaan lähinnä makuulla. Heikon voinnin vuoksi olen käynyt jo pari kertaa päivystyksessä. Synnytyksen käynnistämisen kuulemma saa jos äidin vointi on huono. Kysyin kuinka paljon huonompi pitäisi olla, mutta lääkäri ei enää vastannut.

Tosi pettynyt olo. Aiemmat lääkärit ovat lupailleet synnytyksen käynnistystä etukäteen. Että tänään olisi vain päätetty päivä. Syynä aiempi vaikea synnytys, lapsen koko ja minun vointi. Nyt yksi lääkäri kumosi kaiken. Seuraavaksi kuulemma tapaamme 41+3 viikolla. En tiiä miten selviän sinne asti.

Toi on kyllä jo todella törkeetä, että yks lääkäri kumoaa kaikkien muiden näkemykset ja puheet ja kontrolli aikaakaan ei anna aiemmin :mad: Onko mahdollista soittaa äitiyspolille asiasta ja kysyä, että todellako näin heillä toimitaan.

Mulla huomenna neuvolalääkäri synnytyksen jälkeisestä lääkeasiasta ja en tiedä tehdäänkö siellä muuta. Ei tarvitsisi tehdä kun ens ma taas äitiyspoli jossa ultrataan vauvaa ja pötkötellään käyrilläkin.

Täällä on jo pitkään vi**ttanut aivan kaikki, stressi, epätoivo, pahaolo, ahdistaa... En edes tiedä mikä. Sekin ahdistaa. Radi ahdistaa ja mieliteot joita koitan vastustaa ja välillä oikeasti itken miehelle kun tekisi niin paljon herkkuja mieli:sad010 Lapsellista kyllä tiedän, mielummin itken ja olen syömättä kun söisin ja olisin tyytyväinen sokerivauvan kasvattaja. Toki joskus syön jonkun herkun, mutta harvoin ja vähän.
 
Heippa ja sympatiat loppuodotteluun! Mä oon ollut ihan uupunut jo pitkään ja vihdoin joulukuussa erikoislääkäri otti asian tosissaan ja laittoi verikokeisiin - siellä selvisi että rautavarastot eli ferritiini on vain 9 (käytännössä todella huono/olematon). Silloin takana oli jo reilun kuukauden rautakuuri 1x50mg, jonka määrä tuplattiin 100mg/pv. Pari vkoa sitten oli uudet verikokeet ja tilanne aavistuksen parantunut, mutta liian huono yhä joten nyt loppuaika pitäisi syödä 2x100mg päivässä. Jännitystä lisää se, että saatiin elektiiviseen sektioon aika 10.2., koska kuulun siihen 0,5% joilla on etinen istukka. Nyt sitten pitää toivoa, että rauta-arvot kohentuisi leikkaukseen mennessä edes suht hyvälle tolalle, toki jo mainittiin että varmaan joudun leikkauksen jälkeenkin jatkamaan vielä 1-2kk lisäraudalla. Hb ollut koko raskausajan välillä 104-116 rautalisästä huolimatta, mutta tk ei noilla lukemilla voinut uskoa että olisi raudan puutetta..

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti loppuaika sujuu hyvin! :notworthy
 
Heippa ja sympatiat loppuodotteluun! Mä oon ollut ihan uupunut jo pitkään ja vihdoin joulukuussa erikoislääkäri otti asian tosissaan ja laittoi verikokeisiin - siellä selvisi että rautavarastot eli ferritiini on vain 9 (käytännössä todella huono/olematon). Silloin takana oli jo reilun kuukauden rautakuuri 1x50mg, jonka määrä tuplattiin 100mg/pv. Pari vkoa sitten oli uudet verikokeet ja tilanne aavistuksen parantunut, mutta liian huono yhä joten nyt loppuaika pitäisi syödä 2x100mg päivässä. Jännitystä lisää se, että saatiin elektiiviseen sektioon aika 10.2., koska kuulun siihen 0,5% joilla on etinen istukka. Nyt sitten pitää toivoa, että rauta-arvot kohentuisi leikkaukseen mennessä edes suht hyvälle tolalle, toki jo mainittiin että varmaan joudun leikkauksen jälkeenkin jatkamaan vielä 1-2kk lisäraudalla. Hb ollut koko raskausajan välillä 104-116 rautalisästä huolimatta, mutta tk ei noilla lukemilla voinut uskoa että olisi raudan puutetta..

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti loppuaika sujuu hyvin! :notworthy

Missä sairaalassa sut leikataan? Mulla kanssa sektio 10.2. :)
 
Mulla alustava käynnistysarvio on rv 38 vauvan ison koon ja tablettihoitosen radin takia. Ens ma äitiyspoli ja vauvan kokoo taas katotaan ja saan varmaan taas vähän arvioo käynnistyksestä. Alkaa jännittään jo ettei siihen oo välttämättä kun vajaan 3vk aikaa. Toki jos vauvan kasvu tasoittuu niin sitten voi käynnistää vasta lähempänä laskettua aikaa vielä, ite toivoisin, että aikaskntaan rv39+0. Katsotaan mitä mieltä lääkäri on :)
 
Mulla alustava käynnistysarvio on rv 38 vauvan ison koon ja tablettihoitosen radin takia. Ens ma äitiyspoli ja vauvan kokoo taas katotaan ja saan varmaan taas vähän arvioo käynnistyksestä. Alkaa jännittään jo ettei siihen oo välttämättä kun vajaan 3vk aikaa. Toki jos vauvan kasvu tasoittuu niin sitten voi käynnistää vasta lähempänä laskettua aikaa vielä, ite toivoisin, että aikaskntaan rv39+0. Katsotaan mitä mieltä lääkäri on :)

Moneltako meet? :)
 
Takaisin
Top