Raskaaksi 2019

Voi Helena:Heartbigred paljon lämpimiä ajatuksia sädehoitoihin. On varmasti kova koettelemus koko perheelle:Heartred kuitenkin jokaisen kyyneleen arvoinen, kun hoito toivottavasti auttaa. On tää maailma niin paskaa kun on näitä kaikkia sairauksia ja vastoinkäymisiä.

Tulin just töistä. Autossa tuli vieräytettyä taas muutama kyynel tälle lapsettomuus asialle. Kuuluu kierron kohtaan ja varmaan vähän jännittää noi alkavat hoidotkin.

Kaveri sai tänään vauvan. Kuvasta näytti kyllä niin ihanalta:Heartred melkein pystyin haistamaan sen ihanan vauvan tuoksun. Nää ei kyllä itelle tunnu minään tuskana, oon sit varmaan sisäisesti jotenkin kuollut. Mutta totta kyllä korostaa tietyllä tapaa inhoa omaa epäonnistunutta kehoa kohtaan.

Onneksi tuolla miehellä ei ole mitään pakottavaa lisääntymisen tarvetta. Siis haluaisi kyllä toisen lapsen, mut on nyt ainakin sanonut että on ihan valmis tyytymään yhteenkin. Ettei nyt sitä tarvii alkaa sentään pohtimaan, että pistää mut vielä vaihtoon:bag: yks nuorempi ja hedelmällisempi, kiitos:hilarious:

Mulle läheisten raskaaksi tuleminen on ollut paljon vaikeampaa kuin se kun vauvat ovat lopulta syntyneet ja oon nähnyt kuvia jne. En varmaan oikein osaa vielä odottaa sitä vauvaa kun kaikki energia on mennyt vaan raskaaksi yrittämiseen, enkä enää ees varmaan tajua mitä se raskaus oikeasti tarkoittaa ja tuo. Kuulostaa varmaan hullulta et muija ei tajua et raskaus - - > vauva! :hilarious:

Mulla oli kans jotenkin vaikeampi pala kun pari kaveria raskautuneet, kuin se et nyt yks on synnyttämässä. Jotenkin odotan innolla nähdä heidän uutta perheen jäsentä :Heartred itellä se kai on just vaikeeta kuulla noita raskautumis uutisia, mitä muuten tänään on taas tullut yksi miehen kaverin suunnalta....

Mäki oon sanonu miehelle et sil ois varmaan jo lapsi jonku toisen kanssa mut ei kuulemma haluu muiden kanssa :Heartred oon miettiny et ehkä parempi etten saa lapsia, siit tulis varmaan joku psykopaatti :wacky: ois se oma vauva kyl kiva :Heartred joku jolle oon paras. Onneks Nipanderi teil Yks lapsi ja saatte kyllä toisenkin :Heartblue

Höpönpöpön tule:Heartred:hilarious:

Niin, se on kyllä ihan mieletöntä. En siis halua kuulostaa miltään mulkulta kun sanon näin. Koska tavallaan tästä tulee myös vähän kaksjakoinen ja outo fiilis. Jotenkin syytän itseäni, että en varmaan anna nyt kaikkea tähän, kun pitää (vaikka yrittää olla miettimättä) tätä muuta kaikkea tässä pohtia ja käydä läpi. Se oliskin hirveää kun nuo kasvaa niin äkkiä, ni huomata, et mihin se aika hävisi ja muistinko mä nauttia siitä:sad010 ja sitten on just toi, että saako tässä edes toivoa mitään, kun on jo jotain kuitenkin saanut.

Mutta silti tiedän, että mun tilanteessa odottaminen on erilaista kun teidän esikoisen toivojien. Tunnistan ja tunnustan sen. Been there too. Teidän tilanne se vasta raastavaa onkin:bag:

Kivaa hormonimärinää siis täällä:hilarious:oottakaapahan kun alan käyttämään niitä hormoneja:hilarious:

Mul kans vaikeinta kuulla et joku raskaana! Vauvat sit ok. Eli kadehdin raskausolotilaa :grin

Nipanderi kyllä kaikki tunteet on oikeutettuja :Heartred

Nipanderi oot täällä tsempannut meitä ja juu ei oo yhtään lasta mulla sulla on mut ei tässä epätasaisesti olla. Ihan yhtä oikeutettuja tunteita kaikilla. Mulla on nyt joku itku ton progen kans ku pelkään että jos nyt survin sen niin sit pulaan jotaki mut jos ootan huomisiltaan niin sit se surkastuisi ja sitten pilaan koko lugehomman. Selvästi kyl tuntuu jomotust niinku et keltis olis mutta arvothan mul päin peetä et mulle se lisäproge on tarpeen. Toivon että oli ovis vaikka Digi ei suonut hymyy, uskon että väärässä ajassa testasin sillä.. liuskat oli plussaa kyl.

