Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mullakin miinuksella on tällä hetkellä, n. 2 kg. En vaan saa syötyä enempää, ei oksentelua (paitsi kerran) eikä treeniä. Ja 13+5 viikot.
 
Mulla on nyt 13+0 ja paino on laskenu 1,5-2kg. Ylipainoa on sen verran, ettei paino saa nousta eikä haittaa vaikka laskeeki. Syömiset on kyllä ihan retuperällä ku ei vaan ole pystyny syömään normaalisti ja salaatit jne. oon oksentanu. Mutta jospa tämä tästä pikkuhiljaa tasottuis.
 
Mulla oli ekassa neuvolassa paino +1kg normaaliin verrattuna, mutta nyt toisella käynnillä -1kg. Terkkari ei kommentoinut painoa mitenkään.
 
Mulla tullut painoa 2-3kg, itseasiassa oli paino noussut alussa turvotuksen takia tuon verran ja nyt pysynyt suunnilleen samana rv 17 asti. Oon siis normaalipainoinen ja neuvolan mukaan ok, kunhan ei laske.
 
Mä en tiedä tarkkaan lähtöpainoa, mutta nyt viikolla 12+3 paino on sama kuin viikolla 5. Silloin siis jo aikamoinen turvotus, mikä ei ole ainakaan vähentynyt. Jonkin verran ylipainoa ilmeisesti mullakin, ni mielellään saa alkaa nousemaan vasta myöhemmin.

Tiedättekö te kaikki tarkan lähtöpainonne? Itse olen punninnut todella satunnaisesti ja aina eri paikoissa, niin melko suuntaa-antava arvaus alkupainosta.
 
Mulla alku paino oli 60.7 ja nyt 60.3 ennen sitä mä punnitsin itseni kotona 62.4 eli sellanen kaks kiloa olis pudonnut mä syön,mut mul tulee tosi herkästi huono olo :/
 
Aika samoissa pysynyt paino, ehkä hieman tippunut. Lievästi ylipainoa on niin toivon ettei paljoa nousekaan. Syömiset on ihan retuperällä,syön sitä mikä sattuu milloinkin maistumaan, kun alun huono olo väistyi tuli tilalle ruokahaluttomuus. Voisin elää päivän parilla leivällä ja yhdellä rahkalla, ei kovin hyvä kun samalla kattelee kulutuksia että jää hirmuisesti miinukselle.
 
Pari kiloa tuli tossa alussa kun pahaan oloon tuli syötyä paljon rasvaista ja suolaista, mutta nyt onneksi paha olo on helpottanut, oikeastaan viikon verran on ollut ihan ok olo. Nyt 14+4, painoa n55kg.
 
Paljonko teille on tullut painoa nyt raskauden aikana ja mikä viikko menossa?

Mulla tullut ehkä 1-2kg ja nyt mennään 14+5. Mulla tuntuu painon kanssa menevän niin, että joskus rv20 jälkeen tulee parit spurtit, kun painoa tulee vajaa kilo per viikko :hilarious: mutta alussa nousee hitaammin. Toisaalta taas kaverilla nousi alussa reilusti ja tasottui sitten vähän myöhemmillä viikoilla. Molemmat ollaan normaalikokoisia. Varmaan aika paljon tämä siis vaihtelee!:)

Edit. Kuitenkin ruoka maistuu ja viimeksikin tuli yhteensä noin 17kg.
 
Nyt 13+6 ja painoa tullut 0-1kg, riippuu vähän päivästä, tuntuu että tuohon vaakaan ei ole luottamista. Viime raskaudessa tuli paino +21kg, että vielähän tässä kerkeää... :banghead:

Tissit iha älyttömän kipeät, varsinkin öisin!! Öisin joudun asettelemaan peittoa tissien väliin kun koskee niin paljon :facepalm:
Liitoskivut alkoi tossa 2viikkoa sitten, nivusiin koskee niin kävellessä kuin maatessa, välillä tosi kivualiasta.
 
