Varhaisultra

Epäsäännöllinen kierto on yksi syy millon pääsee ultraan neuvolan kautta ennen nt-ultraa. Esim mulla vaihtelee kierto 28-80vrk ja keskimäärin 46 vrk siis kierron pituus. Nyt vaan itse odottelen tuleeko tietoa että pääsenkö ultraan vai en vai aikooko ne mennä tuon neuvolan lasketun ajan mukaan..
 
Tampereella näköjään ultrat hipoo 200e luokkaa joten jää menemättä, täytyy kärvistellä sinne nt-ultraan asti :sad001
meillä jää myös välistä. täytyy yrittää tuttua nlatätiä vähän patistaa ultraamaan ettei viikoista ole tarkkaa tietoa läheskään. ihanku esikoisesta oltais kuunneltu syke kuitenkin jo ekakäynnillä?? ..muistanko väärin
 
Turussa ei kuunneltu ku vasta joskus viikon 12 jälkeen syke neuvolassa. Ja Espoossa myöskään ei nyt kuunneltu sykettä.
 
Katoinkin ton ovumian aikoja, oli pelkästään päivällä joten ei onnistu, oon joko lasten kanssa kotona tai töissä. No sit täytyy vaa odotella :) dopplerilla sain viime raskaudessa rv10 sykkeet kuulumaan, se toi mielenrauhaa.
 
Miten varhaisultrassa ultrataan? Onko se aina sisäkautta? Millanen se ultralaite on millä ultrataan?
Onko teillä turun seudulta tietoa suht halvasta paikasta? Entäs hei onko jotain erityissyitä että sen voisi neuvolan kautta saada?

Edellisessä raskaudessa tekivät ultrauksen sisäkautta, koska viikkoja niin vähän, oisko ollu 6+ jotain. Hämärä muistikuva, et olisi silloin sanonut, että vasta 8+ viikoilla näkyy mahan päältä. Tämä tosiaan minun kokemus asiasta :grin
 
Mä kävin nyt 6+4 ultrassa, siirryin jo välissä tuonne enkeleiden vanhemmat puolelle kun yli viikon on jo vuotanut todella runsaasti verta ja ihan ekassa ultrassa 5+4 ei näkynyt sikiöpussin sisällä mitään. Kävin noin aikaisin kun pelästyin vuotoa. Nyt näkyi yllättäen sit syke, mutta alkio oli pienempi kuin pitäis (4mm kun pitäis ilmeisesti olla 8mm). Nyt pitää vaan odottaa taas viikko seuraavaa ultraa. Järkyt krampit on, särkylääkettä menee ja vuoto jatkuu runsaana. Mut samalla aamuisin huono olo. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Mietin et onkohan näillä spekseillä mitään mahkuja et raskaus jatkuisi....
 
Mä kävin nyt 6+4 ultrassa, siirryin jo välissä tuonne enkeleiden vanhemmat puolelle kun yli viikon on jo vuotanut todella runsaasti verta ja ihan ekassa ultrassa 5+4 ei näkynyt sikiöpussin sisällä mitään. Kävin noin aikaisin kun pelästyin vuotoa. Nyt näkyi yllättäen sit syke, mutta alkio oli pienempi kuin pitäis (4mm kun pitäis ilmeisesti olla 8mm). Nyt pitää vaan odottaa taas viikko seuraavaa ultraa. Järkyt krampit on, särkylääkettä menee ja vuoto jatkuu runsaana. Mut samalla aamuisin huono olo. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Mietin et onkohan näillä spekseillä mitään mahkuja et raskaus jatkuisi....

Mulla jatkui kesällä keskeytyneessä keskenmenossa kaikki oireet (myös pahoinvointi) ihan samaan tapaan, vaikka kehitys oli loppunut kaksi viikkoa aiemmin :sorry: Mutta tilanne oli ihan eri kun sulla nyt, niin toivottavasti sulla menee kaikki hyvin vuodosta huolimatta. Tsemppiä :Heartred
 
Mulla jatkui kesällä keskeytyneessä keskenmenossa kaikki oireet (myös pahoinvointi) ihan samaan tapaan, vaikka kehitys oli loppunut kaksi viikkoa aiemmin :sorry: Mutta tilanne oli ihan eri kun sulla nyt, niin toivottavasti sulla menee kaikki hyvin vuodosta huolimatta. Tsemppiä :Heartred

Mulla taas oli tuulimunaraskaudessa täysin identtiset oireet kuin normaaliraskauksissa, vaikkei mitään mitattavan kokoista alkiota ollut koskaan edes kehittynyt. :sorry: Eli mulla sama kokemus, ettei selvät raskausoireet aina takaa mitään.
 
