Millaisia raskausoireita sinulla on?

Noita vuotoja tai valkovuodon värillisyyttä suosittelen käymään aika herkästi näyttämässä lääkärissä. Voi olla joskus myös joku tulehdus, oireet kun voi olla tosi epäselviä raskauden aikana. Mulla hoidettiin edellisen raskauden aikana 2 bakteerivaginoosia ja yks virtsatietulehdus ja kummassakaan oireet ei olleet yhtä selvät kuin mitä ovat silloin kun en ole raskaana.
 
Tuolla salaisissa jo mainitsin, mut ajattelin täällä kysyä kun on enempi lukijoita. Voiko liitoskipuja olla jo tässä vaiheessa? 11+4 menossa. Koskee tuohon häpyhuulien liitoskohasta abaut sentti pari ylöspäin, melko keskellä mut enempi vasemmalla. Semmonen kokoaikanen kipu ollut tänään. Vai liekö huono merkki? :eek: eka raskaus ni ei mitään hajua mistään, mikä kuuluu asiaan
 
Täällä uusimpana oireena on tällä viikolla levottomat jalat öisin, mikä haittaa nukkumista todella paljon. Toivotaan että rautakuuri auttaisi, ja asiaa pahentavat verenvuodot pysyisivät minimissä. Ferritiini oli melko alhainen jo ennen raskauttakin, joten tuskin rautakuuri ainakaan hukkaan menee.
 
Tuolla salaisissa jo mainitsin, mut ajattelin täällä kysyä kun on enempi lukijoita. Voiko liitoskipuja olla jo tässä vaiheessa? 11+4 menossa. Koskee tuohon häpyhuulien liitoskohasta abaut sentti pari ylöspäin, melko keskellä mut enempi vasemmalla. Semmonen kokoaikanen kipu ollut tänään. Vai liekö huono merkki? :eek: eka raskaus ni ei mitään hajua mistään, mikä kuuluu asiaan
Hankalaa sanoa. Mitään ei ole mahdotonta, mutta soittaisin neuvolaa n niin saat paremmin kuvailtua mistä on kysymys. Oletko jo käynyt ultrassa?
 
Tiistaina olis nt ultra. Kyllä jonkun verran netistä luin niin joillain ollut raskauden alusta asti, ja tuntuu just häpyluun alueella. Levossa huomasin että ei tunnu niin pahalta, kun tuossa ruokiksella makasin kyljelläni..
 
Tiistaina olis nt ultra. Kyllä jonkun verran netistä luin niin joillain ollut raskauden alusta asti, ja tuntuu just häpyluun alueella. Levossa huomasin että ei tunnu niin pahalta, kun tuossa ruokiksella makasin kyljelläni..
Voihan niitä on mä kehottaisin lepäämään,koska kivut kertoo sitä et tahti on liian kova..
 
Jempula ne voi hyvinkin olla liitoskipuja. Se on yksilöllistä koska ne alkaa. Kipuja voi olla häpyliitoksessa ja sen ympärillä ja lisäksi alaselässä ja lonkissa Itsellä on kanssa aina alkanu jo varhain noi kipuilut, ja joka kerta vähän aiemmin kuin edellisellä kerralla. Jotkut saa apua tukivöistä, mut itelle ei ole niistä ollut hyötyä. Monet on kokenu hyödyksi käynnit osteopaatilla, jotkut saa apua jostain muusta, että sekin vaihtelee paljon.
 
Täällä mennään kans 11+3 ja liitoskipuja on jo. Alaselkä, lonkat ja häpyluu kipuilee, repii ja jomottelee ajoittain. Nyt kun tietää mitä ne on ja miten niiden kans tulee toimeen, niin en omalla kohdalla osaa huolestua. Ehkä kuitenki kävisin näytillä tai soittaisin neuvolaan, jos on ekaa kertaa kipuja.
 
Mulla on kyllä ihan kamala olo koko ajan. 12+6 nyt, toivottavasti kohta helpottaa. Paha olo jatkuvasti, varsinkin työpäivien jälkeen lentää laatta, väsyttää ihan mahdottomasti ja vaikka nukun 10-12h yössä niin se ei riitä. En tee itseasiassa enää mitään muuta kuin joko töitä tai nukun.. Ei tää näin kamalaa ollu esikoisen kanssa..
 
Täälläkään tuskin ketään hereillä on :/ soitin tänää neuvolaan mun kutinsn takia häpyhuulussa ja nyt oon alkanu miettii ku ei suostunu ottaa näytille et olisko se sittenki bagteerivaginioosi ja helvetti kello on puol 12 enkä kehtais lähtee 30 km päähän päivystykseen nii mietin uskallanko nukkua yön yli...?
 
Täälläkään tuskin ketään hereillä on :/ soitin tänää neuvolaan mun kutinsn takia häpyhuulussa ja nyt oon alkanu miettii ku ei suostunu ottaa näytille et olisko se sittenki bagteerivaginioosi ja helvetti kello on puol 12 enkä kehtais lähtee 30 km päähän päivystykseen nii mietin uskallanko nukkua yön yli...?

