Varhaisultra

pikkumartta

Puuhakas puhuja
Syysäidit 2020
Aiotteko mennä? Yksityiselle vai pääsettekö oman neuvolan kautta?

Mä varasin itselleni viikolle 6+5 ultran yksityiselle (Helsingin Perhe-arteen) ja sen jälkeen varaan neuvolan jos kaikki on ok. Jännittää ihan kamalasti ja pakko mennä oman mielenrauhan takia, edellinen raskaus meni kesken viikolla 5+4 spontaanisti joten ultraan en ehtinyt. Esikoisesta kävin myös, tokasta en. Ultra olisi 11.1.
 
Haluan mennä yksityiselle heti tuossa rv6-7, kun neuvolan ultra saattaa olla vasta rv10. Esikoisesta ei menty yksityiselle ja silloin kunnallisella ultra oli 8+5.

Pitää huomenna soittaa Perhe-Artelle ja kysyä, että saako esikoisen ottaa ultraan mukaan.. Luulisi, että yksityiselle saisi?
 
Muokattu viimeksi:
Me käytiin esikoisesta Perhe-Arten varhaisultrassa. Ja kiinnostaa kyllä mennä tästä toisestakin, koska kunnallisella ei pääse. Kerro Karoliina sitten, mitä sanovat esikoisen mukaantulosta.
 
Tänään soitin ja varasin ajan 6+3. Sanoivat, että tottakai voi tulla esikoinen (2v) mukaan, mutta koska ultrataan alakautta, niin isä yrittää sitten kiinnittää lapsen huomiota muualle siinä. Ettei sit ihmettele ja hämmenny mitä äidille tehdään :happy: oli tosi ystävällinen nainen puhelimessa, niin jäi kyllä hyvä mieli siitä.
 
Tänään soitin ja varasin ajan 6+3. Sanoivat, että tottakai voi tulla esikoinen (2v) mukaan, mutta koska ultrataan alakautta, niin isä yrittää sitten kiinnittää lapsen huomiota muualle siinä. Ettei sit ihmettele ja hämmenny mitä äidille tehdään :happy: oli tosi ystävällinen nainen puhelimessa, niin jäi kyllä hyvä mieli siitä.
Kiva kuulla! Niin voi hyvillä mielin mennä sinne esikoisen kanssa. Meidän 1v tuskin huomaisi mitään, mutta täytyy pitää tiukasti isänsä sylissä ihan sen takia, ettei ehdi aiheuttaa täystuhoa siellä huoneessa. :jimlad:
 
Milloin kannattaa varhaisultra varata? Kävin esikoisesta v. 2015 Femedassa gynekologin varhaisultrassa muistaakseni rv 7+2, näimme sylleen ja 1cm pitkän murun. Oli sen verran kallista (jotakuinkin 200e), että ajattelin nyt varata ajan kätilön ultraan juuri tuonne Perhe-Arteen.

Voisiko jo 6+-viikolla nähdä sykkeen? En jaksaisi millään odottaa kuukautta, tänään on vasta 3+6. Varsinkin nyt lomalla on kaikki aika maailmassa vauva-asioiden ajatteluun.

Meillä ei tulisi kuuloonkaan ottaa esikoista mukaan, koska hän on jo 4v. Voin vaan kuvitella, millaisia kysymyksiä tutkimus herättäisi, varsinkin, kun emme vielä halua kertoa hänelle vauvasta. Yksi-kaksivuotiaan kanssa tuo varmasti onnistuisi hyvin!
 
Milloin kannattaa varhaisultra varata? Kävin esikoisesta v. 2015 Femedassa gynekologin varhaisultrassa muistaakseni rv 7+2, näimme sylleen ja 1cm pitkän murun. Oli sen verran kallista (jotakuinkin 200e), että ajattelin nyt varata ajan kätilön ultraan juuri tuonne Perhe-Arteen.

Voisiko jo 6+-viikolla nähdä sykkeen? En jaksaisi millään odottaa kuukautta, tänään on vasta 3+6. Varsinkin nyt lomalla on kaikki aika maailmassa vauva-asioiden ajatteluun.

Meillä ei tulisi kuuloonkaan ottaa esikoista mukaan, koska hän on jo 4v. Voin vaan kuvitella, millaisia kysymyksiä tutkimus herättäisi, varsinkin, kun emme vielä halua kertoa hänelle vauvasta. Yksi-kaksivuotiaan kanssa tuo varmasti onnistuisi hyvin!

