Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ihana lukea odottajista, joilla oireet helpottaneet. Kunpa olisin yksi teistä.

Itselläni nenän tukkoisuus on aivan kamalaa. Oli edellisessä raskaudessakin. Sen siitä saa,kun on poskionteloita leikattu kerran liikaa ja seurauksista kärsitään. Hapenpuutteen takia väsymys on kuin varjo joka seuraa minne menenkin.

Rinnalle on tullut selän jomotukset ja kävelyn jälkeen nivuskivut. Puoli vuotta vielä aikaa. :hungover:

Sulle ei oo lääkäri neuvonut mitään avaavaa tai hoitavaa tohon tukkoisuuteen? Mulla lääköri lähti hoitaan, kun taustalla astma ja vuosi sitten tehty polyyppien poisto molemmista poskionteloista. Ehdin 1,5kk kärsiä siitä hapenpuutteesta ja sit sanoin, että nyt keksit jotain, ei pysty enää :angelic:
 
Sulle ei oo lääkäri neuvonut mitään avaavaa tai hoitavaa tohon tukkoisuuteen? Mulla lääköri lähti hoitaan, kun taustalla astma ja vuosi sitten tehty polyyppien poisto molemmista poskionteloista. Ehdin 1,5kk kärsiä siitä hapenpuutteesta ja sit sanoin, että nyt keksit jotain, ei pysty enää :angelic:

En ilman nenää avaavaa selviäisikään. Nenä, korva, -ja kurkku polilta sain siunauksen käyttää nenää avaavaa, vaikka niiden käyttöä yleisesti rajoitetaan raskausaikana. Edellisessä raskaudessa oli myös käytössä, mutta vaikutus kestää valitettavasti lyhyen aikaa. Joten lopputuloksena on pakollinen kärsiminen tukkoisuudesta suuren osan päivästä. Onneksi synnytyksen jälkeen tukkoisuus helpottaa hieman, eikä tarvitse olla happea haukkumassa. Väsyttävää tämä on, sitä ei voi kieltää.
 
Ei mulla ainakaan minkäänlaista energiapiikkiä tai pesänrakennusvimmaa ole (ikävä kyllä) tullut, vaikka oireita ei kovasti enää olekaan. Kyllä ei huvita siivota kaappeja tai jynssätä kaakeleita. Jospa sekin vaihe vielä tulisi...

Mulla taas tuli pesänrakennusvimma nyt joulun jälkeen, kun vihdoin virallisesti kerrottiin raskaudesta. Nyt alkaa vauvahuone olla jo aika mallillaan ja saa tori.fi hetken hengähtää. :D Tuli ylimääräiset huonekalutkin työhuoneesta myytyä, että saatiin vauvan tavaroille tilaa. Vielä voi pitää ompelunurkkaa samassa tilassa, mutta mitäs sitten kun vauva kasvaa.... apua.
 
Mulla on ollut pahoinvointia marraskuusta. Joulukuussa oksensin melkeinpä vähintään kerran päivässä ja siihen päälle sairastelin muutenkin paljon. Aina kun edellinen tauti parani, joku uusi flunssa tai vatsapöpö tuli tilalle.

Onko muille raskaus aiheuttanut vastustuskyvyn alenemista? Meillä aloitti mun esikoinen elokuussa päiväkodin, joten hän tuo sitä kautta kotiin tauteja... Influenssarokotus on onneks otettu.

Onneks nyt alkaa jo pahoinvointi helpottaa kun muistaa syödä tarpeeksi usein. Toisena oireena pahoinvoinnin lisäksi oon huomannut, että etenkin töissä kaikki ärsyttää. Tekis mieli räjähtää milloin mistäkin asiasta mut pakko koittaa vähän suodattaa.
 
Mulla helpotti pahoinvointi ja väsymys jo vajaa kuukausi sitten. Mutta nyt ne on taas palannut takaisin. :meh: Niitä ei kyllä oo ollut ikävä yhtään.
 
Mulla on ollut pahoinvointia marraskuusta. Joulukuussa oksensin melkeinpä vähintään kerran päivässä ja siihen päälle sairastelin muutenkin paljon. Aina kun edellinen tauti parani, joku uusi flunssa tai vatsapöpö tuli tilalle.

Onko muille raskaus aiheuttanut vastustuskyvyn alenemista? Meillä aloitti mun esikoinen elokuussa päiväkodin, joten hän tuo sitä kautta kotiin tauteja... Influenssarokotus on onneks otettu.

Onneks nyt alkaa jo pahoinvointi helpottaa kun muistaa syödä tarpeeksi usein. Toisena oireena pahoinvoinnin lisäksi oon huomannut, että etenkin töissä kaikki ärsyttää. Tekis mieli räjähtää milloin mistäkin asiasta mut pakko koittaa vähän suodattaa.
Kuulostaa rankalta. :sad001 Mulla myös vuoden vaihteessa pitkä sitkeä flunssa (joka tosin kuuluu olevan sitä muillakin). Sen jälkeen tuli vielä vatsatautia perheeseen, mutta minä ihme kyllä säästyin siltä. Etova olo on ollut joka tapauksessa, joten en erottanut, mikä oli raskautta ja mikä ehkä muuta... Jospa nyt kevättä kohden parempaa.
 
Pientä helpotusta on alkanut tulemaan jo onneksi. Mut viel kun lähtis kokonaan pois nii ois parasta.
 
Hyvä kuulla!
Oon miettinyt et onneks esikoisen raskaus oli helppo ja olin tosi hyvävointinen. Jos olot olis silloin olleet tällaista kuin nyt, en olis varmasti näin pian halunnut raskautua uudestaan. :D
 
Takaisin
Top