Toivottavasti ei ole tulehdusta. Mulla on kyllä ennen raskautta ja raskauden aikana ollut ajoittain jonkin verran kutinaa, joka on mennyt ohi bepanthenilla. Mulla on tosi kuiva ja atooppinen iho, joten olen laittanut sen piikkiin.

Mutta jos kutina on tosi voimakasta, niin menisin kyllä käymään lääkärissä.
 
Kävin ja pissa oli normaali,häpyhuulet näytti rauhalliselta ja vuoto vetistä jokseenkin tuli mieleen hiiva tulehdus? Sain flagyl comb emätin puikkoja käytettäväksi 10 vrk ajan ja nyt luin pakkaus selosteen sekä netistä ettei sitä tulisi käyttää enimmäisen kolmanneksen aikana..? Kumminkin apteekista olivat sitä mieltä,että voi käyttää ja lääkäri sen määräsi vaikkei varsinaista tulehdusta ollutkaan niin mietin tässä,että pitäiskö vaan käyttää se hiiva lääke ensin ja sitten vaikka maanantaina soitella neuvolaan..
 
Kävin ja pissa oli normaali,häpyhuulet näytti rauhalliselta ja vuoto vetistä jokseenkin tuli mieleen hiiva tulehdus? Sain flagyl comb emätin puikkoja käytettäväksi 10 vrk ajan ja nyt luin pakkaus selosteen sekä netistä ettei sitä tulisi käyttää enimmäisen kolmanneksen aikana..? Kumminkin apteekista olivat sitä mieltä,että voi käyttää ja lääkäri sen määräsi vaikkei varsinaista tulehdusta ollutkaan niin mietin tässä,että pitäiskö vaan käyttää se hiiva lääke ensin ja sitten vaikka maanantaina soitella neuvolaan..
Mulle määrättiin myös alkuraskaudesta Diflucan 150mg ja Flagyl comp 500mg saatesanoilla "kun et nyt kuitenkaan oo vielä raskaana". No tästähän sitte huolestuin, kun muutaman päivän jälkeen plussasin. Neuvolaan soittelin heti seuraavana päivänä ja sieltä ainakin sanoivat, että on turvallista käyttää :)
 
Mulle määrättiin myös alkuraskaudesta Diflucan 150mg ja Flagyl comp 500mg saatesanoilla "kun et nyt kuitenkaan oo vielä raskaana". No tästähän sitte huolestuin, kun muutaman päivän jälkeen plussasin. Neuvolaan soittelin heti seuraavana päivänä ja sieltä ainakin sanoivat, että on turvallista käyttää :)
Joo mä soittelin illalla vielä tonne yliopiston apteekkiin ja sieltä sanottiin,että on turvallista käyttää :) Nyt vaan pohditaan miehen kanssa voidaanko kuurin aikana touhuta :D
 
Joo mä soittelin illalla vielä tonne yliopiston apteekkiin ja sieltä sanottiin,että on turvallista käyttää :) Nyt vaan pohditaan miehen kanssa voidaanko kuurin aikana touhuta :D

Yleensä sanotaan, että olisi hyvä välttää yhdyntöjä sen ajan kun hiivaa/oireita on, muuten se vaan pitkittyy. Mieskin kannattaisi hoitaa samalla jos on jotain oireilua hänelläkin, ettei sitten sekin osaltaan pitkitä teidän molempien hiivaa :rolleyes:
 
Joo mä soittelin illalla vielä tonne yliopiston apteekkiin ja sieltä sanottiin,että on turvallista käyttää :) Nyt vaan pohditaan miehen kanssa voidaanko kuurin aikana touhuta :D
Tästä tullu myös mulle samat ohjeistukset, mitä Aurinkomama sanoikin jo, eli ei yhdyntöjä hoidon aikana. Ja myös mies kannattaa hoitaa, ettei hiiva pitkity.
 
Mullakin slkoi se pahoinvointi lauantaina ihankin niin pahasti,että yrjö meinaa lentää ja aikasemmin ei? Ja nyt tosiaan 12+6 ja sen ois pitäny jo helpottaa :D
 
Täällä pahin huono olo on tiessään, pystyy elämään jo normaalisti.

Sitten uusina oireina ummetus josta seuraa loppujenlopuksi ihan kauheet vatsanväänteet ja sitten on vatsa ihan löysällä. Myös liitoskivut on tullut JO NYT!? Viime raskaudessa tuli vasta joskus rv 19-20, vaan niinhän se taitaa olla että toisessa raskaudessa nuo voi alkaa vaivaamaan jo aikaisemmin. Nyt siis menossa 12+2.

Ja noh tämä nyt ei ole oire, mutta oon useampana päivänä tuntenut liikkeitä, vaikka väitetään että ei voi olla mahdollista kun tyyppi on sellanen sintti vielä, mutta kyllä minä pierun ja vatsanväänteet tunnistan liikkeistä :D en odottanut tätä näin aikaiseen, kun esikoisen aikaan aloin tuntemaan liikkeitä siinä rv 19 tietämillä.
 
Takaisin
Top