Raskaaksi 2019

Punktioon saa aika hyvät pöllylääkkeet, siksi koko päivän saa saikkua. Tilanteesta ja lääkäristä riippuen saa vielä päivän tai Kaks lisääkin, just esim hyperin riskin takia. Punktion jälkeen pitää lepäillä ja ottaa rauhassa, koska suurentuneet munasarjat voi vaikka kiertyä.

Lääkäristä/sairaanhoitopiiristä riippuen saikun syyksi voi tosiaan kirjoittaa myös jotain epämääräisempää, vaikka mahakipu tai gynekologinen toimenpide.
 
Onpa hyvä että on tota hoitokeskusteluakin, niin saa vähän etukäteisperspektiiviä:happy: kiitos siitä:happy:

Mitäs itsenäisyyspäivän suunnitelmia huomiseksi? Kenties jotain perinteitä?

Oon tosi pahoillani, jauhan nyt muuta vaikka tämähän on raskautumisketju. Sille rintamalle ei kuulu mitään. Tänään dpo5 vähän parempi vaste 600mg/pv lugesteron, mut oon kyllä käytännössä menettänyt toivon tähän(kin) kiertoon. Hitolliset oireethan noista tulee, mutta sen kun jo tietää, niin ei jaksa edes alkaa kuvittelemaan yhtään mitään.
 
Täällä yk5 ja kp 8, huomenna aloitan taas tikuttamisen, vaikka Womanlog ennustaakin ovulaatiota kp 17. Lähdetään lauantaina etelän aurinkoon, jospa lämpö ja valo toisi odotetun lopputuloksen.. Minut on kuulemma myös tehty etelän lämmössä, toivottavasti meilläkin olisi vauvaonnea samassa suhteessa.

Ovista ennustetaan paluupäivälle, joten lapsi aamupäivisin lastenkerhoon ja hommiin.
 
Huomenna töihin ja koko viikonloppu menee muutenkin töissä kun olen nyt ollut muutaman päivän vapaalla. Tänään suunniteltiin että tehdään pitsaa ja katotaan leffaa kun huomenna ei yhdessä ehditä päivää oikeen viettään. Huomenna kp5 ja menkatkin toivottavasti loppuu, en malta odottaa että saa uuden kierron korkattua:p
 
Mulla on soitto huomenna neukkariin tai gynelle koska vuoto on outoa ja tekasin testin eilen ja siihen tuli tummin viiva tähän asti. Ei tarvinnut tihtustella valoa vasten vaan selvä sininen viiva. Lataan tähän vaan ku käänsin ne negatiiviksi sen aiemman ja sit eilisen et olisko sittenkin yrittänyt kiinnittyy muttei kiinnittynyt tms ku kuitenkin punaista mut siis limaa. Loppuu välillä ja välillä vähän tulee mut ei hyytymii ei mitään runsasta. Sit antibiootit kuulemma esim pillereiden läpi saattaa aiheuttaa vuotoa ja alkuraskauden aikana yms mut en mä usko tasan et olis vuodosta huolimatta elämää tuolla. Syy miks testasin oli ku oireita pukkaa päälle ja sit mietin et ku vuoto ei ala kunnolla niin minä katson onko niin et yritti kiinnittyy mut ei kiinnittynyt ja jos niin sit se pitää saada uloski. Vai onko noi testit oikeesti niin susia et ne näyttää tommosta sinistä viivaa. Mun kamera on paska mut ton nyt näki kuka vaan ja livenä ihan sininen ja oudon tumma. Siis outo et on tummempi ku aiempi. Ahdistavaa. Lähinnä pelottaa et onko sinne viime kuusta jäänyt jotaki kuitenkin....

Edit. Flon mukaan Dpo12, omani jo 14. Eilen illalla päähänpistos hieno älynväläys
 

Liitteet

  • CollageMaker_20191205_082317645.jpg
    CollageMaker_20191205_082317645.jpg
    37.1 KB · Katsottu: 176
  • IMG_20191205_081018.jpg
    IMG_20191205_081018.jpg
    26.2 KB · Katsottu: 188
Me vietetään koko perheen kesken pitkä viikonloppu. Keittelen huomenna riisipuuroa ja luumukiisseliä. Torttujakin voisin tehdä, mutta pitäis gluteenitonta taikinaa lähteä metsästämään..

Oon painanu töitä, ku pieni orava. Lukuisia arviointikeskusteluja, kokeiden tarkistamista ja tuntien pitämistä. Numeroiden antaminen on aina yhtä tuskaa. Vielä kolmet kokeet ens viikolla..
 
Me vietetään koko perheen kesken pitkä viikonloppu. Keittelen huomenna riisipuuroa ja luumukiisseliä. Torttujakin voisin tehdä, mutta pitäis gluteenitonta taikinaa lähteä metsästämään..

Oon painanu töitä, ku pieni orava. Lukuisia arviointikeskusteluja, kokeiden tarkistamista ja tuntien pitämistä. Numeroiden antaminen on aina yhtä tuskaa. Vielä kolmet kokeet ens viikolla..