Ajanvarauksesta sanoivat, että siinä 6+4 alkaen voi tulla, mut mulle varas kuitenkin 6+3 sen ultran, kun siinä oli sopiva aika. Mut jotkut mennyt jo jopa 6+0 ja syke näkynyt silloinkin.
 
Mä pääsen onneksi ilman lapsia kun sattui olemaan sopiva lauantai-aika vapaana ja olen silloin Helsingissä. Mies ei pääse mukaan mutta saan kyllä kaverin tueksi :) oviksen mukaan toi ultra olis 6+5, km-vuodosta laskettuna 7+0 eli luulis sykkeen näkyvän.
 
Mä yritän jaksaa odottaa jonnekin 7+ viikoille asti oviksesta laskettuna. Mun ovis oli myöhässä, niin se on viisi päivää myöhemmin kuin menkoista laskettuna. Odotan siksi, että olisi sitten varmasti informatiiviset näkymät siellä.
 
Varasin nyt ajan, tasan kolmen viikon päästä olisi ultra raskausviikolla 7+2 eli tismalleen sama kuin esikoisesta. Huh, onneksi "pääsen" torstaina töihin, niin menee aika toivottavasti nopeammin :grin
 
En ole aiemmissa raskauksissa käynyt ja en ajatellut mennä nytkään vaikka olisihan se ihana päästä kurkkaamaan jo aiemmin. On vaan niin älyttömän hintaisia. Helsingissä vois käydäkin kun edullinen, mutta ei ole sinne asiaa nyt hetkeen.
 
Minä pääsin esikoisen aikaan kunnalliselle puolelle varhaisultraan viikkojen täsmentämiseksi, kun alla oli keskenmeno. Nyt olen kallistunut sille kannalle, että odottelen sinne ensimmäiseen ultraan, vaikka sinne tuntuukin olevan vielä aivan liian pitkä aika. Ja voihan se mieli vielä muuttua, kun alkaa kuulla tiedän muiden varhaisultran kuulumisia :)
 
Aion mennä, luultavasti 7+ viikolla. En vielä varannut, mutta ehkä tänään varaan, kunhan saan päätettyä minne ja milloin.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Aiomme mennä, takana edellisestä kierrosta kemiallinen raskaus ja kesältä keskenmeno. Esikoisesta emme olleet mutta nyt koen, että varhaisultra toisi mielenrauhaa odotukseen. Luultavasti pääsemme vielä neuvolan kautta, koska kiertoni on niin epäsäännöllinen etten ole varma lasketusta ajasta.:bored:
 
Olikos jollain muullakin jo tällä viikolla ultra? Mulla on lauantaina ja hitsi että jännittää :eek: menispä nää päivät nopeasti!
 
Hirveesti houkuttais varata varhaisultra, mut hinta on kyl esteenä. Toki ekaa ultraa ei oo sinänsä pitkä aika enää, mut tuntuis kamalalle saaha vast sillo tietää et kaikki ei ookkaa hyvi :bored:
 
Mulla on ensi viikon keskiviikkona, viikot tällöin 6+6. Jännittää. Nyt parinä päivänä tullut hieman rusehtavaa vuotoa pyyhittäessä.:sad001
 
Höh Vauva2020, noi vuodot on kyllä tosi inhottavia. Mulla tullut kerran verta vessakäynnin yhteydessä ja se säikäytti pahasti. Toivottavasti sullakin on kaikki hyvin ja vuoto loppuu.
 
Olen kuullut monilta, että rusehtava vuoto on aika tavallista. Ruskea verihän on vanhaa verta, joten ei se välttämättä tarkoita mitään. Toivottavasti vauvoilla on kaikki hyvin :Heartred

Mun äidillä tuli mun veljeä odottaessa vuotoa monta viikkoa alkuraskaudessa, eikä sille mitään syytä löytynyt. Ihan hyvin sujui raskaus ja terve poika syntyi :happy: Tämä oli kyllä 90-luvulla.

Täällä olisi tasan 2 viikkoa ultraan, miten tämä aika voikin madella.. Latasin puhelimeenkiin sovelluksen, joka näyttää, montako päivää ja tuntia ultraan on.
 
Takaisin
Top