Ruokarajoitukset

Ai kamala, mie oon joka aamu tyytyväisenä laittanu aamupuuroon raejuustoo :sad001
Mutta jos se raejuusto on pastöroitu, niin onks se ok? Itellä on suosikki ollu iät ja ajat rainbowin raejuusto, mut maidon alkuperämaa on ruotsi.. Uskaltaako sitä nyt sit käyttää..
 
Voi kihveli, jouluna rv.10 ja kyllä mä ajattelin graavilohta vähän syödä, kunhan vaan ei ole vakuumissa ollut.. Sellaisen löytyminen voi vaan olla sit erihomma

Toki meillä ekat neuvolat vielä edessäpäin, toivottavasti neuvolstäti saa mun päänkääntymään graavilohen kohalla
 
Joo ja jos joku saa varmaa tietoa tuohon mikrojuttuun niin olisi kiva kuulla! Nyt Googlasin aiheesta ja muutama keskustelu löytyi, mutta yhdessäkään virallisessa lähteessä ei kyllä mikrokuumennusta kielletä. Olisikohan kyse siitä, että pitää kuumentaa niin kauan että joka suupala on kuuma? Mikro kun lämmittää usein epätasaisesti. :wideyed:
 
Mitenköhän voileipäkakut ja kermakakut? Onko ok syödä, jos katsoo, ettei nyt kylmäsavulohta täytteenä ole? :scratch
 
Mitenköhän voileipäkakut ja kermakakut? Onko ok syödä, jos katsoo, ettei nyt kylmäsavulohta täytteenä ole? :scratch

Oon mä kyllä syönyt voileipäkakkua, tuorejuusto oli valion ja se pitäisi olla ok. Ja kermakakku, eihän siinä ole mitään kiellettyä ellei sitten jotain mascarpone tuorejuustoa ole tungettu väliin tms.
 
Mä en varmaan söisi voileipäkakkua, koska mun käsittääkseni tuorejuusto on oiva kasvualusta listerialle jos se sattuu kontaminoitumaan, joten en mielellään syö sitä muussa muodossa kuin suoraan vasta-avatusta purkista. Mutta mä saatan kyllä olla vähän ylitarkka. :rolleyes:
 
Joo no tuo tietysti. Jos se on saman aamuna/päivänä valmistettu niin sit ehkä.. mut muuten en kyllä.
 
No sinne meni jo pala :nailbiting: En tosin kovin säiky, tuoreista aineksista oli ja koin pientä painetta ottaa palan miehen isän juhlissa, kun mikään muu ei ollut sitäkään vertaa sopivaa...
 
Rakastan teetä ja kaapissa olis Pukka piparminttu-lakritsiteetä joka himottelis, mutta en oo uskaltanut juoda kun tuntuu että toi lakritsi/salmiakki on tosi pahasta nykyisten suositusten mukaan. Viittisköhän sitä kupposen juoda sillon tällön? :confused004
 
Mie en muista miten nuo yrtit sopii mut joissain yrteissä on haitallisia aineita ja koska niitä ei ole tutkittu tarpeeksi niin yrttihaudukkeet ja rooibos on siksi kiellettyjen listalla. Ja teessä en osaa sanoa lakritsista mitään..
 
Mä ajattelisin, että kupponen silloin tällöin on verrattavissa muutamaan lakukarkkiin jotka nekin on silloin tällöin ok. Ja ajattelisin, että silloin tällöin on tyyliin 1-2 kertaa viikossa tai harvemmin. :wideyed:
 
Mä ajattelisin, että kupponen silloin tällöin on verrattavissa muutamaan lakukarkkiin jotka nekin on silloin tällöin ok. Ja ajattelisin, että silloin tällöin on tyyliin 1-2 kertaa viikossa tai harvemmin. :wideyed:

Joo tämä sen lakun kannalta mutta sit tosiaan tuossa on piparminttua.. ja yrttihaudukkeet on kielletty. Eli onko teetä mikä on maustettu kakulla ja piparmintulla vai piparminttu laku hauduke..
Lisäksi noista yrteistä tosiaan löytyy huonosti tietoa mitkä on hyviä ja mitkä huonoja etenkin raskauden aikana
 
Joo tämä sen lakun kannalta mutta sit tosiaan tuossa on piparminttua.. ja yrttihaudukkeet on kielletty. Eli onko teetä mikä on maustettu kakulla ja piparmintulla vai piparminttu laku hauduke..
Lisäksi noista yrteistä tosiaan löytyy huonosti tietoa mitkä on hyviä ja mitkä huonoja etenkin raskauden aikana

Niin joo, mä en jotenkin ajatellut piparminttua edes yrttinä vaan jotenkin mausteena, vaikka taitaahan se olla kumpaakin. :wideyed: Ja se on kyllä totta että yrttiteet taitaa olla lähtökohtaisesti kielletty. Hassua, en jotenkin tuosta vinkkelistä osannut yhtään ajatella.
 
No eihän täällä kohta uskalla syödä enää mitään mikä ei ole keitetty, paistettu, höyrytetty ja friteerattu. :nailbiting:
 
No voihan Viipuri.. täytyykin juustojen kanssa olla tarkkana sit vaan.. ite en söis muutenkaan kuin kylmäsavu ja graavi lohta mutta vaihtuneet tänä vuonna sitten smetanaloheen :Heartred
 
Takaisin
Top