Loppurutistus ja ansaitulle joululomalle:Heartred

Meille tulee vieraita, tehään ruokaa ja katsotaan linnanjuhlia:happy: perheellisiä, siis todellisuushan vastaa aina enemmän ja vähemmän hulabaloota:hilarious:

Tänään parisuhteen joulukalenterissa piti soittaa toiselle kappale, joka kuvaa tunteita toista ihmistä kohtaan. Tää oli ihana tehtävä. Kastu silmät puolin ja toisin. Pisti miettimään, että ei sitä arjessa niin kovin monisanaisesti taida aina tunteista puhua.
 
Keskenmenon kokeneet, onko teillä aina ollut hyytymiä vuodossa paljon?
Kun mulla nyt tasan yks pieni nähtävissä ollut päivällä. Puhdasta verta kyllä tullut suht paljon, välillä ihan tuntui kuin hana olis ollut auki vartin putkeen, mut ei enempiä hyytymiä.
Nyt viikkoja pitäs kuitenkin olla jo 7+4 tosin alkio vastas n. Viikkoa pienempää, mut viime keskenmenossa oli 5+2 ja oli hyytymiä kuin menkoissa. Tosin tais alkaa vaan laimealla verellä. En muista koska ne roippeet ja hyytymät alkoi tulla. Ja epäilyttää tää odottelu. Nyt vielä kun huomenna itsenäisyyspäivä ja vloppu perään. Pitää päivystyksen kautta mennä jos tahtoo hoitoa, tai joutuu mennä :sad001 kipuja on, nyt iltaa kohden vähempi, päivällä ihan kunnollisia.
Mietin vaan että voiko sieltä poistua ollenkaan raskausmateriaalia kun tulee vaan verta ilman hyytymiä/roippeita. Tosin mistäs se veri tulis jos ei kohdun limakalvoilta /tms.
 
Keskenmenon kokeneet, onko teillä aina ollut hyytymiä vuodossa paljon?
Kun mulla nyt tasan yks pieni nähtävissä ollut päivällä. Puhdasta verta kyllä tullut suht paljon, välillä ihan tuntui kuin hana olis ollut auki vartin putkeen, mut ei enempiä hyytymiä.
Nyt viikkoja pitäs kuitenkin olla jo 7+4 tosin alkio vastas n. Viikkoa pienempää, mut viime keskenmenossa oli 5+2 ja oli hyytymiä kuin menkoissa. Tosin tais alkaa vaan laimealla verellä. En muista koska ne roippeet ja hyytymät alkoi tulla. Ja epäilyttää tää odottelu. Nyt vielä kun huomenna itsenäisyyspäivä ja vloppu perään. Pitää päivystyksen kautta mennä jos tahtoo hoitoa, tai joutuu mennä :sad001 kipuja on, nyt iltaa kohden vähempi, päivällä ihan kunnollisia.
Mietin vaan että voiko sieltä poistua ollenkaan raskausmateriaalia kun tulee vaan verta ilman hyytymiä/roippeita. Tosin mistäs se veri tulis jos ei kohdun limakalvoilta /tms.

Kyllä mulla tuli reippaasti hyytymiä. Kkm todettiin kymppiviikolla, oli mennyt kesken 7+jotain. Aluksi tuli monta päivää vaan verta, mut sit tehtiin imukaavinta ja sain vielä uudet cytotecit ni sitten alkoi tulla hyytymiä ja kunnolla. Sohvalla istuin muovin päällä kun yhtäkkiä saattoi hulahtaa niin, etten edes ehtinyt vessaan. Anteeksi yksityiskohtaisuus. Mutta mullakin siis aluksi oli ihan verta vaan, loppuvaiheessa mulla alko vasta hyytymät. Tietysti omalla kohdalla ei menny tyhjennys ihan oppikirjan mukaan kohtutulehduksineen kaikkineen, mut jospa tästä olisi edes hieman apua.

Tsemppiä vielä, kamalaa tuo epätietoisuus:Heartred
 
Keskenmenon kokeneet, onko teillä aina ollut hyytymiä vuodossa paljon?
Kun mulla nyt tasan yks pieni nähtävissä ollut päivällä. Puhdasta verta kyllä tullut suht paljon, välillä ihan tuntui kuin hana olis ollut auki vartin putkeen, mut ei enempiä hyytymiä.
Nyt viikkoja pitäs kuitenkin olla jo 7+4 tosin alkio vastas n. Viikkoa pienempää, mut viime keskenmenossa oli 5+2 ja oli hyytymiä kuin menkoissa. Tosin tais alkaa vaan laimealla verellä. En muista koska ne roippeet ja hyytymät alkoi tulla. Ja epäilyttää tää odottelu. Nyt vielä kun huomenna itsenäisyyspäivä ja vloppu perään. Pitää päivystyksen kautta mennä jos tahtoo hoitoa, tai joutuu mennä :sad001 kipuja on, nyt iltaa kohden vähempi, päivällä ihan kunnollisia.
Mietin vaan että voiko sieltä poistua ollenkaan raskausmateriaalia kun tulee vaan verta ilman hyytymiä/roippeita. Tosin mistäs se veri tulis jos ei kohdun limakalvoilta /tms.

