Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulle sanottiin että kasvukivut voi tuntua kuukautismaisina kipuina. Mulla koskee millon minnekin, mut kivut on ohimeneviä, tosin toistuvia pitkin päivää. Oon yrittänyt iskostaa päähäni että se tarkoittaa vaan sitä, että vauva kasvaa ja kohtu raivaa tilaa, niin väkisin koskee jos sisuskalut siirtyy ja paikat löystyy :D
 
Mulla on ollut myös menkkamaisia kipuja pitkin raskautta. Yleensä ne kestää ehkä muutaman minuutin ja menee sitten ohi. Olen käsittänyt, että johtuu juurikin siitä, että paikat kasvaa.
 
Täällä myös monenlaista kipuilua vatsassa ja kyljissä, oletettavasti kasvukipuja. Eilen ainaki ultrassa todistetusti kaikki hyvin :)
 
Mulla kesti koko aamupäivän

Toivotaan, että on vaan kasvamisesta johtuvia kipuja. Tää on tosi ristiriitaista aikaa, kun on iloinen asia kyseessä, mutta silti mieli pyrkii tulkitsemaan oireet/oireettomuuden aina sillä huonommalla tavalla. Mulla on ollut lähes päivittäin tilanteita, joissa pelkään saavani keskenmenon. Olen koittanut vaan tiedostaa ja hyväksyä sen, että pelottaa ja keskittyä käsillä olevaan hetkeen.
 
Mulla oli esikoisesta läpi raskauden noita menkkamaisia kipuja, muissa raskauksissa on sitten supistanu alkuviikoilta asti; osa kipeitä osa kivuttomia. Mitään ei nekään oo tehny ja kaikki syntyny 41+ viikoilla.
 
Jos kipuilee ja epäilyttää et vois olla supistuksen tapaisia, niin ensin käy pissalla. Liian täysi rakko voi aiheuttaa samoja tuntemuksia. Sitten juo vettä. Kannattaa nesteyttää hyvin itsensä. Ja panadolia voi ottaa, joskus se auttaa. Ja jos mahdollista niin venyttele lantion aluetta, joskus ne kivut johtuu ihan siitä, että lantionpohja tai poikittainen vatsalihas(jatkuu selän puolelle) on kireänä. Välillä kun oon tehny lantionpohjatreeniä ja syviä lihaksia jumpannu, niin seuraavanakin päivänä on just menkkamaista kipua ollu. Venyttely ja tietoinen rentoutus on silloin auttanut ja vienyt kivun mennessään.
 
Ootte kyllö ihanan tsemppaavia :) mun kaveri vaan vähätteli ja käski olla stressaamatta tekee kuulemma huonoa vauvalle.. meni tuntemukset ohi :) toivotaan et ens viikolla kuulen hyviä uutisia :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa (kaksosraskaus) ja tässä on ollut myös jomoja. Itseasiassa ovat aina olleet se ihan eka oire. Kestivät ensin pari viikkoa aika tiheinä ja nyt on voelä iltaisin ollut usein. Nytkin, ilmeisesti kohdun alueella on nyt aika verevää ja kaikenlainen kudosten liikkuminen aiheuttaa tuntemuksia. Sitten, kun maha pullahti kunnolla niin mulla loppui ensimmäisessä raskaudessa, liekö silloin tullut enemmän tilaa kohdulle
 
Onko kellään ollut runsaampaa verenvuotoa? Mulla tuli aamulla (10+0) vessassakäydessä noin vartin ajan runsaasti tummanpunaista verta ja isoja tummanpunaisia hyytymiä. Sitten se vuoto lakkasi kuin seinään. Ei mitään kipuja. Hyväksyttiin miehen kanssa jo että nyt meni varmasti kesken tämä, mutta toi kivuttomuus ja vuodon loppuminen ihmetyttää, ja hitusen toiveikkaana mietin et josko se sittenkin olisi ollut joku hematooma.

Pitänee odottaa maanantai-aamuun että saa asiaan selvyyttä terveydenhuollosta.
 
Oli yhden päivän, tai välillä tuli paljonkin ja sit tunteja ettei mitään. Olikohan vko 7. Mulle sano kätilö et jos ei kovaa kipua niin yleensä vaaratonta. Vkolla 9 ainakin pieni vilkkaana heilutteli ultrassa :)
 
Onko kellään ollut runsaampaa verenvuotoa? Mulla tuli aamulla (10+0) vessassakäydessä noin vartin ajan runsaasti tummanpunaista verta ja isoja tummanpunaisia hyytymiä. Sitten se vuoto lakkasi kuin seinään. Ei mitään kipuja. Hyväksyttiin miehen kanssa jo että nyt meni varmasti kesken tämä, mutta toi kivuttomuus ja vuodon loppuminen ihmetyttää, ja hitusen toiveikkaana mietin et josko se sittenkin olisi ollut joku hematooma.

Pitänee odottaa maanantai-aamuun että saa asiaan selvyyttä terveydenhuollosta.