Mä vaan itken ku en pysy raskaana. En varmaan osaisi iloita plussasta ennen ku on ultrattu ja sit vielä ihan makoilisin ettei tipu kyydistä.. nojoo, pelottavaa aatella niin raskautta kuin sitä että ei enää saa plussaa....

Valitettavasti taidan liittyä kierrostaan epätietoisena joukkoon. Lupaavasti reagoinut lämpö alkoi sahaamaan :banghead: Edelleen kosteus on melkoinen, mutta selittyy sitten ehkä hormonien sekaisin olemisella. No, ei kirvestä kaivoon, ehkä ovis on vielä tulossa :think005

Ja todellakin kaikki tunteet on sallittuja :Heartred Aina löytyy jonkin syy, miksi ei muka olisi omiin tunteisiinsa niin oikeutettu. Tulihan mäkin raskaaksi, ja vauva kehittyi jo pari kuukautta, eli tavallaan olen onnekas verrattuna niihin, joilla raskaus ei ole alkanut ollenkaan. Silti ajatellen, että molemmissa tilanteissa on omat surunsa ja vaikeutensa, eivätkä ne ole vertailukelpoisia keskenään.

Onnea Helena80 synttärisankarille ja kovin paljon voimia teidän perheen tilanteeseen! Muista pyytää apua jos siltä tuntuu!

Dimou ilmeisesti 9. Päivä. Jos laskee sen hedelmöittymisen mukaan. Jos menkoista niin aiemmin, mut eipä kai siitä lasketa.

Twisted vajaa pari viikkoa siihen vielä!

Nipanderi ja muut ei sitä kannata ajatella että saako surra kun on lapsi tai jos on jo raskaaksi tullut kun jotkut ei edes tule jne. Ainahan sitä yrittäjä voi miettiä et saako surra, koska maaimassa on ihmisiä jotka ei edes saa yrittää sairauden/miehen haluttomuuden tms. Takia. Aina on joku jolla on asiat huonommin. Jokaisen meidän suru on yhtä "tärkeä" (en keksinyt tuohon mitään järkevää sanaa).

Vitsit et mulla on ollut vaikea olla kirjoittamatta tänne. Kun tossa oli hetket ku pelkäsin et jos tämä menee kesken (kunhan pelkäsin, mikään ei ainakaan siihen ole viitannut). Ja oireista ja muusta. Mut ymmärrän ettei ne enää muista tunnu kivalta. Joten säästän teidät niiltä :Heartred

3+ sain aamulla joten ehkä uskallan enemmän luottaa. Liuskat otin jo pois ja heitin kaikki kuivahtaneet testit roskiin :bookworm: kuviahan mulla on niistä miljoona. Jos joku haluaa, voin laittaa kuvan koko hoitokierron pc:n testeistä tai esim. Avatusta digistä 1-2 ja 3+

Edelleen käyn kyllä täällä ja tsemppaan teitä. Varsinkin hoitoja aloittelevia.
Kaikenkaikkiaan tosta ivf/ICSI-hoidosta täytyy sanoa, että oli huomattavan helppo pistelyineen ja oireineen, punktio se vasta helppo olikin.

Teitä täällä taustalla vaklailen :bag:
Kiitos NewMoon :Heartpink Ja paljon tsemppiä sinulle! Kaikki menee varmasti hyvin :happy119

Valitettavasti taidan liittyä kierrostaan epätietoisena joukkoon. Lupaavasti reagoinut lämpö alkoi sahaamaan :banghead: Edelleen kosteus on melkoinen, mutta selittyy sitten ehkä hormonien sekaisin olemisella. No, ei kirvestä kaivoon, ehkä ovis on vielä tulossa :think005

Ja todellakin kaikki tunteet on sallittuja :Heartred Aina löytyy jonkin syy, miksi ei muka olisi omiin tunteisiinsa niin oikeutettu. Tulihan mäkin raskaaksi, ja vauva kehittyi jo pari kuukautta, eli tavallaan olen onnekas verrattuna niihin, joilla raskaus ei ole alkanut ollenkaan. Silti ajatellen, että molemmissa tilanteissa on omat surunsa ja vaikeutensa, eivätkä ne ole vertailukelpoisia keskenään.