Mä olen ehkä väärä vastaamaan, mulla tyhjennettiin tuulimuna 12+ viikoilla lääkkeellisesti. Sitä tavaraa hyytymien muodossa ja muutenkin tuli sitten ihan hirveesti. Sullahan oli lapsi? Muistat varmaan synnytyksen jälkeisen jälkivuodon? Aikalailla megarätti housuissa sai painaa menemään ja ihan tosi isoja hyytymä myös. Edit. Niin joo, en muuten tiedä, kertokaa viisaammat, onko muuten keisari leikkauksessa myös jälkivuoto, vai kaavitaanko siinä jotenkin kohtu samalla?

NewMoon, tänään ei oo vuotanut enää niin paljon. Mut kun tätä ennen on ollut 5 päivää runsasta vuotoa, niin tietäähän sen lopputuloksen taas. Kp1 odotellen.
 
Kiitos vastauksista. Sillon 5+2 km oli kuin tupla menkat, ei hirveästi hyytymiä, mutta kestoltaan viikon oli se vuoto. Nyt mietin et raskaus 2vk pitemmällä vaikka alkio nyt on vaan viikon verran,mut luulis että pitäs tulla enempi sitä tavaraa.
Tuo kohtutulehdus pelottaa, et jos tää vuotelu venyy ja venyy, niin sehän sit tietty iskee ku kohdunsuu on ollut jo ainaki viikon auki.

Synnytyksen jälkivuoto oli kyllä kaameaa, siitä ei kyllä ensisynnyttäjää varoiteta tarpeeksi, kuin ei myöskään jälkisupistuksista jotka oli melkein pahempia kuin oikeat supistukset, kun niitä ei osannut samalla tavalla odottaa koska tulee. Itse asiassa mulle ei sanottu missään niistä. Tajusin sit lukea jostain synnytettyäni että mitä ne ihme kivut on imettäessä.

Ehkä ne hyytymät sit tulee tässä päivien kuluessa. Pitää siis pysytellä kotona tai lähellä ettei tuu ikäviä tilanteita.
 
Sama kokemus täällä kkm:stä ja lääkkeellistä tyhjennyksestä (11+0, alkio vastasi kokoa 6+2), että tuli ihan tosi reiluja hyytymiä ja oikein tunsi särkylääkkeistä huolimatta kun paine alkoi ja ne plompsahti ulos. Näitä isoja hyytymiä ja todella runsasta vuotoa (siis lorahti kerralla paljon kun esim vaihtoi asentoa sohvalla) kesti ekan päivän ja vielä tokana päivänä tuli isompi hyytymä. Tsemppiä TiinuLiinu ❤

Mä jouduin töissä pummimaan esimieheltä särkylääkkeen kuukautiskipuihin. Synnytysten jälkeen menkkakivut on olleet ihan olemattoman pieniä joten tämäkin taitaa olla kkm:n ansiota. Ekat kuukautiset oli tosi niukat ja kivuttomat. Katsoin Flosta että vielä ehtisin tälle vuodelle yhden raskauden testata kun kuukautiset pitäisi normikierron mukaan alkaa 2.1. :grin
 
Eli olis vaan pitänyt vaatia ne lääkkeet, että olis nopeuttanut vuotoa. Kivut kuitenkin edelleen on suht voimakkaat, mutta nyt taas alkaa vuoto selvästi vähentyä.
 
Loppurutistus ja ansaitulle joululomalle:Heartred

Meille tulee vieraita, tehään ruokaa ja katsotaan linnanjuhlia:happy: perheellisiä, siis todellisuushan vastaa aina enemmän ja vähemmän hulabaloota:hilarious:

Tänään parisuhteen joulukalenterissa piti soittaa toiselle kappale, joka kuvaa tunteita toista ihmistä kohtaan. Tää oli ihana tehtävä. Kastu silmät puolin ja toisin. Pisti miettimään, että ei sitä arjessa niin kovin monisanaisesti taida aina tunteista puhua.

Meillä ei oo itsenäisyyspäiväperinteitä, kaikki erilaisia olleet:) Huomenna miehen puolelta sukujuhlat minne mennään.

Ja voih oispa ihanaa jos meilläki mies ois kiinnostunut noista parisuhdejoulukalenterin tehtävistä. Ehkä jonku yhen kaks vois suostua tekemään mut että 24, noup :hilarious:
 
Huomenna töihin ja koko viikonloppu menee muutenkin töissä kun olen nyt ollut muutaman päivän vapaalla. Tänään suunniteltiin että tehdään pitsaa ja katotaan leffaa kun huomenna ei yhdessä ehditä päivää oikeen viettään. Huomenna kp5 ja menkatkin toivottavasti loppuu, en malta odottaa että saa uuden kierron korkattua:p
Melkeen samoissa mennään, mietin että pitäskö taas vähän yk 12 kunniaks tikutelka o_O
 
Takaisin
Top