Joo olen kans kuullut että oireet ei takaa mitään. Kovasti neuvolassakin sanoi vaan että no jos on pahoinvointia niin ainakin tietää että siellä jotain tapahtuu.. ei kyl ihan noin mee aina..
 
Mä kävin nyt 6+4 ultrassa, siirryin jo välissä tuonne enkeleiden vanhemmat puolelle kun yli viikon on jo vuotanut todella runsaasti verta ja ihan ekassa ultrassa 5+4 ei näkynyt sikiöpussin sisällä mitään. Kävin noin aikaisin kun pelästyin vuotoa. Nyt näkyi yllättäen sit syke, mutta alkio oli pienempi kuin pitäis (4mm kun pitäis ilmeisesti olla 8mm). Nyt pitää vaan odottaa taas viikko seuraavaa ultraa. Järkyt krampit on, särkylääkettä menee ja vuoto jatkuu runsaana. Mut samalla aamuisin huono olo. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Mietin et onkohan näillä spekseillä mitään mahkuja et raskaus jatkuisi....

Oletko käynyt vain hoitajan ultrassa vai ihan gynellä tai muulla lääkärillä? Tiedätkö onko kohdunkaulan tilanne mikä?
 
Amalialainen, Turun seudulta löytyy tämmönen paikka ku https://www.vslaakaripalvelu.fi/jussi-savonlahti/hinnasto.html, sijaitsee Kaarinassa. Tuolla tuo mies ultrasi mut ku oon edellisen kerran siel käyny varhaisraskauden ultraäänessä ja voin sanoa, että oli kyl aivan mahtava henkilö hän ja niin oikeassa työssä. Hintaa käynnille näyttäis tulevan 120€, veikkaisin että on Turun alueen halvin paikka.

Huutelen tuolta kesäkuisista, ku osu vaan silmään, että joku kyselee Turun alueen paikkoja ja itse täällä asun. :grin
 
Amalialainen, Turun seudulta löytyy tämmönen paikka ku https://www.vslaakaripalvelu.fi/jussi-savonlahti/hinnasto.html, sijaitsee Kaarinassa. Tuolla tuo mies ultrasi mut ku oon edellisen kerran siel käyny varhaisraskauden ultraäänessä ja voin sanoa, että oli kyl aivan mahtava henkilö hän ja niin oikeassa työssä. Hintaa käynnille näyttäis tulevan 120€, veikkaisin että on Turun alueen halvin paikka.

Huutelen tuolta kesäkuisista, ku osu vaan silmään, että joku kyselee Turun alueen paikkoja ja itse täällä asun. :grin

Kiitos! Näyttää hyvältä :) viikonloppuna tiedän voinko varata aikaa, toivottavasti!
 
Oiskohan liian aikaista mennä ultraan 6+3, monilla on kyllä syke näkynyt jo aikaisemminkin. 5.12 olisi tuo 6+3 ( toivon mukaan sinne asti päästään :rolleyes:), just ikävästi itsenäisyyspäivä ja vknloppu sen jälkeen, en haluis pitkää odotusaikaa 7+0 maanantaille :nailbiting:

Perhe-Artesta oli kivoja kokemuksia, joten varmaan suuntaan sit sinne :happy:
 
Oiskohan liian aikaista mennä ultraan 6+3, monilla on kyllä syke näkynyt jo aikaisemminkin. 5.12 olisi tuo 6+3 ( toivon mukaan sinne asti päästään :rolleyes:), just ikävästi itsenäisyyspäivä ja vknloppu sen jälkeen, en haluis pitkää odotusaikaa 7+0 maanantaille :nailbiting:

Perhe-Artesta oli kivoja kokemuksia, joten varmaan suuntaan sit sinne :happy:

Varminta olisi varmaan mennä vasta rv 7+0, mutta aika moni täällä on varannut jo aiemmin, minä mukaanlukien. :) Itsehän jouduin viime raskaudessa panikoimaan viikon kun syke ei näkynyt ekassa varhaisultrassa, mutta silloin olin arvioinut raskauden keston pieleen ja eka ultra oli muistaakseni jo joskus 5+ jotain.
 
Mä kävin eilen varhaisultrassa. Laskureiden mukaan olisi ollut 7+6 mutta ultrattu sikiö vastasi vasta 6+2 ikäistä. Joten oli ihan hyvä käydä. Oli se ihana tunne kyllä kun syke löytyi ja oli oikeassa paikassa. Nyt voi olla hyvin mielin :)
 
Kävin ultrassa tänään ja tyhjä sikiöpussi vaan näkyi, mitään vuotoja ei ole joten käsky takaisin viikon päästä uudelleen jos vuoto ei ala. Nyt en taas tiedä miten tän kestää, kesällä km viikolla 9+ ja nyt tämä... tuulimunaksi veikkasi.
 
Takaisin
Top