Mitäs sanotte pepsimaxista.. voisitteko joskus juoda lasillisen?![]()
Täällä pepsi max fani
Eli joo, tulee aina silloin tällöin juotua.Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mitäs sanotte pepsimaxista.. voisitteko joskus juoda lasillisen?![]()
Eli joo, tulee aina silloin tällöin juotua.Mä käytän huoletta Violan ja Creme Bonjourin tuotteita juurikin leipomisessa :) Philadelphiat eivät vissiin oo pastöroituja niin ne on jääneet kauppaat.
Ja pepsi max -asiaan, mulla on (sokeri)cokista jääkaapissa tälläkin hetkellä, auttaa nimittäin pahoinvointiin![]()
Myös Philadelphia on pastöroitu tuote. Nykysuositusten mukaanhan myös pastöroituja tuorejuustoja tulisi välttää, mutta olen itse syönyt kahdessa aiemmassa raskaudessa sekä syön nytkin juustokakkuja :)
Tää on taas muuttunut ja nyt pastoroidut on ok. Mulla edellinen syntynyt 2018 ja silloin oli myös pastoroidut tuorejuustot kielletty.

Mä synnytin 03/18 enkä muista et ois ollu tuorejuustokieltoa. Missähän tynnyrissä oon sillon ollu...![]()
Olen tyytyväinen että nykyään suositustenkin mukaan saa syödä pehmeitä pastoroimattomasta maidosta valmistettuja juustoja. Viime raskaudessa kielto tuntui vähän ylireagoinnilta, joten hyvä että on päivitetty listoja.

Oikeesti!?
* juoksee kauppaan ja ostaa juustohyllyn tyhjäksi*![]()

Onneksi inkivääriin on tullut edellisen raskauden jälkeen tarkennusta. Silloin oli kielto, nyt on uusi ohje että mausteena ok, mutta ei saa käyttää inkiväärijuomia tai -valmisteita.
Mä nimittäin tykkään kovasti aasialaisesta ruuasta, ja siinä on useasti inkivääriä. Aion syödä sitä huoletta :)
Yrttiteet tekevät myös tiukkaa, kun en ole kahvinjuoja. Mutta siitäkin selvitään :)
Samaa muistelen, oli vaan pakko varmistaa kun mustikoita syödessä tuli mieleen et hetkonen, kai nää ulkomaiset tuoremarjat oli ihan ok..![]()
Joskus yksi kaveri tutki raskaana ollessaan salaatinkastiketta, että onko tässä raakaa kananmunaa. Onko se kielletty? Kävisi järkeen, jos olisi, kun kerta raaka lihakin on. En vain muista lukeneeni mistään listasta kananmunasta mitään.