Mulla aina kosteeta oviksen jälkeen. Ehkä sulla muuttui km jälkeen? Toki voit raskaanakin olla, itse en ainakaan halua lämpöihin liikaa luottaa, vaikka edelleen niitä mittailen :banghead:

Kiva kuulla susta NewMoon! Oliko punktion jälkeen mitään kipuja?

Helena80 Paljon voimia teidän perheelle :Heartred

Meillä mies on nyt keskenmenon jälkeen ollut todella innostunut seksistä. Onhan meillä aina ollut vilkasta, mutta nyt on jo ihan uus taso, saas nähä kauan tämä vahva innostus kestää. Ja kyllähän se ehkäisy puolikin saattanut välillä unohtua :scratch no enpä mä tässä kohtaa kiertoa vois raskautua, kun menkkoja odottelen :grin se ny olis aikamoinen ihme.

Heräsin yöllä ku tuntui että joku musta hahmo seisoi sängyn edessä, tää oli nyt jo toinen kerta. Herään siihen säikähdykseen, ja oon makuuhuoneen ovella muka paristi nähnyt jonkun varjon. En tajua mitä kummaa on, oonkohan tulossa hulluksi!?

Helena80 Paljon voimia teidän perheelle :Heartred

Meillä mies on nyt keskenmenon jälkeen ollut todella innostunut seksistä. Onhan meillä aina ollut vilkasta, mutta nyt on jo ihan uus taso, saas nähä kauan tämä vahva innostus kestää. Ja kyllähän se ehkäisy puolikin saattanut välillä unohtua :scratch no enpä mä tässä kohtaa kiertoa vois raskautua, kun menkkoja odottelen :grin se ny olis aikamoinen ihme.

Heräsin yöllä ku tuntui että joku musta hahmo seisoi sängyn edessä, tää oli nyt jo toinen kerta. Herään siihen säikähdykseen, ja oon makuuhuoneen ovella muka paristi nähnyt jonkun varjon. En tajua mitä kummaa on, oonkohan tulossa hulluksi!?
Onko sulla ollut samalla tunne, ettet pysty liikkumaan? Unihalvauksissahan sanotaan, että voi nähdä tummia hahmoja. Mulla ei oo noita ollut, mut muistan yhden kerran, kun pelkäsin koko yön jotain, mitä en nähnyt. Tuntui ihan kuin musta pilvi olisi ollut koko talon yllä. Luulin sekoavani siitä tunteesta. Tuntui vahvasti kuin jotain pahaa olisi ympärillä tai jotain pahaa tapahtuisi. En vieläkään tiedä, mitä se oli.

Dimou ilmeisesti 9. Päivä. Jos laskee sen hedelmöittymisen mukaan. Jos menkoista niin aiemmin, mut eipä kai siitä lasketa.

Sillä kysyin, kun plussattin tosi samoihin aikoihin. Mun lapsi on syntynyt 7.9 :) Laskettu oli kyllä aikaisemmin, mulla laskettiin menkkojen mukaan. Oli kyllä lyhyt kaava, eli ei heittänyt paljoa punktiosta. Vois kuvitella että pitkässä kaavassa mentäis punktion mukaan. Ainakin sitten viimeistään ultrassa pitäis laskettu muuttua, jos menkkojen mukaan laitetaan ensiksi.

Primääri vs sekundäärinen lapsettomuus. Siinäpä vasta aihe jota on tullut itsekin mietittyä viime aikoina tosi paljon. Primäärinkin kokeneena oon itse sitä mieltä, että sekundäärinen lapsettomuus ei oo yhtään mitään siihen verrattuna. Totta kai sekin siis oma surunsa, mutta ihan erilainen. Kaiken on kuitenkin jo päässyt edes kerran kokemaan. Saa kutsua itseään jonkun äidiksi. Minusta siihen verrattuna se, ettei pääse uudestaan synnyttämään/imettämään/jne, tai lapsi ei saa sisarusta, on aika vähäpätöistä. Mutta näähän on tosi subjektiivisia asioita, jokaisella ne omat kokemuksensa ja surunsa ja kaikki oikeutettuja.