Tissit iha älyttömän kipeät, varsinkin öisin!! Öisin joudun asettelemaan peittoa tissien väliin kun koskee niin paljon :facepalm:
Liitoskivut alkoi tossa 2viikkoa sitten, nivusiin koskee niin kävellessä kuin maatessa, välillä tosi kivualiasta.

Voin suositella sellaista vartalotyynyä! Siihen voi nojailla rintoja, jalkaa tai lantiota ja on mahdollistanut ainakin mulle rauhallisemman nukkumisen älyttömän kipeiden rintojen kanssa. Ostin itse Tokmannilta parilla kympillä, kun en raaskinut ostaa mitään kalliimpaa kokeilematta ensin.
 
Vartalotyyny oli esikoista oottaessa ihan ehdoton! Omani ostin sillon Lidlistä ja tuolla se odottaa käyttöä taas.
 
Ei oo paino noussut ollenkaan. Esikoisenkin odotusaikana aluksi tippui ja loppua kohden nousi maltillisesti, vaikka olin vatsasta ihan valtava viimeiset viikot. Nyt ainakin tähän mennessä käymässä samalla tavalla, ollaan nyt suurinpiirtein kilo miinuksella lähtöpainosta. Mulla tosiaan normaalipaino, eikä paljoa saisi lähteä. Tosin nyt näyttää että ollaan ottamassa jo vähän lisää kiloja pikkuhiljaa, kun oksentelu tuntuu loppuneen. Kerkesi tosiaan pari kiloa lähteä ja nyt ollaan enää yhden miinuksella. Tänään taitaapi olla 15+6. Mieskin tossa tänään katsoi pitkään ja totesi, että eikö raskaana kuuluis lihoa eikä laihtua, kuulemma mulle on tullut vaan vähän pömppöä ja tissit kasvaneet, muuten näytän kuulemma rimpulalta :hilarious::hilarious:

Mulla kutisee tissit! Erityisesti nännit ja sitten tuolta kainalon puolelta. En ymmärrä. Ärsyttävää :rolleyes:
 
Voin suositella sellaista vartalotyynyä! Siihen voi nojailla rintoja, jalkaa tai lantiota ja on mahdollistanut ainakin mulle rauhallisemman nukkumisen älyttömän kipeiden rintojen kanssa. Ostin itse Tokmannilta parilla kympillä, kun en raaskinut ostaa mitään kalliimpaa kokeilematta ensin.

Tää onkin ollu hankintalistalla, mut taidan käydä ostaa jo heti nyt viikonloppuna!
 
Tänään tuntui ekaa kertaa siltä että saattaa alkaa liitoskivut pikkuhiljaa. Ei pahasti, mutta kun otin sivuaskeleet tunsin että on löystymässä paikat. Viime raskaudessa alkoi vasta loppuraskaudesta. Toivottavasti pysyy maltillisena mahdollisimman pitkään.
 
Mullaki nännien kutina on ihan valtava välillä! Töissä kiva ihmisten edessä olla ku tulee nii kamala kutka että pakko ois saaha tunkee kädet liiveihin :hilarious:
 
Vartalotyyny on ihan paras. Mä vaan en pääse vielä omaa käyttämään, ku taapero nukkuu niin tiiviisti mun kainalossa et ei siihen väliin mitään tyynyä mahdu. Pitäis opettaa poika nukkuu koko yön omassa sängyssä, mut hirvittää edes yrittää kun ei ole mikään helpoin luonne kyseessä. Nytki on ollu jo lokakuusta asti päikkäreillä ilman tuttia ja edelleen huutaa sen perään joka päivä. Yötuttia yritettii kanssa jättää pois mut meillä ei sitten nukkunut kukaan. Vaikka itse menin viereen niin ei se mun läsnäolokaan auttanu yhtään siihen tuskaan ja kiukkuun. Kaikki muukin on opeteltu vaikeimman kautta, kun mitkään keinot, jotka edellisten kohdalla autto, ei auta tämän kanssa.
 
Takaisin
Top