Toivottavasti vain hematooma tosiaan, mutta jos vähänkään mietityttää niin varmasti aina voi soittaa omaan synnytyspäivystykseen ja kysyä neuvoa.
Lähinnä siis jos ne kivut tulee takaisin tms. Toivotaan kuitenkin ettei mitään hälyyttävää ole tuo :Heartred
 
Heräsin vasta näin myöhään palstailemaan, tuntuu et vasta plussas ja silti eka kolmannes jo kohta ohi. Alkuun oli pahoinvointia nyt vaan mahakipuja vaihdellen. Inhottaa nuo maha kivut ku ne heti aiheuttaa pelkoa onko vauvalla kaikki hyvin mutta toivotaan että vaan kasvukipuja.

Tsemppiä vuotelijoille, monelta oon kuullut noista hematoomista jotka vuotanut reippaasti. Pääsin ite edellisessä raskaudessa päivystyksellisesti ultraan ku vuoti vähän, suosittelen kaikille menemään ni ei tartte kotona murehtia :oops:
 
Jotenkin nyt tällä toisella kierroksella mulla on ollut enempi vainoharhainen olo ja siksi itsekin aika varovasti vasta tänne eksynyt. Ehkä se on sitä, että jo tietää mikä kaikki voi mennä pieleen, eikä omaan hyvään tuuriin uskalla luottaa. Mun ensimmäinen raskaus oli tosi vähäoireinen vaikka olikin kaksoset, nyt tästä oli viikoilla 8-10 etovaa oloa ja viittävaille oksentamista. Nyt 11+5 on jäljellä enää tosi kipeät rinnat. Oireiden vähäisyys jännitti silloin ensimmäisessä, nyt osaa kuitenkin siihen vähän enemmän luottaa, että asioita tapahtuu vaikkei oirekimppu olisikaan.
 
Onko joku muuten jo tuntenut liikkeitä? Mä melkein sanoisin, että toissailtana sain kiinni pienet hipaisut. Ainakin tunne oli tosi sama kuin ekoista, jolloin nappasin liikkeet ekan kerran viikolla 16. Voiko edes näin aikaisin tuntea mitään? Saattoihan se olla myös liikkuva suoli ja toiveikas mielikuvitus
 
Onko joku muuten jo tuntenut liikkeitä? Mä melkein sanoisin, että toissailtana sain kiinni pienet hipaisut. Ainakin tunne oli tosi sama kuin ekoista, jolloin nappasin liikkeet ekan kerran viikolla 16. Voiko edes näin aikaisin tuntea mitään? Saattoihan se olla myös liikkuva suoli ja toiveikas mielikuvitus

Voihan se olla mahdollista, muistaakseni kuitenkin harvinaista ennen viikkoa 14. Itsekin mietin juuri eilen, oliko pumppa vai vauva, kun tunsin semmosta kutittelua :grin Nyt on 13+3.
 
Mä en odota tuntevani vielä muutamaan viikkoon liikkeitä. Istukka on etuseinässä. Viimeksi oli sama juttu ja viikoilla 16+ alko liikkeet tuntua. Muissa raskauksissa on ollu takana ja oon liikkeet tuntenu just 14+ viikoilla.
 
Onko joku muuten jo tuntenut liikkeitä? Mä melkein sanoisin, että toissailtana sain kiinni pienet hipaisut. Ainakin tunne oli tosi sama kuin ekoista, jolloin nappasin liikkeet ekan kerran viikolla 16. Voiko edes näin aikaisin tuntea mitään? Saattoihan se olla myös liikkuva suoli ja toiveikas mielikuvitus

Mulla on kanssa muutaman kerran tuntunut sellaista pientä kutittelua, mutta toki voi olla ihan suoliston toimintaakin.

Mutta olen kyllä kuullut, että seuraavissa raskauksissa liikkeet voi tuntua selvästi aiemmin eli voisihan se olla:love017
 
Mulla viimeksi oli istukka edessä ja tuntui liikkeet muistaakseni 16-17 vkoilla. Nyt olis takana ja toinen raskaus, niin ehkä odotankin tuntevani aiemmin. Mitään kovin selkeää ei vielä ole tuntunut, mutta odottelen josko illalla kun taas rauhoittuu, niin vois tunnustella... :shy:
 
Onko joku muuten jo tuntenut liikkeitä? Mä melkein sanoisin, että toissailtana sain kiinni pienet hipaisut. Ainakin tunne oli tosi sama kuin ekoista, jolloin nappasin liikkeet ekan kerran viikolla 16. Voiko edes näin aikaisin tuntea mitään? Saattoihan se olla myös liikkuva suoli ja toiveikas mielikuvitus


Tunsin ekat 11+3 ja useena iltana, oon vakuuttunu että oli vauva. Esikoisestaki tunsin rv12 alkaen vaikka en uskaltanu heti olla kovin varma asiasta.. Tokan ja kolmannen raskauksissa tunsin vasta joskus rv16-17.

*muoks* ja istukka oli edessä ku ootin esikoista. np-ultrassa silloin just tunsin liikettä ja se tuli siitä kun vauva ponkaisi itsensä ihan suoraksi ja pää osui kohdun pohjaan.
 
Takaisin
Top