Itsellä ei ole vielä tällä toisella kierroksella tullut kovin suurta surua. On kyllä myös myönnettävä se, että esikoisen diagnosointi/kuntoutusprosessi on vienyt niin paljon mehuja, ettei ole ollut suuremmin aikaakaan. Muutenkin yritys on kestänyt aika vähän aikaa. Just kirjoitin esitietolomakkeen, jossa kysyttiin yrityksen kestoa vuosissa ja kuukausissa. Kirjoitin 8 kuukautta. Siinä mietin että mikä oikeus mulla on olla tuolla hoidoissa, ja venyttää odotusaikaa jollekin, joka on tahkonnut esikoista vuosia. Samaten mietin, että mulla on yk 6 menossa. Ei siis juuri mitään. Ihan hyvin vois yrittää luomuna useamman kierron.

Mutta onhan mulla myös ihan selkeitä ongelmia. Eikä mua olisi noihin hoitoihin hyväksytty, ellei lääkärit olisi sitä katsonut aiheelliseksi. Omien arvioiden mukaan mulla on ollut tässä yritysaikana 2-3 ovista. Aika vaikeahan sitä on ilman ovulaatiota raskautua. Jos keskimäärin naisella on joku 10-14 ovulaatiota vuodessa, niin aika monta vuotta saa tällä tahdilla yrittää, että se tulee täyteen.

Hiton PCO :arghh: Tai mikä ikinä liekään mikä näitä hormoneita sekoittaa. Ärsyttää sekin, ettei tätä tunnuta hoidettavan muilla tavoin, kuin hormonaalisella ehkäisyllä tai lapsettomuushoidoilla. Mä voisin ainakin sitä mahdollista kolmatta sitten ihan hyvin tjottailla, jos vain sais asialliset kierrot jollain tavalla aikaiseksi. Tai sitten aikansa kanssa olla ilman hormonaalista ehkäisyä, mutta kun tää aiheuttaa niin paljon muitakin inhottavia oireita.

Näitä päiviä näköjään täälläkin, kun oikein mikään ei ole kivaa.

Ainakin kun täytin tota sähköistä äitiyskorttia, siellä oli vaihtoehtona hedelmöityshoidot ja kysyttiin punktio- ja siirtopäivää, joten oletan niiden mukaan menevän.
Menkkojen mukaan mulla ois 4 päivää aiemmin LA, joten ei mitään hirveän suurta heittoa. Punktio oli kp 18, joka kyllä on mulle varsin normaali Ovispäivä muutenkin :)

Joo no ainakin tuolloin neljä vuotta sitten oli ihan keskiaikaista menoa neuvolassa. Ei mitään ymmärrystä ylipäätään sille, että kaikilla ei ole 28 päivän kiertoa, saati joillekin hedelmöityshoidoille. "Kun meillä on kato tää taulukko, mistä katotaan edellisten kuukautisten alkamispäivä ja sitten se näyttää milloin on laskettu aika". :facepalm:

Tai sitten mulla oli vaan tosi kokematon terkka. Oli ainakin aika nuoren näköinen.

Joo no ainakin tuolloin neljä vuotta sitten oli ihan keskiaikaista menoa neuvolassa. Ei mitään ymmärrystä ylipäätään sille, että kaikilla ei ole 28 päivän kiertoa, saati joillekin hedelmöityshoidoille. "Kun meillä on kato tää taulukko, mistä katotaan edellisten kuukautisten alkamispäivä ja sitten se näyttää milloin on laskettu aika". :facepalm:

Tai sitten mulla oli vaan tosi kokematon terkka. Oli ainakin aika nuoren näköinen.

Haluun tähän vähän puolustella, että nuorilla terkoilla on yleensä se nykyaikaisin tieto! :happy: Mutta toki oon huomannu hirveen suurta eroa tiedoissa hoitajien välillä ja toisaalta myös neuvoloiden välillä.
Terveisin nuori terkka :happy3

Haluun tähän vähän puolustella, että nuorilla terkoilla on yleensä se nykyaikaisin tieto! :happy: Mutta toki oon huomannu hirveen suurta eroa tiedoissa hoitajien välillä ja toisaalta myös neuvoloiden välillä.
Terveisin nuori terkka :happy3

Juu toki, muuten tämäkin terkka oli ihan ammattitaitoinen ja mukava. Sitä vaan mietin, että oliko hänellä koskaan ollut ketään toista asiakasta, joka olisi raskautunut hoidoista, eikä siksi ehkä ollut varma siitä miten laskettu aika pitäisi määritellä?

Eikä tää nyt muutenkaan mikään erityisen vakava asia ollut :D On vaan jäänyt mieleen kun hän sitä taulukkoaan esitteli niin innokkaasti.

Takaisin